ויקי:רשימת ערכים במחלוקת/:עסקת שחרור החטופים ישראל–חמאס (2025)
דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.
__ARCHIVEDTALK__
<עסקת שחרור החטופים ישראל–חמאס (2025)
- תאריך תחילת ההצבעה: 17:08, 5 בפברואר 2025 (IST)
- תאריך סיום ההצבעה: 17:07, 12 בפברואר 2025 (IST)
הקדמה
- האם יש לשנות את שמו של הערך עסקת שחרור החטופים ישראל–חמאס (2025)? ואם כן, מה יהיה השם החדש?
דיונים קודמים
המשך הדיון
עמדת צד א' – שם הערך יהיה המתווה לשחרור החטופים הישראלים (2025)
על פי מקור זה, כך מכונה העסקה על פי החלטת ממשלת ישראל. כאמור, מוטב להיצמד ככל הניתן למקורות. וזהו המקור המוסמך ביותר בשפה העברית, למרות שהשם הזה קצת "מכובס" (אין התייחסות לכך שההסכם הוא מול חמאס, שהמתווה כולל גם שחרור אסירים פלסטינים). יחד עם זאת, יש לשקול גם אפשרות זו. יוניון ג'ק • שיחה 10:09, 31 בינואר 2025 (IST)
- 1. מקור שמבוסס על צד אחד הוא לא ניטרלי. תזכורת: ניטרליות היא עמוד תווך של ויקיפדיה.
- 2. השם לא מזכיר חלקים משמעותיים מאוד מאוד מההסכם, כמו למשל שחרור אסירים ביחס של 30-50 על כל חטוף ישראלי. מרווין האנדרואיד הפראנואיד • שיחה 10:23, 31 בינואר 2025 (IST)
- זה גם שוכח שחלק מהם היו תאילנדים, רוסים, ערבים ועוד. 2A02:14F:7:C866:7B8A:7A86:3E26:5B64 03:26, 5 בפברואר 2025 (IST)
- מרווין האנדרואיד הפראנואיד, אני מסכים שיש חסרונות בהצעה זו. כמו שיש חסרונות בכל אחת מההצעות האחרות... הרי ההסכם די מורכב, וזה בלתי אפשרי לתמצת אותו לכותרת של מספר מילים... יחד עם זאת, זהו השם שבחרה ממשלת ישראל. מוטב להעלות גם אותו להצבעה. יוניון ג'ק • שיחה 09:23, 5 בפברואר 2025 (IST)
עמדת צד ב' – שם הערך יהיה הסכם חילופי בני ערובה ישראלים ואסירים פלסטינים (2025)
כפי שכתב מרווין האנדרואיד הפראנואיד לעיל: מוטב להיצמד ככל הניתן למקורות, ואין לחרוג בהרבה משם ההסכם כפי שהסכימו עליו שני הצדדים. השם המקורי והמלא הוא:
- The Agreement for the exchange of Israeli hostages and Palestinian Prisoners
and the return to a sustainable calm which would achieve a permanent ceasefire between the two sides
כאמור, זהו שם ארוך מדי. השם המוצע כאן הוא תרגום סביר + קיצור הולם. מקווה שבעלי הידע בתרגום יסכימו, לפחות על התרגום...? יוניון ג'ק • שיחה 06:31, 31 בינואר 2025 (IST)
- שם ההסכם שתרגמתי הוא:
General Principles for an agreement between the Israeli side and the Palestinian side in Gaza
on the exchange of hostages and prisoners and restoring a sustainable calm
- הסתכמתי על המקור שגבי הביא בדף השיחה. מניח שצריך להחליט קודם מה שם ההסכם, ואז לתרגם אותו. מרווין האנדרואיד הפראנואיד • שיחה 09:07, 31 בינואר 2025 (IST)
- מרווין האנדרואיד הפראנואיד, נראה שעל פי מקורות שונים - יש שמות רשמיים שונים להסכם הזה... יוניון ג'ק • שיחה 10:10, 31 בינואר 2025 (IST)
- יש עתירה לבגץ לחייב את הממשלה לפרסם את ההסכם המלא. מציע להמתין ולראות האם העתירה תתקבל ואז נהיה חכמים יותר. מרווין האנדרואיד הפראנואיד • שיחה 10:14, 31 בינואר 2025 (IST)
- מרווין האנדרואיד הפראנואיד, מי עתר לבג"ץ? מתי התקיים/יתקיים הדיון? בכל אופן, פור דה רקורד, להלן מספר מקורות על פיהם השם באנגלית הוא כפי שכתבתי לעיל: [1][2][3][4][5]. נראה לי שלבינתיים - די בכך... יוניון ג'ק • שיחה 22:41, 31 בינואר 2025 (IST)
- לא יודע מתי יתקיים הדיון אך ידוע לי על 2 עתירות לבגץ לפרסם את ההסכם.
- פרופסור ברק מדינה ועורכת הדין מורן סבוראי בשם הדס קלדרון ו־111 עותרים אחרים
- עמותת "משמר הדמוקרטיה הישראלית". מרווין האנדרואיד הפראנואיד • שיחה 23:08, 31 בינואר 2025 (IST)
- מרווין האנדרואיד הפראנואיד, מי עתר לבג"ץ? מתי התקיים/יתקיים הדיון? בכל אופן, פור דה רקורד, להלן מספר מקורות על פיהם השם באנגלית הוא כפי שכתבתי לעיל: [1][2][3][4][5]. נראה לי שלבינתיים - די בכך... יוניון ג'ק • שיחה 22:41, 31 בינואר 2025 (IST)
- יש עתירה לבגץ לחייב את הממשלה לפרסם את ההסכם המלא. מציע להמתין ולראות האם העתירה תתקבל ואז נהיה חכמים יותר. מרווין האנדרואיד הפראנואיד • שיחה 10:14, 31 בינואר 2025 (IST)
- מרווין האנדרואיד הפראנואיד, נראה שעל פי מקורות שונים - יש שמות רשמיים שונים להסכם הזה... יוניון ג'ק • שיחה 10:10, 31 בינואר 2025 (IST)
עמדת צד ג' – שם הערך יהיה הסכם חילופי בני ערובה ישראלים ואסירים פלסטינים והשבת רגיעה (2025)
זהו קיצור של שם ההסכם עליו חתמו 2 הצדדים. בויקיפדיה הכי טוב להצמד במידת האפשר למקורות, ואין הצדקה לחרוג בהרבה משם ההסכם עליו הסכימו 2 הצדדים. השם המלא ארוך מידי ולכן קיצרתי קצת. השם כולל גם את שחרור האסירים שהוא חלק משמעותי מאוד מההסכם וגם מתיחס לכך שההסכם כולל פעולות נוספות מלבד שחרור חטופים ואסירים. פעולות אלו הם חלק משמעותי מאוד מההסכם שראוי להזכיר בקצרה בשם הערך (הפסקת האש, נסיגת כוחות צה"ל, שיבת עקורים וכד׳). אני מאוד סקפטי בקשר לשיבת הרגיעה המיוחלת, אך זה הנוסח שעליו חתמו הצדדים, אז זה הנוסח שיהיה בויקיפדיה. מרווין האנדרואיד הפראנואיד • שיחה 18:31, 30 בינואר 2025 (IST)
- החיסרון בהצעה הנ"ל, לטעמי: חוסר בהירות לכך שבני הערובה הם מהצד הישראלי בלבד, ושהאסירים הם מהצב הפלסטיני בלבד. יוניון ג'ק • שיחה 10:13, 31 בינואר 2025 (IST)
- מקבל את ההערה. שיניתי את ההצעה לתרגום השם על פי המקור שהבאת שהיה בהיר יותר. מרווין האנדרואיד הפראנואיד • שיחה 10:35, 31 בינואר 2025 (IST)
- מרווין האנדרואיד הפראנואיד, אז מה ההבדל עכשיו בין ההצעות? רק "השבת הרגיעה"? אני חושב שאפשר לוותר על שתי מילים אלו בשם הערך... לשיקולך. יוניון ג'ק • שיחה 12:29, 31 בינואר 2025 (IST)
- השבת הרגיעה מתיחס ל: הפסקת האש, נסיגת כוחות צה"ל, שיבת עקורים ועוד. זה חלק משמעותי ביותר מההסכם. למעשה, החלק הזה הוא קיצור של בערך חצי מהשם המקורי של ההסכם
- and the return to a sustainable calm which would achieve a permanent ceasefire between the two sides.
- מרווין האנדרואיד הפראנואיד • שיחה 12:31, 31 בינואר 2025 (IST)
- כן, אני יודע... אבל לא להכל יש מקום בשם הערך, ולכן צריך להפריד את העיקר מן הטפל... יוניון ג'ק • שיחה 12:45, 31 בינואר 2025 (IST)
- על בסיס מה אתה אומר שהפסקת האש, נסיגת כוחות צה"ל, שיבת עקורים ועוד הם טפלים ברמה שהם לא מצדיקים 2 מילים בשם הערך? כל העדויות מראות אחרות. אם תסתכל על שמות הערכים המקבילים בשפות אחרות תראה ששחרור חטופים לא מוזכר בשמות הערכים. העיקר הוא הפסקת האש. שחרור חטופים הוא חלק אחד מהסכם הפסקת האש. מרווין האנדרואיד הפראנואיד • שיחה 12:49, 31 בינואר 2025 (IST)
- כן, אני יודע... אבל לא להכל יש מקום בשם הערך, ולכן צריך להפריד את העיקר מן הטפל... יוניון ג'ק • שיחה 12:45, 31 בינואר 2025 (IST)
- מרווין האנדרואיד הפראנואיד, אז מה ההבדל עכשיו בין ההצעות? רק "השבת הרגיעה"? אני חושב שאפשר לוותר על שתי מילים אלו בשם הערך... לשיקולך. יוניון ג'ק • שיחה 12:29, 31 בינואר 2025 (IST)
- מקבל את ההערה. שיניתי את ההצעה לתרגום השם על פי המקור שהבאת שהיה בהיר יותר. מרווין האנדרואיד הפראנואיד • שיחה 10:35, 31 בינואר 2025 (IST)
עמדת צד ד' – שם הערך יהיה הסכם חמאס–ישראל (2025)
מדובר בהסכם שכולל גם הפסקת אש, הזרמת סיוע הומניטרי, נסיגת כוחות צה"ל ואף הסכמות על תוואי לשיקום הרצועה. מעבר לכך לא רק החטופים משוחררים - גם האסירים הבטחוניים משוחררים.
בנוסף - עסקה היא מונח, ובכן, מהעולם העסקי, שכולל בדרך כלל אינטראקציה פשוט של תן וקח. בעולם המדיני ואפילו העסקי, בנוגע להסכמה בין יריבים על מסמך מורכב יותר - מקובל השם "הסכם".
לגבי שמות של ערכים אחרים - מכיוון שבהסכם הזה, ובניגוד לקודמים - ההסכם הוא בין שני צדדים שנמצאים במלחמה פעילה וחלק משמעותי מתנאיו (חלק שלכל הדעות גרם גם לעיכוב הניכר) הם הפסקת הלחימה ונסיגת כוחות - אין מקום לגזור גזירה שווה. NilsHolgersson2 • שיחה 15:17, 30 בינואר 2025 (IST)
- עובדתית יש בויקיפדיה העברית גם ערכים שנוגעים ל"הסכם..." וגם ערכים שנוגעים לעסקאות שבויים (כמו עסקת שליט,ג'יבריל וכו') - היות והעסקה הנוכחית לא נולדה בתור הפסקת אש כהפסקת אש (כמו למשל בהסכם מול לבנון) אלא הפסקת האש עצמה היא תוצאה של היעד המרכזי - שהוא שחרור החטופים - הרי שנכון יותר לקרוא לה עסקת שחרור החטופים. גם העובדה שמשוחררים בה מחבלים שכלואים בישראל לא מפריעה לעצם העובדה היסודית שהעסקה לא נוצרה בשבילם או בגללם אלא בגלל, ובכן, החטופים. בניגוד נניח לעסקאות חילופי שבויים שנעשו במלחמות ישראל השונות, כאן מדובר בחטופים ולא בשבויי מלחמה על פי הדין הבינלאומי, ומול החטופים לא עומדים שבויים שנשבו על ידי ישראל במהלך מלחמה שמתנהלת לפי כללי הדין הבינלאומי אלא משוחררים מחבלים שנשפטו והואשמו כדין בישראל (מה שלא רלוונטי לשבויי מלחמה). בצירוף מכלול הסיבות הללו והן מה שכתבתי לעיל בצד שלי,.נראה לי ברור שגם בערך הזה צריך להמשיך דווקא בגזרת הערכים שנקראים "עסקת..." ולא בגזרת הערכים שנקראים "הסכם...". בכבוד, ותן טל • שיחה 15:59, 30 בינואר 2025 (IST)
- חלק ניכר מהמוטיבציה למתקפה הפתע ב-7 באוקטובר היה שחרור האסירים - וברור שהעסקה נולדה כתוצאה מהמתקפה, וכפועל יוצא של המאמץ הפלסטיני לשחרור אסירים. יוצא אם כן שלפי הטיעונים שלך השם המתאים ביותר הינו: "הסכם שחרור האסירים הפלסטינים (2025)". אולי כדאי להוסיף כאופציה בהצבעה. NilsHolgersson2 • שיחה 20:50, 30 בינואר 2025 (IST)
- אתה רוצה להוסיף איזו אפשרות שאתה רוצה, תוסיף, זכותך לגמרי, אבל זה לחלוטין לא עולה ממה שאני כתבתי. ותן טל • שיחה 21:16, 30 בינואר 2025 (IST)
- לדעתי עולה ישירות כי אתה מתייחס לסיבה בגללה כל זה קורה, והסיבה הראשונית לגמרי - היא שחרור האסירים. האמת שאפילו קצת השתכנעתי. NilsHolgersson2 • שיחה 08:06, 31 בינואר 2025 (IST)
- ומכיוון שאני חתום על ההצעה הזו - אין לי זכות להוסיף עוד אפשרות. אחרת הייתי שוקל. NilsHolgersson2 • שיחה 09:07, 31 בינואר 2025 (IST)
- אתה רוצה להוסיף איזו אפשרות שאתה רוצה, תוסיף, זכותך לגמרי, אבל זה לחלוטין לא עולה ממה שאני כתבתי. ותן טל • שיחה 21:16, 30 בינואר 2025 (IST)
- חלק ניכר מהמוטיבציה למתקפה הפתע ב-7 באוקטובר היה שחרור האסירים - וברור שהעסקה נולדה כתוצאה מהמתקפה, וכפועל יוצא של המאמץ הפלסטיני לשחרור אסירים. יוצא אם כן שלפי הטיעונים שלך השם המתאים ביותר הינו: "הסכם שחרור האסירים הפלסטינים (2025)". אולי כדאי להוסיף כאופציה בהצבעה. NilsHolgersson2 • שיחה 20:50, 30 בינואר 2025 (IST)
- NilsHolgersson2, בבקשה להבהיר את ההצעה, בבולד או בכותרת. לא כתבת את הדבר הבסיסי: איך אתה מציע לקרוא לערך? פוליתיאורי • שיחה 22:21, 30 בינואר 2025 (IST)
- צודק. הוספתי את ההצעה של NilsHolgersson2 בצורה ברורה. מרווין האנדרואיד הפראנואיד • שיחה 23:18, 30 בינואר 2025 (IST)
- כתבתי כשהיו רק 2 אפשרויות, וחשבתי לפחות שבוץרור מהן. אתקן בהקדם. NilsHolgersson2 • שיחה 08:04, 31 בינואר 2025 (IST)
עמדת צד ה' – שם הערך יהיה הסכם שחרור החטופים, מלחמת חרבות ברזל (2025)
מכיוון שיש התנגדות למילה עסקה בשל המשמעות שלה, הכנסתי עמדה נוספת לשם הערך, וזאת גם כדי למסגר שההסכם הוא שלב אחד נוסף במהלכי מלחמת חרבות ברזל (שידוע שפרצה בין ישראל וחמאס) --Yossipik - שיחה 🎗 17:08, 2 בפברואר 2025 (IST)
- Yossipik, שם מעט בעייתי, בפרט משום שכולנו מקווים שבמהלך שנת 2025 יהיה הסכם נוסף, לשחרור כל שאר החטופים (ולא רק 33 החטופים שבהסכם הנוכחי). יוניון ג'ק • שיחה 23:33, 2 בפברואר 2025 (IST)
- כמובן שטיעון דומה ניתן להציג גם בנושא לשמות אחרים שעומדים על הפרק... יוניון ג'ק • שיחה 23:34, 2 בפברואר 2025 (IST)
- יש לך בילבול קטן לדעתי - ההסכם הנוכחי היה וימשיך לשלבים הבאים שלו - יהיה מדובר באותו הסכם, לא הסכם חדש. בעסקה מלכתחילה דובר על שלבים שונים - שלב א' של עסקת החטופים אכן כוללת את 33 החטופים (אגב, בנוסף גם את חמשת התאילנדים שלא נספרו בתוך ה33, ככה שזה בעצם 38, אם שלב א' יושלם במלואו באמת), ושלב ב', ככל ואכן יתרחש, יכלול את כל יתר החטופים שנשארו בחיים (מקסימום 24 מכל החטופים שיישארו אחרי שלב א'), ובשלב ג' של העסקה, אם יגיעו אליו - יהיו חילופי גופות בין ישראל לחמאס כך שחמאס ישיבו את גופות כל החטופים, וישראל תשיב את גופות מחבלי חמאס שברשותה (כמובן, בנוסף, לכאורה, יהיו עוד צעדים ועל זה כנראה עיקר המחלוקת, כאשר חמאס לכאורה דורש להישאר בשלטון ברמה כזו או אחרת ושישראל תסיים את המלחמה, וישראל דורשת שסיום המלחמה יקרה אך ורק במצב שבו חמאס לא מהווה יותר גורם שלטוני אזרחי או צבאי ברצועה, וראשיו מוגלים מחוץ לרצועת עזה). בקיצור, מה שאני אומר - שלא יהיה מדובר בהסכם אחר אלא אך ורק בהמשך העסקה הנוכחית.
ברור שאם העסקה בסוף תתפוצץ ולא תמשיך לשלבים האחרים שלה, אז אולי בהמשך נניח בעוד חצי שנה, תתגבש עסקה חדשה עם תנאים אחרים - אבל עוד חזון למועד. בכבוד, ותן טל • שיחה 00:23, 3 בפברואר 2025 (IST)- 1. השם לא ניטרלי כי הוא מתייחס רק לצד הישראלי. תזכורת: ניטרליות היא עמוד תווך של ויקיפדיה.
- 2. מעבר לזה שהוא מתיחס רק לצד אחד, הוא גם משמיט חלק מרכזי מאוד מאוד מההסכם, שחרור אסירים פלסטינים. 30-50 אסירים פלסטינים על כל חטוף ישראלי. מרווין האנדרואיד הפראנואיד • שיחה 09:56, 3 בפברואר 2025 (IST)
- מרווין האנדרואיד הפראנואיד, כדי לנסות להבין את הטענה שלך (ושל אחרים) על חוסר ניטרליות בשם, אני חייב לשאול: האם ניסוח הפתיח בערך של חמאס לדוגמה ניטרלי בעינייך: "חמאס... הוא תנועה פלסטינית לאומנית ואסלאמיסטית-סונית מיליטנטית ברצועת עזה, יהודה ושומרון המוקדשת להקמת מדינה אסלאמית עצמאית בשטחי ארץ ישראל". כי משתמע מהדברים על חוסר ניטרליות, שצריך להיות מנוסח שחמאס הוא ארגון הומניטרי הדוגל בדרכי שלום ובשלווה רוחנית. הניסיון לדבוק בעמדה ניטרלית במאבק הצודק של ישראל על ביטחונה וקיומה ממש, מבלי לפגוע אישית, מעורר בי בחילה.
--Yossipik - שיחה 🎗 12:47, 3 בפברואר 2025 (IST)
- כשל לוגי מסוג דחליל. אם יש לך הערה עניינית שתורמת לדיון אשמח להתייחס. מרווין האנדרואיד הפראנואיד • שיחה 12:58, 3 בפברואר 2025 (IST)
- יש לך בילבול קטן לדעתי - ההסכם הנוכחי היה וימשיך לשלבים הבאים שלו - יהיה מדובר באותו הסכם, לא הסכם חדש. בעסקה מלכתחילה דובר על שלבים שונים - שלב א' של עסקת החטופים אכן כוללת את 33 החטופים (אגב, בנוסף גם את חמשת התאילנדים שלא נספרו בתוך ה33, ככה שזה בעצם 38, אם שלב א' יושלם במלואו באמת), ושלב ב', ככל ואכן יתרחש, יכלול את כל יתר החטופים שנשארו בחיים (מקסימום 24 מכל החטופים שיישארו אחרי שלב א'), ובשלב ג' של העסקה, אם יגיעו אליו - יהיו חילופי גופות בין ישראל לחמאס כך שחמאס ישיבו את גופות כל החטופים, וישראל תשיב את גופות מחבלי חמאס שברשותה (כמובן, בנוסף, לכאורה, יהיו עוד צעדים ועל זה כנראה עיקר המחלוקת, כאשר חמאס לכאורה דורש להישאר בשלטון ברמה כזו או אחרת ושישראל תסיים את המלחמה, וישראל דורשת שסיום המלחמה יקרה אך ורק במצב שבו חמאס לא מהווה יותר גורם שלטוני אזרחי או צבאי ברצועה, וראשיו מוגלים מחוץ לרצועת עזה). בקיצור, מה שאני אומר - שלא יהיה מדובר בהסכם אחר אלא אך ורק בהמשך העסקה הנוכחית.
- כמובן שטיעון דומה ניתן להציג גם בנושא לשמות אחרים שעומדים על הפרק... יוניון ג'ק • שיחה 23:34, 2 בפברואר 2025 (IST)
עמדת צד ו' – שם הערך יהיה עסקת שחרור החטופים בין ישראל לחמאס (2025)
השם הנפוץ יותר בישראל, מתאר את המציאות של מה שמתרחש, בשימוש נרחב, גם במבחן גוגל, וגם מקביל לשם שקיים כבר שנה בערך המקביל לו: עסקת שחרור החטופים ישראל–חמאס (2023) . בכבוד, ותן טל • שיחה 14:24, 30 בינואר 2025 (IST)
- 1. השם לא ניטרלי כי הוא מתייחס רק לצד הישראלי. השימוש ה״נרחב״, לכאורה, לא יכול להסתמך רק מקורות של צד אחד להסכם. תזכורת: ניטרליות היא עמוד תווך של ויקיפדיה.
- 2. מעבר לזה שהוא מתיחס רק לצד אחד, הוא גם משמיט חלק מרכזי מאוד מאוד מההסכם, שחרור אסירים פלסטינים. 30-50 אסירים פלסטינים על כל חטוף ישראלי.
- 3. אם יש ערך מקביל עם שם לא ניטרלי, יש לתקן את השם הלא ניטרלי ולא ליצור עוד ערך עם שם לא ניטרלי. מרווין האנדרואיד הפראנואיד • שיחה 18:44, 30 בינואר 2025 (IST)
- משמיט גם את הפסקת האש, נסיגת כוחות צה"ל, שיבת העקורים לצפון הרצועה ושיקומה. כמו כן - מקובל שבערכים כגון אלה שמות הצדדים מובאים לפי סדר אלפ-ביתי - לכן אמור להיות "...חמאס-ישראל" ולא כמו שכרגע. NilsHolgersson2 • שיחה 20:46, 30 בינואר 2025 (IST)
עמדת צד ז' – שם הערך יהיה עסקת שחרור החטופים (2025)
העירו מעלה ובצדק על הסרבול שבהכנסת "ישראל–חמאס" למשפט. ולכן שקלתי להציע "עסקת שחרור החטופים (ישראל–חמאס, (2025))". אך בשל כך שסוגריים בשם ערך נועדו רק כדי להבדיל בין ערכים דומים, ולא להסביר את תוכן הערך [כפי שהערך בנימין נתניהו (ראש ממשלת ישראל) לא נקרא כך].
עיקר הכינוי והשימוש בקרב דוברי השפה העברית (נכון אנחנו לא "ויקיפדיה הישראלית", אבל כן ויקיפדיה העברית) הוא במונחים "עסקה" ו"חטופים". ולכן בהתאם לויקיפדיה:מתן שם לערך#העדיפו שמות קצרים אני מציע לקרוא לערך עסקת שחרור החטופים (2025), (וכך, בהתאמה לערך על עסקת 2023) נהג • 🛣️ • 🎗 • ב' בשבט ה'תשפ"ה 09:28, 31 בינואר 2025 (IST)
- 1. השם לא ניטרלי כי הוא מתייחס רק לצד הישראלי. תזכורת: ניטרליות היא עמוד תווך של ויקיפדיה.
- 2. מעבר לזה שהוא מתיחס רק לצד אחד, הוא גם משמיט חלק מרכזי מאוד מאוד מההסכם, שחרור אסירים פלסטינים. 30-50 אסירים פלסטינים על כל חטוף ישראלי.
- 3. אם יש ערך מקביל עם שם לא ניטרלי, יש לתקן את השם הלא ניטרלי ולא ליצור עוד ערך עם שם לא ניטרלי. מרווין האנדרואיד הפראנואיד • שיחה 09:31, 31 בינואר 2025 (IST)
- תגובה העתק הדבק לכל הצעה שלא תואמת את עמדתך, ללא התייחסות לטענות שהועלו לא מכבדת ולא ראויה. נהג • 🛣️ • 🎗 • ב' בשבט ה'תשפ"ה 09:56, 31 בינואר 2025 (IST)
- ההצעה שלך סובלת בדיוק מאותן בעיות של ההצעה הדומה מעליך. בנוסף, התייחסתי לטענות. הן פשוט לא מחזיקות מים. אין בויקיפדיה שום כלל להעדיף שם נפוץ (נפוץ בקרב צד אחד) על פני שם ניטרלי. להיפך. עקרון הניטרליות גובר. הוא עמוד תווך של ויקיפדיה.
- הדבר המאוד לא ראוי היחידי הוא העלאת הצעה לא ניטרלית להצבעה. תזכורת: עיקרון הניטרליות גובר גם על ספירת אצבעות. מרווין האנדרואיד הפראנואיד • שיחה 10:01, 31 בינואר 2025 (IST)
- 1. העובדה שיצרת העתק הדבק תוך הדבקת סעיף 3 שלא רלוונטי להצעתי שכן הצעתי מפורשות לעדכן גם את הערך הותיק - מגוחכת.
- 2. טענתך לחוסר ניטרליות שנויה במחלוקת שכן רוב העולם המערבי רואה את העקה הזו כעסקת שחרור חטופים. נהג • 🛣️ • 🎗 • ה' בשבט ה'תשפ"ה 11:56, 3 בפברואר 2025 (IST)
- 1. רוב העולם המערבי? ברצינות? תוכל בקלות רבה למצוא מקורות רבים בעולם המערבי שמסקרים את העסקה באופן ניטרלי ולא מהנרטיב הישראלי.
- 2. גם אם יש ביטוי לא ניטרלי נפוץ (ולא שזה המצב, המקורות האיכותיים כתובים באופן ניטרלי), בויקיפדיה עמוד התווך של ניטרליות גובר על שם נפוץ.
- 3. כאסמכתא לכך שהשם שהצעת ניטרלי, לכאורה, לא צריך להסתכל על סיקור דווקא בעולם המערבי. אם כי כפי שכתבתי, גם בעולם המערבי הסיקור הוא ניטרלי ומתיחס ל-2 הצדדים, תעיף מבט בערכים המקבילים בכל השפות שאינן עברית ותיווכח בכך בעצמך. מרווין האנדרואיד הפראנואיד • שיחה 12:26, 3 בפברואר 2025 (IST)
- תגובה העתק הדבק לכל הצעה שלא תואמת את עמדתך, ללא התייחסות לטענות שהועלו לא מכבדת ולא ראויה. נהג • 🛣️ • 🎗 • ב' בשבט ה'תשפ"ה 09:56, 31 בינואר 2025 (IST)
- החיסרון בהצעה הנ"ל, לטעמי: חוסר התייחסות לשיחרור אסירים פלסטינים כחלק מהעסקה. יוניון ג'ק • שיחה 10:16, 31 בינואר 2025 (IST)
עמדת צד ח' - להחליט שלא להחליט כרגע
לאור האמור לעיל. להמתין עד לתום הדיון בעתירות לבג"ץ בנוגע לעסקה, על מנת לקבל מידע נוסף בטרם תתקבל הכרעה. יוניון ג'ק • שיחה 22:05, 1 בפברואר 2025 (IST)
המשך המשך הדיון
יש עתירה לבגץ לחייב את הממשלה לפרסם את ההסכם המלא (ובפרט את שם ההסכם). מציע להמתין עם פתיחת ההצבעה ולראות האם העתירה תתקבל ואז נהיה חכמים יותר ―מרווין האנדרואיד הפראנואיד (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם
- מרווין האנדרואיד הפראנואיד, אם כל הצדדים מוכנים לכך - אפשר לגנוז את ההצבעה הזו, לעת עתה, ולחדש אותה לאחר פירסום ההסכם המלא. יוניון ג'ק • שיחה 11:27, 1 בפברואר 2025 (IST)
- NilsHolgersson2? ותן טל, נהג? יוניון ג'ק • שיחה 11:28, 1 בפברואר 2025 (IST)
- אני ודאי לא רוצה לגנוז את ההצבעה, אלא אם כן יועבר הערך לשם שיש לו תמיכה מובהקת, עקבית וברוב ניכר (12-5) בדף השיחה. בכל מקרה השם הרשמי על המסמך הוא רק אחד מכמה שיקולים שכוללים תמציתיות ותיאור נאמן שוויקיפדיה אמורה לספק לקוראים, ויש לכך דוגמאות רבות מספור. NilsHolgersson2 • שיחה 12:16, 1 בפברואר 2025 (IST)
- ויקיפדיה לא מחוייבת לקרוא לערך בשם "הרשמי" של ההסכם כפי שיש ערך על עסקת שליט, ג'יבריל וכו'. לכן אין סיבה לחכות, ויש לתת לקהילה להכריע. שבוע טוב, ותן טל • שיחה 18:01, 1 בפברואר 2025 (IST)
- ותן טל, אתה צודק שויקיפדיה איננה מחוייבת לשם הרשמי. יחד עם זאת, אני מניח שיהיו משתמשים שירצו בכל זאת לדעת מהו השם הרשמי, הגם שאינו מחייב, על מנת לגבש את עמדתם כיצד להצביע. יוניון ג'ק • שיחה 18:49, 1 בפברואר 2025 (IST)
- אז אפשר להוסיף אופציה להצבעה של "להחליט לא להחליט עדיין" עם הנימוק שהבאת כעת וככה מי שיעדיף את האופציה הזאת, יצביע לה בעדיפות ראשונה... בכבוד, ותן טל • שיחה 19:32, 1 בפברואר 2025 (IST)
- בסדר גמור. יוניון ג'ק • שיחה 22:03, 1 בפברואר 2025 (IST)
- אז אפשר להוסיף אופציה להצבעה של "להחליט לא להחליט עדיין" עם הנימוק שהבאת כעת וככה מי שיעדיף את האופציה הזאת, יצביע לה בעדיפות ראשונה... בכבוד, ותן טל • שיחה 19:32, 1 בפברואר 2025 (IST)
- ותן טל, אתה צודק שויקיפדיה איננה מחוייבת לשם הרשמי. יחד עם זאת, אני מניח שיהיו משתמשים שירצו בכל זאת לדעת מהו השם הרשמי, הגם שאינו מחייב, על מנת לגבש את עמדתם כיצד להצביע. יוניון ג'ק • שיחה 18:49, 1 בפברואר 2025 (IST)
- NilsHolgersson2? ותן טל, נהג? יוניון ג'ק • שיחה 11:28, 1 בפברואר 2025 (IST)
- רק רוצה להביא לידיעת המצביעים את העובדה שהשם "הסכם חמאס-ישראל" קיים רק בוויקיפדיה. שמש מרפא • שיחה 13:35, 7 בפברואר 2025 (IST)
- מדובר בהסכם שלו יש שני צדדים: ישראל וחמאס. שם לערך חייב לציין שזהו הסכם (לא עסקה, לא מוכרים בו חפצים, זה הסכם העוסק בבני אדם) וחייב לציין את שני הצדדים. כל שם שאינו מציין את שני הצדדים אלא מדגיש רק את נקודת המבט של ישראל חוטא לאמת וחוטא לדרישה לנקודת מבט נייטרלית. דוד שי • שיחה 02:25, 9 בפברואר 2025 (IST)
- בהחלט מוכרים בו בני אדם, גם אם זה לא נעים, והערך מציין את הצד האקטיבי בעסקה - לא ישראל חטפה פלשתינים לצורך מיקוח. הוי אומר - זו עסקה, והחטופים הם ה"טובין". מכוער, מחליא, אבל המציאות. שמש מרפא • שיחה 09:12, 9 בפברואר 2025 (IST)
- מסיב את תשומת ליבך דוד שאתה היית מראשוני התורמים לשני ערכים די ותיקים במיזם - עסקת ג'יבריל, ועסקת שליט. האם לטענתך גם השמות של ערכים אלו צריכים להשתנות כי הם לא מציינים את שני הצדדים ומדגישים רק את נקודת המבט של ישראל? (אגב במקרה הזה למעשה השם ג'יבריל אפילו מייצג את נקודת המבט של ישראל רק מהצד השני - העסקה מכונה על שם הארכי טרוריסט איתו נעשתה העסקה, ולא על שם המשוחררים... נקודה למחשבה...).
כמו כן, למה לערך על מלחמת חרבות ברזל או לפחות הערך על טבח שבעה באוקטובר, קוראים כך ולא נגיד "שטפון/מבול אל אקצא" - הרי השמות הראשונים לא מייצגים את שני הצדדים ומדגישים רק את נקודת המבט של ישראל. אותו דבר כמו שם הערך "מלחמת העצמאות" שאינו כולל בתוך שם הערך גם את "הנכבה". "מלחמת ששת הימים", "מלחמת יום כיופר" לא נקראים בשמות אלו גם אצל הצדדים השניים ובכל זאת ויקיפדיה העברית אני מניח לא חושבת בכלל לשנות את השמות הללו. גם הערך על ירושלים בויקיפדיה העברית לא נקרא "ירושלים אל קודס". וכן הלאה וכן הלאה... בכבוד, ותן טל • שיחה 12:05, 9 בפברואר 2025 (IST)- בעסקת ג'יבריל ובעסקת שליט לא היה מדובר בהפסקת אש ונסיגה צבאית. NilsHolgersson2 • שיחה 15:06, 9 בפברואר 2025 (IST)
- ואיך זה במחילה קשור למה שאני כתבתי או למה שדוד כתב? זה לא קשור. בכבוד, ותן טל • שיחה 15:33, 9 בפברואר 2025 (IST)
- התייחסת ישירות לשמות של הערכים הללו, ושאלת לגביהם - לכן שבתי והדגשתי את ההבדל מהמקרה הנוכחי, שרלוונטי לעניין השם. וודאי שזה קשור. NilsHolgersson2 • שיחה 15:46, 9 בפברואר 2025 (IST)
- זה לא קשור כי הייתי מאוד ברור במה שהתייחסתי אליו, ובהתייחסות ספציפית למה שדוד כתב בעצמו, מה שלא מתקשר למה שכתבת. התייחסתי לטענה של דוד שי ששם הערך אם הוא לא מציין את שני הצדדים ומדגיש רק את נקודת המבט של ישראל הוא חוטא לנייטרליות. אם יש לך תגובה ספציפית על מה שכתבתי שעונה למה שאני הבאתי בדבריי, כתוב, בשמחה. פשוט תגובתך לא קשורה כלל לטענותיי. בכבוד, ותן טל • שיחה 15:53, 9 בפברואר 2025 (IST)
- השם ״עסקת שליט״ גם הוא לא ניטרלי ויש לתקן גם שם. שם הערך המקביל באנגלית הוא ניטרלי וגם אינפורמטיבי יותר ״Gilad Shalit prisoner exchange״. מרווין האנדרואיד הפראנואיד • שיחה 15:56, 9 בפברואר 2025 (IST)
- כמובן שאתה טועה, "חילופי שבויים" הוא הוא המינוח הלא נייטראלי, המשווה בין 1,027 מחבלים שנשפטו והורשעו במדינת ישראל על חלקם בעשיית טרור (לעיתים גם נגד בני עמם ממש, כמו יחיא סינוואר שנעצר ונכלא למאסר עולם על רצח פלסטינים) לבין חייל ישראלי שנחטף בידי ארגון טרור לא לגיטימי, משטח מדינת ישראל - במקרה כזה הקביעה ש"חילופיי שבויים" הוא המינוח הנייטראלי היא כמובן שגיאה יסודית וזה בעצמו המינוח שאינו ניטראלי. מרחק רב מאוד בין מצבים כמו חילופי השבויים בין ירדן ומצרים לישראל לאחר המלחמות ביניהן, לבין מצב זה - וזה מעוגן גם בכללי אמנות ז'נבה השונות. בכבוד, ותן טל • שיחה 16:04, 9 בפברואר 2025 (IST)
- Gilad Shalit prisoner exchange זה שם שמתאר את החלפת גלעד שליט באסירים. זהו תיאור תמציתי וניטרלי. ולפני שאתה מתיימר לכתוב ״כמובן שאתה טועה״ מוטב שתלמד אנגלית. מרווין האנדרואיד הפראנואיד • שיחה 16:43, 9 בפברואר 2025 (IST)
- דא עקא שאני יודע אנגלית. prisoner exchange זה המינוח באנגלית לחילופי שבויים, גם אם תנסה לטעון שלא, ובכל מקרה אפילו המילה "אסירים" לא מתאימה כנייטרלית כיוון שבכל מקרה מדובר כאן על ניסיון להשוות בין חטוף לבין אסיר חוקי במדינה חוקית. אולי יש כאלו שמבחינתם חמאס הוא ארגון חוקי שמתנהל לפי כללי המלחמה הבינלאומיים ושולט בצורה ראויה על מדינה בהגדרה, אבל זה כלל לא נכון, וכלל לא ניטרלי. כמובן, בויקיפדיה האנגלית זהו לא המקרה היחיד של הטייה אנטי ישראלית ו/או לא נייטראלית כלל (יש לנו בויקי העברית ערך שלם כעת שהולך ונבנה על ההטייה המדוברת). בכל אופן, אנגלית ברוך השם אני יודע, וגם כללי חוק בינלאומיים והגדרת חטופים, הגדרת טרוריסטים עצורים על פי חוק, וזה לעומת הגדרת שבויי מלחמה וכן הלאה - אני יודע. אך אין לי עוד עניין להמשיך דיון בנוגע לעסקת שליט כאן, בשאלה שהפנתי לדוד שי ועסקה בערך הנוכחי. אם תרצה לפתוח דיון שינוי שם בערך שם תפתח ואענה שם. כל טוב, ותן טל • שיחה 17:51, 9 בפברואר 2025 (IST)
- מכיוון שאתה שולט לטענתך באנגלית, בטוחני שתבין בנקל את המשפט הפותח של הערך
- The Gilad Shalit prisoner exchange followed a 2011 agreement between Israel and Hamas to release Israeli soldier Gilad Shalit in exchange for 1027 prisoners
- כמובן שאתה טועה, "חילופי שבויים" הוא הוא המינוח הלא נייטראלי, המשווה בין 1,027 מחבלים שנשפטו והורשעו במדינת ישראל על חלקם בעשיית טרור (לעיתים גם נגד בני עמם ממש, כמו יחיא סינוואר שנעצר ונכלא למאסר עולם על רצח פלסטינים) לבין חייל ישראלי שנחטף בידי ארגון טרור לא לגיטימי, משטח מדינת ישראל - במקרה כזה הקביעה ש"חילופיי שבויים" הוא המינוח הנייטראלי היא כמובן שגיאה יסודית וזה בעצמו המינוח שאינו ניטראלי. מרחק רב מאוד בין מצבים כמו חילופי השבויים בין ירדן ומצרים לישראל לאחר המלחמות ביניהן, לבין מצב זה - וזה מעוגן גם בכללי אמנות ז'נבה השונות. בכבוד, ותן טל • שיחה 16:04, 9 בפברואר 2025 (IST)
- השם ״עסקת שליט״ גם הוא לא ניטרלי ויש לתקן גם שם. שם הערך המקביל באנגלית הוא ניטרלי וגם אינפורמטיבי יותר ״Gilad Shalit prisoner exchange״. מרווין האנדרואיד הפראנואיד • שיחה 15:56, 9 בפברואר 2025 (IST)
- זה לא קשור כי הייתי מאוד ברור במה שהתייחסתי אליו, ובהתייחסות ספציפית למה שדוד כתב בעצמו, מה שלא מתקשר למה שכתבת. התייחסתי לטענה של דוד שי ששם הערך אם הוא לא מציין את שני הצדדים ומדגיש רק את נקודת המבט של ישראל הוא חוטא לנייטרליות. אם יש לך תגובה ספציפית על מה שכתבתי שעונה למה שאני הבאתי בדבריי, כתוב, בשמחה. פשוט תגובתך לא קשורה כלל לטענותיי. בכבוד, ותן טל • שיחה 15:53, 9 בפברואר 2025 (IST)
- התייחסת ישירות לשמות של הערכים הללו, ושאלת לגביהם - לכן שבתי והדגשתי את ההבדל מהמקרה הנוכחי, שרלוונטי לעניין השם. וודאי שזה קשור. NilsHolgersson2 • שיחה 15:46, 9 בפברואר 2025 (IST)
- ואיך זה במחילה קשור למה שאני כתבתי או למה שדוד כתב? זה לא קשור. בכבוד, ותן טל • שיחה 15:33, 9 בפברואר 2025 (IST)
- בעסקת ג'יבריל ובעסקת שליט לא היה מדובר בהפסקת אש ונסיגה צבאית. NilsHolgersson2 • שיחה 15:06, 9 בפברואר 2025 (IST)
- מדובר בהסכם שלו יש שני צדדים: ישראל וחמאס. שם לערך חייב לציין שזהו הסכם (לא עסקה, לא מוכרים בו חפצים, זה הסכם העוסק בבני אדם) וחייב לציין את שני הצדדים. כל שם שאינו מציין את שני הצדדים אלא מדגיש רק את נקודת המבט של ישראל חוטא לאמת וחוטא לדרישה לנקודת מבט נייטרלית. דוד שי • שיחה 02:25, 9 בפברואר 2025 (IST)
מרווין האנדרואיד הפראנואיד • שיחה 17:58, 9 בפברואר 2025 (IST)
- לכל מי שהשתתף בהצבעה, מעניין איך תשפיע הצבעה זאת, שבה כנראה עיקרון הנייטרליות גובר על כל עיקרון אחר, על כל עשרות הערכים בקטגוריה מלחמת חרבות ברזל, ונכתבו בעקבות פתיחת המלחמה
--Yossipik - שיחה 🎗 11:25, 12 בפברואר 2025 (IST)
הצבעה
על פי מדיניות ההצבעה, רשאים להצביע משתמשים שנרשמו לפחות 365 ימים לפני פתיחת ההצבעה, ביצעו לפחות 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ואינם עורכים בתשלום.
לפי מדיניות הצבעת מחלוקת, אין להצביע לפני פתיחת ההצבעה ואין לפתוח את ההצבעה עד אשר חלפו 72 שעות מהצגת טיעוני הצדדים. בהתאם להוראות בדבר מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאפשרויות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.
שיטת ההצבעה
יש לדרג את כל האפשרויות העומדות להצבעה. אפשרויות שתתעלמו מהן ייחשבו לאחרונות בתור. הדירוג יכול להיות חלקי, ואסור לו לכלול סתירות פנימיות.
את ההעדפות אפשר לנסח באופן מילולי, למשל "אפשרות א', ואם לא אז ב' או ג', ואם לא אז ד'". אפשר גם להשתמש בקיצורים המקובלים:
- ד – העדפת אפשרות ד' על פני כל אפשרות אחרת.
- בגא - העדפת אפשרות ב', ואם לא אז ג' ואם לא אז א' ואם לא אז כל אפשרות אחרת.
- ב(גא) - העדפת אפשרות ב' כאפשרות ראשונה ולאחר מכן א' או ג' ללא העדפה ביניהן ואותן על פני כל אפשרות אחרת.
- גד(אב) – העדפת האפשרויות ג' ו-ד' על פני אפשרויות א' ו-ב', כשאפשרות ג' עדיפה על פני ד' ולאחריהן א' ו-ב' ללא ההעדפה ביניהן ואותן על פני כל אפשרות אחרת.
- (דה)(אבג) – העדפת אפשרויות ד' או ה' (ללא העדפה ביניהן) על פני אפשרויות א', ב' או ג' (ללא העדפה ביניהן) ואותן על פני כל אפשרות אחרת.
הקולות ישוקללו לפי שיטת שולצה למציאת זוכה יחיד.
אפשרויות ההצבעה
- אפשרות א' – שם הערך יהיה המתווה לשחרור החטופים הישראלים (2025)
- אפשרות ב' – שם הערך יהיה הסכם חילופי בני ערובה ישראלים ואסירים פלסטינים (2025)
- אפשרות ג' – שם הערך יהיה הסכם חילופי בני ערובה ישראלים ואסירים פלסטינים והשבת רגיעה (2025)
- אפשרות ד' – שם הערך יהיה הסכם חמאס–ישראל (2025)
- אפשרות ה' – שם הערך יהיה הסכם שחרור החטופים, מלחמת חרבות ברזל (2025)
- אפשרות ו' – שם הערך יהיה עסקת שחרור החטופים בין ישראל לחמאס (2025)
- אפשרות ז' – שם הערך יהיה עסקת שחרור החטופים (2025)
- אפשרות ח' – להחליט שלא להחליט כרגע
ההצבעה
- ד. פוליתיאורי • שיחה 18:09, 5 בפברואר 2025 (IST)
- ד. קוואמן ✡ שיחה 18:25, 5 בפברואר 2025 (IST)
- הוז.
--Yossipik - שיחה 🎗 20:25, 5 בפברואר 2025 (IST)
- גדב. כל יתר האפשרויות מתייחסות רק לצד אחד ולכן אינן ניטרליות. זו תעודת עניות לויקיפדיה העברית שבכלל מתקיימת הצבעה עם אפשרויות לא ניטרליות. מרווין האנדרואיד הפראנואיד • שיחה 20:28, 5 בפברואר 2025 (IST)
- זה לא הסכם, זו עסקה. מדובר כאן בחטיפה וסחיטה לשם השגת מטרות לא לגיטימיות. בברכה. ליש • שיחה 22:48, 5 בפברואר 2025 (IST)
- אם 2 הצדדים חותמים על מסמך שכותרתו הסכם, לא מתפקידנו לתת שם אחר לערך. אם כותרת המסמך עליו חתמו 2 הצדדים היתה עסקה הייתי תומך בעסקה בשם הערך. מרווין האנדרואיד הפראנואיד • שיחה 23:12, 5 בפברואר 2025 (IST)
- זה לא הסכם, זו עסקה. מדובר כאן בחטיפה וסחיטה לשם השגת מטרות לא לגיטימיות. בברכה. ליש • שיחה 22:48, 5 בפברואר 2025 (IST)
- זדו(בג)אהח ניב — שיחה 20:32, 5 בפברואר 2025 (IST)
- וזהאחדבג. ותן טל • שיחה 20:44, 5 בפברואר 2025 (IST)
- דגב. לדעתי כל שאר האפשרויות רחוקות מאוד מ-NPOV וצריכות בכלל להיפסל. NilsHolgersson2 • שיחה 21:11, 5 בפברואר 2025 (IST)
- NilsHolgersson2, מסכים בהחלט שיש לפסול אפשרויות לא ניטרליות. אך מה לא ניטרלי באופציה ג׳ שמהווה קיצור של נוסח ההסכם עליו חתמו 2 הצדדים? מרווין האנדרואיד הפראנואיד • שיחה 22:18, 5 בפברואר 2025 (IST)
- אתה צודק שאופציה ג' מפרטת את שלושת החלקים החשובים בהסכם, אבל מפורטת מדי לכותרת. תיקנתי את ההצבעה מ-ד' לבד להצבעה הנוכחית. NilsHolgersson2 • שיחה 11:27, 6 בפברואר 2025 (IST)
- NilsHolgersson2, מסכים בהחלט שיש לפסול אפשרויות לא ניטרליות. אך מה לא ניטרלי באופציה ג׳ שמהווה קיצור של נוסח ההסכם עליו חתמו 2 הצדדים? מרווין האנדרואיד הפראנואיד • שיחה 22:18, 5 בפברואר 2025 (IST)
- בגאזחהוד. יוניון ג'ק • שיחה 21:28, 5 בפברואר 2025 (IST)
- ד BAswim • שיחה 21:48, 5 בפברואר 2025 (IST)
- וז בברכה. ליש • שיחה 22:45, 5 בפברואר 2025 (IST)
- דגבחוהזא. אנחנו צריכים לשמור על ניטרליות ולהוות דוגמה לוויקיפדיות אחרות. עידו כהן 🎗️ דברו איתי 🎗️ ח' בשבט ה'תשפ"ה 🎗️ 22:45, 5 בפברואר 2025 (IST)
- דזו Eladti • שיחה 22:52, 5 בפברואר 2025 (IST)
- ד. ארז האורז • שיחה 🎗 23:40, 5 בפברואר 2025 (IST)
- (זוהא)דח. ניצן צבי כהן • שיחה 00:05, 6 בפברואר 2025 (IST)
- הודז Ldorfman • שיחה 03:13, 6 בפברואר 2025 (IST)
- דזו Pixie.ca • שיחה 🎗 04:35, 6 בפברואר 2025 (IST)
- ד. רדיומן • שיחה 07:24, 6 בפברואר 2025 (IST)
- זהודא יאיר דב • שיחה • ח' בשבט ה'תשפ"ה • 10:55, 6 בפברואר 2025 (IST)
- וז Rainbow1960 • שיחה 18:53, 6 בפברואר 2025 (IST)
- זדו בנבה - שיחה - 🏄🏇 22:43, 6 בפברואר 2025 (IST)
- ד. בברכה, גיברס - שיחה 00:15, 7 בפברואר 2025 (IST)
- זוהאב. ליש צודק. לא ברור לי למה אנשים רואים את המציאות כפי שהיו רוצים שהיא הייתה. כן זו עסקה. סחר בבני אדם. מכוער, אבל זו המציאות. שמש מרפא • שיחה 10:40, 7 בפברואר 2025 (IST)
- זוהאחגב נהג • 🛣️ • 🎗 • י"א בשבט ה'תשפ"ה 09:22, 9 בפברואר 2025 (IST)
- ד. Mertaro • שיחה 23:17, 9 בפברואר 2025 (IST)
- דבאז. אפשרות ד', ואם לא אז ב', ואם לא אז א', ואם לא אז ז' Joalbertine • שיחה 19:28, 10 בפברואר 2025 (IST)
- דחזוהא. שלום אורי • שיחה • י"ג בשבט ה'תשפ"ה • 22:28, 10 בפברואר 2025 (IST)
- ד. לאן - שיחה 04:18, 11 בפברואר 2025 (IST)
- דגבו. דוד שי • שיחה 19:23, 11 בפברואר 2025 (IST)
- אזהגב. ידך-הגדושה • שיחה 07:30, 12 בפברואר 2025 (IST)
- דו. Geagea • שיחה 12:32, 12 בפברואר 2025 (IST)
- ד Ronavni • שיחה 14:44, 12 בפברואר 2025 (IST)
הצבעות פסולות
- לא אדו ראש. שמיה רבה • שיחה • ט' בשבט ה'תשפ"ה • 00:26, 7 בפברואר 2025 (IST)
- על אף ההתחכמות הלשונית, עדיין צריך להיות בטוח - ההצבעה שלך היא "אדו"? ותן טל • שיחה 08:56, 7 בפברואר 2025 (IST)
- שמיה רבה, הצעתך אינה תקינה. אם אתה מעוניין שהיא תיספר במניין הקולות, ולא תיפסל, נא לתקן. יוניון ג'ק • שיחה 11:31, 7 בפברואר 2025 (IST)
- אין ספק שערך על עסקת החטופים הוא המקום המתאים ביותר לבדיחות עבשות. Eladti • שיחה 12:08, 9 בפברואר 2025 (IST)
- שמיה רבה, הצבעתך איננה תקינה. נא לתקן, אחרת היא לא תיספר. יוניון ג'ק • שיחה 21:25, 9 בפברואר 2025 (IST)
דעתם של כותבים שאינם בעלי זכות הצבעה בעת הזאת
תוצאות ההצבעה
ההצבעה נגמרה, נא לא להצביע. אפשרות ד' ניצחה את כל האפשרויות האחרות בצורה ישירה (פירוט מלא בהמשך), ועל כן שם הערך יהיה הסכם חמאס-ישראל (2025). ותן טל • שיחה 17:07, 12 בפברואר 2025 (IST)
- אכן. תוצאות מלאות על פי החישוב שלי:
ד > א – 22
ד > ב – 25
ד > ג – 24
ד > ה – 21
ד > ו – 21
ד > ז – 20
ד > ח – 24 עידו כהן 🎗️ דברו איתי 🎗️ י"ד בשבט ה'תשפ"ה 🎗️ 17:37, 12 בפברואר 2025 (IST)- Idoc07, לא הצלחתי להבין מה המספרים שציינת אמורים ליייצג... בכל מקרה, ותן טל, Idoc07, בסופו של יום (שבוע) יש 31 קולות כשרים, מתוכם 17 מצביעים בחרו ב-ד' בתור האפשרות הראשונה. 17/31 הם כ-54.84% ועל כן - אין כל צורך בפירוט. יוניון ג'ק • שיחה 21:24, 13 בפברואר 2025 (IST)