ויקי:רשימת מועמדים למחיקה/:משה סילמן
דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.
__ARCHIVEDTALK__
- תאריך תחילת ההצבעה: 08:20, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- תאריך סיום ההצבעה: 08:19, 23 באוגוסט 2012 (IDT)
דיון
יש דיון ארוך בדף שיחה ואסכם את דעתי: מדובר בערך מיותר. כל פרסומו בא לו מצורת מותו. באותה הקלות יכול היה למות בדרך אחרת ואף אחד לא היה שם לב. ויקיפדיה לא צריכה לשמש במה לערכים איזוטריים מהסוג הזה. גילגמש • שיחה • גם אני משתתף במיזם העשור! 08:20, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- גילגמש, אני באמת מעריך את עשייתך כאן. באמת. אבל למה אתה לא יודע איפה לעצור? הרי אתה יודע שאין להצבעה הזאת סיכוי. הרי אתה יודע שההצבעה הזאת יותר גרועה לויקיפדיה ממאה ערכים מיותרים, ממש כמו הדיון הארוך שהיה על הבהרת החשיבות. למה להיות דון קישוט? (או במילים נעימות פחות - ראש בקיר?) אני לא יודע אם זה אפשרי, אבל אני מציע למזער את הנזק ולעצור את ההצבעה הזאת בהקדם (או לפחות כשיתברר מעשית שאין סיכוי למחיקה). חמויישֶה - שיחה 08:46, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- אני מבקש להתיחס לדברי עידו בהצבעה. כמוהו גם אני מבדיל היטב בין ערך אנציקלופדי ובין ערך חסר ערך אנציקלופדי, אופנתי/עיתונאי - רק נשאר לברר אם הערך שלפנינו שייך לקטגוריה של ערכים אופנתיים/עיתונאיים שהעניין בם פג כעבור פרק זמן לא ארוך. בעולם בו הכל יחסי, אנסה להשוות את הערך של סילמן לערכים אחרים מתחומים שונים. האם הערכים על ישראל בונם שרייבר או על חיים קלופט אנציקלופדיים יותר? האם הערכים על אבי בלום ועל דנה הרמן אנציקלופדיים יותר? האם הערכים על פרנק אזולאי ועל מאיר דנון אנציקלופדיים יותר? האם הערכים על דב ליטבינוף ועל אבנר מורי יותר אנציקלופדיים? התשובה שלי ברורה, הערך על משה סילמן, שהפך לסמל (לא חשוב אם בצדק או שלא בצדק) אנציקלופדי הרבה יותר מכל הדוגמאות שהבאתי ואני יכול להביא עוד מאות דוגמאות באותה רמה. לבקש מערך זה רמת אנציקלופדיות גבוהה במיוחד זה לא הוגן ולא תואם למקובל בוויקיפדיה העברית. לא צריך להעניש את הערך הזה ואת עצמינו על כך שבכתיבת הערך ובהבהרת חשיבותו היה מעורב עיתונאי - היינו אמורים לעשות זאת גם בלעדיו. בברכה. ליש - שיחה 17:13, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- אספר לך על אישים אנציקלופדיים. עוד 100 שנה, מדינאים, חיילים, ספורטאים ושחקנים -שכיום נראה לך שבשבילם יצרו את המושג אנציקלופדיה- יהיו קיימים רק בספרי ההיסטוריה, אך בבתי המדרש תלמידי תלמידיו של הרב שרייבר יהגו בתורתו ויחנכו את ילדיהם על מורשתו. --Akkk - שיחה 03:40, 17 באוגוסט 2012 (IDT)
- הערתי לגבי מעורבות העיתונאי לא היתה נימוק למחיקה (הצבעה בעד מחיקה בגלל עיתונאי פסולה בעיניי כהצבעה בעד השארה בגלל עיתונאי). זו היתה עקיצה כלפי אלה שמשום מה חושבים שמאמר של עיתונאי זוטר שעשה רעש במשך שעתיים ורבע לערך הוא שיקול שיש להביא בחשבון. אני מסכים שהערך לא צריך להיענש בגלל עיתונאי, אבל חשוב מכך - ויקיפדיה לא צריכה להיענש בגלל עיתונאי. עידו • שיחה 14:16, 20 באוגוסט 2012 (IDT)
- אני מבקש להתיחס לדברי עידו בהצבעה. כמוהו גם אני מבדיל היטב בין ערך אנציקלופדי ובין ערך חסר ערך אנציקלופדי, אופנתי/עיתונאי - רק נשאר לברר אם הערך שלפנינו שייך לקטגוריה של ערכים אופנתיים/עיתונאיים שהעניין בם פג כעבור פרק זמן לא ארוך. בעולם בו הכל יחסי, אנסה להשוות את הערך של סילמן לערכים אחרים מתחומים שונים. האם הערכים על ישראל בונם שרייבר או על חיים קלופט אנציקלופדיים יותר? האם הערכים על אבי בלום ועל דנה הרמן אנציקלופדיים יותר? האם הערכים על פרנק אזולאי ועל מאיר דנון אנציקלופדיים יותר? האם הערכים על דב ליטבינוף ועל אבנר מורי יותר אנציקלופדיים? התשובה שלי ברורה, הערך על משה סילמן, שהפך לסמל (לא חשוב אם בצדק או שלא בצדק) אנציקלופדי הרבה יותר מכל הדוגמאות שהבאתי ואני יכול להביא עוד מאות דוגמאות באותה רמה. לבקש מערך זה רמת אנציקלופדיות גבוהה במיוחד זה לא הוגן ולא תואם למקובל בוויקיפדיה העברית. לא צריך להעניש את הערך הזה ואת עצמינו על כך שבכתיבת הערך ובהבהרת חשיבותו היה מעורב עיתונאי - היינו אמורים לעשות זאת גם בלעדיו. בברכה. ליש - שיחה 17:13, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
גילגמש, זה הרי לא הערך הראשון שיש לנו של אנשים שכל פרסומם נבע מכך שהם התאבדו כאשר הציתו את עצמם למוות במחאה. האם אתה סבור שאנו צריכים למעשה למחוק גם את הערכים ילנה בוסינובה, מוחמד בועזיזי, יאן פאלאך וטיץ' קואנג דוק מוויקיפדיה העברית מאותה הסיבה? מדוע לדעתך הערכים הללו כן זכאים להישאר בויקיפדיה העברית וערך זה לא? WikiJunkie - שיחה 18:23, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- גילגמש צודק ועל כן אני מציע למחוק את הערכים הבאים:
- יוסיין בולט - כל פרסומו בא לו ממהירות ריצתו. באותה קלות יכול היה לרוץ במהירות אחרת ואף אחד לא היה שם לב.
- נפוליאון - כל פרסומו בא מהמקצוע בו בחר. באותה קלות יכול היה לבחור במקצוע אחר ואף אחד לא היה שם לב.
- ישו - כל פרסומו בא לו מהדרשות שנשא. באותה קלות יכול היה לדרוש דרשות אחרות ואף אחד לא היה שם לב.
- דניאל • תרמו ערך 18:31, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- בחייך. זה אפילו לא מתוחכם. TZivyA • שיחה • 18:33, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- ומה ההבדל בין ערך זה לערך על דיראר אבו סיסי שכולו נכתב בגלל שהופיע בחדשות? חנה Hanay • שיחה • מיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 18:37, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- מה שלא מתוחכם הוא הטיעון של גילגמש שהוא ריק לחלוטין. הוא טוען שאם לסבתא היו גלגלים אז לא היתה לו חשיבות בעוד שהוא צריך להוכיח שבלי קשר לסבתא אין לו חשיבות. דניאל • תרמו ערך 18:50, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- טוב, אז שניכם.
- מבחינתי, עצם העובדה שהערך, שלא היה אמור לעלות על 2 פסקאות הפך להיות פלטפורמה להצגת דעותיה של חזית-חיפה-במחאת-האוהלים וטענותיו של משה סילמן נגד הביטוח הלאומי, אמורה להוביל למחיקתו. אם ויקיפדיה לא מסוגלת להחזיק ערכים מהסוג הזה בלי לגלוש לדיונים פוליטים סבוכים ובורינגים, אז אין להם מקום. אפשר לומר שההצבעה שלי היא מחאתית למחצה. TZivyA • שיחה • 18:53, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- צביה, במידה שאכן קיימות בעיות בתוכן של הערך הן אינן מצדיקות בהכרח את מחיקתו של הערך לאלתר ממרחב הערכים הראשי בוויקיפדיה העברית - במידה שאת סבורה שישנן בעיות כולשהן בתוכן המוצג כעת בערך, אנא תעלי את הבעיות הללו בדף השיחה של הערך על מנת שהקהילה תחליט דרך הקונצנזוס שיתגבש בדיונים שם כיצד ליישב את הבעיות הללו על מנת שהערך יהיה מאוזן ואינציקלופדי. לפי דעתי הדיון וההצבעה הזו חייבים להתמקד בהיבט אחד בלבד - האם הנושא שבו הערך עוסק ראוי לערך עצמאי בוויקיפדיה העברית. WikiJunkie - שיחה 19:48, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- בחייך. זה אפילו לא מתוחכם. TZivyA • שיחה • 18:33, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
משה סילמן הוא עבור רבים סמל במחאה. האדם, הקריב את חייו, מתוך הכרה מלאה, כמחאה על היחס של המדינה אליו. כלפיו. הוא לא רדף פירסום, כי מה טוב הפירסום לאדם מת? הוא לא היה אלים כלפי אחרים, אבל הוא הקריב חייו בדיעה צלולה תוך מחאה אידאולוגית. מחאה, של ייאוש, של כעס ושל חורבן. הסרתו של הערך, תפגע בתיעוד התסיסה החברתית הפוקדת את המדינה כיום. אתם יכולים להסיר את הערך משה סילמן, אבל לא תכלו להסיר את הסמל משה סילמן. --Agmon1789 - שיחה 21:26, 20 באוגוסט 2012 (IDT)
- הסרתו של הערך לא תפגע בשום דבר ואף אחד לא מעניין להסיר את הסמל משה סילמן. השאלה היא אנציקלופדית בלבד. יש לנו ערך על אחמדינג'אד. ישרון • שיחה 21:41, 20 באוגוסט 2012 (IDT)
הרבה עבודה הושקעה בערך
יצא ערך מוצלח, לדעתי, שאפילו תורגם לאנגלית. אני קורא לחברים לגלות גמישות, כי חבל להוריד את הכול לטימיון, בגלל רוב קטן בהצבעה. זה יגרום לכעס ולמרמור. גם נזכה לביקורות מהתקשורת ומגורמים חיצוניים אחרים. חברים רבים ומנוסים כאן תומכים בהשארת הערך, זה גם סימן שלא יקרה שום אסון אם הערך יישאר כאן, לצד מקבילו האנגלי. זה לא המקרה שצריך להילחם כדי למחוק ערך. אגסי - שיחה 23:45, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- אני אישית צרפתי את קולי נגד קיום הערך בפסקה של חסרי זכות ההצבעה אך עם זאת בהחלט אני לא מבין את הלהט האדיר למחוק את הערך הזה וכן לאידך אני לא רואה כל סיבה מיוחדת לנהל מלחמה עיקשת נגד מחיקת ערך על אדם שבקושי שהשפעתו, לפחות עד כמה שאני קורא ומתעדכן, כבר כמעט נשכחה. ר'ובן • שיחה • כ"ט באב ה'תשע"ב 23:51, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- בתחילת ההצבעה סברתי שהיא מיותרת, משום שהייתי משוכנע שיימצא רוב גורף להשארת הערך. מתברר שטעיתי, ונכון לרגע זה יש רוב דווקא למחיקת הערך. לא רק אני טעיתי, גם כל התומכים במחיקת הערך טועים. יתרה מזו, אגב הלהט למחוק ערך זה, הם מוחקים גם את הערך החשוב טיסת ניסוי, בכך שבמקום להשקיע זמנם בכתיבתו, הם מכלים זמנם במאמץ מיותר למחיקת הערך משה סילמן. דוד שי - שיחה 00:15, 17 באוגוסט 2012 (IDT)
עיתוי לא מתאים
גם אם הערך ימחק וגם אם הוא ישאר, זה יהיה ברוב קטן. המטרה היא להשיג קונצנזוס, לא דעות חלוקות 50-50. צריך לראות את הערך בעוד חצי שנה-שנה, בהצבעה הזאת אין כל טעם. כאילו לא למדנו כלום ממקרה סתיו שפיר. כרגע הערך עודנו אקטואלי. בעוד שנה אם המחאה תגווע אני מעריך שמספר החיפושים ירד, יווצר קונצנזוס ואז אולי יעבירו את הערך לפסקה בערך המחאה. בכל מקרה לבנתיים, עוד ערך אחד במרחב הראשי רק מוסיף ולא גורע, במיוחד אם הוא משרת את מי שרוצה מידע. Mysterion - שיחה 11:22, 17 באוגוסט 2012 (IDT)
- עקירת ערך מושקע, זה תמיד הליך כואב, שגורם לכעסים ותסכולים, וטעות לעשותו ברוב קטן, ובמיוחד אסור לעשותו כשיש מספר גדול של מתנגדים לו. נזקי העקירה (בצירוף הנזק מעצם תהליך ההצבעה המתיש) עולים עשרת מונים, על נזק קטן, פוטנציאלי, שנוי במחלוקת, הכרוך בהשארת הערך. כדאי להקשיב לעצה של אמיר אהרוני, שיש לו ניסיון בויקיפדיות אחרות, שכתב במזנון " לאסור על קיום הצבעות, כפי שכבר נעשה ברוב הוויקיפדיות".אגסי - שיחה 12:37, 17 באוגוסט 2012 (IDT). אגסי - שיחה 12:37, 17 באוגוסט 2012 (IDT)
- חישוב מצב ההצבעה נכון לעכשיו. למי שחיפש כמוני דרך קלה לחישוב, הגעתי למסקנה שהדרך הכי פשוטה היא לכפול את מספר תומכי הערך (29 כרגע) כפול 1.2 (55%/45%) נותן את התוצאה כמה קולות דרושים למחיקה (34.8=35 במקרה זה). דרך הפוכה- לכפול את מספר תומכי המחיקה (23 כרגע) כפול 0.8 נותן שכרגע היו דרושים רק 18.4=19 קולות כדי להשאיר את ערך. אני לא מומחה בנושא ואשמח לדעת אם יש פטנטים אחרים לחישוב. אגסי - שיחה 11:52, 20 באוגוסט 2012 (IDT)
סתם משהו ששיעשע אותי. בעוד אנשים רבים ומתקוטטים האם להשאיר ערך שמשמעותו וחשיבותו ברורה לחלוטין (גם לתומכי מחיקתו) ושאין ספק שכל הדיוט במדינה יודע במי מדובר, כמות התוכן על המותג "פאוור ריינג'רס" בויקיפדיה, עלתה פלאים. אני היחיד שרואה את האבסורד? (כמובן שכל האמור, חלילה שיוריד מכבודם של הפאוור ריינג'רס.. בכל זאת הם הצילו אותנו לא מעט) Ttul007 - שיחה 21:03, 20 באוגוסט 2012 (IDT)
- כמובן שבמדד חברתי מדיני לפאוור רינג'רס חשיבות מועטת ופחותה מזו של סילמן אבל זה לא המדד המתאים. במדדים של תרבות, בידור וטלוויזיה לפאוור ריינג'רס חשיבות גדולה הרבה יותר. הטענה שהחשיבות ברורה לתומכי המחיקה היא האשמה בשיקולים זרים ובפגיעה בוויקיפדיה מטעמים פוליטיים אם אין לך הוכחה (ואין, כי זה לא נכון) עליך להפסיק עם זה מיד. זוהי פגיעה בשמם (או אולי עלי להגיד, בשמנו). ישרון • שיחה 21:30, 20 באוגוסט 2012 (IDT)
- העובדה שהמחלוקת קמה סביב ערך של אלמוני שהצית עצמו ורוב הציבור הישראלי שמע עליו, ולא על ערכים שנוגעים לאלמונים אחרים שהציו עצמם וזכו למעט או כלל לא פרסום והשפעה ציבורית, חולקת על הקביעה הזו. יתכן שזה קורה בתת מודע שלך, ולכן לא אאשים אותך וחבריך בכוונה רעה. רק בחוסר אובייקטיביות אנושית ואולי קצת חוסר מודעות. אבדיל מקביעה זו כל אדם שיהיה מוכן למחוק במקביל את כל הערכים על מציתים עצמיים בויקיפדיה העברית אלא אם יצרו השפעה שעולה על זו של סילמן. תקשורתית, מדינית או אחרת. Ttul007 - שיחה 22:18, 20 באוגוסט 2012 (IDT)
- נו באמת, אתה לא מבין את הבעייתיות בדברים שלך? תנאים תעשה לאחרים. אתה מוזמן לדבר אל אנשים בצורה מכובדת ולשאול אותם מדוע דווקא זה הערך שהם חושבים שצריך להימחק/להיות מאוחד ולא להניח ישר שהם לא אובייקטיביים ולפרסם את ההנחה הזו כל דפי ויקיפדיה החשופים לכל העולם. כדאי מהר שתלמד את הזהירות בה צריך לנקוט לפני שכותבים דברים כאלו על אנשים. ודרך אגב, כבר כתבתי ש"לי לא ברורה חשיבות הערך על בוסינובה". האחרים מפורסמים ומשפיעים הרבה יותר מסילמן. ישרון • שיחה 22:37, 20 באוגוסט 2012 (IDT)
- לנוכח הרבה דברים שקראתי וראיתי כאן בשבועיים האחרונים בעניין הערך הזה הבלגתי והתאפקתי, אבל על התגובה הזו וההתנהלות של משתמש:ישרון אינני יכול לשתוק עוד: בתור אחד שמטיף לאחרים "לדבר אל אנשים בצורה מכובדת", מדוע שלא תיטול קורה מבין עיניך? מה זה לשון הציווי הגסה הזו שהנך מעיף לכל עבר: "תנאים תעשה לאחרים", "כדאי מהר שתלמד את הזהירות בה צריך לנקוט", "עליך להפסיק עם זה מייד". אתה משרה תחושה קשה מאוד של אדנות וכוחנות, בדיוק כמו שהתבטאו פה מבקרים מזועזעים אחרים, כאילו שהויקיפדיה היא של אבא שלך - אם כי ברור שאתה מזהה את עצמך עם האתר, בדיוק כמו שפוטין מזהה את עצמו עם רוסיה. למעשה, זה מה שמשתמע גם מהאמירה היהירה להדהים שלך בפסקה אחרת: "אשקול את צעדיי לגבי הערך של ילנה בוסינובה", "לי לא ברורה חשיבות הערך על בוסינובה"? אתה תשקול את צעדיך?! לך לא ברורה חשיבות הערך?! ועוד חזרת על המשפט המתנשא הזה גם בפסקה הנוכחית, למי שאולי לא ראה ולא התיירא כראוי ממעמדך הרם, וודאי. עם גישה ביריונית שכזו, מזל באמת שלא רק בצעדיך ושאלה עד כמה לך ברור תלויה הישרדותו של ערך זה או אחר - ולא אתפלא אם הסגנון הזחוח והמחוצף שבו אתה מרבה להתנסח לא מבריח מפה עוד ועוד תורמים - או שאולי זו, בעצם, הייתה הכוונה מלכתחילה?
- גם הטיעון המרכזי שלך, המנוסח גם הוא בלשון מאיימת-משהו - כאילו האשמה בשיקולים זרים וטעמים פוליטיים היא לא מובססת - לא מחזיק מים. מבוססת גם מבוססת, וגלויה לכל מי שקורא את הדיון הלא-ייאמן בדף זה: הנה שתי דוגמאות מיידיות על פני שטח: (1) המשתמש קוריצה / ברוקולי מזלזל בגלוי ב"תשקורת" ה"מקשקשת בקומקום" (ולפחות גורם למשתמש בעל מצפון אחר לשנות את הצבעתו), מאשים - אפרופו "פגיעה בשם" שאתה דואג לה כל כך כלפי שועי עולם אנונימיים בויקיפדיה - את דפני ליף בניצול מותו של סילמן, ומכנה הפגנות של מאות אזרחים "מחאה דמיקולו של כמה צפונבונים"; (2) משתמש Akkk טוען שמורשתו של ישראל בונר שרייבר תאפיל על זכרם של "מדינאים, חיילים, ספורטאים ושחקנים" עוד מאה שנה (מה שמזכיר את אחד הכנסים של תנועה פוליטית פלונית, שבה הוחלט במפורש להעמיק ולהגביר השפעה דתית על הויקיפדיה העברית).
- ואם כבר בעצות עסקינן, אז גם אני מייעץ לך להפסיק לחשוב בסגנון (שלא לומר, תסביך) לואי ה-14 "המדינה - קרי: הויקיפדיה - זה אני" ("אולי זוהי פגיעה .. בשמנו" - אגב, מי זה האנחנו נורא-ההוד האלה שאתה חושב שאתה מדבר בשמם? למד נא לא לדבר בשם העם: בינתיים יש פה רוב מוחץ כנגד הדעה - ודומני, במיוחד, הגישה - שלך), וגם לחשוב פעמיים לפני שאתה טוען ש"במדדים של תרבות ... לפאוור ריינג'רס חשיבות גדולה הרבה יותר [מאשר למשה סילמן]". קצת צניעות, שלא לדבר על כבוד למת, לא היו מזיקה לך.
- ודבר אחרון, בפראפרזה על הטיעונים "נמאס לי לשמוע" הנזרקים פה לרוב: אז לי נמאס לשמוע את הטיעונים על איזו אנציקלופדיות מופלאה וייחודיותה של הויקיפדיה העברית, שאינה אלא תת-אתר, ולא מן הגדולים ביותר, של מיזם שהוקם על ידי יזמים בני מדינה ותרבות אחרת, כנראה לא פחות מתקדמת, אם להתנסח בזהירות. מי שחרד לאנציקלופדיות של כתיבתו לא מכלה את זמנו באתר אנונימי, אלא כנראה מסיים דוקטורט בתחום מדעי ממוקד ומצטרף לצוות של אנציקלופדיה מקצועית - למשל, בריטניקה. כל הרעיון של ויקיפדיה היה לשחרר את המידע בעולם, ולא לכבול אותו בשלשלאות מלאכותיות לאגו של עורך זה או אחר, מקצועי או חובבן. המטרה הייתה לאפשר לכל אדם למצוא בקלות ובאופן מיידי מידע נגיש על נושא שמעניין אותו - כן, לרבות נושאים אקטואליים ושנויים במחלוקת. מאבק הסרק הזה על מחיקת הערך הספציפי הנוכחי - בזמן שערכים על אנשים ואירועים זניחים הרבה יותר פורחים ומתרבים - הוא הוא הפוליטיזציה, קידום האג'נדה הסמויה (ולעיתים, כמו במקרה של קוריצה ו- Akkk, גלויה למהדרין) ובעיקר, קידום האגו ותחושת השליטה הזו - "אני שומר הסף!" - על החלקה הקטנה הזו, קטנה אבל שלי, של היותי עורך בעל-סמכות לחסום ולמחוק באתר שמגיע לצמרת החיפושים בגוגל - כל המניעים, שכנגדם אתה ושכמותך, כביכול, יוצאים.98.122.190.112 07:36, 21 באוגוסט 2012 (IDT)
- אני חייב להסכים עם 98.122.190.112. הטון שלך אכן נשמע מאיים וכוחני, צירוף המשפט: "כדאי מהר שתלמד את הזהירות בה צריך לנקוט" מדגיש את זה באופן יפה, למרות שאפשר למצוא עוד שלל פנינות אחרות. לגבי העבודה שאתה מפקפק גם בחשיבות הערך ילנה בוסובינה, הרי שזה מראה שאתה לא מושא הביקורת שלי. לכן לא ברור מדוע אתה בוחר להפגע ממנה. Ttul007 - שיחה 09:18, 21 באוגוסט 2012 (IDT)
- לאנונימי
- כמה הערות: 1. משתמש:Ttul007 טען, ללא ביסוס, שעשרים ושלושה משתמשים הצביעו למחוק את הערך למרות שחשיבותו ברורה להם. זו טענה קשה ולא זהירה, ומשתמש שכותב אותה ולא מבין את הבעייתיות בהתנהלות צריך להתעורר ומהר. לדברים כאלו אין מקום בוויקיפדיה.
- 2. "לי לא ברורה"- הועלתה טענה של סטנדרטים כפולים והעדפת בוסינובה משיקולים פוליטיים על פני סילמן, לכן הבהרתי שכשם שאיני רואה חשיבות בערך על סילמן כך איני רואה חשיבות בערך על בוסינובה. דיברתי בלשון יחיד כי דבריי משקפים את דעתי האישית, את אופן הצבעתי האישית ואת פעולותיי שאבחר לקיים באופן אישי. "אשקול את צעדיי" פירושו אבדוק אם להתחיל שם דיון חשיבות, במידה ויובהר שיש ערך למציתים עצמיים גם ברמתו של סילמן אין בכך צורך. במידה ויימחק הערך הזה, זכותי, כמו כל משתמש רשום בוויקיפדיה, להניח תבנית חשיבות ולהתחיל דיון כזה.
- 3. ייתכן שיש משתמשים שעירבו שיקולים אישיים (ואין בדבריי כדי לאשר את ההאשמות הספציפיות שלך) אך לא אהבתי (באופן אישי) את ההאשמה שלא מבדילה בין עשרים ושלושה תומכי המחיקה.
- 4. אנחנו זה אלו שהצביעו בעד מחיקה שאת כולנו האשים משתמש:Ttul007 באי-הגינות, לא ויקיפדיה לא המדינה ולא נעליים.
- 5. כן, נמאס, כי עד כה גם כשהיו דיונים סוערים יותר ופחות לא היה שום דיון בו אנשים מבחוץ, בעלי עניין אנציקלופדי מועט ואידאולוגי מובהק, האשימו כל כך הרבה האשמות את משתמשי ויקיפדיה כאילו הם חייבים להם משהו. עיקר שני צידי המחלוקת הוא שאלת חשיבות על בסיס אנציקלופדי וההתערבויות החיצוניות מפריעות, וההאשמות הקטנוניות פוגעות. בניגוד למה שיש שחושבים, רוב העבודה בוויקיפדיה לא נעשית בשיטת הליברליזם הכלכלי על ידי הרבה אנשים בעלי עניין אישי/אידאולוגי/כלכלי, אלא בידי הרבה אנשים שהקדישו רבות מזמנם כדי לשפר אותה. לתחושתי חלק מהמאשימים לא ממש מבינים את זה ולכן הם לא רואים סיבה למחיקת הערך חוץ מאידאולוגיה הפוכה.
- 6. לדבריך האחרונים, כולל הניתוח הפסיכולוגי היפהפה של אישיותי המפוקפקת, לא אתייחס.
- לTtul007, זו בדיוק הבעיה
- האשמת את כלל תומכי המחיקה באי הגינות בלי להפריד. זו אי הזהירות עליה אני מדבר. כן שינוי בכיוון חייב להיות מהיר מהסיבה הפשוטה - הוא לא תקין, לא בדפי-ויקיפדיה ואיני יודע אם במקום אחר כן. ישרון • שיחה 09:33, 21 באוגוסט 2012 (IDT)
- אני יכול להעתיק במדוייק את תגובתי הראשונה לדבריך, או שאתה יכול לקרוא אותה שוב. בכל מקרה הסייגים הנחוצים והנימוק לדעתי נמצאים שם. ההאשמה שלך לא נכונה מפאת אותם סייגים ונימוקים. Ttul007 - שיחה 11:52, 21 באוגוסט 2012 (IDT)
- אתה מעלה טענה המצדדת באפשרות מסוימת ואומר: כיון שאותה טענה היא נכונה כל האחרים לא הגונים, בכל דיון יש לכל צד טענות, גם לצד השני יש טענות. הבעיה היא שאתה הופך ללא לגיטימית את דעתם של אלו שחולקים עליך. העובדה שאתה "מבדיל מקביעה זו" אנשים שעומדים בקריטריונים שהצבת לא הופכת את צורת ההתדיינות שלך לתקינה. אולי יש מישהו שימצא הסבר מצוין מדוע דווקא סילמן מבין כל המציתים העצמיים עליהם יש ערך לא זכאי לערך. גם את ההסתייגות הבעייתית הזו הבאת רק לאחר שהערתי לך ולמרות זאת לא הכרת בכך שדבריך היו בעייתיים רק אמרת שתסכים, כאילו זו מחווה אישית עבורי, לתת פטור מהשמצותיך לאנשים שיעמדו בקריטריונים שלך. ישרון • שיחה 18:43, 21 באוגוסט 2012 (IDT)
- אכן "אולי יש מישהו שימצא הסבר מצוין מדוע דווקא סילמן מבין כל המציתים העצמיים עליהם יש ערך לא זכאי לערך". המישהו הזה עדיין לא נמצא. וגם אם כן, בטח שלא נימק כיאות את דעתו. וזו דעתי. חבל שזה מסב לך צער. לגבי "אמרת שתסכים, כאילו זו מחווה אישית". לא. לא אמרתי בשום מקום שאני "מסכים". קרא שוב את דברי. אני חושב שקראת בין השורות דברים שלא כתבתי. Ttul007 - שיחה 19:01, 21 באוגוסט 2012 (IDT)
- שאלת את אותם משתמשים מה ההבדל? וידאת באופן אישי שאיש מהם לא ראה שום הבדל לפני שכתבת את דבריך? אם לא דבריך חסרים את הביסוס המתאים.
- לא דיברתי על אמירה במילים אלו דווקא, אלא על המסר שקיבלתי מדבריך כאילו זכותך להשמיץ וחובת ההוכחה מוטלת על הרוצה לצאת מכלל ההשמצה. ישרון • שיחה 20:21, 21 באוגוסט 2012 (IDT)
- אכן "אולי יש מישהו שימצא הסבר מצוין מדוע דווקא סילמן מבין כל המציתים העצמיים עליהם יש ערך לא זכאי לערך". המישהו הזה עדיין לא נמצא. וגם אם כן, בטח שלא נימק כיאות את דעתו. וזו דעתי. חבל שזה מסב לך צער. לגבי "אמרת שתסכים, כאילו זו מחווה אישית". לא. לא אמרתי בשום מקום שאני "מסכים". קרא שוב את דברי. אני חושב שקראת בין השורות דברים שלא כתבתי. Ttul007 - שיחה 19:01, 21 באוגוסט 2012 (IDT)
- אתה מעלה טענה המצדדת באפשרות מסוימת ואומר: כיון שאותה טענה היא נכונה כל האחרים לא הגונים, בכל דיון יש לכל צד טענות, גם לצד השני יש טענות. הבעיה היא שאתה הופך ללא לגיטימית את דעתם של אלו שחולקים עליך. העובדה שאתה "מבדיל מקביעה זו" אנשים שעומדים בקריטריונים שהצבת לא הופכת את צורת ההתדיינות שלך לתקינה. אולי יש מישהו שימצא הסבר מצוין מדוע דווקא סילמן מבין כל המציתים העצמיים עליהם יש ערך לא זכאי לערך. גם את ההסתייגות הבעייתית הזו הבאת רק לאחר שהערתי לך ולמרות זאת לא הכרת בכך שדבריך היו בעייתיים רק אמרת שתסכים, כאילו זו מחווה אישית עבורי, לתת פטור מהשמצותיך לאנשים שיעמדו בקריטריונים שלך. ישרון • שיחה 18:43, 21 באוגוסט 2012 (IDT)
- אני יכול להעתיק במדוייק את תגובתי הראשונה לדבריך, או שאתה יכול לקרוא אותה שוב. בכל מקרה הסייגים הנחוצים והנימוק לדעתי נמצאים שם. ההאשמה שלך לא נכונה מפאת אותם סייגים ונימוקים. Ttul007 - שיחה 11:52, 21 באוגוסט 2012 (IDT)
- נו באמת, אתה לא מבין את הבעייתיות בדברים שלך? תנאים תעשה לאחרים. אתה מוזמן לדבר אל אנשים בצורה מכובדת ולשאול אותם מדוע דווקא זה הערך שהם חושבים שצריך להימחק/להיות מאוחד ולא להניח ישר שהם לא אובייקטיביים ולפרסם את ההנחה הזו כל דפי ויקיפדיה החשופים לכל העולם. כדאי מהר שתלמד את הזהירות בה צריך לנקוט לפני שכותבים דברים כאלו על אנשים. ודרך אגב, כבר כתבתי ש"לי לא ברורה חשיבות הערך על בוסינובה". האחרים מפורסמים ומשפיעים הרבה יותר מסילמן. ישרון • שיחה 22:37, 20 באוגוסט 2012 (IDT)
- העובדה שהמחלוקת קמה סביב ערך של אלמוני שהצית עצמו ורוב הציבור הישראלי שמע עליו, ולא על ערכים שנוגעים לאלמונים אחרים שהציו עצמם וזכו למעט או כלל לא פרסום והשפעה ציבורית, חולקת על הקביעה הזו. יתכן שזה קורה בתת מודע שלך, ולכן לא אאשים אותך וחבריך בכוונה רעה. רק בחוסר אובייקטיביות אנושית ואולי קצת חוסר מודעות. אבדיל מקביעה זו כל אדם שיהיה מוכן למחוק במקביל את כל הערכים על מציתים עצמיים בויקיפדיה העברית אלא אם יצרו השפעה שעולה על זו של סילמן. תקשורתית, מדינית או אחרת. Ttul007 - שיחה 22:18, 20 באוגוסט 2012 (IDT)
- האם למישהו יש דרך להעריך (בצורה גסה) כמה זמן מצטבר הושקע בהצבעה זו? לפי מספר הכותבים, מספר העריכות ומספר הצפיות. אגסי - שיחה 11:22, 22 באוגוסט 2012 (IDT)
- מחשבה מסקרנת. הצעה לנוסחה גסה: (מספר המילים)*(זמן ממוצע לכתיבת מילה) + (מספר המילים)*(זמן ממוצע לקריאת מילה)*(מספר הצפיות) כמובן שנוסחה מדוייקת תיקח בחשבון עבור כל צפיה את מספר המילים שהיו בדף באותה העת, ואת מספר המילים הממוצע שצופה קורא פר צפייה.
- לקראת סיום, בדף המפואר הזה, השקיעו מזמנם וממרצם 66 מצביעים ומספר שיא של 39 ויקיפדים חסרי זכות הצבעה. היה דיון מעניין, ואפילו נושא פירות- הצלחנו לקבל אייטם בתקשורת. אבל מחר נחזור לשגרה האפורה. מי מתנדב לפתוח את ההצבעה הבאה? אגסי - שיחה – רשימת הערכים הכי חסרים בויקיפדיה 00:37, 23 באוגוסט 2012 (IDT)
הצבעה
רק משתמשים רשומים בעלי 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, שיחות קבצים, שיחות קטגוריות, שיחות תבניות, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ו-30 ימים של פעילות הם בעלי זכות הצבעה. נא לא לנהל דיונים בגוף ההצבעה.
למחוק
- גילגמש • שיחה • גם אני משתתף במיזם העשור! 08:20, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- הטעות היא לא בפתיחת ההצבעה, הטעות היא בעיתוי הפתיחה. כי הרי ויקיפדיה היא כבר מזמן עיתון, וכשאינה עיתון, היא מרכינה ראשה מפני עיתונאים שמורים לה מה לעשות. מוטב היה לחכות עם הצבעה זו עוד שנה. בשלב הזה, אין סיכוי שעורכי העיתון המתכנה ויקיפדיה יסכימו לוותר על הידיעה העיתונאית הזו. בכל אופן, משנפתחה ההצבעה, לא נותר לי אלא להצביע כעת, אף שכאמור, זה חסר סיכוי. עידו • שיחה 09:24, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- מסכים עם עידו. החבלן • שיחה • מועדון החלל הוויקיפדי 09:55, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- כמו עידו. נרו יאיר • שיחה • כ"ח באב ה'תשע"ב • 10:11, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- אהרן - שיחה 10:32, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- לא אנציקלופדי --אוׂר־אֶל • שיחה • כ"ח באב ה'תשע"ב • הצביעו להקמת פורטל איראן והשתתפו במיזם 11:47, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- בדברי הימים של המחאה החברתית מדובר בלא יותר מהערת שוליים קצרה. נויקלן 12:44, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- מבב - שיחה - הזמנה להצגה 15:18, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- ההתנהלות של אלו שהשתתפו בכתיבת הערך לא ממש שכנעה אותי להשאיר אותו. TZivyA • שיחה • 15:44, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- מצטרף לעידו, אך מכיר בצער בכך שככל שאנציקלופדיה נשלטת על ידי הציבור הריהי מבטאת את טעמו והעדפותיו. Dvh - שיחה 18:25, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- לאחרונה ראיתי כאן הצבעות מחאה, אם כך, למרות שלדעתי אותה הבעתי בפני חברים כאן, כי לערך יש חשיבות,
אני מצביעחשבתי להצביע בעד המחיקה כמחאה על כך שהעיתונות מנסה להכתיב לנו אלו ערכים לכתוב. אך כדברי דניאל איני רוצה ליצור אפקט הפוך. ברכות אריאל פ. (slav4) • דף שיחה 19:56, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- לאחרונה ראיתי כאן הצבעות מחאה, אם כך, למרות שלדעתי אותה הבעתי בפני חברים כאן, כי לערך יש חשיבות,
- לא עלתה חשיבות אינציקלופדית כערך נפרד להתאבדות הזו. --MeUser42 - שיחה 20:00, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- אירוע ראוי לציון. מקום מתאים לכך הוא הערך על המחאה. אין הצדקה לערך נפרד. ישרון • שיחה 20:12, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- כל המידע הרלוונטי צריך להיות בפסקה בערך על המחאה, ו"משה סילמן" צריך להיות הפניה לפסקה זו. ותו לא. בברכה, רחל - שיחה 20:18, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- משיקולים ענייניים, האישיות חסרת כל עניין אנציקלופדי. אומנם עידו והאביר דווקא מעלים נימוקים רציניים להמתין עם המחיקה. אך למרבה המזל, ויקיפדיה איננה גוף פוליטי התלוי באנשי תקשורת ובקוראים שהמושג 'אנציקלופדיה' זר להם. ובאשר למאבק עם משתמשים שינסו לכתוב מחדש את הערך, לדעתי הפיתרון הנכון אינו לאפשר כתיבת ערך על כל כוכב לרגע, להתווכחמ על תוכנו, להשקיע עבודה בעריכה והגהה שלו, ולמחוק אותו לאחר זמן. הפיתרון הוא לקבוע קריטריונים שימנעו, או לפחות ידחו, את כתיבת הערך מלכתחילה. ועדיף בלי התכתשויות ארוכות עם אנונימים. בברכה, משתמש כבד - 20:27, 16/08/12
- כדברי עידו • עודד (Damzow) • שיחה • לימין שור! • 21:26, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
שתי סיבות: לא אנציקלופדי, וקצת לא נייטרלי --פדיחה • שיחה •כתבו כתבה בוויקיחדשות! 22:01, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- כקודמיי Ovedc • שיחה • אמצו ערך יתום! 09:45, 17 באוגוסט 2012 (IDT)
- Shannen - שיחה 11:27, 17 באוגוסט 2012 (IDT)
- --בן נחום - שיחה 13:28, 17 באוגוסט 2012 (IDT)
- ראוי להיות מוזכר כפסקה או יותר בערך על המחאה החברתית. לא כערך נפרד. ה"נרחבות" של הערך אינה ייחודית, ניתן לעשות זאת להרבה אנשים קשי יום היחודיות היא בהצתה העצמית וזה לדעתי לא מזכה בערך. -יונה בנדלאק - שיחה 14:24, 17 באוגוסט 2012 (IDT)
- שנתיים מחיי הקדשתי לעבודה בתחום הזה של אנשים בעלי חובות. סיפורו של סילמן כאוב, אך אינו ייחודי בשום היבט שהוא. זה שהוא התאבד מרוב צער מול מצלמות וכמה פעילים פוליטיים (ע"ע ליף ושותפיה) ניצלו זאת בצורה צינית - זה צריך להיות מוזכר בערך על המחאה שלהם. לקורות חייו אין שום חשיבות אנציקלופדית, לא אתמול, לא היום ולא מחר, ויש אלפי אלפים של מקרים כמוהו. הפעם התשקורת סתם מקשקשת בקומקום ומשקרת במצח נחושה. כל מי שעסק בתחום הרווחה יודע זאת, וחמור ביותר שמשתיקים זאת רק כדי להעניק הנשמה מלאכותית למחאה דמיקולו של כמה צפונבונים. קוריצה • לול התרנגולות • אהמ • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 00:09, 19 באוגוסט 2012 (IDT)
- מדוע אם כך לדעתך ערך זה אינו ראוי להופיע בוויקיפדיה העברית והערכים של ילנה בוסינובה, מוחמד בועזיזי, יאן פאלאך וטיץ' קואנג דוק כן ראויים להופיע? משום שהם אינם קשורים למחאת האוהלים? WikiJunkie - שיחה 00:16, 19 באוגוסט 2012 (IDT)
- לא, כי הסיפור שלהם שונה בעליל מסיפורו של סילמן. אתה יודע כמה בעלי חוב שהסתבכו קשות עם רשויות המדינה יש? יותר מדי. כל אלה שציינת הם בעלי מאפיינים שונים לחלוטין. יש גם עוד מקרים של אנשים שהתאבדו בישראל בגלל מצבם הכלכלי הקשה, ואפילו כתבו על זה בעיתון. זה שדפני ליף החליטה לא לנצל את מותם ואת סיפור חייהם הקשה הופך אותם לפחות חשובים? לצערי לא מתפקידנו לכסות זאת. "הערך" הזה הוא אות קלון לתשקורת הישראלית שמספרת שקרים במצח נחושה, והוא אות קלון לקהילת ויקיפדיה העברית שנכנעת לתכתיבים אינטרסנטיים. המצב כאן לא יותר טוב מאשר פרשת "אם תרצו". קוריצה • לול התרנגולות • אהמ • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 00:21, 19 באוגוסט 2012 (IDT)
- דִּבְרֵי חֲכָמִים בְּנַחַת נִשְׁמָעִים מִזַּעֲקַת מוֹשֵׁל בַּכְּסִילִים. nevuer • שיחה 00:48, 19 באוגוסט 2012 (IDT)
- את חשיבותם או אי חשיבותם של ערכים יש לקבוע לפי שיקולים אנציקלופדיים ולא לפי שיקולים פוליטיים. YHYH ۩ שיחה 16:24, 19/08/2012
- ההצבעה כבר הוכרעה, רק למען הסדר הטוב - משה סילמן היה פעיל במחאה של השנה האחרונה, השתתף בהפגנות ובישיבות הפעילים והיה מעורב לא פחות מדפני ליף ואחרים. את ההתאבדות שלו הוא בחר לעשות על מנת להפיץ מסר, והמסר היה ברור וחד משמעי. דבריו של ברוקולי בדיון זה פוגעים באיש ובזכרו, ומעלילים ומשמיצים את דפני ליף על לא עוול בכפה. יוסאריאן • שיחה 10:45, 20 באוגוסט 2012 (IDT)
- יוסאריאן, קרא את מה שכתב הללג, אנו נושאים לפידים חיים. עצם זה שלא גינו את מעשהו של סילמן גרמה לאפקט ורתר. Hobo X Hobot 16:58, 22 באוגוסט 2012 (IDT)
- ההצבעה כבר הוכרעה, רק למען הסדר הטוב - משה סילמן היה פעיל במחאה של השנה האחרונה, השתתף בהפגנות ובישיבות הפעילים והיה מעורב לא פחות מדפני ליף ואחרים. את ההתאבדות שלו הוא בחר לעשות על מנת להפיץ מסר, והמסר היה ברור וחד משמעי. דבריו של ברוקולי בדיון זה פוגעים באיש ובזכרו, ומעלילים ומשמיצים את דפני ליף על לא עוול בכפה. יוסאריאן • שיחה 10:45, 20 באוגוסט 2012 (IDT)
- מדוע אם כך לדעתך ערך זה אינו ראוי להופיע בוויקיפדיה העברית והערכים של ילנה בוסינובה, מוחמד בועזיזי, יאן פאלאך וטיץ' קואנג דוק כן ראויים להופיע? משום שהם אינם קשורים למחאת האוהלים? WikiJunkie - שיחה 00:16, 19 באוגוסט 2012 (IDT)
- • חיים 7 • (שיחה) • א' באלול ה'תשע"ב • 00:18, 19 באוגוסט 2012 (IDT)
- אני רק אצטט מה שכתבתי לפני שנה כמעט בדיוק: "יש להפריד בין המחאה, אליה יכולה להיות סימפטיה או לא, לבין חשיבות אנציקלופדית. כמו תמיד, גם כאן, יש להמתין שנה ואז להחליט האם לדמות יש חשיבות ציבורית. כל מי שזה נראה לו הרבה מדי זמן - שיפשפש במצפונו האם היא באמת ראויה לערך." Ranbar • שיחה • בואו לתיאטרון - תהנו מהמזגן 11:56, 19 באוגוסט 2012 (IDT)
- האם שאלת החשיבות צריכה להיות השיקול היחיד והמכריע, גם במקרים גבוליים ושנויים במחלוקת כמו זה, כשיש מתנגדים כל כך רבים למחיקה? או שאנחנו צריכים גם לשאול האם בפרספקטיבה רחבה, המחיקה תעשה טוב לוויקיפדיה? אגסי - שיחה 16:04, 19 באוגוסט 2012 (IDT)
- כל מקרה המגיע להצבעה הוא גבולי ושנוי במחלוקת בהגדרה. Ranbar • שיחה • בואו לתיאטרון - תהנו מהמזגן 11:24, 22 באוגוסט 2012 (IDT)
- אגסי, כשאתה כותב "תעשה טוב לויקיפדיה" למה אתה מתכוון? חרם על ויקיפדיה מטעם האוניברסיטאות המובילות בישראל? גינוי במליאת הכנסת? TZivyA • שיחה • 16:06, 19 באוגוסט 2012 (IDT)
- האם שאלת החשיבות צריכה להיות השיקול היחיד והמכריע, גם במקרים גבוליים ושנויים במחלוקת כמו זה, כשיש מתנגדים כל כך רבים למחיקה? או שאנחנו צריכים גם לשאול האם בפרספקטיבה רחבה, המחיקה תעשה טוב לוויקיפדיה? אגסי - שיחה 16:04, 19 באוגוסט 2012 (IDT)
- הגיע הזמן שכל הוויקיפדים היקרים יפנימו שוויקיפדיה איננה עיתון, אלא אנציקלופדיה - על כל המשתמע מכך. גם אם ויקיפד רואה לנכון להתמסר לקידום מהפיכה סוציאלית בישראל - שיתכבד ויעשה זאת מחוץ לכותליו הווירטואליים של המוסד הא-פוליטי הזה. האיש המדובר איננו אישיות שיש בה עניין אינציקלופדי, וכל עניינו של הסיפור הזה הוא היותו "קדוש מעונה" המשמש לקידום מטרות פוליטיות ידועות. בעת התרומה לויקיפדיה, הבה נניח את השקפותינו לרגע בצד. דגיג - שיחה 01:49, 20 באוגוסט 2012 (IDT)
- עוד מילים לא יהפכו את זה לברור יותר. רועי • שיחה 16:08, 21 באוגוסט 2012 (IDT)
- קלונימוס - שיחה 17:27, 21 באוגוסט 2012 (IDT)
- כי ניתן לסכם את תרומתו להיסטוריה בפסקה אחת בערך המפרט את אירועי קיץ 2012. עם כל הצער בכך, למעשיו של האיש קודם לאותו אקט של ייאוש לא היתה חשיבות אנציקלופדית. Ldorfman • שיחה 01:54, 22 באוגוסט 2012 (IDT)
להשאיר
- הדיון סביב הערך הזה עשה לנו יחסי ציבור גרועים גם כך, ואני די בטוח שהדיון בהצבעת המחיקה לא ישפר אותם. במקום לעשות בקרת נזקים בעניין, חייבים ללכת עד הסוף מבחינה אידיאולוגית. חבל. מהמיותרות בהצבעות המחיקה אי פעם. פומפריפוזה - שיחה 08:25, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- חבל שנפתחה הצבעה מיותרת זו. דוד שי - שיחה 08:25, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- עצם ההתעסקות סביב שאלת זכאותו לערך - גרמה לזכאותו. אבל חובה לדלל את המידע האינפורמטיבי המפורט לעייפה על "תיק חייו". זה נראה כמו עותק של קורות חיים של נצרך-סעד שנפל לידי ויקיפדיה. גרש - שיחה 08:56, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- זוהי טענה אבסורדית. משמע, אם ברצוני להקנות חשיבות לאי-מי עלי ליצור קשר עם עיתונאי זמין ולהזרים אנונימים שישתתפו בדף השיחה? הדיון הוא על חשיבות הערך נטו, לא על יחסי הציבור של ויקיפדיה. TZivyA • שיחה • 16:01, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- לצערי זה המצב, וכך בדיוק קרה לערך זה. בתחילה הוא היה שווה אזכור בן שורה במחאת האוהלים, לא יותר. עד שבא הבאזז המלאכותי שיצרו בעלי עניין + כתבה יזומה של נתן ליפסון. ומכיוון שגם ל"הד תקשורתי וציבורי" (מתוך הפתיח של הערך) יש מרכיב בקביעת חשיבות הערך, הנה התוצאה לפנינו. אבסורדי, אבל זה מה יש. גרש - שיחה 23:27, 19 באוגוסט 2012 (IDT)
- זוהי טענה אבסורדית. משמע, אם ברצוני להקנות חשיבות לאי-מי עלי ליצור קשר עם עיתונאי זמין ולהזרים אנונימים שישתתפו בדף השיחה? הדיון הוא על חשיבות הערך נטו, לא על יחסי הציבור של ויקיפדיה. TZivyA • שיחה • 16:01, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- בברכה. ליש - שיחה 09:08, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- שלומית קדם - שיחה 09:34, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- מסכימה עם פומפריפוזה ודוד Itzuvit - שיחה ה-סדנה 09:53, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- ההר אדרניק • שיחה. 10:40, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- Lostam - שיחה 16:14, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- WikiJunkie - שיחה 18:11, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- חבל שכול ערך על דמות מרכזית במחאה חייב לעבור פסטיבל כזה, בעוד שהערך המקביל בויקי האנגלית נשאר על כנו, בלי שום ערעור או דיונים מתישים. מתי כבר נלמד מהם כיצד להתנהל? לא למדנו כלום מפסטיבלי דפני ליף וסתיו שפיר? האם שוב רק כשנחטוף ביקורת נוקבת מהתקשורת הערך יוחזר? אגסי - שיחה 18:13, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- ערכים העוסקים בנושאים שנויים במחלוקת בארצות הברית זוכים לדיונים והצבעות דומים בויקיפדיה האנגלית. WikiJunkie - שיחה 18:25, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- בכול הערכים שהיו לנו הצבעות מחיקה, והיה להם מקבילה בויקי האנגלית, שם היה שקט לגמרי. זה כולל את סילמן, ליף, שפיר, בבה ורבים אחרים. אגסי - שיחה 18:45, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- בחייאת רבאק. מיהי ויקיפדיה האנגלית שמישהו ייקח ממנה דוגמה? חצי מהמלל שבה מיותר וטרחני. TZivyA • שיחה • 18:55, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- אגסי, זה בגלל שהערכים הללו עוסקים בנושאים שאינם שנויים במחלוקת במידה בולטת מספיק במדינות דוברות האנגלית ברחבי העולם. עם זאת, ערכים העוסקים בנושאים שנויים במחלוקת בארצות הברית למשל, זוכים לדיונים והצבעות דומים בויקיפדיה האנגלית. אף על פי כן, לפי הבנתי תהליך מחיקת הערכים שם שונה באופן מהותי בכדי למנוע מצבים שבהם ערכים יימחקו שלא בצדק ו/או רק משום שקבוצות משתמשים מסויימות השתמשו בטקטיקת "Tag team" WikiJunkie - שיחה 19:06, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- ידידי ויקיג'אנקי, אמיר אהרוני, מפעיל מערכת בויקי האנגלית כתב במזנון שאין שם הצבעות, והוא מציע גם כאן לבטל את ההצבעות. שם יש חתירה לקונסנזוס. זה כל כך חכם וכל כך נכון ועובד כל כך טוב, לעומת הפסטיבלים המזיקים כאן. אגסי - שיחה 12:24, 17 באוגוסט 2012 (IDT)
- בכול הערכים שהיו לנו הצבעות מחיקה, והיה להם מקבילה בויקי האנגלית, שם היה שקט לגמרי. זה כולל את סילמן, ליף, שפיר, בבה ורבים אחרים. אגסי - שיחה 18:45, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- ערכים העוסקים בנושאים שנויים במחלוקת בארצות הברית זוכים לדיונים והצבעות דומים בויקיפדיה האנגלית. WikiJunkie - שיחה 18:25, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- ליאת • שיחה • (מישהי שאיכפת לה) 18:19, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- --א 158 - שיחה 19:14, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- מנימוקי האביר. אם קוראים את נימוקיו קצת קשה להבין מדוע נמנע - הרי הוא מנמק בצורה יפה למה לא נכון למחוק, לפחות לא עכשיו. קיפודנחש - שיחה 19:52, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- דהיינו, יש מקום בויקיפדיה ליצירת ערכים זמניים? TZivyA • שיחה • 20:23, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- לא דהיינו ולא שמהיינו. ההצבעה הזו היא לא על יצירת הערך אלא על מחיקתו. קיפודנחש - שיחה 21:47, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- "לפחות לא עכשיו". אם הערך צריך להישאר, אז הוא צריך להישאר תמיד. TZivyA • שיחה • 22:05, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- יש הבדל בין לא לכתוב ובין למחוק. דברי והצבעתי התייחסו למחיקה, ולכן המסקנה שהסקת מהם ("יש מקום בוויקיפדיה ליצירת ערכים זמניים") מופרכת. לדעתי יהיה זה שגוי למחוק עכשיו את הערך, מהנימוקים שנכתבו בידי האביר. ניסיונך להציג את דברי כאילו אמרתי דבר מה אחר ממה שאמרתי בפועל לא חביב עלי. קיפודנחש - שיחה 22:53, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- "לפחות לא עכשיו". אם הערך צריך להישאר, אז הוא צריך להישאר תמיד. TZivyA • שיחה • 22:05, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- לא דהיינו ולא שמהיינו. ההצבעה הזו היא לא על יצירת הערך אלא על מחיקתו. קיפודנחש - שיחה 21:47, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- דהיינו, יש מקום בויקיפדיה ליצירת ערכים זמניים? TZivyA • שיחה • 20:23, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- ברכות אריאל פ. (slav4) • דף שיחה 23:09, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- • רוליג • שיחה • אמצו חתול 23:24, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- גם אני עם האביר. קשה לדעת אם מישהו יזכור את השם הזה בעוד חמש שנים, אבל הנזק הפוטנציאלי ממחיקתו גדול מן הנזק הפוטנציאלי בהשארתו. Mysterion - שיחה 02:01, 17 באוגוסט 2012 (IDT)
- מסכים עם פומפריפוזה ועם דוד שי. חבל, המחיקה תזיק ליחסי הציבור לוויקיפדיה, יותר מאשר תועיל. מדובר כאן בנושא רגיש וטעון ביותר. לפעמים חשוב להיות חכמים יותר מאשר צודקים. אלדד • שיחה 04:01, 17 באוגוסט 2012 (IDT)
- אני דווקא מרגיש שהמחיקה תועיל לוויקיפדיה אם היא תגרום לאנשים להבין שלא כל נושא מקבל ערך רק כי יש מי שלו התחשק לכתוב אותו. כבר פנו אליי אנשים שידעו שאני פועל בוויקיפדיה ובקשו ממני ערך יחצ"ני. ישרון • שיחה 09:47, 17 באוגוסט 2012 (IDT)
- רדיומן - שיחה 07:11, 17 באוגוסט 2012 (IDT)
- אביהו • שיחה 07:33, 17 באוגוסט 2012 (IDT)
- Assayas • שיחה • 08:15, 17 באוגוסט 2012 (IDT)
- --Yoavd - שיחה 09:58, 17 באוגוסט 2012 (IDT)
- אמיר מלכי-אור - שיחה 10:25, 17 באוגוסט 2012 (IDT)
- עידן ד - שיחה 11:39, 17 באוגוסט 2012 (IDT)
- השקיעו את הזמן בכתיבה (ועריכה) של עוד ערכים במקום למחוק. קודגורו - שיחה 18:01, 17 באוגוסט 2012 (IDT)
- השקיעו את זמנכם בכתיבת (ועריכה) של עוד ערכים במקום להשאיר. האנרגיה שנדרשת ממשתמש להצביע בעד מחיקה היא אותה אנרגיה. האנרגיה שנדרשת ממפעיל ללחוץ על כפתור המחיקה, היא פחותה בהרבה מהאנרגיה של תחזוק ערך ובמיוחד כשמדובר בערכים פוליטיים נפיצים. כך שלמעשה השארה של ערך מנוגדת לחוק האנטרופיה. (או בעברית, טיעונים מסוג זה מקומם בשיחת ויקיפדיה:מדיניות המחיקה ולא בהצבעת מחיקה) החבלן • שיחה • מועדון החלל הוויקיפדי 12:44, 19 באוגוסט 2012 (IDT)
- יואב ר. - שיחה 16:30, 18 באוגוסט 2012 (IDT)
- הדיון בין WikiJunkie לקוריצה, שיכנע אותי. BAswim - שיחה 00:36, 19 באוגוסט 2012 (IDT)
- יורם10 - שיחה 12:28, 19 באוגוסט 2012 (IDT)
- עוד אחד - שיחה 18:51, 19 באוגוסט 2012 (IDT)
- המקרה הוא החשוב והשפעתו הציבורית והתיקשורתית, ולא האיש. דרור - שיחה 09:51, 20 באוגוסט 2012 (IDT)
- להערכתי, יזכר גם בעוד מספר שנים, ועל כן יש לו חשיבות גם בטווח זמן ארוך. אם לא, תמיד אפשר לפתוח הצבעה חוזרת בעוד שנה / שנתיים. נת- ה- - שיחה 17:39, 20 באוגוסט 2012 (IDT)
- אנחנו חייבים להפסיק לפתוח הצבעות כאלו. מחיקה זה לא חשוב! תומר - שיחה 07:49, 22 באוגוסט 2012 (IDT)
- מסכים עם תומר Noambarsh - שיחה - תרמו למיזם מלחמת העולם! 11:22, 22 באוגוסט 2012 (IDT)
- שמחה - שיחה 13:53, 22 באוגוסט 2012 (IDT)
- הייתי בעד מחיקת סתיו שפיר, אבל אם היא נשארת אין שום סיבה שלא להשאיר גם את משה סילמן. עמירם פאל - שיחה 18:56, 22 באוגוסט 2012 (IDT)
- אצטרובל - שיחה 20:08, 22 באוגוסט 2012 (IDT)
- גם אם איני מצדיק אותו ואף איני סבור שהוא ראוי לשמש סמל. --Act - שיחה 00:56, 23 באוגוסט 2012 (IDT)
- מצטרף להערכה של משתמש:נת- ה-, ומסתייג מהנימוק של משתמש:פומפריפוזה. מאוד לא ראוי בעיני שדאגה ל"יחסי הציבור" של ויקיפדיה תדחק הצידה שיקולים אידיאולוגיים-אנציקלופדיים מהסוג שהביא משתמש:עידו, מה גם שמעמדה של ויקיפדיה איתן ואין צורך שתרעד כעלה נידף מטרנדים חולפים - אחרת התקשורת לא היתה עוסקת באובססיביות על ערך זה או אחר שעלול להימחק מויקיפדיה. ההצדקה היחידה לערך על סילמן היא מתן מידע בהיר ואנציקלופדי על האירוע, מידע שבמקרה הזה גם יהווה אלטרנטיבה שפויה לפטפוטיאדה העיתונאית בעניין. ג'יס - שיחה 04:21, 23 באוגוסט 2012 (IDT)
נמנע
- מאחר שיש ערך, והנושא עוד חם יחסית, כרגע זה לא הזמן המתאים למחוק אותו - בין השאר כי יש כאלה שכרגע מחפשים עליו מידע, וכפי שפומפריפוזה אמר, מחיקת הערך תגרום לעוד סערה, כותרות שליליות בעיתונים ובזבוז זמן בהתעסקות בנושא (דיוני מחיקה/שיחזור, פתיחת הערך מחדש על ידי אנונימים וויכוחים בנושא) במקום בכתיבת ערכים. מחיקת הערך עכשיו לא תועיל, ומאחר שנכתב - כדאי לחכות זמן מה (לפחות חצי שנה) כדי לבדוק את חשיבות הערך מפרספקטיבה נכונה (האם הוא השפיע מעבר לחודש-חודשיים של הקיץ) ולקבל החלטה לגביו בראש יותר שקט, עם פחות סנסציות וסערות בעיתונות. בברכה, MathKnight (שיחה) 15:41, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- כמו האביר. Hobo X Hobot 18:57, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- עדיין מדברים על הנושא של סילמן בתקשורת קצת, ולא ברור אם ימשיכו לדבר ויזכרו את משה סילמן. אני חושב שצריך לדחות את ההצבעה הזאת לעוד כמה חודשים. --פדיחה • שיחה • כתבו כתבה בוויקיחדשות! 13:10, 17 באוגוסט 2012 (IDT)
- אינני יכול לתמוך במחיקה כשרבים כל כך חושבים שיש חשיבות לערך. אבנר - שיחה 14:10, 20 באוגוסט 2012 (IDT)
- להשאיר. מדובר באירוע יוצא דופן שאירע במהלך הפגנה (עממית או פוליטית), מוקדם לדעת מה יהיו השלכות האירוע.
אין זכות הצבעה
אין זכות הצבעה: למחוק
- כי ויקיפדיה אינה מקום לדעות פוליטיות. אלמוני פלוני 10:33, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- השפיע באופן משמעותי על המחאה, אבל אין לו חשיבות אנציקלופדית בפני עצמו. חי ◣ 16.08.2012, 18:45 (שיחה)
- כיום הוא כבר לא מעניין איש והשפעתו על המחאה הייתה לימים בודדים. בעד מחיקה. ר'ובן • שיחה • כ"ט באב ה'תשע"ב 23:00, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- ירון • שיחה 19:52, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- המתוק בחמוציות ! - שיחה 12:00, 19 באוגוסט 2012 (IDT)
- אין שום ערך אנציקלופדי לערך נפרד על המקרה הטראגי הזה. ניתן לציין אותו בשורה בתוך הערך שעוסק במחאה החברתית. Orit ko - שיחה 14:55, 22 באוגוסט 2012 (IDT)
- ויקיפדיה היא אנציקלופדיה לא עיתון!--rzg 18:09, 22 באוגוסט 2012 (IDT)
- טרגדיה אישית שבשל רוח התקופה "תפסה כותרת". זה הכל. אייל המהולל - שיחה 20:45, 22 באוגוסט 2012 (IDT)
אין זכות הצבעה: להשאיר
- כמו כל השאר - מאוד הופתעתי שבכלל נפתחה הצבעה כזו. Ttul007 - שיחה 10:29, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
- אני מחזיר דעה של אנונימי שנמחקה ללא הצדקה. אגסי - שיחה 19:27, 16 באוגוסט 2012 (IDT) אורח פורח, לא רשום רק משתמש הוא, וגם זכות הצבעה הרי שאין לו - שיחה לא הופתעי שנפתחה הצבעה, מפני העובדה הכואבת אך הידועה כי בויקיפידיה העברית תותב"א מתקיימות תרי"ג מצוות והידור מצווה הוא "קצץ קיצוצים", והמהדרין יבצעו אף "תקנו תיקונים", "מחקו מחוקים", ו"ערכו ערוכים". הרי בכל ערך ירבו בעלי זכות ההצבעה במאה עריכות על שלושים הימים שבתשעים המרחבים המשיקים בשוקיים שווי זוית לקצץ, לערוך ולשכתב, שבהם יתקיים המונה- ימנו מוני התרומות ויעלו אותם על נס (קפה). בברכת "יש ציניים בציון", אורח פורח, לא רשום רק משתמש הוא, וגם זכות הצבעה הרי שאין לו - שיחה
- הערה- הבעתי את עמדתי כמי שאיננו בעל זכות הצבעה (במקום המתאים, תחת חסרי זכות הצבעה). תמוהה בעיניי ההחלטה למחוק את ההצבעה. אבל אני אנמק שוב את עמדתי בצורה "פחות צינית" על מנת שלא תהיה עילת מחיקה שנית ובכן, ראשית- משה סילמן הוא לא מקרה של אדם פרטי, אלא סמל. שנית- רמת העניין והמודעות אליו עלו מעל המקרה של האדם הפרטי ומצדיקים הצבעה. שלישית- המקרה הפרטי ממחיש חלקים רבים ב"מלכוד 22" הבירוקרטי, או במילים אחרות "סדום חרבה מפני ששפטו בה על פי דין תורה". כולם צדקו בטיפול במשה סילמן הי"ד. אם כולם צדקו, כיצד החברה נכשלה במבחן התוצאה? יתר על כן (דבר רביעי)- סילמן ע"ה עבר את סף ההוכחה המוצב בויקיפידיה הישראלית. התפלאתי כי נפתחה הצבעת מחיקה, כפי שהתפלאתי שהערך נחסם לכתיבה, ואחר כך, שנחסם לעריכה. רבים וטובים ממני הציגו דוגמאות רבות לערכים שקיימים בויקיפידיה שנים רבות ובעלי ערך אינציקלופדי נמוך בצורה משמעותית. בברכה, אורח פורח, לא רשום רק משתמש הוא, וגם זכות הצבעה הרי שאין לו - שיחה~~
- קיום ההצבעה הזו, כמו מחיקה חוזרת ומתמשכת של כל ניסיונות להקים את הערך לפני כן, הם כוחנות לשמה (וגם צביעות מחליאה, כמובן, לאור קיומם של ערכים על אנשים הרבה יותר שוליים, כפי שהוטח הלוך ושוב לעיל על ידי משתמשים המומים אחרים). לא ברור לי גם למה רוב פשוט, במיוחד לאור פרשת בובות הקש הלא רחוקה כל-כך, יכול לגרום להשמדת ערך שמספר בלתי מבוטל של תורמים - "פשוטים" כמיוחסים - חושבים שהוא חשוב. במקרה הזה, דווקא הפוליטיזציה של מוחקי הערך בשם התנגדות לפוליטיזציה ברורה לכל מי שעינייו בראשו, ומבישה את הויקיפדיה בעברית שגם כך מעמדה בציבור לאור המאמרים בתקשורת מותיר, איך לומר זאת בזהירות פן ייעלם זכרי גם אני, מקום רב לשיפור. בסיפור מדיף הרע הזה של חסימת המידע על דמות משפיעה ללא צל של ספק, אשר הציתה את המחאה בישראל, תרתי משמע, דווקא העיתונות שיחקה תפקיד חשוב ביותר - והדגימה את החולשה העיקרית של הויקיפדיה: האנונימיות של הדוברים, חוסר שקיפות של האינטרסים שלהם והאג'נדה הסמויה שהם מקדמים, חוסר הדיווחיות (accountability) של הכותבים, וקלות המניפולציות באתר השיתופי. כל הכבוד לנתן ליפסון שהוכיח שוב שעם כל הביקורת עליהם, אין תחליף לעיתונאים מקצועיים שתפקידם לחשוף עיוותים גם באירגונים אולי ללא כוונת רווח, אבל בהחלט עם כוונת אגו.RomanB2011 - שיחה 07:57, 17 באוגוסט 2012 (IDT)
- קרא בבקשה ויקיפדיה:מדיניות המחיקה. רוב מיוחס של 55% נדרש למחיקת ערך. אגב, הביקורת שלך מדיפה בדיוק את אותו ריח רע, רק לכיוון השני. Assayas • שיחה • 08:14, 17 באוגוסט 2012 (IDT)
- תודה רבה על כך שהשכלתני. אני בוש ונכלם לאור השגגה הגסה שיצאה מלפני. אכן, במקום רוב פשוט של חמישים אחוז כפי שכתבתי בבורותי, כדי למחוק ערך שהושקעה בו עבודה של עשרות תורמים עד כה - נרדש רוב מיוחס של חמישים וחמישה אחוז תמימים?! זה באמת משנה את כל התמונה. אני מתנצל מעומק ליבי. ובאשר לריח רע, אני לא מסתיר את דעתי על כך שהערך הוא חשוב, בין היתר, לאור העניין שהאיש והכיסוי התקשורתי סביבו, כולל הכיסוי התקשורתי של התנהלות הויקיפדיה בעניינו. זאת, לעומת אחדים שהביעו את דעתם לעיל: אני לא מתרץ את עמדתי בנימוקים מגוחכים, בכל הכבוד הראוי בהחלט, של "אנציקלופדיות" בלתי מספקת - מגוחכים במיוחד לאור קיומם של מספר עצום של ערכים שוליים ומוטי אג'נדה לא פחות - אג'נדה דתית, אג'נדה של הבלטת ייחודיות מוצדקת או מדומה של הויקיפדיה העברית ושלל מוטיבציות אחרות שקיימות אצל כל תורם, גם אם הוא נשבע קבל עם ועדה בנייטרליותו המופלגת.RomanB2011 - שיחה 08:37, 17 באוגוסט 2012 (IDT)
- נמאס לי לשמוע את הטיעון "הושקעה בו עבודה". לא כל דבר בו הושקעה עבודה זכאי לערך בוויקיפדיה והשקעת עבודה לא צריכה לשנות בסנטימטר את השאלה האם יש חשיבות או אין חשיבות. "עיוותים בארגון" - נו באמת, אנשים חושבים שלא מגיע לו ערך והם אומרים את זה ויש לזה משמעות בדיוק כמו אלו שאומרים הפוך זה עיוות?! ומה דעתך, שכיון שמצאת ערכים שלדעתך הם מיותרים (למרות שייתכן שחלקם נשארו אחרי הצבעת מחיקה) לכן עלינו לזרוק את ויקיפדיה:חשיבות אנציקלופדית לפח כי כולנו בעצם מוטים?! ישרון • שיחה 09:51, 17 באוגוסט 2012 (IDT)
- למשתמש:RomanB2011 שוב בוקר טוב. רצוי לקבל את העובדה שלאנשים דעה שונה משלך והעובדה שהיא שונה משלך, לא הופכת את דעתם לאג'נדה מוסווית או לא מוסווית. איזה ארגון ואיזה נעליים, ההנהלה הנסתרת בוויקיפדיה מזמן כבר לא משלמת לנו את המשכורת בזמן. כשנגמרים הטיעונים הענייניים עוברים ל"עוכרי ישראל ומרעילי בארות". קח עצה בחינם ממי שהצביע בעד השארת הערך, אם תרצה שיכבדו את דעתך, דבר לעניין, אל תתלהם, אל תצעק והפסק לתקוף אישית. אין אדם מושלם שיכול לטעון ל-100 אחוז אובייקטיביות, אך מכאן לעבור לתאוריית קשר של אג'נדה המרחק הוא גדול, גדול מאוד. דווקא המנגנונים "השנואים" של הבהרת חשיבות והצבעת מחיקה, הם אמצעים לקבלת דעה רחבה ככל הניתן מהעורכים הפעילים בקהילה והוא מנגנון דמוקרטי. Assayas • שיחה • 10:29, 17 באוגוסט 2012 (IDT)
- נמאס לי לשמוע את הטיעון "הושקעה בו עבודה". לא כל דבר בו הושקעה עבודה זכאי לערך בוויקיפדיה והשקעת עבודה לא צריכה לשנות בסנטימטר את השאלה האם יש חשיבות או אין חשיבות. "עיוותים בארגון" - נו באמת, אנשים חושבים שלא מגיע לו ערך והם אומרים את זה ויש לזה משמעות בדיוק כמו אלו שאומרים הפוך זה עיוות?! ומה דעתך, שכיון שמצאת ערכים שלדעתך הם מיותרים (למרות שייתכן שחלקם נשארו אחרי הצבעת מחיקה) לכן עלינו לזרוק את ויקיפדיה:חשיבות אנציקלופדית לפח כי כולנו בעצם מוטים?! ישרון • שיחה 09:51, 17 באוגוסט 2012 (IDT)
- תודה רבה על כך שהשכלתני. אני בוש ונכלם לאור השגגה הגסה שיצאה מלפני. אכן, במקום רוב פשוט של חמישים אחוז כפי שכתבתי בבורותי, כדי למחוק ערך שהושקעה בו עבודה של עשרות תורמים עד כה - נרדש רוב מיוחס של חמישים וחמישה אחוז תמימים?! זה באמת משנה את כל התמונה. אני מתנצל מעומק ליבי. ובאשר לריח רע, אני לא מסתיר את דעתי על כך שהערך הוא חשוב, בין היתר, לאור העניין שהאיש והכיסוי התקשורתי סביבו, כולל הכיסוי התקשורתי של התנהלות הויקיפדיה בעניינו. זאת, לעומת אחדים שהביעו את דעתם לעיל: אני לא מתרץ את עמדתי בנימוקים מגוחכים, בכל הכבוד הראוי בהחלט, של "אנציקלופדיות" בלתי מספקת - מגוחכים במיוחד לאור קיומם של מספר עצום של ערכים שוליים ומוטי אג'נדה לא פחות - אג'נדה דתית, אג'נדה של הבלטת ייחודיות מוצדקת או מדומה של הויקיפדיה העברית ושלל מוטיבציות אחרות שקיימות אצל כל תורם, גם אם הוא נשבע קבל עם ועדה בנייטרליותו המופלגת.RomanB2011 - שיחה 08:37, 17 באוגוסט 2012 (IDT)
- קרא בבקשה ויקיפדיה:מדיניות המחיקה. רוב מיוחס של 55% נדרש למחיקת ערך. אגב, הביקורת שלך מדיפה בדיוק את אותו ריח רע, רק לכיוון השני. Assayas • שיחה • 08:14, 17 באוגוסט 2012 (IDT)
- הערך הזה חשוב להרבה מאוד אנשים. ויקיפדיה אינה פרטית של אף אחד. אין לי מושג איך התקנון בנוי אבל יש טעם לפגם בעובדה שיש לכם את היכולת הכוחנית הזאת לשים כל כך הרבה אנשים במגננה. אני כמעט ולא כותב פה, אבל אני כן משתמש. הקרקס הזה גורם לי לתחושה מאוד לא טובה. Yotamh - שיחה 09:21, 20 באוגוסט 2012 (IDT)
- tal.yaron - שיחה - להשאיר, כי המעשה הוא סימבולי נגד מדיניות הממשלה. וכן בגלל ששמו הוזכר בעיתונות הרחבה - tal.yaron - שיחה 08:59, 20 באוגוסט 2012 (IDT)
- Eladav - שיחה 09:30, 20 באוגוסט 2012 (IDT)
- Hagits - שיחה להשאיר! למה לויקי כנפו ולגלעד שליט מגיע ערך ולמשה סילמן לא? קשה שלא להסיק שלאלו שרוצים למחוק יש מניעים לא ענייניים ואפילו לא כשרים.
- זו טענה הגובלת בהשמצה. מהם המניעים הבלתי כשרים? פרטי בבקשה. יואב ר. - שיחה 11:45, 20 באוגוסט 2012 (IDT)
- אני יכול לתת מגוון סיבות למה לשניים כן ולסילמן לא (אני עוד לא הצבעתי אגב כי לא החלטתי). בכל אופן אני בטוח כי מרבית המצביעים למחיקה אינם עושים זאת משום מניעים מלבד איך שהם רואים את האנציקלופדיה. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ מיפוי ויקיפדיה ♠ 11:48, 20 באוגוסט 2012 (IDT)
- דורון טל - שיחה 11:37, 20 באוגוסט 2012 (IDT) ראשית, אני מוחה על יצירת הכלל שמי שלא היה פעיל בויקי ב-90 יום האחרונים אין לו זכות הצבעה. שנית ולגופו של עניין, המעשה של משה סילמן עורר סערה ציבורית שזכתה לכיסוי תקשורתי רחב וזה עשוי להראות שלחלק מן הציבור היה עניין במקרה זה על כל פרטיו. לכן ראוי כי למשה סילמן יהיה ערך ויקיפדי מאוזן שיכלול עובדות ומראי מקום.
- בשנתיים האחרונות עשית בויקיפדיה עריכה אחת ויחידה. כיצד פעילות שכזו נותנת לך פרספקטיבה על המתרחש כאן ועל חשיבותם של ערכים זה לעומת זה? התכבד ועבוד פה קצת, קבל מושג על מה שקורה כאן ואז שים את קולך (אגב, אני הצבעתי נגד המחיקה). יואב ר. - שיחה 11:42, 20 באוגוסט 2012 (IDT)
- בלי להשוות למקרה הזה, ירון לונדון שכנראה לא עושה עריכות בויקיפדיה, הביע בזמנו תמיכה בהשארת דפני ליף בויקיפדיה, ואני מעדיף את שיקול דעתו לגבי חשיבות ערכים, יותר מאשר שיקול הדעת של כמה חברים שעשו כאן עשרות אלפי עריכות. אגסי - שיחה 12:21, 20 באוגוסט 2012 (IDT)
- * עוד תגובה ל-יואב ר.: מהרגע הראשון לחברותי בויקיפדיה לפני יותר מ-7 שנים נתקלתי ביחס מתנשא ולא ראוי מצד ויקיפדים כוחניים שדיכאו בהנאה גלוייה כל נסיון של ויקיפד מתחיל, בהאשמות והצקות מרגיזות ומיותרות. הויקיפדים השפויים שניסו לתמוך ולעודד את המתחילים לא הצליחו לשנות את החלטתי (שחבל על הזמן). הכתבה של נתן ליפסון נכתבה בכפפות של משי ודי לחכימא. דורון טל - שיחה 08:02, 23 באוגוסט 2012 (IDT)
- בשנתיים האחרונות עשית בויקיפדיה עריכה אחת ויחידה. כיצד פעילות שכזו נותנת לך פרספקטיבה על המתרחש כאן ועל חשיבותם של ערכים זה לעומת זה? התכבד ועבוד פה קצת, קבל מושג על מה שקורה כאן ואז שים את קולך (אגב, אני הצבעתי נגד המחיקה). יואב ר. - שיחה 11:42, 20 באוגוסט 2012 (IDT)
- שמח לראות, שגם כשאין לי ז"ה, לדעתי מסתמן רוב, ואגב, אני מבין שקיום הערך הוא כאצבע בעין לגורמים מסויימים. טיפוסי - שו"ת 12:07, 20 באוגוסט 2012 (IDT)
- להשאיר. מהסיבה הפשוטה: אותי (וכנראה שלעוד אנשים אחרים) מעניין לקבל מידע על האיש הזה. והתפקוד של ויקיפדיה הוא (מבחינתי) הוא לאפשר לאזרחי-הרשת לארגן מידע, באופן שיתופי, ממספר מקורות. תודה. טל גלילי - שיחה 12:27, 20 באוגוסט 2012 (IDT)
- באופן כללי אף פעם לא הבנתי למה מתלהבים כאן כ"כ ממחיקת ערכים. הטיעון שקשה לתחזק את הכל קלוש בעיניי - אם יש מתעניינים יהיו גם מתחזקים. מחיקת ערכים נראית לי מנוגדת לערכים שעליהם כל המיזם הזה מבוסס. לגופו של ערך זה: אין ספק שההתאבדות של משה מהווה אבן דרך במאבקים חברתיים בישראל. ייתכן שהחברה תשים לב ותפעל לשינוי, וייתכן שלא - בכל מקרה לתגובה של החברה למקרה יש משמעויות חברתיות מרחיקות לכת. גם התגובה שלכם כאן מייצגת זאת היטב, ואינה מאירה באור מחמיא, לא את התרבות הפנימית של הוויקיפדיה בעברית ולא את התרבות הישראלית בכלל. --Itaitz - שיחה 15:09, 20 באוגוסט 2012 (IDT)
- shoshie8 - שיחה shoshie8 • שיחה • ב' באלול ה'תשע"ב • 15:11, 20 באוגוסט 2012 (IDT)
- להשאיר. --Noamshanee - שיחה 15:36, 20 באוגוסט 2012 (IDT)
- להשאיר- יש מקום לערך כזה בויקפדיה 212.143.253.100 15:54, 20 באוגוסט 2012 (IDT)
- מסכים. שי חלצי - שיחה 19:00, 20 באוגוסט 2012 (IDT)
- בטח להשאיר. סקרלט - שיחה 09:06, 21 באוגוסט 2012 (IDT)
- להשאיר. מה שמשעשע הוא בעוד שנים אדם שירצה לגגל מידע אודות משה סילמן יתקל בלא מעט פוסטים אודות הדיון הזה, כך שעצם קיומו של הדיון מחייב להשאיר. אריה - שיחה 11:20, 22 באוגוסט 2012 (IDT)
- להשאיר! אני תוהה האם המניעים של אלו שהורידו את הערך מלכתחילה היו עיניניים ... ―אנונימי לא חתם
- אני אחסוך לך את התהיה... הם לא היו עניניים. הם קיימו תרי"ג מצוות והידור בהן "קצץ קצוצים", "שכתב שכתובים" ו"מחק מחוקים". בחודש אלול מקובל גם "בטל ביטולים", והוסף הערת עריכה "הבל הבלים", ובכך מתקיים הכתוב הרבו עריכות בעשרת ימי תשובה (לשון משיב האנציקלופדיה לאחור, שהיא ממעיטה דעה, מרבה שיחה בטלה, ומקיאה ערכים מקרבה). בברכת פרשנדתא, אורח פורח, לא רשום רק משתמש הוא, וגם זכות הצבעה הרי שאין לו (הערה והסרת מכשול לבקשת הציבור בויקיפידיה תותב"א, אינני המשתמש בעל השם הדומה והמכובד אורח פורח) - [[שיחת משתמש:אורח פורח, לא רשום רק משתמש הוא, וגם זכות הצבעה הרי שאין לו (הערה והסרת מכשול לבקשת הציבור בויקיפידיה תותב"א, אינני המשתמש בעל השם הדומה והמכובד אורח פורח)|שיחה]]
- להשאיר --חותם - שיחה 11:14, 22 באוגוסט 2012 (IDT)
- בודאי שלהשאיר. אלו שמצביעים בעד מחיקה מנסים להשתיק חשיבות מעשה שיש לו ללא ספק משמעות היסטורית - ואי אפשר שלא לחשוד בכשרות מניעיהם. האם האידיאולוגיה שמנחה את ישראל היום צריכה להגיע גם לוויקיפדיה ?
- לפעמים השכל הישר צריך לגבור. נראה לי שהמניע העיקרי להצבעות מיותרות מסוג זה הוא החשיבות העצמית שאנשים חשים מפסילת "חשיבות" של אחרים. הנס מאייר - שיחה 12:04, 22 באוגוסט 2012 (IDT)
- המשמעות של "אנציקלופדי" זה בין היתר מקיף, ואנציקלופדיה מקוונת שבה למשקל הכרכים ולמספר העצים שצריך לכרות כדי להדפיס אותם אין שום משמעות היא בדיוק המקום לשמר מידע שיש מי שחושבים שהוא חשוב, אפילו אם אין קונסנזוס של כל אוכלוסית העולם (או כל אלא שמוצאים בויקיפדיה את חייהם). דגפ - שיחה 13:27, 22 באוגוסט 2012 (IDT)
- להשאיר. אין צורך לחכות שנים כדי להבין שמאורעות מסויימים הם משמעותיים. Aminco (עידו אמין) 15:00, 22 באוגוסט 2012 (IDT)
- --שלמה - שיחה 17:16, 22 באוגוסט 2012 (IDT)
- הערך מחוייב המציאות רוֹנִי לֵב-אוֹר : Ronny Lev-Or - שיחה 17:27, 22 באוגוסט 2012 (IDT)
- מסכימה עם רוני לב אור, הערך מחוייב המציאות --Midrashah - שיחה 18:52, 22 באוגוסט 2012 (IDT)
- המחוגים - שיחה 18:58, 22 באוגוסט 2012 (IDT)
- Springhill40 - שיחה 21:52, 22 באוגוסט 2012 (IDT)
- מתחרט שלא ערכתי כאן הרבה זמן ואיבדתי את זכות הצבעתי. בכל מקרה, הייתי מצביע להשאיר. ניר א. Blasphemer •• שיחה •• ד' באלול ה'תשע"ב, 22.8.2012 , 21:57 (IDT)
- חבל שויכוחים פוליטיים פוגעים באיכותה של הוויקיפדיה העברית. אחד היתרונות העצומים של wikipedia על פני אנציקלופדיה קלאסית הינו המהירות שבה ערכים מעודכנים. אני, כמשתמש בויקיפדיה (שממעט מאוד לבצע עריכות), מוצא חשיבות לקיומו של הערך הזה. אין ספק שמשה סילמן הפך למושג ידוע בתרבות הישראלית. אני מקווה שהוא יאבד מחשיבותו בעתיד, אבל הויקיפדיה מלאה במושגים שפעם היו חשובים והיום נותר להם רק ערך היסטורי. לא ברור לי מדוע אתם לא מוסיפים תג current event לערך כדי לציין שזה נושא חדש. מה שכן, נראה שכדאי להוסיף לערך על משה סילמן גם פיסקה על הדיון הציבורי בשאלת השארת הערך על משה סילמן בויקיפדיה העברית (יש כבר מספיק מקורות חיצוניים להסתמך עליהם בהקשר הזה)
- באנציקלופדיה של נייר ודיו חייבים להגביל את כמות הערכים מסיבות שאני מקווה שהן מובנות מאליהן. אבל ויקיפדיה? מצדי שיהיה למשל ערך לכל דמות ראשית בכל סדרת טלוויזיה ששודרה אי פעם בארץ, גם אגב אם יהיה מדובר בקצרמרים. זה לא מוריד מערכם של ערכים "קלאסיים" או ערכה של ויקיפדיה בכלל. --תרגומון - שיחה 00:33, 23 באוגוסט 2012 (IDT)
- אתה והתורם שמעליך צודקים, כמובן, אבל הבעיה היא שגם אם הההגיון הבריא והשכל הישר ינצחו בהצבעה המיותרת הזו, הם יישארו במיעוט אחריה. אני - ועוד כמה אחרים, ודאי - נחשפו לפוליטיקה הקטנונית המזעזעת של הויקיפדיה בעברית בעקבות הכתבה של נתן ליפסון, שעשה עבודה עיתונאית יפה וחשף ברבים את צורת התנהלותה הקלוקלת של קבוצת המשמתמשים הפעילים, שניכסו לעצמם את הטכנולוגיה שלא הם המציאו ולא הם הקימו. פעילי האתר העברי עשו שבת לעצמם (pun intended), ניתקו מהכללים - והחמור מכל, מהרוח - של המיזם, בעילה מצוצה מן האצבע של איזו פסאודו-מדעיות אנציקלופדית - באתר שנהגה כפתוח לעריכה על-ידי כל אדם. הושלטה פה חלוקה מעמדית של משתמשים פשוטים ובעלי "זכויות הצבעה", "דיוני חשיבות" ו"הצבעות מחיקה" - ובכך נהפך המרחב הזה בהצלחה לעוד קן צרעות של groupthink קלאסי.
- לא ידעתי, אבל מסתבר שהמשתמש אגסי מתעד מזה תקופה את ההידרדרות העגומה של תת-האתר העברי, שנעקף לאחרונה אפילו על הויקיפדיה הפרסית ונמצא כעת בעשיריה הרביעית במספר הערכים, ונמוך עוד יותר מבחינת קצב הוספתם.
- את היחס של המשתשמשים שחושבים שהויקיפדיה היא של אבא שלהם ביטא היטב, לאחר שאכן מיתן במידת-מה את הטון הגס הרגיל שלו, בתמימות שובת לב משתמש:ישרון לעיל:
- "כן, נמאס, כי עד כה גם כשהיו דיונים סוערים יותר ופחות לא היה שום דיון בו אנשים מבחוץ, בעלי עניין אנציקלופדי מועט ואידאולוגי מובהק, האשימו כל כך הרבה האשמות את משתמשי ויקיפדיה כאילו הם חייבים להם משהו (!!!sic). עיקר שני צידי המחלוקת הוא שאלת חשיבות על בסיס אנציקלופדי וההתערבויות החיצוניות מפריעות, וההאשמות הקטנוניות פוגעות. בניגוד למה שיש שחושבים, רוב העבודה בוויקיפדיה לא נעשית בשיטת הליברליזם הכלכלי על ידי הרבה אנשים בעלי עניין אישי/אידאולוגי/כלכלי, אלא בידי הרבה אנשים שהקדישו רבות מזמנם כדי לשפר אותה"
- דבר אחד מרכזי מסרבים להבין ישרון ואחרים, שמחקו ומנעו את הקמת הערך עד לצאת הכתבה של עיתון מרכזי, וכנראה ירוקנו מתוכן את תוצאות ההצבעה (ר' דברי המשתמש:גרש לעיל, שהיה בין מונעי הקמת הערך; תרומותיו, אגב, מצביעות על אינטרס בלתי נדלה בפיגורות דתיות שחשיבותן, איך לומר, אינה נחלת הכלל): הויקיפדיה הוקמה בדיוק למען "אנשים מבחוץ" ו"התערבויות חיצוניות", גם אם הן "מפריעות" ליודעי-סוד ה"עניין האנציקלופדי" - שלא חייבים ל"אנשים מבחוץ" דבר, כמובן! - לעצב את האתר לפי חכמתם הנעלה. זהו בדיוק שורש הבעיה והפסול ש"רוב העבודה בוויקיפדיה" לא נעשית על ידי אנשים "בעלי עניין אישי" אלא "בידי אנשים שהקדישו רבות מזמנם" - "כדי לשפר אותה", כמובן, כסיסמתה בכל הזמנים של כל אליטה שהשתלטה על משאב ציבורי. גם כהני אידיאולוגיית ה"חשיבות האנקציקלופדיות" חוסמים ערכים ומונעים כל שינוי שיכול לאיים על מעמדם - לא מתוך אגו-טריפ ואינסטינקט שליטה, חלילה, אלא רק למען טובת הכלל, כמובן, רעיון נעלה וחשוב - "אנציקלופדיות" הערכים, כפי שהם עצמם מפרשים אותו.
- ללא תשומת לב ציבורית כמו של העיתונאי ליפסון, אין סיכוי שיפורק הקרטל של משתמשים ותיקים (ר' פרשת בובות הקש ודף הבית של אגסי) ושהאתר העברי יהיה מקור להפצת מידע ללא חסמים, בלי נהלי ההצבעה ודיוני מחיקה שאין להם אח ורע בתרבות ובשפה של מולידי הרעיון. אינני אופטימי, ולכן נראה לי שה"שיפור" על-פי ישרון ימשיך להיות ניכר היטב בדירוגה של הויקיפדיה העברית ביחס לאחרות, במספר התורמים ה"חיצוניים המפריעים", במאמרים המחמיאים ב"תשקורת" ה"מקשקשת בקומקום" ((c) קוריצה / ברוקולי), ובשורה התחתונה, בעוני של הציבור שקורא רק עברית – עוני לא רק כספי, שממנו סבל ומת סילמן, אלא עוני חשוב וקשור לא פחות – עוני בידע.RomanB2011 - שיחה 06:44, 23 באוגוסט 2012 (IDT)
תוצאת ההצבעה
הוחלט להשאיר את הערך ברוב של 37 מול 26. יואב ר. - שיחה 09:59, 23 באוגוסט 2012 (IDT)
- 59% להשארה. בברכה, ידידיה צבאן • שיחה • ו' בתמוז ה'תש"ף • 10:12, 28 ביוני 2020 (IDT)