ויקי:רשימת מועמדים למחיקה/:ספר התורה של ילדי ישראל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

__ARCHIVEDTALK__


<:ספר התורה של ילדי ישראל

  • תאריך תחילת ההצבעה: 13:42, 9 במאי 2016 (IDT)
  • תאריך סיום ההצבעה: 13:41, 16 במאי 2016 (IDT)

דיון

דיונים קודמים על הערך

דיון נוכחי

לא הובאו מקורות אמינים שיאששו פרטים מהותיים שנכתבו בדף שיחת הערך. זה נראה כמו יוזמה זניחה שנופחה מעבר לכל פרופורציה. הטיעונים העיקריים נכתבו בדף שיחה ואני מזמין את כולם לעיין בדיון ולהצביע. גילגמש שיחה 13:42, 9 במאי 2016 (IDT)

נכון, מכניסים את ספרי התורה באירועים יחסית גדולים אבל ממש לא מתוקשרים. אבל שאלה: אם זה היה קישקושים וניפוחים של חב"ד - אז לפחות הם היו אמורים לעשות מזה רעש בתקשורת, אבל אם הם לא עושים מזה רעש בתקשורת - אז מה הרווח שלהם מכל הפרוייקט? ♦ ‏Meni yuzevich‏ ♦ בית חב"ד לכולם ♦ א' באייר ה'תשע"ו 14:20, 9 במאי 2016 (IDT)
אני לא נכנס לשאלת הרווח של חב"ד. הטענות למיליוני ילדים או מאות אלפי ילדים שנרשמו כביכול לפרויקט לא קיבלו אף אישוש ממקור בלתי תלוי. גילגמש שיחה 15:18, 9 במאי 2016 (IDT)
סתם מכניסים ספרים לבית הכנסת צמח צדק פעם בחמש שנים וכל חב"ד מגיעים לאירוע? אם רשם העמותות לא הסיר את מעמד העמותה מהוועד שאחראי על הספר - כנראה שיש שם ניהול תקין ♦ ‏Meni yuzevich‏ ♦ בית חב"ד לכולם ♦ א' באייר ה'תשע"ו 15:53, 9 במאי 2016 (IDT)
ושוב, אנחנו מדברים על ילדים וילדות שנולדו מאז שנת 1968‏ בכל העולם ♦ ‏Meni yuzevich‏ ♦ בית חב"ד לכולם ♦ א' באייר ה'תשע"ו 15:57, 9 במאי 2016 (IDT)
כן. שמענו. כתבת כבר בדף שיחה. אני עדיין מחכה למקור בלתי תלוי שיאשש את הטענות האלה. גילגמש שיחה 15:59, 9 במאי 2016 (IDT)

אם זו הייתה היוזמה היחידה של הרבי מלובביץ' ייתכן שהייתה ראויה לערך. אבל יש לו כל כך הרבה יוזמות, לרבות מהן כבר יש ערכים, צריך לאחד. נרו יאירשיחה • ב' באייר ה'תשע"ו • 12:53, 10 במאי 2016 (IDT)

זה לא משנה אם יש הרבה או קצת, המדד הוא אם מגיע לזה ערך. התשובה היא שאם הנתונים שמובאים נכונים בהחלט מגיע לזה ערך. אני לא חושב למשל שלמבצע מצע או למבצע לולב מגיע ערך אלא זה צריך להיות מוזכר בקצרה בתוך הערך על הרבי או בעאך על חבד. ההכללה הזאת שבגלל שזה חבד (ולחבד ולרבי יש הרבה מבצעים) לא מגיע לזה ערך אינה נכונה, אלא כל דבר לגופו של עניין, כידוע דעתי שזה לא חבדפדיה ובהחלט לא כל דבר מגיע ערך, אחל משני הדברים הנדונים כעת זושא וולף ובניין משרדי תנועת חב"ד העולמית שלהם לעדתי כלל לא מגיע ערך וממשיך בכל מיני ערכים על חבד שיש פה מישהו שמתכנן לעשות ולדעתי לא מגיע.אבגד - שיחה 08:44, 11 במאי 2016 (IDT)
זה משנה, כי אפשר לאחד, ואפילו לא לערך של הרבי אלא של המבצעים שלו. זושא וולף עומד בקלות בקריטריונים המקובלים ולכן לא צריך להעניש אותו שהוא חבדניק, זה דבר לגיטימי. בניין המשרדים הוא חלק מגוש בניינים (שנראים למעשה כבניין אחד ארוך ואפילו לא גדול במיוחד) שכבר יש לו ערך, ולכן ראוי לאחד. כך גם כאן. נרו יאירשיחה • ג' באייר ה'תשע"ו • 10:03, 11 במאי 2016 (IDT)
במקרה זה ראוי לזה ערך בפני עצמו. ברור שלא מדובר בעונש. להכניס את זה לתוך הערך עשרת מבצעי הרבי גם לא שייך. שם זה עשרה ובמיוחד כך ויש להם את היחיודיות שלהם. כן לאות בספר תורה יש את היחודיות שלו וזה לא אחד מהעשרה. כמו כן לא מגיע שם שיהיה מבצע לולב וכל זה כי זה לא רלוונטי לשם אלא לערך על הרבי או חבד בקיצור. כי זה לא חבדפדיה - כאן המשפט הזה רלוונטי. כלומר אין לזה יחודיות ל אנציקלופדיה בשונה מערך זה. אבגד - שיחה 10:16, 11 במאי 2016 (IDT)
מצאתי איזה כתבה בעיתון מעריב מישהו יכול להכניס למקום הרלוונטי? ♦ ‏Meni yuzevich‏ ♦ בית חב"ד לכולם ♦ ג' באייר ה'תשע"ו 14:47, 11 במאי 2016 (IDT)
נרו. מבצע זה השפיע על הרבה אנשים הרבה יותר מכל מעשיו של זושא וולף יחדיו ושל עוד הרבה אנשים. כן יש להזכיר את טענת Ovedc בדף השיחה ("על פניו, מיזם המאגד 300 אלף ילדים תוך כמה חודשים, הוא חשוב אנציקלופדית") אבגד - שיחה 11:11, 13 במאי 2016 (IDT)
לחב"ד יש עשרות אלפי חסידים מסורים, אין זו בעיה עבורה להרים פרויקט כזה. השפעה זה כבר משהו אחר. ייתכן בהחלט שישנה השפעה סגולית, רובנו לא מבינים בזה. השפעה במובן הפשוט והמקובל, באופן שאפשר למדוד בחוש - לא בטוח שהפרויקט השפיע יותר מהספרים של וולף; ובכל מקרה - זה לא עובד כך. יש אנשים שקיבלו ערך כי היו חברי כנסת במשך שבועיים. למותר לציין שהם לא השפיעו כלום בתור חברי כנסת. האם כל אדם שהשפיע יותר מזה צריך לקבל ערך? למשל כל אדם שהציל חיים? לכל עניין קריטריונים משלו. נרו יאירשיחה • ז' באייר ה'תשע"ו • 15:09, 15 במאי 2016 (IDT)

מדובר בתופעה שבזמנו הייתה ייחודית בתפוצתה והשפעתה בצורתה זו והיא ראויה לתיעוד. לתופעה זו הייתה השפעה סוציולוגית ולכל הפחות היא יכלה לשמש כמדד כזה. מי-נהר - שיחה 09:17, 13 במאי 2016 (IDT) האם באמת צריך מקור למספר הילדים? הרי אם בפרויקט זה נמכר אות אחת לילד, והיו חמישה פרויקטים, הרי ש-304 אלף אותיות כפול חמש יוצא לי 1,520 אלפי ילדים. ואם כדברי הערך בקיץ זה ייצא הספר השישי, הרי סביר שיש עוד 200 אלף ילדים שרכשו כבר אותיות בספר השישי. לשם מה צריך מקור אם אפשר לבצע חישוב על בסיס מספר האותיות ומספר הספרים.

הצבעה

רק משתמשים רשומים בעלי 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ו-30 ימים של פעילות הם בעלי זכות הצבעה. כמו כן, ההצבעה אסורה על עורך בתשלום. נא לא לנהל דיונים בגוף ההצבעה.

למחוק

  1. גילגמש שיחה 13:42, 9 במאי 2016 (IDT)
  2. כפי שכתבתי בדף השיחה. בריאן - שיחה 14:13, 9 במאי 2016 (IDT)
  3. Mr. W ~‏ T ~ בית המשפטים העליון 14:28, 9 במאי 2016 (IDT)
  4. בעיקר לאור טיעונו של בריאן בדף השיחה. איש רב פעלים - שיחה 15:19, 9 במאי 2016 (IDT)
  5. חמויישֶה - שיחה 16:42, 9 במאי 2016 (IDT)
  6. Guycn2‏ · 20:42, 9 במאי 2016 (IDT)
  7. אמיר מלכי-אור - שיחה 20:50, 9 במאי 2016 (IDT)
  8. --היידן 20:52, 9 במאי 2016 (IDT)
  9. כפי שכתבתי בדף השיחה. yechiel - שיחה 21:53, 9 במאי 2016 (IDT)
  10. Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 22:18, 9 במאי 2016 (IDT)
  11. לא מאמין לנתונים, וגם אם כן לא ראויים לערך יותר מכל ספר תורה או פרויקט מימון המוני. נת קייק - שיחה 23:23, 9 במאי 2016 (IDT)
    לא מאמין זה משהו אחד. אבל אם זה נכון - הכסף של דולר אחד לאות לא מתקרב אפילו לחצי מההוצאות זה אינו פרוייקט מימון המונים וזה דבר ייחודי שמגיע לו ערך. בכל מקרה אם אני רשמתי כמה מאות איש ללא גוזמה למבצע זה אין שום סיבה שהנתונים לא יהיוננכונים. ואיני שליח חבד. אבגד - שיחה 08:47, 11 במאי 2016 (IDT)
    דולר לאות אינו מתקרב לחצי מההוצאות? לפי מקור זה ספר תורה עולה 130 אלף ש"ח. מכאן שאפשר בשקט למכור אות במחצית השקל. שושושושון - שיחה 12:09, 15 במאי 2016 (IDT)
  12. מבקר המדינה - שיחה 00:08, 10 במאי 2016 (IDT)
  13. מקבל את דבריו של בריאן שמדובר בסוג של מיזם מימון המונים, שכמותו יש רבים שאיננו מייחדים להם ערך באנציקלופדיה. המיזם הנוכחי מזכיר לי את זה של נטיעת עץ עם הולדתו של כל ילד, שהיה נהוג בעבר (וגם אודותיו אין ערך, ולא ראוי שיהיה - מספיק אם יהיה אזכור בערך אודות קק"ל). Ldorfmanשיחה 01:52, 10 במאי 2016 (IDT)
    תגובה: בעניין מימון המונים. כשהרבי מליובאוויטש יצא במבצע, היו שטענו שזה מכסה את ההוצאה הדולר הבודד שזה עולה, הרבי בעצמו כשדיבר בציבור הגיב על כך ועשה חשבון שרק המשלוח לבד של התעודה עולה יותר כסף, משהו כזה, אני מחפש את המקור. אבגד - שיחה 09:20, 10 במאי 2016 (IDT)
  14. למרות שאני הבעלים הגאה של אות בספר התורה השני, לא רואה בכך חשיבות Eladti - שיחה 07:06, 10 במאי 2016 (IDT)
    תסביר, מה פירוש אות בספר תורה השני אבגד - שיחה 10:17, 11 במאי 2016 (IDT)
    איפשהו באמצע שנת התשמ"ה סבא שלי קנה לי אות בספר התורה של חב"ד (התעודה הייתה תלויה שנים על הקיר אצל סבתא שלי בבית). למרות זאת, אני לא רואה חשיבות אנציקלופדית לפרוייקט הזה Eladti - שיחה 12:32, 11 במאי 2016 (IDT)
    זו דוגמא לעובדה שהמיזם הזה נגע בהרבה מאד הורים/סבים-ילדים וככזה הוא לכל הפחות כמו כל פרסומת שיווקית שהייתה לה תהודה מיוחדת ומוצלחת אשר להן נותנים ערכים בויקיפדיה כמו למשל זמן התפוח. מי-נהר - שיחה 09:09, 13 במאי 2016 (IDT)
  15. אבנר - שיחה 14:00, 11 במאי 2016 (IDT)
  16. בראנד - שיחה 22:10, 11 במאי 2016 (IDT)
  17. Liad Malone - שיחה 03:03, 12 במאי 2016 (IDT)
  18. אין לי סיבה לפקפק במספרים, אבל המוני ספרי תורה נכתבים במימון המונים ברחבי העולם כל הזמן ואיני רואה חשיבות מיוחדת דווקא לחמישה הללו. בנוסף, הערך מפרט פרטים איזוטריים בניסוחים מוטים, למשל רבנים חשובים שנטען במקורות שהשתתפו במסיבת הכנסת אחד מספרי התורה, מוצגים עקב כך כתומכים של המיזם או אף כשותפים בו. ורבים מהמקורות מפוקפקים לגמרי. אני מזכיר שלפני כחמש עשרה שנה ש"ס כתבו כמה ספרי תורה שאותיותיהן נמכרו תמורה שקל לאות, ואח"כ השתמשו בפרטי הנרשמים למשלוח תעמולת בחירות. אז מה? בברכה, גנדלף - 06:24, 12/05/16
    ההבדל הוא בתקופה ובהשפעה. בתקופה של המיזם לצד מיזמים אחרים של חב"ד בקרב ילדי ישראל הפניה הזו אל כלל הציבור הייתה ביטוי של תופעה בעלת השפעה שלא נראתה כמותה קודם. ולכן זה לא עוד גימיק שיווקי אלא משהו בנוף התרבותי של אותם שנים. וזה ראוי לתיעוד. מי-נהר - שיחה 09:13, 13 במאי 2016 (IDT)
  19. יוניון ג'ק - שיחה 10:42, 12 במאי 2016 (IDT)
  20. Tshuva - שיחה 08:07, 13 במאי 2016 (IDT)
  21. YoavN123שיחה 09:22, 13 במאי 2016 (IDT)
  22. נעם דובב - שיחה 16:47, 15 במאי 2016 (IDT)

להשאיר

  1. בגלל שזה לא מוזכר בעיתון הארץ זה לא אומר שזה לא חשוב/קיים ♦ ‏Meni yuzevich‏ ♦ בית חב"ד לכולם ♦ א' באייר ה'תשע"ו 14:22, 9 במאי 2016 (IDT)
  2. מדובר בפרויקט רב שנים שאין בסביבתי מי שאינו מכיר אותו. לא ספרתי כמה ילדים נרשמו, אבל אני יכול להעיד כי כל הילדים משכבת הגיל של ילדי, והם לא צעירים, רשומים בו. בורה בורה - שיחה 16:25, 9 במאי 2016 (IDT)
    עדות זו לא יכולה להסביר את מיליון וחצי (מעניין לאן נעלמו עוד 200,000 שהופיעו בערך עד לפני זמן קצר) הילדים (כמעט) שהערך טוען לרישומם. לא מדובר בפרויקט שרץ בשכונה שאתה גר בה או בקרב החברים של הילדים שלך. אני מבטיח לך שכל הילדים של הכיתה שלמדתי בה שמעו על מסיבת בית ספר. זה לא אומר שמסיבה ספציפית זו זכאית לערך. גילגמש שיחה 16:46, 9 במאי 2016 (IDT)
    "זה אירוע זניח". ראה בתמונות מי משתתף וכמה. וכאן יש מקור למיליון וחצי שאתה מחפש. השתדלתי לא לתת סימוכין מאתר חב"ד. בחבדפדיה גם יש סימוכין למיליון וחצי, ולעניין זה, זה מקור מספיק טוב. חבל שלא טרחת קצת לחפש ברשת לפני פתיחת ההצבעה. בורה בורה - שיחה 16:58, 9 במאי 2016 (IDT)
    אתר כזה לא יכול להוות מקור אנציקלופדי. Mr. W ~‏ T ~ בית המשפטים העליון 18:34, 9 במאי 2016 (IDT)
    איך האתר הזה קשור לדיון? בורה בורה - שיחה 19:07, 9 במאי 2016 (IDT)
    כי משם בא הקובץ הזה שהפנית אליו. Mr. W ~‏ T ~ בית המשפטים העליון 20:36, 9 במאי 2016 (IDT)
    נו באמת בורה בורה. מיליון וחצי? ואף אחד פרט לחבורה המצומצת לא שמע את זה? בחב"ד עצמה אין מיליון וחצי חברים והיא חסידות מוכרת מאוד. אני לא מאמין שיש מיזם כלשהו שיש בו מיליון וחצי משתתפים והוא לא מוכר לציבור הרחב והמקורות היחידים שיש לגבי קיומו הם כל כך חלשים. הם ממציאים מספרים. פעם זה מיליון וחצי. פעם זה מיליון שבע מאות אלף. באותה הקלות אפשר לכתוב שלושה מיליון. גילגמש שיחה 20:47, 9 במאי 2016 (IDT)
    ברור שרוב הילדים הם מחוץ לחבד, גילגמש, אני לא מבין, האם מ-1981 עד עכשיו חבד לא יכלה להגיע לכמות יותר מזה? אכן מוזר שאין כתבות מבחוץ,אבל הפרוייקט אכן קיים ובגדול ומאוד לא רגיל. אבגד - שיחה 09:24, 10 במאי 2016 (IDT)
    מדובר במספר עצום של ילדים. אני אכן חושב שלא. מקור שיאשש את הטענה לא סופק לנו. לכן, החשש הזה נותר. גילגמש שיחה 00:30, 11 במאי 2016 (IDT)
    אכן זה מספר עצום ואכן חבל שאין מקור חיצוני. אבל יוצא שרובם מסכימים כאן שאם הנתונים נכונים זה ייחודי . ואכן זהנפרוייקט ייחודי שרוצה להגיע לכל ילדי עם ישראל בכל העולם ומצליחים להגיע להמון ילדים.וזה סביר מאוד שהיקיף פעילות חבד בכל רחבי העולם מ1981 עד 2016 יגיע לכזה כמות ילדים ואף הרבה יותר מזה. אבגד - שיחה 08:50, 11 במאי 2016 (IDT)
  3. אבגד - שיחה 09:25, 10 במאי 2016 (IDT)
  4. --בן נחום - שיחה 11:03, 10 במאי 2016 (IDT)
  5. אני לא חב"דניק, ושמעתי עליו לא מעט. יזהר ברקשיחה • ג' באייר ה'תשע"ו • 00:26, 11 במאי 2016 (IDT)
  6. אני רחוק מלהיות חב"דניק, אבל הפרוייקט חי ונושם וגם נכדיי רשומים, ואני מסכים למספרים שצויינו. מה הכוונה מקור לא תלוי, עיתון הארץ? הם לא יכתבו על פרוייקט כזה. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 10:28, 11 במאי 2016 (IDT)
    במשך מעל ל-30 שנה מקדמים אנשי חב"ד פרוייקט, פונים בדוכנים ברחובות העולם, בדואר, בטלפון, באינטרנט, אם המספר הוא רק מיליון וחצי, אז אני מתפלא. YNET יספר לכם על נשות הכותל, ועוד מעשים ביזאריים, לא על פרוייקט ייחודי, שנמשך שנים ארוכות ומתקדם הלאה. לא לתת לפרוייקט זה ביטוי כערך בוויקיפדיה, זהו עוול לקהל הקוראים. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 11:08, 11 במאי 2016 (IDT)
  7. מאות אלפי ילדים. ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 13:04, 11 במאי 2016 (IDT)
  8. מנימוקי נת קייק - אם הנתונים נראים לא נכונים הרי שאו שצריך לתקנם (ורק אז למחוק) או להשאיר כי זה ערך מחדש ומפליא. קודגורו - שיחה 20:17, 11 במאי 2016 (IDT)
  9. BAswim - שיחה 10:56, 12 במאי 2016 (IDT)
  10. לכבוד לי לחתום אחרי BAswim מי-נהר - שיחה 09:04, 13 במאי 2016 (IDT)
  11. אין לי קשר לחב"ד או לפרויקט, ובכל זאת. בן עדריאלשיחה • ז' באייר ה'תשע"ו 17:48, 15 במאי 2016 (IDT)
  12. גם לי יש כמה אותיות כאלה... ‏עמיחישיחה 09:05, 16 במאי 2016 (IDT)

דעתם של כותבים שאינם בעלי זכות הצבעה

למחוק

להשאיר

  1. יש לציין שבהנחיית הרבי הפעילים הרושמים לא השתשמשו במאגרי מידע, רשימות בתי ספר, וכדומה אלא כל ילד ומשפחה נרשמו אישית, שמות כל הילדים מ-1981 עד היום כולל תאריך לידה ושם ההורה מצויים במאגר ממוחשב של הארגון. סדרת ספרי תורה אלו אין לה תקדים והיא ייחודית. כמו כן, בעקבותיו בא גם המיזם של ספרי תורה לחיילי צה"ל שגם הוא ייחודי. דוד הרזהב 18:32, 9 במאי 2016 (IDT) דוד הרזהב (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

תוצאת ההצבעה

הוחלט למחוק ברוב של 22 לעומת 12. גילגמש שיחה 13:56, 16 במאי 2016 (IDT)