ויקי:רשימת מועמדים למחיקה/:קדמת ציון
דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.
__ARCHIVEDTALK__
- תאריך תחילת ההצבעה: 14:44, 4 ביולי 2012 (IDT)
- תאריך סיום ההצבעה: 14:43, 11 ביולי 2012 (IDT)
דיון
דיונים קודמים על הערך
דיון נוכחי
אני לא מרבה לתמוך במחיקת ערכים, בוודאי לא לפתוח הצבעות מחיקה. אבל באמת יש גבול.
בן נחום (שיחה | תרומות | מונה), ניפח ערך על מתחם שיש בו 6 משפחות שכוללות 35 איש, שאין לו היסטוריה (מלבד קנייתו בשנות ה 20, ואירוע שנועד לחגוג אותו ושפוצץ בשל התנכלויות), ושלא נראה שעד כה יש לו השפעה.
לפי הרף הזה על כל בניין שנבנה בכל עיר בישראל יהיה אפשר לפתוח ערך. eman • שיחה • ♥ 14:44, 4 ביולי 2012 (IDT)
- כפי שכתבתי בדף השיחה של הערך: לדעתי יש מקום לערך המספק מידע היסטורי על אזור מסוים, ללא קשר לתוכניות העתידיות שלו. הניפוח או האי ניפוח לא רלונטיים. חנה Hanay • שיחה • מיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 14:53, 4 ביולי 2012 (IDT)
- אם מדובר במאחז - יש לאחד לערך על מאחזים לפי הכללים הנהוגים. אם מדובר בהתנחלות, יש מקום לערך נפרד. בשני המקרים אין מקום להצבעה ואני מציע לסגור אותה. אם הערך כתוב בצורה לקויה יש דרכים אחרות לטפל בלקות זו. גילגמש • שיחה • גם אני משתתף במיזם העשור! 14:55, 4 ביולי 2012 (IDT)
- אפשר לאזכר את המקום בערכים אחרים. אבל בלי כל הניפוח המלאכותי של בן נחום. eman • שיחה • ♥ 15:29, 4 ביולי 2012 (IDT)
- לא ברור מה זה. זה בעיקר כמה דירות. האם על כל בניין שנבנה בירושלים נכתוב ערך?! הרי לרוב גם על שכונות שלמות בערים אחרות אנחנו אל כותבים ערך. אז על כמה מבנים שמאוכלסים ב 6 משפחות?! eman • שיחה • ♥ 17:14, 4 ביולי 2012 (IDT)
- אם מדובר בשכונה בתוך עיר מסוימת הדיון הנכון צריך להיות דיון איחוד ולא מחיקה כי ברור שבאופן עקרוני מידע אודות העיר הוא רלוונטי. גילגמש • שיחה • גם אני משתתף במיזם העשור! 17:45, 4 ביולי 2012 (IDT)
- ממש לא. הגישה המוטעה הזו גורמת לפגיעה בערכים אליהם מאחדים. למשל הערך על אוניברסיטת בן גוריון סובל קשות מכך שאיחדו לתוכו ערך מנופח על השלוחה של האוניברסיטה באילת. eman • שיחה • ♥ 17:47, 4 ביולי 2012 (IDT)
- אז יתכן שיש לנהל דיון פיצול. אני לא מכיר את המקרה שם. בכל אופן, עיינתי בערך ואני לא חושב שהמידע צריך להמחק לחלוטין מהשרת. יתכן שצריך לצמצם, אך זה כבר לא חלק מהדיון הנוכחי. גילגמש • שיחה • גם אני משתתף במיזם העשור! 17:50, 4 ביולי 2012 (IDT)
- ממש לא. הגישה המוטעה הזו גורמת לפגיעה בערכים אליהם מאחדים. למשל הערך על אוניברסיטת בן גוריון סובל קשות מכך שאיחדו לתוכו ערך מנופח על השלוחה של האוניברסיטה באילת. eman • שיחה • ♥ 17:47, 4 ביולי 2012 (IDT)
- אם מדובר בשכונה בתוך עיר מסוימת הדיון הנכון צריך להיות דיון איחוד ולא מחיקה כי ברור שבאופן עקרוני מידע אודות העיר הוא רלוונטי. גילגמש • שיחה • גם אני משתתף במיזם העשור! 17:45, 4 ביולי 2012 (IDT)
- אם מדובר במאחז - יש לאחד לערך על מאחזים לפי הכללים הנהוגים. אם מדובר בהתנחלות, יש מקום לערך נפרד. בשני המקרים אין מקום להצבעה ואני מציע לסגור אותה. אם הערך כתוב בצורה לקויה יש דרכים אחרות לטפל בלקות זו. גילגמש • שיחה • גם אני משתתף במיזם העשור! 14:55, 4 ביולי 2012 (IDT)
מישהו יכול להסביר לי מה ההבדל בין המתחם הנוכחי לבין "גינדי סיטי" ברמלה? שם מתוכננות מספר דומה של יחידות דיור. אז אם איש הפרסום שלהם יכתוב ערך על הפרוייקט, מה נוכל לומר לו? מה ההבדל בינם לבין "קדמת ציון"? שלקדמת ציון יש לובי פוליטי בויקיפדיה? eman • שיחה • ♥ 19:35, 4 ביולי 2012 (IDT)
- שקדמת ציון נמצאת בקדמת ציון בירת ישראל, בשטח שנרכש על ידי יהודים לפני כתשעים שנה, אך נכבש על ידי האוייב הערבי לפני כשבעים שנה ונאסר על היהודים ליישבו, למרות שהיה קניין פרטי שלהם ושעכשיו חזרנו אליו ואנו מממשים את זכותנו הלאומית והקניינית פרטית ולכן מן הראוי לכתוב על זה גם בויקיפדיה. עמירם פאל - שיחה 22:42, 4 ביולי 2012 (IDT)
לעמנואל, קשה לי להאמין שאתה באמת לא מבין מה ההבדל. כיצד אתה מבין את דבריהם של חברי סיעת מרץ בירושלים כדלהלן: ""אנחנו מגדירים את המקום הזה כפיגוע אסטרטגי", הוסיף מרגלית. "זה לא עוד 200 יחידות דיור בשכונת גילה אלא מסמר בארון הקבורה של פתרון של חלוקת העיר. הפלסטינאים לא יוכלו להשלים עם התנחלות שקוטעת את הרצף הטריטוריאלי מצפון-מזרח לדרום-מזרח העיר וזה יחבל באפשרות של הסדר כלשהו בעתיד שיכלול את חלוקת העיר"." מקור. אם אכן מדובר בסתם עוד כמה אנשים שגרים/יגורו שם אז למה אנשי מרץ מבקשים בכל דרך אפשרית משגרירות ארה"ב לעשות הכל כדי לסכל את הבנייה שם ? האם זה מה שקורה בדוגמא שהבאת מרמלה ? מדוע לדעתך זה לא קורה ולא יקרה שם בשעה שזה קורה בירושלים ? אם הצלחת למצוא את פרוייקט גינדי ברמלה איך זה שלא מצאת במקורות שהובאו בדף השיחה ובכללם אלה שהוגשו לך בכפית, אודות תכנית המסדרון, מענה לשאלתך זו ? אם אינך מיתמם אנא ענה על שאלות אלה. והנה בשבילך הדברים שוב בכתבה מאת נדב שרגאי: "אלא שגם השמאל בירושלים פוסל את העסקה המוצעת. מנקודת המבט שלו, לא הכמות קובעת אלא "האיכות". כי שכונת קדמת ציון, אומרים בשמאל, יושבת בדיוק על תוואי המסדרון, שעל פי ההבנות ההיסטוריות של ביילין־אבו מאזן ובמתווים אחרים, תוכנן לחבר את אזור יריחו עם הר הבית כמסדרון פלסטיני ריבוני; מעין "מעבר בטוח" שיחצה את ירושלים. "השכונה הזאת היא פיגוע קשה בסיכויים להסדר בירושלים", טוענים אנשי מרצ בעירייה, וגם הם אינם מוכנים לשלם את "המחיר המופקע" הזה, אפילו תמורת אישור להקמת אלפי יחידות דיור לערבים." מי-נהר - שיחה 23:16, 4 ביולי 2012 (IDT)
- אחד מהנימוקים לקיומו של הערך- בויקיפדיה מוקדשים ערכים למקומות ואפילו מבנים אשר נמצאים במחלוקת ציבורית בעלי השלכה מדינית/פוליטית דמוגרפית והיסטורית. ערך זה אינו נופל במאומה מערכים רבים הדומים לו ובהביטים מסויימים אף יש לו יתרון עליהם. ועוד יש לזכור שככל שהמקום המדובר הוא באזור רגיש יותר אז יש לו משקל רב יותר. והעובדה שהמקום נושק לפרלמנט שהפלסטינים רצו להקים באבו דיס כבירתם אלקודצ' כמו גם מיקומו בתוואי יריחו ובין שני חלקי מזרח ירושלים וכן קרבתו היחסית להר הבית לצד זיקתו לעיר ירושלים המאוחדת, נותנים משנה תוקף למשקלו של המקום והנעשה בו והיחס אליו מצד הגורמים השונים. מי-נהר - שיחה 23:28, 4 ביולי 2012 (IDT)
- א. סוף סוף יש למישהו הסבר עינייני סביר לתמיכה בערך
- ב. אני מסכים עקרונית שאם משהו שנוי במחלוקת זה סיבה דווקא לקיום ערך עליו, ולא למחיקתו. אבל השאלה האם המחלוקת הגיעה לרמה שאכן היא יכולה להווה הצדקה. אני לא בטוח שאכן כך המקרה.
- ג. בכל מקרה, אם כך זה צריך להיות מוזכר בערך, וכרגע זה לא.
- ד. בכל מה שנוגע לכך שזו "תוכנית עתידית". זה עדיין לא. זו רק התחלה של קידומן. eman • שיחה • ♥ 15:55, 5 ביולי 2012 (IDT)
הצבעה
רק משתמשים רשומים בעלי 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, שיחות קבצים, שיחות קטגוריות, שיחות תבניות, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ו-30 ימים של פעילות הם בעלי זכות הצבעה. נא לא לנהל דיונים בגוף ההצבעה.
למחוק
- eman • שיחה • ♥ 14:44, 4 ביולי 2012 (IDT)
- BAswim - שיחה 02:36, 5 ביולי 2012 (IDT)
- פומפריפוזה - שיחה 07:18, 11 ביולי 2012 (IDT)
להשאיר
- חנה Hanay • שיחה • מיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 14:53, 4 ביולי 2012 (IDT)
- עמירם פאל - שיחה 14:58, 4 ביולי 2012 (IDT)
- למה בכלל נפתחה הצבעה עם כל כך הרבה תומכים ונימוקים לתמיכה? חמויישֶה - שיחה 15:14, 4 ביולי 2012 (IDT)
- אם כפר לא חוקי של כמה בדואים זכאי לערך, גם המקום הזה זכאי. קוריצה • לול התרנגולות • אהמ • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 15:18, 4 ביולי 2012 (IDT)
- א. אני מוחה על הנימה הגזענית בדבריך ("כפר לא חוקי של כמה בדואים").
- ב. בכל כפר כזה יש הרבה הרבה יותר אנשים מאשר במתחם הזה, על 35 האנשים שבו. או שכמו רחבעם זאבי, אתה מאמין שכל יהודי שווה אלף ערבים? eman • שיחה • ♥ 15:28, 4 ביולי 2012 (IDT)
- טובל ושרץ בידו. קוריצה • לול התרנגולות • אהמ • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 15:37, 4 ביולי 2012 (IDT)
- כשאין מה לענות, תוקעים פסוק? eman • שיחה • ♥ 15:48, 4 ביולי 2012 (IDT)
- זו התשובה. תתאמץ ותבין בדיוק למה אני מתכוון. קוריצה • לול התרנגולות • אהמ • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 16:13, 4 ביולי 2012 (IDT)
- כשאין מה לענות, תוקעים פסוק? eman • שיחה • ♥ 15:48, 4 ביולי 2012 (IDT)
- eman - גם כאן וגם בדף השיחה של הערך חרגת בהרבה מכללי ההתנהגות והויכוח המקובלים. קורה לפעמים שאחרים חושבים אחרת ממך. אולי הם אפילו טועים. זו לא סיבה לצאת מהכלים. חמויישֶה - שיחה 16:53, 4 ביולי 2012 (IDT)
- אבוי עם התבטאויות שמכילות רמיזות גזעניות הן לטעמך "קורה שחושבים אחרת". אני מציע שתצא נגד מי שמביע אותם, במקום נגד מי שמוחה נגדן. eman • שיחה • ♥ 17:12, 4 ביולי 2012 (IDT)
- לא זכיתי להבין מה גזעני בביטוי "כפר לא חוקי של כמה בדואים". האם הגיזענות היא בקישור בין בדואים לעבירות מאסיביות על חוקי התכנון והבניה בישראל (לכאורה הקישור כלל איננו מופרך) או שמא עצם הביטוי "בדואי" הפך לאחרונה ל"לא פוליטיקלי-קורקט"? (אם כן - אז איך מותר לכנות אותם?). באמת שלא ברור לי. דגיג - שיחה 21:32, 4 ביולי 2012 (IDT)
- אבוי עם התבטאויות שמכילות רמיזות גזעניות הן לטעמך "קורה שחושבים אחרת". אני מציע שתצא נגד מי שמביע אותם, במקום נגד מי שמוחה נגדן. eman • שיחה • ♥ 17:12, 4 ביולי 2012 (IDT)
- טובל ושרץ בידו. קוריצה • לול התרנגולות • אהמ • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 15:37, 4 ביולי 2012 (IDT)
- בן נחום - שיחה 15:57, 4 ביולי 2012 (IDT)
- --Yoavd - שיחה 16:22, 4 ביולי 2012 (IDT)
- רדיומן - שיחה 16:26, 4 ביולי 2012 (IDT)
- בוודאי שיש מקום. מדובר על שכונה מתוכננת בבירה, שהיא גם בעלת היסטוריה יהודית השזורה בשיבת ציון המודרנית. לא חסרים ערכים על פרויקטים עתידיים, כולל שכונות עתידיות. דגיג - שיחה 18:05, 4 ביולי 2012 (IDT)
- מי-נהר - שיחה 18:08, 4 ביולי 2012 (IDT) , אנסה בלנ"ד לנמק בהמשך, בחטיבת הדיון שלמעלה.
- יש חשיבות הסטורית ובעיקר פוליטית. מדובר בפרויקט עתידי וכבר יש כאן ערכים דומים. --Kippi70 - שיחה 01:37, 5 ביולי 2012 (IDT)
- Ovedc • שיחה • אמצו ערך יתום! 13:50, 5 ביולי 2012 (IDT)
- Lostam - שיחה 15:32, 5 ביולי 2012 (IDT)
- אמנם מדובר במקום קטן, אך מי נהר שכנע אותי בחשיבות האנציקלופדית של הערך. גילגמש • שיחה • גם אני משתתף במיזם העשור! 15:35, 5 ביולי 2012 (IDT)
- לא השתכנעתי מנימוק(י) אי החשיבות Assayas • שיחה • 19:02, 5 ביולי 2012 (IDT)
- ספיד - שיחה 22:10, 5 ביולי 2012 (IDT)
- רועי • שיחה 01:21, 6 ביולי 2012 (IDT)
- נרו יאיר • שיחה • ט"ז בתמוז ה'תשע"ב • 15:23, 6 ביולי 2012 (IDT)
- Hobo X Hobot 16:12, 6 ביולי 2012 (IDT)
- עמיחי • שיחה 02:21, 8 ביולי 2012 (IDT)
- כמו מי נהר. קודגורו - שיחה 03:12, 8 ביולי 2012 (IDT)
- חשיבות אנציקלופדית אמורה להיות בלתי תלויה בהשקפה המדינית של פלוני או אלמוני. ליאור पॣ • י"ט בתמוז ה'תשע"ב • 14:01, 9 ביולי 2012 (IDT)
- כן, ממש. אנשים כמו ברוקלי שמוחקים בזלזול כל דבר, היו תומכים בהשארה של ערך על מקום בו 6 משפחות אילולי השקפתם הפוליטית... eman • שיחה • ♥ 01:30, 10 ביולי 2012 (IDT)
- את הדין על מעשי אתן בפני הקב"ה ולא בפני כאלה שעליהם נאמר מטאפורית שיש משהו שבוער על ראשם. הייתי אומר שאתה צריך להתבייש על דבריך המכוערים שמעידים יותר עליך מאשר עלי, אבל באמת שאני לא מצפה ממך לדבר מה כלשהו. אפילו לא נעלבתי. בהתחלה האשמת אותי בגזענות. עכשיו בצביעות. מה השלב הבא, ברצח העם ברואנדה? קוריצה • לול התרנגולות • אהמ • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 03:28, 10 ביולי 2012 (IDT)
- שום דבר לא בוער על ראשי, והוכחתי את זה לא פעם (ראו למשל פה פה פה פה פה). לעומת זאת אי אפשר להתעלם איך שוב ושוב אתה מכופך את שיקול דעתך הוויקיפדי לפי העמדות הפוליטיות שלך. eman • שיחה • ♥ 11:27, 10 ביולי 2012 (IDT)
- האמנם שיקול הדעת הויקיפדי נמצא אך ורק אצלך ולא אצל 22 הויקיפדים המתנגדים לדעתך? עד כמה יכולה ההתנשאות להגיע? עמירם פאל - שיחה 11:55, 10 ביולי 2012 (IDT)
- לא זה מה שאמרתי. יש אנשים שונים, עם שיקולים שונים, והיסטוריה שונה. התייחסתי לברוקולי, שידוע במחקנותו, והצבעתי עת צביעותו, כשהוא חורג מהקו הזה כשזה נוגע לעיניינים פוליטיים. eman • שיחה • ♥ 12:53, 10 ביולי 2012 (IDT)
- במקומך, לאחר שהבאת להצבעה שבה התוצאה כרגע היא 22:2, הייתי בודק את עצמי ולא מחפש שוב את מי לתקוף. נרו יאיר • שיחה • כ' בתמוז ה'תשע"ב • 13:57, 10 ביולי 2012 (IDT)
- נרו, עזוב. כשדברים כאלה באים מעמנואל זה פשוט מחמאה. הרי לכולי עלמא ידוע שהפוסל וכו'. קוריצה • לול התרנגולות • אהמ • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 16:17, 10 ביולי 2012 (IDT)
- במקומך, לאחר שהבאת להצבעה שבה התוצאה כרגע היא 22:2, הייתי בודק את עצמי ולא מחפש שוב את מי לתקוף. נרו יאיר • שיחה • כ' בתמוז ה'תשע"ב • 13:57, 10 ביולי 2012 (IDT)
- לא זה מה שאמרתי. יש אנשים שונים, עם שיקולים שונים, והיסטוריה שונה. התייחסתי לברוקולי, שידוע במחקנותו, והצבעתי עת צביעותו, כשהוא חורג מהקו הזה כשזה נוגע לעיניינים פוליטיים. eman • שיחה • ♥ 12:53, 10 ביולי 2012 (IDT)
- האמנם שיקול הדעת הויקיפדי נמצא אך ורק אצלך ולא אצל 22 הויקיפדים המתנגדים לדעתך? עד כמה יכולה ההתנשאות להגיע? עמירם פאל - שיחה 11:55, 10 ביולי 2012 (IDT)
- את הדין על מעשי אתן בפני הקב"ה ולא בפני כאלה שעליהם נאמר מטאפורית שיש משהו שבוער על ראשם. הייתי אומר שאתה צריך להתבייש על דבריך המכוערים שמעידים יותר עליך מאשר עלי, אבל באמת שאני לא מצפה ממך לדבר מה כלשהו. אפילו לא נעלבתי. בהתחלה האשמת אותי בגזענות. עכשיו בצביעות. מה השלב הבא, ברצח העם ברואנדה? קוריצה • לול התרנגולות • אהמ • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 03:28, 10 ביולי 2012 (IDT)
- איני חושב שזה המקום לתגובות של כל קודמיי כאן. ליאור לא היה צריך לקבל תגובות כאלה אחרי הצבעתו. וההצבעה לא הייתה צריכה לקבל דיון בתוכה וק"ו לא שיחות שכאלה בגוף ההצבעה. מאחר וזה כבר נעשה אף אני מגיב במחילה מכובדכם. אני יכול להבין עת עמדתו של עמונאל אף על פי שאני סבור שהוא טועה במסקנתו ממספר סיבות שונות. עמנואל סבור שהערך הנוכחי עוסק בדבר שטרם בא לעולם ושהמידע ההיסטורי אודותיו זניח. ומה שכן קיים בשטח הוא זניח במושגים של עיר. אני יכול לנמק לכל אחד מהסיבות הנ"ל נימוקים התומכים בהגיון של עמנואל וכן לנמק נימוקים נוספים מדוע בכל אחד מהסיבות הנ"ל המסקנה צריכה להיות אחרת ממסקנתו של עמונאל במקרה הנידון שלנו. איני רוצה להכביר על כך כעת בפרוטרוט אך אני יכול להבין את עמדתו של עמנואל אף שלצערי הוא אינו מבין ואינו מכיר בעמדות אחרות שהושמעו ונומקו בפניו גם מבלי שייצטרך להסכים להם.מי-נהר - שיחה 22:43, 10 ביולי 2012 (IDT)
- כן, ממש. אנשים כמו ברוקלי שמוחקים בזלזול כל דבר, היו תומכים בהשארה של ערך על מקום בו 6 משפחות אילולי השקפתם הפוליטית... eman • שיחה • ♥ 01:30, 10 ביולי 2012 (IDT)
- • חיים 7 • (שיחה) • כ' בתמוז ה'תשע"ב • 01:14, 10 ביולי 2012 (IDT)
תוצאות ההצבעה
*הוחלט להשאיר את הערך ברוב של 22 מול 3. רועי • שיחה 15:34, 11 ביולי 2012 (IDT)