ויקי:כיכר העיר/ארכיון 31
דפי ארכיון של כיכר העיר:
1 • 2 • 3 • 4 • 5 • 6 • 7 • 8 • 9 • 10 • 11 • 12 • 13 • 14 • 15 • 16 • 17 • 18 • 19 • 20 • 21 • 22 • 23 • 24 • 25 • 26 • 27 • 28 • 29 • 30 • 31 • 32 • 33 • 34 • 35 • 36 • 37 • 38 • 39 • 40 • 41 • 42 • 43 • 44 • 45 • 46 • 47 • 48 • 49 • 50 • 51 • 52 • 53 • 54 • 55 • 56 • 57 • 58 • 59 • 60 • 61 • 62 • 63 • 64 • 65 • 66 • 67 • 68 • 69 • 70 • 71 • 72 • 73 • 74 • 75 • 76 • 77 • 78 • 79 • 80 • 81 • 82 • 83 • 84 • 85 • 86 • 87 • 88 • 89 • 90 • 91 • 92 • 93 • 94 • 95 • 96 • 97 • 98 • 99 • 100 • 101 • 102 • 103 • 104 • 105 • 106 • 107 • 108 • 109 • 110 • 111 • 112 • 113 • 114 • 115 • 116 • 117 • 118 • 119 • 120 • 121 •122 • 123 • 124 • 125 • 126 • 127 • 128 • 129 • 130 • 131 • 132 • 133 • 134 • 135 • 136 • 137 • 138 • 139 • 140 • 141 • 142 • 143 • 144 • 145 • 146 • 147 • 148 • 149 • 150 • 151 • 152 • 153 • 154 • 155 • 156 • 157 • 158 • 159 • 160 • 161 • 162 • 163 • 164 • 165 • 166 • 167 • 168 • 169 • 170 • 171 • 172 • 173 • 174 • רק"פ • 175 • 176 • 177 • 178 • 179 • 180 <inputbox> bgcolor=transparent type=fulltext prefix=ויקיפדיה:כיכר העיר/ break=no width=22 searchbuttonlabel=חיפוש בארכיונים
</inputbox>
דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.
__ARCHIVEDTALK__
רעיון לפיתוח
אולי זה לא המקום הנכון לדבר על זה, אבל הסתכלתי על מפת המדינות הפדרליות בעולם [[[:en:File:Map of federal states.svg|File:Map of federal states.svg]]] וחשבתי לעצמי שהייתי שמח לו יכולתי לרחף עם סמן העכבר על כל מדינה ולקבל חלון קטן שבו יהיה רשום לי שמה (ואפילו לינק לדף אודותיה). זה היה מועיל לי כי היום המפה אילמת. כמובן שפיתוח כזה יכול להעיל לכל המפות בחלוקה מדינתית במרחבי הוויקי. ברכות ותשבחות למי שיוכל לקדם את העניין ויודיעני. --Civitano de la tero - שיחה 14:08, 8 במאי 2009 (IDT)
- אפשר אולי לעשות את זה עם מנגנון המפות הדינמי ותבנית {{מונחון}}. תומר א. - שיחה 06:18, 10 במאי 2009 (IDT)
- הנה דוגמה:
אתרי העיר העתיקה של ירושלים | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() | ||||||||
שערי ירושלים | ||||||||
שער האריות • שער הפרחים • שער שכם • השער החדש • שער יפו • שער ציון • שער האשפות • שער הרחמים • שערי חולדה |
―דוד שי (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם
- הנה, רחף מעל "הרובע היהודי" ו"שער שכם":
חלקי העיר העתיקה של ירושלים | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
דוד שי - שיחה 10:51, 10 במאי 2009 (IDT)
יפה. כעת מי שרוצה לחולל השפעה משמעותית על מרחב הוויקי מוזמן לשנות את התבנית של מפת העולם בחלוקה מדינית (שהיום היא אילמת) כך שבריחוף יופיע שם המדינה, בכל ויקי בהתאם לשפתה. כבוד ויקר ליוצרי השינוי (-8 --Civitano de la tero - שיחה 19:19, 14 במאי 2009 (IDT)
סקר: כיצד אתם הוגים את השם "ויליאם"?
בעקבות סקר דומה שנעשה בפרלמנט, מסקרן אותי לדעת:
האם לנסיך ויליאם אתם קוראים Wיליאם או Vיליאם?
-- גבי • שיח 17:36, 10 במאי 2009 (IDT)
- אני הוגה ויליאם ב-/w/. בדיוק אמרו לנו לא מזמן בשיעור עברית חדשה, שבדורנו כבר נהוג להגות W כמו באנגלית במילים לועזיות, אבל לא מעט אנשים מבוגרים הוגים מילים כמו פינגווין וביסקוויט בעיקר ב-/v/, כנראה כי הרקע הרוסי-פולני-יידי אצלם חזק יותר ובשפות האלה אין /w/ ואילו הדור שלנו הרבה יותר פתוח כלפי אנגלית והוגה /w/. --אמיר א. אהרוני - שיחה 18:03, 10 במאי 2009 (IDT)
- זה לא עניין של עברית, Wיליאם זה שם אנגלי, לכן צריך לבטא כמקובל באנגלית ולעומתו Wילהלם זה שם גרמני וצריך לבטא כמקובל בגרמנית. בברכה. ליש - שיחה 18:07, 10 במאי 2009 (IDT)
- הישנם כאלה שהוגים בעברית ביסקWיט או ביסקיט? בבברכה, --איש המרק - שיחה 18:09, 10 במאי 2009 (IDT)
- אני אומר ביסקWיט, וגם Wיקיפדיה, ומוזר לי לשמוע V במילים כאלה. אבל אני לא אופתע לגלות שחלק מ-37 האנשים שאומרים Vיקיפדיה גם אומרים Vיליאם. -- גבי • שיח 18:17, 10 במאי 2009 (IDT)
- הנסיך Wיליאם גולש בVיקיפדיה... מה הבעייה? • עודד (Damzow) • שיחה • יש לך משנה ויקיפדית? 18:25, 10 במאי 2009 (IDT)
- אני אומר ביסקWיט, וגם Wיקיפדיה, ומוזר לי לשמוע V במילים כאלה. אבל אני לא אופתע לגלות שחלק מ-37 האנשים שאומרים Vיקיפדיה גם אומרים Vיליאם. -- גבי • שיח 18:17, 10 במאי 2009 (IDT)
נגד. די לסיבוך החיים איתן 08:18, 11 במאי 2009 (IDT)
דפש מוד
האם יכתב ערך על ההופעה? האם יועלה להצבעת מחיקה? האם ימחק? עדיאל 18:19, 10 במאי 2009 (IDT)
- לא ייכתב. בכל זאת יש הבדל... יוסאריאן • שיחה 19:01, 10 במאי 2009 (IDT)
- יכתב וימחק (לצערי בהצבעה, ולא במחיקה מהירה). נימוק החשיבות יהיה: "אירוע שהגיעו אליו 40,000 איש זכאי לערך. את ספר פלוני אלמוני קראו פחות אנשים" תומר א. - שיחה 19:04, 10 במאי 2009 (IDT)
- באמת יש מקום להשוואה? טוסברהינדי (שיחה) 19:44, 10 במאי 2009 (IDT)
- למה להכאיב לאלו שלא יכלו להגיע להופעה?
דורית 19:48, 10 במאי 2009 (IDT)
- למה להכאיב לאלו שלא יכלו להגיע להופעה?
- באמת יש מקום להשוואה? טוסברהינדי (שיחה) 19:44, 10 במאי 2009 (IDT)
- יכתב וימחק (לצערי בהצבעה, ולא במחיקה מהירה). נימוק החשיבות יהיה: "אירוע שהגיעו אליו 40,000 איש זכאי לערך. את ספר פלוני אלמוני קראו פחות אנשים" תומר א. - שיחה 19:04, 10 במאי 2009 (IDT)
sic transit gloria mundi
הודעה זו ליורשים פורסמה היום. מדובר במחזיקים בנאמנות של מניות בית ארלוזורוב. הביטו ברשימה - האם אין כאן אירוניה, צחוק הגורל - מפלגת העבודה מבקשת להחזיר לידיה מה שנשמר בנאמנות ע"י בן גוריון, שז"ר, גולדה ואחרים. האם יורשיהם (לא צאצאיהם הביולוגיים)יצליחו לשמור בנאמנות את נכסי [הרוח של] מפלגת העבודה לדורותיה? או שמא מטרת החזרת המניות למפלגה למכור את הנכסים ולהתפרק מהם? חומר למחשבה. שנילי • שיחה 07:55, 11 במאי 2009 (IDT)
- מעניין שעל רוב האישים הללו אין ערכים בויקיפדיה. ואגב טעויות, מר שמחה גולדברג מתואר בטעות במודעה בלשון נקבה. -- גבי • שיח 09:31, 11 במאי 2009 (IDT)
- והמנוח פנחס לוביאנקר ידוע בשם פנחס לבון. דוד שי - שיחה 09:34, 11 במאי 2009 (IDT)
- אני דווקא חושב שעל רבים יש ערך - דוד בן גוריון, זלמן שז"ר, אהרון בקר, גולדה מאיר, זלמן ארן, פנחס לבון, פנחס רשיש , אברהם הרצפלד, מרדכי נמיר, יונה כסה, שאול אביגור, יצחק בן צבי, מאיר ארגוב, שמואל דיין, עדה פישמן, ברל לוקר, ואכן חסר ערך על נחמיה רבין אביו של יצחק. ראו עוד פרטים כאןשנילי • שיחה 18:05, 11 במאי 2009 (IDT)
- הוספתי לאחר התנגשות עריכה: שנילי הקדמת אותי... על רוב האישים האלו יש ערכים בוויקיפדיה - דוד בן גוריון, זלמן שז"ר, אברהם זברסקי, אהרון בקר, גולדה מאיר, זלמן ארן, קופל שוורץ, פנחס לבון, נטע הרפז, פנחס רשיש, יהושע לוי, שמחה גולדברג, צבי לוביניקר, חיים פרידמן, משה לכטמן, אברהם הרצפלד, הלל כהן, מרדכי נמיר, יונה כסה, יוסף קיציס, ברוך אזניה, אורי יעקב, יצחק לופבן, שאול אביגור, יצחק בן צבי, מאיר ארגוב, יחיאל דובדבני, שמואל דיין, עדה מימון, עמי אסף, חסיה קופרמינץ, אברהם כצנלסון, ברל לוקר, נחמיה רבין, דוד ליפשיץ. אלמוג 18:12, 11 במאי 2009 (IDT)
- רציתי לכתוב ערך על יצחק לופבן ולא מצאתי כלום. איך שהמפא"יניקעס דחקו את אנשי הפועל הצעיר זה לא להאמין. Ranbar - שיחה 18:18, 11 במאי 2009 (IDT)
- לא מצאת כלום?! זה כנראה בגלל היריבות ההיסטורית בין מפא"י לגוגל. נסה בספר "לקסיקון ציוני" של אפרים ומנחם תלמי (צריך ללכת בשביל זה למקום מיוחד שנקרא "ספריה"). -- גבי • שיח 18:51, 11 במאי 2009 (IDT)
- לא מצאתי כלום ברשת. נכון. אבל גם בדבר הזה שנקרא, נו, ספרים, זה עם הדפים לא קל למצוא חומר על חביירים אלו. בספר של אניטה שפירא על ברל, למשל, לופבן מוזכר בערך עשרים פעם. תמיד בחצי משפט שמציג אותו כגמד אידיאולוגי, נקמן ומרושע. יש תקווה בספר החדש "מתינות" של מאיר חזן שקצת שובר את המונוליטיות של אחדות העבודה ושות' ועושה צדק היסטורי על הפועל הצעיר. Ranbar - שיחה 19:01, 11 במאי 2009 (IDT)
- לא מצאת כלום?! זה כנראה בגלל היריבות ההיסטורית בין מפא"י לגוגל. נסה בספר "לקסיקון ציוני" של אפרים ומנחם תלמי (צריך ללכת בשביל זה למקום מיוחד שנקרא "ספריה"). -- גבי • שיח 18:51, 11 במאי 2009 (IDT)
- רציתי לכתוב ערך על יצחק לופבן ולא מצאתי כלום. איך שהמפא"יניקעס דחקו את אנשי הפועל הצעיר זה לא להאמין. Ranbar - שיחה 18:18, 11 במאי 2009 (IDT)
- הוספתי לאחר התנגשות עריכה: שנילי הקדמת אותי... על רוב האישים האלו יש ערכים בוויקיפדיה - דוד בן גוריון, זלמן שז"ר, אברהם זברסקי, אהרון בקר, גולדה מאיר, זלמן ארן, קופל שוורץ, פנחס לבון, נטע הרפז, פנחס רשיש, יהושע לוי, שמחה גולדברג, צבי לוביניקר, חיים פרידמן, משה לכטמן, אברהם הרצפלד, הלל כהן, מרדכי נמיר, יונה כסה, יוסף קיציס, ברוך אזניה, אורי יעקב, יצחק לופבן, שאול אביגור, יצחק בן צבי, מאיר ארגוב, יחיאל דובדבני, שמואל דיין, עדה מימון, עמי אסף, חסיה קופרמינץ, אברהם כצנלסון, ברל לוקר, נחמיה רבין, דוד ליפשיץ. אלמוג 18:12, 11 במאי 2009 (IDT)
- אני דווקא חושב שעל רבים יש ערך - דוד בן גוריון, זלמן שז"ר, אהרון בקר, גולדה מאיר, זלמן ארן, פנחס לבון, פנחס רשיש , אברהם הרצפלד, מרדכי נמיר, יונה כסה, שאול אביגור, יצחק בן צבי, מאיר ארגוב, שמואל דיין, עדה פישמן, ברל לוקר, ואכן חסר ערך על נחמיה רבין אביו של יצחק. ראו עוד פרטים כאןשנילי • שיחה 18:05, 11 במאי 2009 (IDT)
- והמנוח פנחס לוביאנקר ידוע בשם פנחס לבון. דוד שי - שיחה 09:34, 11 במאי 2009 (IDT)
- אלמוג - אברהם קצנלסון, יעקב אורי וחסיה דרורי ישנם. Wierzba • שיחה • 22:26, 11 במאי 2009 (IDT)
- נהדר! תודה, יצרתי את ההפניות המתאימות. -- גבי • שיח 22:44, 11 במאי 2009 (IDT)
- ייתכן ומדובר גם בדוד ליבשיץ. Wierzba • שיחה • 23:00, 11 במאי 2009 (IDT)
- נהדר! תודה, יצרתי את ההפניות המתאימות. -- גבי • שיח 22:44, 11 במאי 2009 (IDT)
סקר - איזה ממרח שוקולד הכי שולט?
שגיאות פרמטריות בתבנית:הועבר
כפילות פרמטרים [ ל ]
― הועבר לדף ויקיפדיה:כיכר העיר/סקרים 3
המקף, הניקוד והמקלדת
מי שחש ייאוש ודכדוך מכך שאי אפשר להשתמש יותר במקף העברי ובניקוד בוויקיפדיה, כי הם לא מופיעים במקלדות הנפוצות, יכול לקוות לטוב: מכון התקנים הישראלי עומד ביזמת החתום מטה לדון בחודשים הקרובים בשיפורים לתקן. ביקשתי פרטנית שנושאי המקף והניקוד יידונו, ויש גם נושאים אחרים.
אפשר לשנות את העולם אם רוצים, זה לא כל כך קשה.
לפרטים נוספים ר' את הבלוג של אמיר אהרוני. תגובות והצעות יתקבלו בברכה. --אמיר א. אהרוני - שיחה 22:22, 11 במאי 2009 (IDT)
את הדוס השני אני מכיר איתן 00:10, 15 במאי 2009 (IDT)
סיקור כנס אקדמיית ויקיפדיה בדיילי מיילי
בדיילי מיילי מופיע סיקור מלווה בשפע תצלומים של כנס אקדמיית ויקיפדיה שהתקיים לפני שבוע. הסיקור מופיעו לקראת סופו של עמוד ענק זה. דוד שי - שיחה 08:00, 12 במאי 2009 (IDT)
- יפה! הנה לינק יותר מדויק. עמיחי 10:47, 12 במאי 2009 (IDT)
ויקיפדיה הצליחה במבחן, העיתונאים כשלו
סטודנט לסוציולוגיה מדבלין החליט לערוך ניסוי. עם מותו של מוריס ז'אר הוא הכניס לוויקיפדיה ציטוט מזוייף, שאמור היה להאמר מפיו של ז'אר. הציטוט החזיק בוויקיפדיה מעמד רק כמה שעות, בטרם הוסר בשל חוסר באסמכתאות, אך בפרק זמן זה נכתבו על ז'אר מאמרי ההספד בעיתונים ברחבי העולם ורבים מהם (כגון הגרדיאן) כתבו בהספד את הציטוט שהיה פרי דמיונו של הסטודנט. רק לאחר שהציטוט התפרסם בעשרות עיתונים ובלוגים, החליט הסטודנט לגלות את מקור הציטוט. המסקנה של כותב המאמר ביאהו - הוויקיפדיה עמדה במבחן - העיתונאים כשלו. [1] אלמוג 18:14, 12 במאי 2009 (IDT)
- ראה #אמינות, יציבות ומסקנות. עידו • שיחה 18:17, 12 במאי 2009 (IDT)
האם אתם מצהירים על עצמכם כויקיפדים?
[2] [3]
שני משתמשים לדוגמה שלא כותבים באתר שלהם את העובדה כי הם כותבים בויקיפדיה.
האם את\ה תכתוב\י בקו"ח\אתר אינטרנט שלך על היותך פעיל\ה בויקיפדיה? עד כמה זה תופס מקום חשוב בחייך? גוונא - שיחה 03:39, 13 במאי 2009 (IDT)
- ראה תיאורי. דוד שי - שיחה 08:15, 13 במאי 2009 (IDT)
- חשבתי לתומי שבחילן אתה עובד בשעות הפנאי... איתן 23:08, 14 במאי 2009 (IDT)
Infallibilità papale
מונח מפתח בהבנת התנהגות האפיפיור: "neeblon povi erari, mispaŝi, malperfekti". הוא וקודמיו לא יכולים לטעות ולכן גם אינם מסוגלים לחזור מדברים שאמרו בבעבר. את זה כנראה טרם הבננו. לא חשוב מה הוא עשה בנעוריו ואם שרת בצבא הגרמני. הוא עומד מאחורי כל מה שאמרו קודמיו ביחסם ליהדות, לתנועה הציונית ולמדינת ישראל. מוזר שאנו באים בטענות כלפיו. וְתֵן בְּרָכָה עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה וְשבְּעֵנוּ מִטּוּבָהּ, דני - שיחה 07:46, 13 במאי 2009 (IDT)
- דני, אין ספק שהמנהיגים הדתיים בשאר הדתות נוטים להודות בטעותם ולעולם אינם מקדשים את מה שהיה בעבר/את מה שפסקו קודמיהם. תומר א. - שיחה 08:08, 13 במאי 2009 (IDT)
- תלמד קצת מקורות יהודיים ותראה שהמצב שונה ! על דתות אחרות אין לי מושג. אבל לא זה הנושא להיום. וְתֵן בְּרָכָה עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה וְשבְּעֵנוּ מִטּוּבָהּ, דני - שיחה 09:23, 13 במאי 2009 (IDT)
- התשובה הכי טובה לכך היא: "לך תלמד את התפתחות היהדות במאה ה-20 ותראה שהמצב הוא בדיוק כזה". הבעיה היא שזאת לא תשובה שתקדם את הוויכוח. מדוע אתה סבור שהמצב ביהדות שונה? תומר א. - שיחה 09:45, 13 במאי 2009 (IDT)
- "המצב ביהדות" הוא מינוח כללי מידי מכדי לדון עליו. ניתן לדבר על הרב שך או הרב אלישיב, ניתן גם לדבר על הרב אהרון ליכטנשטיין, ובוודאי גם על הרב אורי רגב, אפשר גם להעמיד למבחן את הרב גדליה נדל, הרב עדין שטיינזלץ והרב יוסף דוב הלוי סולובייצ'יק (מבוסטון).
- קשה מאוד להנפיק אמירה שתתאים לכולם. גוונא - שיחה 09:50, 13 במאי 2009 (IDT)
- התשובה הכי טובה לכך היא: "לך תלמד את התפתחות היהדות במאה ה-20 ותראה שהמצב הוא בדיוק כזה". הבעיה היא שזאת לא תשובה שתקדם את הוויכוח. מדוע אתה סבור שהמצב ביהדות שונה? תומר א. - שיחה 09:45, 13 במאי 2009 (IDT)
- תלמד קצת מקורות יהודיים ותראה שהמצב שונה ! על דתות אחרות אין לי מושג. אבל לא זה הנושא להיום. וְתֵן בְּרָכָה עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה וְשבְּעֵנוּ מִטּוּבָהּ, דני - שיחה 09:23, 13 במאי 2009 (IDT)
- לגוונא - איני נוטה לקבל את דבריך ללא פיקפוק ! וְתֵן בְּרָכָה עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה וְשבְּעֵנוּ מִטּוּבָהּ, דני - שיחה 10:17, 13 במאי 2009 (IDT)
- זה אמנם נושא לדיון רחב. אבל אנא אמור לי: האם הרבי מלובביץ או האדמו"ר מגור כן דאגו לפליטי סודן יותר מהאפיפיור? או שאולי הם תומכים בשימוש בקונדומים? האם הם היו מוכנים לשינויים אלמנטריים והגיוניים בהלכה? (כדוגמת נתינת יחס שווה לנשים) אי פעם הובעה אמפתיה (ונוותר על הלגיטימציה לעת עתה) כלפי להט"בים? גוונא - שיחה 10:20, 13 במאי 2009 (IDT)
- אני חושש שאנו מדברים על דברים שונים. הנושא היה (ראו לעיל): הוא וקודמיו לא יכולים לטעות ולכן גם אינם מסוגלים לחזור מדברים שאמרו בבעבר. במסורת היהודית רבנים "יכולים לטעות" (לא בתחומים שאתה סבור), דיין - לעיתים, אפילו נדרש לשלם מכיסו והם בהחלט חוזרים מדבריהם ויש די סיפורי חסידים על כך. אפילו אחד הובא בויקיפדיה אך נמחק ראו גירסה קודמת - מהסיבה:"אין מקום לסיפורי חסידים. עכשיו אתה מבין מדוע הקורא בויקיפדיה אינו מכיר את מסורת ישראל - פשוט מוחקים סיפור - אפילו עם לקח כה חשוב. וְתֵן בְּרָכָה עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה וְשבְּעֵנוּ מִטּוּבָהּ, דני - שיחה 10:51, 13 במאי 2009 (IDT)
- לך ולי אין מושג האם האפיפיור חוזר בו מעמדותיו היומיומיות המקבילות לדוגמאות שהבאת מדיין. יתכן מאוד שהוא עניו ושפל רוח ומקבל מכל אדם.
- ברור לשנינו שהדיו נסוב על עמדות עקרוניות העומדות בעיקרי הדת שלו. עמדות שבעיקרי הדת היהודית נשמרו בקנאות רבה לא פחות גם אם הם היו אוויליות הרבה יותר. גוונא - שיחה 10:58, 13 במאי 2009 (IDT)
- לא שזה כה מעניין מישהו, אבל אם כבר, אז בזרם החסידי אימצו בחום את אותו משפט, רבי לעולם אינו טועה, ומי שטוען אחרת לא מכיר כנראה. (ראו יציאת האדמו"ר מבעלז מהונגריה למשל). הנס שלנו שכל ההשפעה שלהם מסתכמת בכמה אלפי משפחות באיזור גיאוגראפי תחום. וכן, גם אם האדמור מגור יורה בעד שימוש בקונדומים הדבר לא ישפיע כי הוא זה על תושבי אפריקה, מקסימום ליצמן יקרא לזה שפעת אפריקה אז אין כל כך מקום להשוואה בין הדמויות. המשך לילה טוב.--Rex - שיחה 11:22, 13 במאי 2009 (IDT)
- אני חושש שאנו מדברים על דברים שונים. הנושא היה (ראו לעיל): הוא וקודמיו לא יכולים לטעות ולכן גם אינם מסוגלים לחזור מדברים שאמרו בבעבר. במסורת היהודית רבנים "יכולים לטעות" (לא בתחומים שאתה סבור), דיין - לעיתים, אפילו נדרש לשלם מכיסו והם בהחלט חוזרים מדבריהם ויש די סיפורי חסידים על כך. אפילו אחד הובא בויקיפדיה אך נמחק ראו גירסה קודמת - מהסיבה:"אין מקום לסיפורי חסידים. עכשיו אתה מבין מדוע הקורא בויקיפדיה אינו מכיר את מסורת ישראל - פשוט מוחקים סיפור - אפילו עם לקח כה חשוב. וְתֵן בְּרָכָה עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה וְשבְּעֵנוּ מִטּוּבָהּ, דני - שיחה 10:51, 13 במאי 2009 (IDT)
- בכל זאת משפט נוסף, אלוקים לא העניק ליהודים ממלא מקום עלי אדמות ולכן היהודי פונה למרא דאתרא בשאלות, כמו אלו שהוצגו לעיל. הוא משיב ולעיתים הוא טועה וחוזר בו (כידוע לך מוסד הרב הראשי אינו מבוסס על מסורת ישראל). החלטות "גורפות" מהסוג שאתה מבקש נזכה לראות בעת חידוש מוסד הסנהדרין ובוא משיח צדקנו במהרה בימינו. וְתֵן בְּרָכָה עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה וְשבְּעֵנוּ מִטּוּבָהּ, דני - שיחה 11:51, 13 במאי 2009 (IDT)
- דני, ההבדל היחיד בין היהדות לנצרות הוא שאת היהדות אתה מכיר טוב יותר כדי לתת דוגמאות. שמעת במהלך חייך כל מיני "הצדקות" למנהגים שאבד עליהם הכלח ולכן הם נראים לך הגיוניים. אתה יכול להמשיך לחכות לסנהדרין ומשיח כדי שתוכל לקבל דברים שנראים לי אלמנטריים. אני פשוט מתחיל לקיים את אותן מצוות שנראות לי כה חשובות (כמו יחס שווה לנשים ולזוגות חד-מיניים) שאי אפשר בלעדיהן אפילו עוד יום אחד והפסקתי לקיים את אותן חובות שאינני מבין את משמעותן (שבת, כשרות, מחית זכר עמלק, החייאת מכשפה). דבר אחרון, פעמיים בדיון הזה קראת לי בור (כי לדעתך איני מכיר את ארון הספרים היהודי) מבלי שאתה יודע כלום לגבי. אבקשך לחדול מכך. תומר א. - שיחה 13:10, 13 במאי 2009 (IDT)
- ובזה באמת אסיים -
- אם הובן ש"פעמיים בדיון הזה קראת לי בור" אני מתנצל .
- לצערי את הנצרות אני מכיר טוב - אולי יותר מדי.
- מה שאתה מקיים או לא זה עיסקך הפרטי - למרות ש"ישראל ערבים זה בזה" - אין לי כל כוונה לעסוק בזה
- הנושא היחידי שעסקתי בו הוא (אגב, בעקבות שיחת טלפון מידיד באיטליה) שטען שאין לנו מה להתרגש מזה שאפיפיור הוא לא בקש "סליחה" שכן, "neeblon povi erari, mispaŝi, malperfekti".
וְתֵן בְּרָכָה עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה וְשבְּעֵנוּ מִטּוּבָהּ, דני - שיחה 14:07, 13 במאי 2009 (IDT)
- אני לא התרגשתי גם קודם וגם טענתי שאני לא מצפה ממנהיג של אף דת להתנצל על שום דבר. תומר א. - שיחה 20:39, 13 במאי 2009 (IDT)
יגעתי ולא מצאתי, תאמינו
קליפים של ההרצאות מכנס אקדמיית ויקימדיה האחרון.אני יודע שזה שודר חי באתר של קשת אבל עכשיו אני לא מוצא. מישהו יכל לעזור?אורי מוסנזון - שיחה 11:30, 13 במאי 2009 (IDT)
- סיפרו לי שבקרוב זה יעלה לאתר. עמיחי 22:42, 23 במאי 2009 (IDT)
קול קורא
אני פונה בקריאה נרגשת לראשי המדינות, הנשיאים, ראשי הדתות ומנהיגי העולם:
אם אתם רוצים להביע את אהבתכם ותמיכתכם בנו ולקשור קשרי רעות אמיתיים עם היושבים בישראל ובירושלים, תצהירו בקול רם וברור שלעולם, אבל לעולם לא תבואו לבקר אותנו!sir kiss • שיחה 13:14, 13 במאי 2009 (IDT)
- בנוסף, אני מצפה מהעולם הנוצרי שיתנצל בפניי על 45 הדקות שנגזלו מחיי בפקקים של יום שני. עידו • שיחה 13:16, 13 במאי 2009 (IDT)
- זה פשוט - ביום שני היה צריך לנסוע למדורה מחוץ לעיר, ככה חוסכים את הפקקים. והיום בבוקר הגעתי מבקעה להר חוצבים בזמן הכי מהיר בשנתיים האחרונות, בזכותו של בנדיקט השישה עשר (למה העירייה קוראת לו בנדיקט? ברקת אוהב ביצת בנדיקט?). Harel • שיחה 13:18, 13 במאי 2009 (IDT)
- זה שמו במרבית השפות ההינדו-אירופיות. מסיבות היסטוריות אנחנו משתמשים בווריאציה הלטינית גם בעברית. PRRP ■ שו"ת 13:24, 13 במאי 2009 (IDT)
- אצלנו בג'מעה קוראים לו בני. עידו • שיחה 13:26, 13 במאי 2009 (IDT)
- אף אחד לא קרא לו! הוא בא לבד!--sir kiss • שיחה 13:26, 13 במאי 2009 (IDT)
- עידו, שמו הנכון והתקני בעברית הוא "ברוך". PRRP ■ שו"ת 13:28, 13 במאי 2009 (IDT)
- על זה נאמר "אוי א ברוך". Harel • שיחה 13:29, 13 במאי 2009 (IDT)
- עידו, שמו הנכון והתקני בעברית הוא "ברוך". PRRP ■ שו"ת 13:28, 13 במאי 2009 (IDT)
- אף אחד לא קרא לו! הוא בא לבד!--sir kiss • שיחה 13:26, 13 במאי 2009 (IDT)
- אצלנו בג'מעה קוראים לו בני. עידו • שיחה 13:26, 13 במאי 2009 (IDT)
- זה מזכיר לי שלביקור בוש עשו כל כך הרבה יח"צ שאנשים לקחו ימי חופש, העיר היתה חצי סגורה והכבישים היו ריקים ופנויים מתמיד. יוסאריאן • שיחה 13:51, 13 במאי 2009 (IDT)
- אני זוכר שאובאמה בא לבקר בשדרות ושירתתי שם. ועל זה נאמר, מזל שהייתי בחצי יום חופש. Yevgeni (Docent) • Talk to me 13:52, 13 במאי 2009 (IDT)
- וגם ברק אובאמה הוא ברוך! יש מזימה של הברוכים להשתלט על העולם ולסתום את התחבורה בישראל! eman • שיחה • ♥ 14:12, 13 במאי 2009 (IDT)
- אני זוכר שאובאמה בא לבקר בשדרות ושירתתי שם. ועל זה נאמר, מזל שהייתי בחצי יום חופש. Yevgeni (Docent) • Talk to me 13:52, 13 במאי 2009 (IDT)
- זה שמו במרבית השפות ההינדו-אירופיות. מסיבות היסטוריות אנחנו משתמשים בווריאציה הלטינית גם בעברית. PRRP ■ שו"ת 13:24, 13 במאי 2009 (IDT)
- זה פשוט - ביום שני היה צריך לנסוע למדורה מחוץ לעיר, ככה חוסכים את הפקקים. והיום בבוקר הגעתי מבקעה להר חוצבים בזמן הכי מהיר בשנתיים האחרונות, בזכותו של בנדיקט השישה עשר (למה העירייה קוראת לו בנדיקט? ברקת אוהב ביצת בנדיקט?). Harel • שיחה 13:18, 13 במאי 2009 (IDT)
- הייתי שמח לשמוע האם גם בבירות עולם אחרות נוהגים כך. בהקשר דומה, ברומא בנין הפרלמנט במרכז העיר. לפי מיטב זכרוני, אפשר לגשת רגלית את פתח הבניין ללא כל בעיה. אולי הבעיה היא אצלנו ? וְתֵן בְּרָכָה עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה וְשבְּעֵנוּ מִטּוּבָהּ, דני - שיחה 14:16, 13 במאי 2009 (IDT)
הימורים - איזו מדינה תנצח באירוויזיון?
― הועבר לדף ויקיפדיה:כיכר העיר/סקרים 3
אגד מתדרכת לקראת ביקור האפיפיור
ואת חומר הרקע לוקחת מוויקיפדיה. ראו כאן. Easy n - שיחה 13:32, 14 במאי 2009 (IDT)
אסטרונומיה לשלטון
האם זה רק מקרה שהיום הערך המומלץ הוא חור שחור, הידעת עוסק במטאורים, והתמונה המומלצת גם היא מתחום האסטרונומיה, של גלקסיית סומבררו? ―טוקיוני (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם
- וזה? שמעון - השאירו הודעה 23:28, 15 במאי 2009 (IDT)
- קונספירציה, אני אומר
• עודד (Damzow) • שיחה • יש לך משנה ויקיפדית? 16:25, 17 במאי 2009 (IDT)
ספר האורחים
לאחרונה שמתי לב שהודעות רבות בספר האורחים מופנות למפורסמים ואנשי ציבור שונים. בחודש האחרון ספרתי יותר מ-10 פניות כאלה (חלק מהן נמחקו, אז עיינו בגרסאות האחרונות). האם כותבי ההודעות יודעים משהו שאני לא יודע? למה שמישהו יחשוב שהמפורסמים או אנשיהם באמת יושבים וקוראים את ספר האורחים של ויקיפדיה? זו לא שאלה רטורית, אני באמת תוהה מה הסיבה לכך. ברק שושני - שיחה 17:30, 17 במאי 2009 (IDT)
- בדיוק היום חשבתי על זה (נדמה לי שהיתה פניה כזאת היום). נראה לי שהם מחפשים את שם האיש בגוגל --> נכנסים לערך הראשון (ויקיפדיה) --> מוצאים קישור שכתוב בו "ספר אורחים" וכותבים בו. תומר א. - שיחה 17:42, 17 במאי 2009 (IDT)
- תומר צודק, וזה קורה הרבה גם בדפי שיחה. וברק, אם כבר, סביר יותר שמפורסמים יקראו בערך שלהם ולא בספר האורחים. את המשובים המוצלחים ניתן לראות כאן. yanshoof • שיחה • בואו לאמץ ערכים יתומים 17:51, 17 במאי 2009 (IDT)
- אני לא יודע עד כמה הדף הזה יאה. זה שלעיתים אנשים עושים מעשה בלי לחשוב לעומק, ועושים זאת בוויקיפדיה - לא אומר שיש לצחוק עליהם. בחלק מהפוסטים יש גם שמות ומקומות מגורים. זהר דרוקמן - I♥Wiki 17:54, 17 במאי 2009 (IDT)
- את הפרטים המזהים צריך למחוק. עוזי ו. - שיחה 18:09, 17 במאי 2009 (IDT)
- אני מסכים עם זהר ותמכתי בעבר במחיקת הדף הזה (אני גם לא רואה מה בדיוק מצחיק שם). ברק, כפי שנאמר, מסתבר שישנם עוד אנשים שלא מזהים את ויקיפדיה וחושבים שהם מגיעים לאתרים רשמיים. דניאל ב. 19:24, 17 במאי 2009 (IDT)
- זה מאוד עצוב ומעיד משהו על משהו (אני עוד לא יודע מה זה מעיד ועל מה). תומר א. - שיחה 21:46, 17 במאי 2009 (IDT)
- אני מתרשם יותר מהמצב בסטטיסטיקות החיפושים - עושה לי רושם שאנשים משתמשים בוויקיפדיה כמו מנוע חיפוש, למצוא מידע באופן כללי. גם אם נתעלם מה"בחורות" וה"סקס" שבמקום הראשון, ברור בעיני שלא מחפשים אחר הערך חדשות, וגם לא כל כך הרבה אחרי גוגל או פייסבוק. למעשה, הם רוצים את הקישורים החיצוניים. השיא הוא כמובן כאשר גולש מחפש את גוגל בוויקיפדיה בשביל להגיע להכנס לאתר גוגל עצמו, שם יחפש דבר מה ויקבל בתוצאה הראשונה, ככל הנראה - ערך בוויקיפדיה. זהר דרוקמן - I♥Wiki 21:53, 17 במאי 2009 (IDT)
- אכן, סביר להניח שמי שמחפש "סקס" לא באמת מתכוון למצוא את הערך האנציקלופדי יחסי מין (הם בטח ממש מתאכזבים
). נדמה לי שכתבתי על זה משהו פעם כשפורסמו הסטטיסטיקות השנתיות (לא מצליח למצוא כרגע). אנחנו לוקחים כמובן מאליו את הידע שלנו בכל הקשור לאינטרנט ומחשבים, וזה נראה לנו מוזר שאנשים משתמשים בוויקיפדיה כמנוע חיפוש או שחושבים שהיא אתר אישי של מפורסם מסוים רק כי הם מצאו מידע עליו כאן. ברק שושני - שיחה 22:18, 17 במאי 2009 (IDT)
- אכן, סביר להניח שמי שמחפש "סקס" לא באמת מתכוון למצוא את הערך האנציקלופדי יחסי מין (הם בטח ממש מתאכזבים
- אני מתרשם יותר מהמצב בסטטיסטיקות החיפושים - עושה לי רושם שאנשים משתמשים בוויקיפדיה כמו מנוע חיפוש, למצוא מידע באופן כללי. גם אם נתעלם מה"בחורות" וה"סקס" שבמקום הראשון, ברור בעיני שלא מחפשים אחר הערך חדשות, וגם לא כל כך הרבה אחרי גוגל או פייסבוק. למעשה, הם רוצים את הקישורים החיצוניים. השיא הוא כמובן כאשר גולש מחפש את גוגל בוויקיפדיה בשביל להגיע להכנס לאתר גוגל עצמו, שם יחפש דבר מה ויקבל בתוצאה הראשונה, ככל הנראה - ערך בוויקיפדיה. זהר דרוקמן - I♥Wiki 21:53, 17 במאי 2009 (IDT)
- זה מאוד עצוב ומעיד משהו על משהו (אני עוד לא יודע מה זה מעיד ועל מה). תומר א. - שיחה 21:46, 17 במאי 2009 (IDT)
- אני לא יודע עד כמה הדף הזה יאה. זה שלעיתים אנשים עושים מעשה בלי לחשוב לעומק, ועושים זאת בוויקיפדיה - לא אומר שיש לצחוק עליהם. בחלק מהפוסטים יש גם שמות ומקומות מגורים. זהר דרוקמן - I♥Wiki 17:54, 17 במאי 2009 (IDT)
- תומר צודק, וזה קורה הרבה גם בדפי שיחה. וברק, אם כבר, סביר יותר שמפורסמים יקראו בערך שלהם ולא בספר האורחים. את המשובים המוצלחים ניתן לראות כאן. yanshoof • שיחה • בואו לאמץ ערכים יתומים 17:51, 17 במאי 2009 (IDT)
נייטרליות
בעקוות הדיון על אמינות במזנון והקישור שנתן משתמש:גוונא, הגעתי למאמר הזה (קובץ Word). המאמר משווה את הערך מלחמת לבנון השנייה בין וויקיפדיה העברית, האנגלית והערבית. בדיעבד ראיתי שעמיחי שם קישור למאמר בדף השיחה של הערך כבר לפני ארבעה חודשים, אבל אני לא ראיתי את זה אז, ואני מניח שגם אחרים לא. אמנם קצת מפוקפק בעיני שכותבת העבודה לא קוראת ערבית, אבל עדיין ניתן ללמוד ממנה לא מעט על עצמנו. רציונל - שיחה 15:30, 18 במאי 2009 (IDT)
- הכותבת גם הרצתה בפנינו בכנס אקדמיית ויקיפדיה האחרון. עמיחי 15:48, 18 במאי 2009 (IDT)
- עמיחי גם כתב הודעה על זה בכיכר העיר בזמנו. דניאל ב. 19:32, 18 במאי 2009 (IDT)
- והקישור נמצא גם בויקיפדיה:פרסומים אקדמיים, משם הראתי אותו לגוונא. דוד - שיחה 00:02, 20 במאי 2009 (IDT)
הפסקת חשמל
היום היתה אצלי (ראשון לציון) הפסקת חשמל, משיחת טלפון שערכתי עם חבר ברמת השרון הוא אמר שגם אצלו היתה הפסקה. אצל מי עוד היתה (ואיפה)? תומר א. - שיחה 22:03, 18 במאי 2009 (IDT)
- גם לי. מחברת חשמל אמרו שמדובר בהפסקות יזומות בגלל עומס יתר. יעקב - שיחה 22:47, 18 במאי 2009 (IDT)
- רונית מורגנשטרן, בעקבות הפסקות החשמל - שר התשתיות דורש לקיים דיון מיוחד, nrg, 21.5.09 גוונא - שיחה 09:38, 22 במאי 2009 (IDT)
כאן נעים להעתיק
נמצא בבלוג "חדר 404". הידרו - שיחה 00:44, 19 במאי 2009 (IDT)
כנראה שנעים להעתיק מכל הכיוונים. הערך בויקיפדיה מועתק במקורו מדף מידע 1648 של מחלקת ההנדסה במוסד לבטיחות וגיהות.
- האנונימי צודק, הערך המקורי אצלנו היה הז"י. יש לעבור על כל הערכים שיצר המשתמש שכתב את הערך ולבדוק עם יש עוד הז"י. דניאל ב. 22:24, 20 במאי 2009 (IDT)
סיפורן של ספינות שרבורג
כדאי להאזין לתכנית שישי אישי עם מושיק טימור בשישי זה.
חברי משה לוי (מחבר הספר הנשמה ה49 אסון אח"י אילת)בהוצאת מערכות שהנני מנסה לסייע לו להוציא את ספרו לאור בעניין זה יספר אודות המבצע ויספר על "מוקה-לימון" ז"ל.
ייתכן אף שאני אעלה לשידור בסיפור על אבי וחבריו בעניין זה.
איש נוסף ויקר שהכרתי במהלך עבודתי כאיש היי-טק הוא בנימין ורד (שהכיר את אבי הייטב) איש המוסד ולא אפרט מעבר לכך שהכין את סיפור הכסוי בנורבגיה.
לחבורת הויקיפדים המתענינים בסיפור.
כל טוב
Avibrillant - שיחה 19:49, 19 במאי 2009 (IDT)
- ד"ש למשה לוי (נפגשנו בשירות מילואים הזוי במיוחד), הגיע הזמן שיתחיל לכתוב בוויקיפדיה. דוד שי - שיחה 07:40, 20 במאי 2009 (IDT)
מציצנות
האם אני היחיד המסתכל בדפי המשתמשים? (ניתן להגיב רק בחמש טילדות מי שרוצה). ועוד משהו, בואו לא נשתמש במילים לועזיות ונקרא לכל איש בשמו. Aghnon • פורטל ספרד • הצטרפו למטרה! 23:28, 20 במאי 2009 (IDT)
- להסתכל בדפי משתמש זה בסדר; בשביל זה הם שם. יש בעיה אם משתמשים שמים דפי משתמש של משתמשים אחרים ברשימת המעקב שלהם...
Kulystab • שיחה • המטמון מחכה למוצא • כ"ח באייר ה'תשס"ט • 20:01, 21 במאי 2009 (IDT)
- אני לא מכיר שיטה להפריד את שיחת המשתמש מדף המשתמש וככה אני "זוכה" לראות כל פעם שמישהו מהחברים שלי מוסיף ערך חדש. תומר א. - שיחה 23:47, 21 במאי 2009 (IDT)
- גם אני, רק שלפעמים נמאס מהפטפטת אז אני מפסיק מעקב. למעשה, כל דף שאני עורך נמצא ברשימת המעקב שלי, ועדיין לא נתקלתי בהצפה חוץ מבדפי שיחה. Aghnon • פורטל ספרד • הצטרפו למטרה! 00:18, 22 במאי 2009 (IDT)
- אם הייתי מוסיף כל ערך שאני מבצע בו עריכה לרשימת המעקב שלי, לא הייתי מספיק לבצע שום עריכה - הייתי מנטר את רשימת המעקב שלי רוב שעות היום... • עודד (Damzow) • שיחה • יש לך משנה ויקיפדית? 00:31, 22 במאי 2009 (IDT)
- בנימה זו אני מבקש ממשתמש:Ori ו-משתמש:Damzow תבנית:די לכתוב ערכים. אתם מציפים לי את רשימת המעקב. תומר א. - שיחה 00:51, 22 במאי 2009 (IDT)
- אם הייתי מוסיף כל ערך שאני מבצע בו עריכה לרשימת המעקב שלי, לא הייתי מספיק לבצע שום עריכה - הייתי מנטר את רשימת המעקב שלי רוב שעות היום... • עודד (Damzow) • שיחה • יש לך משנה ויקיפדית? 00:31, 22 במאי 2009 (IDT)
- גם אני, רק שלפעמים נמאס מהפטפטת אז אני מפסיק מעקב. למעשה, כל דף שאני עורך נמצא ברשימת המעקב שלי, ועדיין לא נתקלתי בהצפה חוץ מבדפי שיחה. Aghnon • פורטל ספרד • הצטרפו למטרה! 00:18, 22 במאי 2009 (IDT)
- אני לא מכיר שיטה להפריד את שיחת המשתמש מדף המשתמש וככה אני "זוכה" לראות כל פעם שמישהו מהחברים שלי מוסיף ערך חדש. תומר א. - שיחה 23:47, 21 במאי 2009 (IDT)
סקר: מי הוויקיפד הכי מכור לוויקיפדיה...?
מי הוויקיפד/ית הכי מכור לוויקיפדיה לדעתכם/ן? נדרש ותק של חצי שנה לפחות. קחו את זה בקלילות, כאן כיכר העיר! חגי אדלר • שיחה • ל-65 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • כ"ח באייר ה'תשס"ט • 08:59, 22 במאי 2009 (IDT)
- הכי מכור אחריך או אחרי זה שאין להזכיר את שמו? איתן 09:14, 22 במאי 2009 (IDT)
- נו, אני רואה שלמרות בקשתי זה שאין להזכיר את שמו לא לקח את זה בקלילות והסיר את שמו... חגי אדלר • שיחה • ל-65 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • כ"ח באייר ה'תשס"ט • 09:27, 22 במאי 2009 (IDT)
- ניתן לראות בסטטיסטיקה, כי לזה שאין להזכיר את שמו 78 עריכות ביום ולך 57. דוד שי לפניך עם 63. איתן 09:29, 22 במאי 2009 (IDT)
- כתבתי לפני התנגשות עריכה: הרי ידוע שהדחקה היא תופעה נפוצה אצל מכורים. (ולשאלתך: ללא ספק קרב צמוד בינך ובין זה שאין להזכיר את שמו). עידו • שיחה 09:30, 22 במאי 2009 (IDT)
- סטלבטנים! עבודתכם לא קיימת? Ori • PTT 09:32, 22 במאי 2009 (IDT)
- התמכרות בהגדרתה המדעית היא פיתוח תלות פיזית ונפשית שגדלה עם הזמן. אני מבקש לגלות רצינות רבה יותר בבחירת המתמכר הגדול ביותר. ראו: התמכרות#קריטריונים לקביעת התמכרות. גוונא - שיחה 09:54, 22 במאי 2009 (IDT)
- כולנו מכורים במידה זו או אחרת. ההתמכרות שציינת היא לחומרים, לא לוויקיפדיה איתן 10:24, 22 במאי 2009 (IDT)
- אני לא מכור! אני יכול להפסיק מתי שאני רוצה! • עודד (Damzow) • שיחה • יש לך משנה ויקיפדית? 12:02, 22 במאי 2009 (IDT)
- ידידי הצעיר, לא רק שאתה מכור (36 ליום), אתה גם סובל מהדחקה. איתן 12:15, 22 במאי 2009 (IDT)
- צעיר? I wish... לא הבנתי את 36 ביום? מספר עריכות? יש ימים שאני עורך יותר ויש פחות... • עודד (Damzow) • שיחה • יש לך משנה ויקיפדית? 15:07, 22 במאי 2009 (IDT)
- צעיר זה יחסי. 36 בממוצע כמובן, מה שמציב אותך במקום החמישי איתן 15:21, 22 במאי 2009 (IDT)
- דוד שי! אני מאחוריך! • עודד (Damzow) • שיחה • יש לך משנה ויקיפדית? 19:09, 22 במאי 2009 (IDT)
- צעיר זה יחסי. 36 בממוצע כמובן, מה שמציב אותך במקום החמישי איתן 15:21, 22 במאי 2009 (IDT)
- צעיר? I wish... לא הבנתי את 36 ביום? מספר עריכות? יש ימים שאני עורך יותר ויש פחות... • עודד (Damzow) • שיחה • יש לך משנה ויקיפדית? 15:07, 22 במאי 2009 (IDT)
- ידידי הצעיר, לא רק שאתה מכור (36 ליום), אתה גם סובל מהדחקה. איתן 12:15, 22 במאי 2009 (IDT)
- אני לא מכור! אני יכול להפסיק מתי שאני רוצה! • עודד (Damzow) • שיחה • יש לך משנה ויקיפדית? 12:02, 22 במאי 2009 (IDT)
- כולנו מכורים במידה זו או אחרת. ההתמכרות שציינת היא לחומרים, לא לוויקיפדיה איתן 10:24, 22 במאי 2009 (IDT)
אין לי בעיה ששמי יוזכר בדיון זה (אני מכור, סובל מעוויתות בלתי נשלטות כאשר מרחיקים אותי מוויקיפדיה לזמן רב מדי), אבל כיוון שהדיון נועד לגרום הנאה, אבקש שלא להזכיר את מי שאינו מעוניין להופיע בדיון זה. דוד שי - שיחה 11:37, 22 במאי 2009 (IDT)
- הסרתי את שמו. אי אפשר להתעלם מכך שעדיין הוא מוביל במספר העריכות. איתן 11:57, 22 במאי 2009 (IDT)
האם מספר העריכות הוא הגורם המשפיע? אני מאמין שהשאלה היא הזמן המבוזבז בוויקיפדיה. היחס הוא כבין הגברים השונאים את נשותיהם לגברים הנשואים השוביניסטים, יש קשר אך הוא מאוד לא אמין. Aghnon • פורטל ספרד • הצטרפו למטרה! 12:51, 22 במאי 2009 (IDT)
- לא רואה את זמני בויקיפדיה בתור זמן מבוזבז... עדיף לבהות ערבים שלמים בפרסומות של הטמבליזה? (ועם רודפות אחריך לכל ערוץ וערוץ, חוץ מאולי ערוץ ההיסטוריה, אבל הערוץ הזה משעמם את הגברת, אז חזרנו לנקודת ההתחלה) • עודד (Damzow) • שיחה • יש לך משנה ויקיפדית? 15:07, 22 במאי 2009 (IDT)
--- אם הנושא עדיין מעניין מישהו, התמכרות לא נמדדת רק במספר שעות הפעילות ובכמות העריכות. יכול להיות אדם מחוסר עבודה (מובטל) שעבורו הויקיפדיה היא דרך למילוי תוכן לשעות היום בהם אין לו תעסוקה אחרת. יכול להיות אדם עבורו הויקיפדיה ודפי השיחה שבה הם תחליף לחיי חברה או משפחה שאינם. שני אלו יכולים להשקיע הרבה שעות ויקיפדיה ביממה, ועדיין לא להחשב למכורים.
מצד שני יכול להיות אדם עובד ובעל משפחה, שכמות שעות הפנאי שלו אינה גבוהה אולם הוא מרגיש צורך להקדיש כל יום מחצית שעה לויקיפדיה. ובאם אינו מצליח להתחבר הוא מרגיש חסך או אף מצוקה. אדם זה יהיה מכור למרות כמות התרומות הקטנה יחסית.פריץ - שיחה 20:06, 23 במאי 2009 (IDT)
מספר הערכים מעיד על משהו?
האם מספר ערכים בוויקיפדיה של שפה מסויימת, ביחס לדוברי השפה, מעיד על אינטילגנציה/רמה טכנולוגית/כל דבר אחר של דוברי השפה? eytanar • שיחה • תרומות • 10:46, 22 במאי 2009 (IDT)
- לא. JavaMan - שיחה 11:16, 22 במאי 2009 (IDT)
- אני תוהה מה גורם למספר הערכים הנמוך בוויקיפדיה הערבית (7,000 ערכים יותר מהעברית, ובהתחשב במספר הדוברים...) eytanar • שיחה • תרומות • 11:18, 22 במאי 2009 (IDT)
- אגב, הרבה מאוד ערכים שם הם קצרמרים, או אולטרא-קצרמרים, ברמה שלא מכבדת אותם, לפי דעתי. Kulystab • שיחה • המטמון מחכה למוצא • כ"ח באייר ה'תשס"ט • 11:26, 22 במאי 2009 (IDT)
- אני תוהה מה גורם למספר הערכים הנמוך בוויקיפדיה הערבית (7,000 ערכים יותר מהעברית, ובהתחשב במספר הדוברים...) eytanar • שיחה • תרומות • 11:18, 22 במאי 2009 (IDT)
יש מספר ויקיפדיות שמנפחות את מספר הערכים באמצעות שימוש בבוט יישובים. דוגמה קיצונית היא הוויקיפדיה בוולאפיק, שפה בה דוברים, להערכתי, מספר מאות אנשים, שהכניסה עשרות אלפי ערכים על יישובים בקנדה ובצרפת באמצעות בוט. כיום יש בוויקיפדיה זו מאה ושמונה עשר אלף ערכים, והיא לדעתי הוויקיפדיה עם היחס הטוב ביותר מבחינת מספר ערכים לעומת מספר דוברים. ישנן גם דוגמאות נוספות. לשם כך יש מדדים נוספים לאיכותה של הוויקיפדיה בשפה מסויימת כמו מספר עריכות לערך וכיוצא בזה. אלמוג 11:34, 22 במאי 2009 (IDT)
- "נחיתות" ו"עליונות" זה קשקוש (שטוב שהוסר), אבל יש לקחת בחשבון ש"מספר דוברי השפה" הוא רק פרמטר אחד וחלקי באפיון הדמוגרפי של קהל המשתמשים. יש חשיבות גם למספר יודעי קרוא וכתוב בין דוברי השפה, רמת ההשכלה והידע הכללי של אלה, זמינותם של מחשבים וחיבור לאינטרנט, ועוד פרמטרים נוספים - חלקם מדידים וחלקם רק ניתנים להערכה, ובכל מקרה כל ניחוש מושכל יוביל להערכה סבירה שדוברי עברית, אספרנטו ודנית נהנים בכלליות מעדיפות-מה על פני דוברי ערבית בפרמטרים אלה. מגיסטר • שיחה 11:45, 22 במאי 2009 (IDT)
- לזה התכוונתי בשאלתי. eytanar • שיחה • תרומות • 11:47, 22 במאי 2009 (IDT)
- "נחיתות" ו"עליונות" היו בציניות כפי שכתבתי בתקציר העריכה (נדמה לי שזה מותר בכיכר העיר) כי אני לא מאמין שהשאלה של eytanar נשאלה בתום לב (ודי להציץ בדף המשתמש שלו כדי להגיע למסקנה זו לדעתי), וחבל בעיני שוויקיפדים כל כך מכובדים כאלמוג וכמוך מכבדים התנגחות זו, לשיטתי, בתשובה רצינית. JavaMan - שיחה 11:53, 22 במאי 2009 (IDT)
- לא חשבתי שגם דיון זה יגיע לפוליטיקה זולה... שאלתי בתום לב, ולדף המשתמש שלי אין כל קשר (לא רואים בו את יחסי לערבים, אלא לשונאי ישראל, שניים מהמופיעים בדף זה כלל אינם ערבים). לא הגבתי ברצינות לדבריך, ומטרת התגובה שלי הייתה להבהיר שאיני רואה כל עליונות של הגזע היהודי על פני זה הערבי. eytanar • שיחה • תרומות • 12:12, 22 במאי 2009 (IDT)
- בתשובה לאלמוג מלמעלה: בוולאפיק מדברים הרבה הרבה פחות ממאה אנשים.
- לא רק הוויקיפדיות בשפות מלאכותיות כמו וואפיק או מעוטות אמצעים כמו Cebuano מרמות בעזרת בוטים. בוויקיפדיה הרוסית נוצרו עשרות אלפי קצרמרים חסרי כל ערך על יישובים וסרטים. וגם האיכות של כמות גדולה מאוד של ערכים אנושיים שם נמוכה ביותר.
- ויקיפדיה הקטלאנית, לעומת זאת, מפתיעה לטובה: מספר דוברי הקטלאנית בעולם לא הרבה יותר גדול ממספר דוברי עברית, ויש שם 177,000 ערכים. לא מעט מהם ערכי בוטים על יישובים בספרד, אבל יש הרבה מאוד ערכים איכותיים. (בין היתר יש שם הרבה ערכים על ישראל, וזה בכלל לא קשור אליי.) מה שכן, הם נעזרים לפעמים בתרגום אוטומטי מספרדית, שלא צריך לתקן הרבה ידנית (אבל הם מתקנים בכל זאת). התרגום האוטומטי הזה התאפשר הודות לתמיכה של הממשלה. ככה זה כשיש אנשים שלהוטים מאוד בקשר לשפה שלהם והממשלה גם עוזרת להם (לא ישירות לוויקיפדיה, אלא לשפה באופן כללי). --אמיר א. אהרוני - שיחה 13:55, 22 במאי 2009 (IDT)
- אני חושב ששאלתו של eytanar נשאלה בתום לב ולא צריך לייחס לו כוונות פוליטיות. לעצם העניין, אכן מספר הערכים לא מעיד רבות על הוויקיפדיה. לדוגמה וולאפיק שצוינה למעלה שאפילו אין לה מאות דוברים, אלא רק עשרים בכל העולם (מתוכם חמישה חברים שהקימו את הוויקיפדיה). יש עוד פאקטורים רבים המשפיעים על המספר, לדוגמה בסין שלה מספר משתמשי האינטרנט הגובה בעולם (עקפה לא מזמן את ארה"ב) יש ויקיפדיה קטנה יחסית (200,000 ערכים). זאת משום שוויקיפדיה הסינית חסומה על ידי הממשלה בסין ובגלל שיש לה שתי מתחרות רציניות (למעלה ממיליון ערכים) ש"גונבות" את התורמים. גם ויקיפדיה הערבית נחסמה בסוריה (ושוחררה לא מזמן). רוב הוויקיפדיות הגדולות מפציצות בבוטים ויוצרות נפח מלאכותי (יוצאת מן הכלל היא ויקיפדיה הגרמנית בה יש תנאי סף של איכות מחמירים). אבל אם תסתכל בטבלאות ההשוואה השונות במטא תראה שבכל ממד שמנסה למדוד איכות ולא כמות ויקיפדיה העברית מדורגת גבוהה מאוד, יותר מוויקיפדיות כפולות לכאורה בגודלן. יש גם עניין של הגברת החשיפה ותאוצה של ההתפתחות. ויקיפדיה העברית שמרה על מספר קבוע יחסית של עריכות ותורמים מההתחלה, כמו ברוב המדינות המערביות. לעומתה ויקיפדיה הערבית והאינדונזית צמחו בשנים האחרונות בקצב מתגבר ומואץ. לפני שנתיים היו בוויקיפדיה הערבית 20,000 ערכים, היום יש יותר מבעברית. דניאל ב. 14:13, 22 במאי 2009 (IDT)
- לפעמים התרבות מכתיבה את היחס לוויקיפדיה, אולי המשכילים הערבים משקיעים נכון יותר את זמנם.
- אני חושב ששאלתו של eytanar נשאלה בתום לב ולא צריך לייחס לו כוונות פוליטיות. לעצם העניין, אכן מספר הערכים לא מעיד רבות על הוויקיפדיה. לדוגמה וולאפיק שצוינה למעלה שאפילו אין לה מאות דוברים, אלא רק עשרים בכל העולם (מתוכם חמישה חברים שהקימו את הוויקיפדיה). יש עוד פאקטורים רבים המשפיעים על המספר, לדוגמה בסין שלה מספר משתמשי האינטרנט הגובה בעולם (עקפה לא מזמן את ארה"ב) יש ויקיפדיה קטנה יחסית (200,000 ערכים). זאת משום שוויקיפדיה הסינית חסומה על ידי הממשלה בסין ובגלל שיש לה שתי מתחרות רציניות (למעלה ממיליון ערכים) ש"גונבות" את התורמים. גם ויקיפדיה הערבית נחסמה בסוריה (ושוחררה לא מזמן). רוב הוויקיפדיות הגדולות מפציצות בבוטים ויוצרות נפח מלאכותי (יוצאת מן הכלל היא ויקיפדיה הגרמנית בה יש תנאי סף של איכות מחמירים). אבל אם תסתכל בטבלאות ההשוואה השונות במטא תראה שבכל ממד שמנסה למדוד איכות ולא כמות ויקיפדיה העברית מדורגת גבוהה מאוד, יותר מוויקיפדיות כפולות לכאורה בגודלן. יש גם עניין של הגברת החשיפה ותאוצה של ההתפתחות. ויקיפדיה העברית שמרה על מספר קבוע יחסית של עריכות ותורמים מההתחלה, כמו ברוב המדינות המערביות. לעומתה ויקיפדיה הערבית והאינדונזית צמחו בשנים האחרונות בקצב מתגבר ומואץ. לפני שנתיים היו בוויקיפדיה הערבית 20,000 ערכים, היום יש יותר מבעברית. דניאל ב. 14:13, 22 במאי 2009 (IDT)
קשה היה לי להאמין שבערבית ישנם יותר ערכים מבעברית מכיוון שכשאני משתמש בוויקיפדיה לתרגום (כלי יעיל לכך, אגב) איני מצליח למצוא כלום בערבית. Aghnon • פורטל ספרד • הצטרפו למטרה! 14:18, 22 במאי 2009 (IDT)
כרום חדש
יצא גוגל כרום חדש.
הסמן בשדות עריכה בעברית היה זז הפוך בגרסה הקודמת, ומכיוון שהדפדפן עבורי הוא בעיקר עורך טקסט, זה הפך את כרום לבלתי שמיש עבורי.
בגרסה החדשה הם תיקנו את זה באופן חלקי בלבד: החצים עובדים, אבל קונטרול-חץ בשביל לקפוץ ממילה למילה לא עובד. בְּזְזְזְזְז, נפסל.
וגם בודק האיות בעברית עובד בצורה מוזרה מאוד. בקיצור, חזרה לפיירפוקס.
ומה אתם חושבים על כרום? --אמיר א. אהרוני - שיחה 13:44, 22 במאי 2009 (IDT)
- אחרי שמתרגלים ל"אד בלוק" כל דבר אחר מעצבן בטירוף. --איש המרק - שיחה 13:51, 22 במאי 2009 (IDT)
- אני משתמש באופן בלעדי בכרום (וטרם עדכנתי אפילו) ודיי מרוצה. הבעיה הקלה בעברית, שגם לא מופיעה בכל תיבת טקסט, היא משהו שאני מסוגל להסתדר איתו. זהר דרוקמן - I♥Wiki 13:54, 22 במאי 2009 (IDT)
- יש לכרום יתרונות בולטים שגורמים לך להעדיף אותו על פני המתחרים? בברכה, --איש המרק - שיחה 14:50, 22 במאי 2009 (IDT)
- נוח, קליל, מהיר (ממש קשה לחזור אחר כך לאיטיות של IE או FF) ועוזר לי בבניית רשתות סמנטיות. זהר דרוקמן - I♥Wiki 14:52, 22 במאי 2009 (IDT)
- אני בדעתו של זהר, מתרגלים לתזוזה של הסמן • עודד (Damzow) • שיחה • יש לך משנה ויקיפדית? 14:51, 22 במאי 2009 (IDT)
- יש לכרום יתרונות בולטים שגורמים לך להעדיף אותו על פני המתחרים? בברכה, --איש המרק - שיחה 14:50, 22 במאי 2009 (IDT)
- אני משתמש באופן בלעדי בכרום (וטרם עדכנתי אפילו) ודיי מרוצה. הבעיה הקלה בעברית, שגם לא מופיעה בכל תיבת טקסט, היא משהו שאני מסוגל להסתדר איתו. זהר דרוקמן - I♥Wiki 13:54, 22 במאי 2009 (IDT)
- אני משתמש גם בפיירפוקס וגם בכרום, אבל בעיקר בכרום כי זה ממש מהיר לעומת אקספלורר ופיירפוקס.... פישאנדיון - שיחה 15:26, 22 במאי 2009 (IDT)
- לכרום יש חיסרון אחד שגורם לו להיות בלתי שמיש לחלוטין עבורי - הוא לא עובד בלינוקס! (אמיר, אני מאוכזב ממך
) רציונל - שיחה 15:49, 22 במאי 2009 (IDT)
- סיבה מצויינת להפסיק להאבק ולחזור לחיקה האוהב של מיקרוסופט. Resistance is futile! זהר דרוקמן - I♥Wiki 15:51, 22 במאי 2009 (IDT)
- הממ... זה מעניין - לעבוד עם מיקרוסופט כדי שנוכל להשתמש במוצר של גוגל. זהר דרוקמן - I♥Wiki 15:52, 22 במאי 2009 (IDT)
- אפילו לא בצחוק. (כרגע אני כותב מ- Windows בלית ברירה, וכל שעה מזכירה לי למה עברתי ללינוקס). רציונל - שיחה 16:03, 22 במאי 2009 (IDT)
- עכשיו אני לא יכול שנייה באקספלורר אני מרגיש כ"כ איטי פישאנדיון - שיחה 16:15, 22 במאי 2009 (IDT)
- אמיר, למה לא שוע"ש 3.5 המהיר באותה מידה? (ולינוקס כמובן) הידרו - שיחה 03:40, 24 במאי 2009 (IDT)
- לא אמרתי שאני לא ב-3.5, אבל אני לא ב-3.5 כי התוספים לא עובדים בפעם האחרונה שבדקתי.
- עכשיו אני בכלל במ"ס אינטרנט אקספלורר 7, כי פיירפוקס באוניברסיטה עובד ממש ממש רע וההרגשה מוזרה מאוד. כמו לחזור לשנת 98 בערך. --אמיר א. אהרוני - שיחה 16:28, 24 במאי 2009 (IDT)
- אמיר, למה לא שוע"ש 3.5 המהיר באותה מידה? (ולינוקס כמובן) הידרו - שיחה 03:40, 24 במאי 2009 (IDT)
- עכשיו אני לא יכול שנייה באקספלורר אני מרגיש כ"כ איטי פישאנדיון - שיחה 16:15, 22 במאי 2009 (IDT)
- אפילו לא בצחוק. (כרגע אני כותב מ- Windows בלית ברירה, וכל שעה מזכירה לי למה עברתי ללינוקס). רציונל - שיחה 16:03, 22 במאי 2009 (IDT)
- התחלתי להשתמש בכרום והוא הרבה יותר סקסי (אלה המונחים שאני משתמש בהם, אין לי מושג ירוק בתחום המחשבים). יש לי בעיה אחת, ברוב הפעמים שאני עובר מלשונית ללשונית הוא חוזר אוטומטית מעברית לאנגלית. בכתיבת ערכים זה מעצבן כי בכל רגע עוברים חלון ובכל פעם אני מוכרח ללחוץ Alt+Shift. רבותיי עזרו לי! גוונא - שיחה 22:49, 24 במאי 2009 (IDT)
- הממ... זה מעניין - לעבוד עם מיקרוסופט כדי שנוכל להשתמש במוצר של גוגל. זהר דרוקמן - I♥Wiki 15:52, 22 במאי 2009 (IDT)
- סיבה מצויינת להפסיק להאבק ולחזור לחיקה האוהב של מיקרוסופט. Resistance is futile! זהר דרוקמן - I♥Wiki 15:51, 22 במאי 2009 (IDT)
- לכרום יש חיסרון אחד שגורם לו להיות בלתי שמיש לחלוטין עבורי - הוא לא עובד בלינוקס! (אמיר, אני מאוכזב ממך
Landslide
זה לא רק שההצעה לעבור רשיון עברה - היא עברה ברוב של 75%! העדכון יהיה בפרוייקטים בשפה האנגלית החל ב-15 ביוני ובשאר הפרוייקטים לפי קצב התרגום. אני, למרות שדעתי מוטה ממניעים אישיים, שמח. הערה סטטיסטית: 17462 קולות נספרו, ויותר מ-900 קולות נפסלו עקב הצבעות כפולות מאותו חשבון משתמש (עוד 250 נפסלו עקב הצבעות כפולות מחשבונות ממיזמי ויקי שונים). עוד מספר קולות נפסלו עקב חשד לשימוש בבובות קש. מוויקיפדיה העברית הצביעו 125 משתמשים, שהם 0.7% מכלל המצביעים, מקום 14 מבין כל הפרוייקטים, כולל קומונס (מקום שמיני) ומטא (מקום 19). זהר דרוקמן - I♥Wiki 01:07, 23 במאי 2009 (IDT)
- אז אולי תסביר בהזדמנות זו מה זה הרשתות הסמנטיות האלה שאתה מדבר עליהן? --אמיר א. אהרוני - שיחה 10:23, 23 במאי 2009 (IDT)
- אכן. אתה מזכיר את זה הרבה אבל חלקנו (רובנו?) בכלל לא יודעים מה זה. דניאל ב. 15:03, 23 במאי 2009 (IDT)
- לא הזכרתי את פוסט אחד למעלה? בכל אופן, אתם שואלים מה זה רשתות סמנטיות או מה הקשר לכרום ולוויקיפדיה? זהר דרוקמן - I♥Wiki 23:21, 23 במאי 2009 (IDT)
- הזכרת את זה גם בהקשר של עדכון הרישיונות, והזכרת את זה עכשיו בהקשר של דפדפן, אבל לא ברור בכלל מה אתה עושה עם זה, למה הדבר הזה שאתה מתלהב ממנו הוא קישור אדום ואיך הוא קשור לרישיונות ולדפדפן. --אמיר א. אהרוני - שיחה 00:12, 24 במאי 2009 (IDT)
- אכן, איננו יודעים מה זה בדיוק רשתות סמנטיות והינו שמחים לשמוע על זה. זה נשמע משהו מעניין. ראיתי גם במטא שיש כל מיני תכנונים לשלב את זה בוויקיפדיה, איך זה מתקשר אילנו בדיוק? דניאל ב. 00:16, 24 במאי 2009 (IDT)
- אז ככה:
- הסבר אולטרא-קצרצר: באינטרנט אנו מקשרים אובייקטים בעזרת לינקים. רשת סמנטית תיצוק תוכן לתוך הלינקים האלו כדי להגדיר את הזיקה בין האובייקטים. לדוגמה: אובייקט: "התקווה">>קישור: "ההמנון הלאומי של">>אובייקט: "ישראל". רשתות סמנטיות הן עתיד האינטרנט (לא רק אני אומר זאת, גם טים ברנרס-לי) ומהוות, יחד עם ענן מחשוב, את היסוד של Web 3.0, עידן שאמור להתחיל ב-2010 ובפועל יש ניצנים כבר עכשיו. אני יודע שההסבר הזה לא כל כך ממצה, אבל אני לא רוצה לסטות לחלוטין מנושא הפתיל.
- אין ערך בנושא כי אני לאו דווקא אהיה מסוגל לכתוב אותו נייטרלי, שכן אני עומל על סטארט אפ בתחום.
- התחלתי לכתוב בבלוג הטכנולוגי הישראלי החדש TechVibe, ואני עוסק שם בעיקר ברשתות סמנטיות. הפוסט הראשון שלי "מבוא לרשתות סמנטיות" עלה כבר והפוסט השני, שנותן קצת דוגמאות קונקרטיות - צפוי לעלות מחר/מחרתיים (יש עוד פוסט שפורסם, בתגובה לדבר מה, אבל הוא כבר יוצא מנקודת הנחה שהקוראים מבינים על מה אני מדבר). אעדכן. עדיין לא הגעתי בבלוג להסבר מדוע ויקיפדיה חשובה לרשתות סמנטיות, ולמה הרשיון טוב ליהודים מבחינה זו, אבל אני נוגע בזה קלות בפוסט השני.
- מטעמים עסקיים, אני לא יכול לפרט למה כרום עוזר, אבל יש לו מספיק יתרונות גם בלי זה.
- אם מישהו רוצה עוד פירוט - אשמח להמשיך ולהסביר ולהביא כמה לינקים מעניינים בנושא, בדף השיחה שלי או במייל. זהר דרוקמן - I♥Wiki 21:50, 24 במאי 2009 (IDT)
- אני! אני! --אמיר א. אהרוני - שיחה 22:56, 24 במאי 2009 (IDT)
- לא יודע אם אתה מודע לזה. אבל גם במטא ובוויקיפדיה usability עוסקים בזה. דניאל ב. 23:25, 24 במאי 2009 (IDT)
- דניאל, כן, אבל זה כסף קטן לעומת פרוייקטים חיצוניים שמתמקדים בהפיכתה של ויקיפדיה לסמנטית. אמיר, נמשיך אצלך. זהר דרוקמן - I♥Wiki 23:53, 25 במאי 2009 (IDT)
- אז ככה:
- אכן, איננו יודעים מה זה בדיוק רשתות סמנטיות והינו שמחים לשמוע על זה. זה נשמע משהו מעניין. ראיתי גם במטא שיש כל מיני תכנונים לשלב את זה בוויקיפדיה, איך זה מתקשר אילנו בדיוק? דניאל ב. 00:16, 24 במאי 2009 (IDT)
- הזכרת את זה גם בהקשר של עדכון הרישיונות, והזכרת את זה עכשיו בהקשר של דפדפן, אבל לא ברור בכלל מה אתה עושה עם זה, למה הדבר הזה שאתה מתלהב ממנו הוא קישור אדום ואיך הוא קשור לרישיונות ולדפדפן. --אמיר א. אהרוני - שיחה 00:12, 24 במאי 2009 (IDT)
- לא הזכרתי את פוסט אחד למעלה? בכל אופן, אתם שואלים מה זה רשתות סמנטיות או מה הקשר לכרום ולוויקיפדיה? זהר דרוקמן - I♥Wiki 23:21, 23 במאי 2009 (IDT)
- סליחה על הבורות, אבל על מה הצביעו בדיוק? Ori • PTT 03:24, 24 במאי 2009 (IDT)
- על האם כדאי להעביר את ויקיפדיה לרישיון כפול. דבר שבעיקר יקל על מי שרוצה להעתיק או להשתמש בטקסטים בה. אגב, גם לך הייתה זכות הצבעה בהצבעה. דניאל ב. 09:49, 24 במאי 2009 (IDT)
חפש את המטמון
המשחק חפש את המטמון נפתח. בואו והשתתפו!
Kulystab • שיחה • המטמון מחכה למוצא • א' בסיוון ה'תשס"ט • 12:15, 24 במאי 2009 (IDT)
מכינה ללימודים אקדמיים.
יש מישהו שמכיר את התחום?
אשמח לשמוע על מדיניות הקבלה למכינות אוניברסיטאיות (לא בתי ספר כלחמן ודומיו) וכן מה משמעותה המעשית של התעודה שניתנת בהן (הבנתי שהיא אינה תעודת בגרות אלא שוות ערך לה). גוונא - שיחה 20:28, 25 במאי 2009 (IDT)
- מכיר את התחום על בשרי. תשאל שאלות ספציפיות, נמשיך בדף השיחה שלי או במייל? yanshoof • שיחה • בואו לאמץ ערכים יתומים 23:48, 25 במאי 2009 (IDT)
ערב השקת גליון 2 של קרע
שלום לכולם,
אני רוצה להזמין אתכם לערב ההשקה של כתב עת של קבצות קרע, קבוצה שאני חלק בה. מדובר בקבוצה ירושלמית של כותבים וציירים שעוסקת בהשפעות ובקשרים בין מדיום אחד לאחר, ובכלל בין יצירות.
בערב, חוץ מזה שיושק הגליון החדש והטרי של הקבוצה, תהיה תערוכת רישומים וציורים, קריאת שירה, ומוסיקת פאנק-ג'אז חיה. האירוע הקודם זכה לתשבוחות ואנחנו מקווים שגם זה יצליח.
מדובר ב4 ביוני שזה גם במקרה יום ההולדת שלי, כך שבכלל אשמח לראותכם.
בשעה 20:00 במעבדה (דרך חברון, ירושלים)
אם מישהו רוצה עוד פרטים, אתם יודעים איך למצוא אותי.
בברכה,
נינצ'ה - שיחה (הזהרו מחיקויים!) 08:36, 26 במאי 2009 (IDT)
ויקיפדיה ככלי מודיעיני
שימו לב לסטטיסטיקות הצפייה בערך דנה בנט: http://stats.grok.se/he/200905/דנה_בנט מציאת הגופה התפרסמה באמצעי התקשורת ביום ראשון, ה-18 בחודש ובהתאם שיעורי הצפייה בערך זינקו, אבל שימו לב ל-14 בחודש, שהוא כפי שאנחנו לומדים מאמצעי התקשורת, היה היום בו המשטרה הודיעה לאמה של דנה בנט על מציאת הגופה וביקשה ממנה לשמור על חשאיות. מי שהיה עוקב אחר סטטיסטיקות הצפייה היה רואה שכבר מה-14 בחודש ישנה עלייה בעלת מובהקות סטטיסטית במספר הצפיות בערך, כלומר הידיעה על מציאת הגופה דלפה וכנראה הסתובבה ברחובות טבריה. שניונת - שיחה 16:44, 26 במאי 2009 (IDT)
- צריך להעלות את רב סרן שמועתי לדרגת סא"ל. חובבשירה - שיחה 16:52, 26 במאי 2009 (IDT)
- אם נרצה נוכל להביא שלום ככה. Aghnon • פורטל ספרד • הצטרפו למטרה! 19:18, 26 במאי 2009 (IDT)
- מעניין מאוד. מידע דומה, אך גם שונה, אפשר היה בשעתו ללמוד מגרסאותיו המוקדמות של הערך מוריס טלנסקי, לפני שהוסר הצא"פ בפרשה. Harel • שיחה 19:25, 26 במאי 2009 (IDT)
- אני מקווה מאוד ששמורה זכות לבירוקרטיה למחוק גרסאות מההיסטוריאל. Aghnon • פורטל ספרד • הצטרפו למטרה! 19:28, 26 במאי 2009 (IDT)
- מעניין מאוד. מידע דומה, אך גם שונה, אפשר היה בשעתו ללמוד מגרסאותיו המוקדמות של הערך מוריס טלנסקי, לפני שהוסר הצא"פ בפרשה. Harel • שיחה 19:25, 26 במאי 2009 (IDT)
- אם נרצה נוכל להביא שלום ככה. Aghnon • פורטל ספרד • הצטרפו למטרה! 19:18, 26 במאי 2009 (IDT)
- היום מתברר שכל הפיענוח היה בעקבות שמועות מפה לאוזן. חובבשירה - שיחה 14:44, 27 במאי 2009 (IDT)
- לפעמים אנשים מחליטים לכתוב את האמת. הבעיה היא שהרבה אמיתות נחשבות לדעה. Aghnon • פורטל ספרד • הצטרפו למטרה! 18:28, 27 במאי 2009 (IDT)
- מידע דומה ששחזרנו בשעתו היה פרסום שמות הזוכים (וסדר זכייתם) בעונה הראשונה של האח הגדול עוד בשעה 13:00 (בערך 7 שעות לפני שההצבעה נסגרה לכאורה). אני עדיין מזועזע מהאירוע ההוא ומוזר לי שלא קמה שערוריה גדולה בענין. תומר א. - שיחה 06:06, 30 במאי 2009 (IDT)
- אני לא מבין איך זה יכול להיות. הרי ההצבעה נקבעה לפי הודעות הטקסט ששלחו הצופים, ואם כן גם ההפקה עוד לא ידעה על התוצאות 7 שעות מוקדם יותר. גוונא - שיחה 01:05, 31 במאי 2009 (IDT)
- אני גם לא מבין איך זה קרה, אבל זאת עובדה. הדרך היחידה שאני יכול להסביר את זה היא שסגרו את ההצבעה שבע שעות לפני הזמן ונתנו לצופים להמשיך לשלוח הודעות. אם אכן כך, היתה צריכה לקום שערוריה נוראית (ובגלל זה אני מתפלא שהיא לא קמה). תומר א. - שיחה 01:33, 31 במאי 2009 (IDT)
- או שמישהו בעל אינטואיציה מפותחת ניחש. גוונא - שיחה 01:44, 31 במאי 2009 (IDT)
- אולי... אבל האינטואיציה שלו מאוד מפותחת. בכל זאת, אנחנו מדברים על כך שהוא ידע את סדר הדירוג של חמשת המקומות הראשונים. תומר א. - שיחה 01:51, 31 במאי 2009 (IDT)
- אפשר קישור? אין עריכות בשעה 13:00 ב16 בדצמבר. ובכל מקרה, אם היה מדובר באדם עם גישה לנתונים, ההפרשים בין המשתתפים היו גדולים מספיק כדי לתת תחזית אמינה גם כמה שעות קודם. תודה, --איש המרק - שיחה 14:02, 31 במאי 2009 (IDT)
- אולי... אבל האינטואיציה שלו מאוד מפותחת. בכל זאת, אנחנו מדברים על כך שהוא ידע את סדר הדירוג של חמשת המקומות הראשונים. תומר א. - שיחה 01:51, 31 במאי 2009 (IDT)
- או שמישהו בעל אינטואיציה מפותחת ניחש. גוונא - שיחה 01:44, 31 במאי 2009 (IDT)
- אני גם לא מבין איך זה קרה, אבל זאת עובדה. הדרך היחידה שאני יכול להסביר את זה היא שסגרו את ההצבעה שבע שעות לפני הזמן ונתנו לצופים להמשיך לשלוח הודעות. אם אכן כך, היתה צריכה לקום שערוריה נוראית (ובגלל זה אני מתפלא שהיא לא קמה). תומר א. - שיחה 01:33, 31 במאי 2009 (IDT)
- אני לא מבין איך זה יכול להיות. הרי ההצבעה נקבעה לפי הודעות הטקסט ששלחו הצופים, ואם כן גם ההפקה עוד לא ידעה על התוצאות 7 שעות מוקדם יותר. גוונא - שיחה 01:05, 31 במאי 2009 (IDT)
- מידע דומה ששחזרנו בשעתו היה פרסום שמות הזוכים (וסדר זכייתם) בעונה הראשונה של האח הגדול עוד בשעה 13:00 (בערך 7 שעות לפני שההצבעה נסגרה לכאורה). אני עדיין מזועזע מהאירוע ההוא ומוזר לי שלא קמה שערוריה גדולה בענין. תומר א. - שיחה 06:06, 30 במאי 2009 (IDT)
- הנושא של בנט לא מפתיע בעיני. חוקר משטרה מגלה קצה חוט, הפקיד מתלחשש בקפיטריה ועוזרת הנקיון שומעת. מודיעים למשפחה שיש התפתחות, פקיד המשפט מקבל את הבקשה לדיון על הצו... אנשים שומעים, ואמנם אסור להם לדבר על זה - אבל הם עדיין מתלחששים ביניהם. זהר דרוקמן - I♥Wiki 21:13, 31 במאי 2009 (IDT)
- לפעמים אנשים מחליטים לכתוב את האמת. הבעיה היא שהרבה אמיתות נחשבות לדעה. Aghnon • פורטל ספרד • הצטרפו למטרה! 18:28, 27 במאי 2009 (IDT)
- התופעה חזרה על עצמה עם דודו טופז. ימים ספורים לפני מעצרו עלתה משמעותית כמות הציפיות בערך (כנראה בזמן שהמשטרה בנתה תיק). יהיה מעניין מאוד לבנות כלי שיאתר ערכים בהם עלתה כמות הצפיות דרסטית וכך ינבא את העתיד. דניאל ב. 19:48, 3 ביוני 2009 (IDT)
- מדהים, מחמוד אחמדינז'אד ואיראן קפצו לפני נאום נתניהו. Neriag - שיחה 21:45, 14 ביוני 2009 (IDT) - בואו לשפץ את הערך Gmail
האם התכוונת ל...
הועבר לויקיפדיה:מזנון#האם התכוונת ל.... דוד שי - שיחה 22:04, 31 במאי 2009 (IDT)
ויקיפדיה באנגלית אסרה (ban) על הסיינטולוגיה לערוך
Church of Scientology banned at Wikipedia (דרך מציאות נושכת). JavaMan - שיחה 11:11, 31 במאי 2009 (IDT)
- פעולה קיצונית מאוד. קשה לי להאמין שהעורכים הסיינטולוגים לא יכולים להתאפק בצורה אקדמית מלקשקש על דתם. מה שמפתיע הן התגובות מאנשים שאפילו לא תומכים בעיקרון האנציקלופדיה החופשית שמאשימים את האוליגרכיה. אילו ויקיפדיה האנגלית הייתה אמיצה יותר, היא הייתה פותחת מעקב על כל הנושאים הקשורים בסיינטולוגיה. Aghnon • פורטל ספרד • הצטרפו למטרה! 14:36, 31 במאי 2009 (IDT)
- הרבה ויקיפדיה בכירים מאוד בוויקיאנגלית כותבים ערכים על סיינטולוגיה ועוקבים אחריהם. הנושא זוכה שם לטיפול כה עמוק שאני כמעט לא נוגע בו, אף על פי שאני נוגע בו הרבה בעברית.
- לא התעמקתי בפרטי הפרשה המסוימת הזאת, אבל אני מניח שההשחתות הן מצד התומכים בסיינטולוגיה והן מצד המתנגדים לה היו כה רבות שהם נאלצו לבצע חסימות רחבות. אני סומך על ה-ArbCom ובטוח שהם עשו את זה מחוסר ברירה, בתום לב ובהתאם לרוחה של ויקיפדיה שמנסה לאזן בצורה בריאה בין היותה אנציקלופדיה לבין היותה ויקי שכל אחד יכול לערוך - כל עוד העריכות לא מזיקות. --אמיר א. אהרוני - שיחה 10:56, 1 ביוני 2009 (IDT)
קיבלתי היום חוברת המלמדת, בין השאר, ש"הדרך אל האושר אינה כוללת את רצח ידידיך או משפחתך". אני מקווה שגם ידידי קיבלו את החוברת הזו, כי זה לא מספיק שאני יודע. עוזי ו. - שיחה 01:44, 1 ביוני 2009 (IDT)
- "רצח ידידיך או משפחתך"? איפה בדיוק זה כתוב? --אמיר א. אהרוני - שיחה 10:56, 1 ביוני 2009 (IDT)
- ראה העתק כאן. דוד - שיחה 17:53, 1 ביוני 2009 (IDT)
- אה. בהקשר זה נשמע יחסית יותר ברור, אבל עדיין צולע. גם באנגלית זה נשמע מוזר, כי ל. רון הבארד אהב להתנסח בצורה, איך נאמר, מקורית, ונראה שהתרגום לעברית נעשה מילה במילה מאנגלית. המתרגם לרוסית, לעומת זאת, הפעיל את השכל קצת יותר וזה נשמע הרבה יותר טוב.
- אפשר להוריד את החוברת חינם בהמון שפות מהאתר של The Way to Happiness. אני לא מקשר כדי לעשות פרסומת לסיינטולוגיה, אלא כי קצת קשה למצוא את זה באתר הרשמי, וכי הדבר המגניב ביותר בדתות מוזרות כגון סיינטולוגיה, קומוניזם, מורמונים ועדי ה' הוא שאפשר לקרוא את כתביהם בהמון שפות. --אמיר א. אהרוני - שיחה 18:47, 1 ביוני 2009 (IDT)
- ראה העתק כאן. דוד - שיחה 17:53, 1 ביוני 2009 (IDT)
יש מקור לידיעה
אם עד עכשיו לא האמנתם שויקיפדיה תחסום כת שלמה, הנה סוף סוף מקור מוסמך שמדווח על הנושא: דיווח של סטיבן קולברט! 14:45, 5 ביוני 2009 (IDT)
- אני שונא את האתר. הסרטים שם תמיד נטענים לאט ונתקעים. זה קורה רק לי או גם לאחרים?
- אבל תודה על הקישור. --אמיר א. אהרוני - שיחה 16:54, 5 ביוני 2009 (IDT)
200 שנה לפטירתו של המלחין יוזף היידן
מחשובי המלחינים בתקופה הקלאסית. חל היום (31 במאי). אביעדוס • שיחה 16:34, 31 במאי 2009 (IDT)
אקטואליזציה
מספר דיונים בנוגע לאקטואליזציה של ויקיפדיה מתנהלים בימים האחרונים. בערך דנה בנט ראינו שהיו צפיות מרובות לפני הסרת צו איסור הפרסום, אצל דודו טופז לקח יום שלם (שלם! אסון ממש...) עד שהתרנו לעצמנו להכניס את המידע על מעצרו לערך, ועכשיו מתנהל גם בשיחה:טיסה 447 של אייר פראנס דיון על אקטואליזציה של אנציקלופדיה אינטרנטית.
אחד היתרונות שלנו הוא אקטואליות. אנחנו יכולים להרשות לעצמנו לספר לכולם שטובטוב הגמד כבר מת, אם מדובר בעובדה קיימת ומשמעותית. לא מוכרחים תמיד להמתין עד לפרספקטיבה מלאה, ופעמים רבות אפשר לנסח את העובדות כבר עכשיו. וכאן, באנציקלופדיה אינטרנטית, זה גם אפשרי לחזור בנו, אם מסתבר שהדברים השתנו. מה שבטוח, לא מוכרחים להשקיע אנרגיה גדולה כל כך במניעת אקטואליזציה מינימלית, כשאין סיבה טובה מאוד. אז אולי אצל דודו טופז היה שווה, למען שמו הטוב, להמתין להארכת המעצר, אבל האם גם בעניין הטיסה מוכרחים להשקיע מאמצי א-אקטואליזציה? אדם נבו;שיחה 00:15, 2 ביוני 2009 (IDT)
- טוב טוב הגמד מת?! בפעם הבאה אני מבקש לספר ידיעות כאלה בעדינות יתרה. אני למשל לא ידעתי. Gridge ۩ שיחה 00:20, 2 ביוני 2009 (IDT).
- מה אתה מציע? שנגייס עיתונאים? אולי גם נפתח ערוץ חדשות משלנו, שבו כל אחד יכול לכתוב למגיש מה להגיד(:
- עדיין, ברצינות. נגייס חבר'ה שיסתכלו על העיתונים בשעות מסויימות. אולי גם איזהשהו אתר חדשות יסכימו לעזור לנו בעצמם. Aghnon • פורטל ספרד • הצטרפו למטרה! 08:04, 2 ביוני 2009 (IDT)
- יש לנו ערוץ חדשות, קוראים לו ויקיחדשות, וממה ששמעתי/ראיתי הוא די שומם. אם אתם רוצים לדווח על נושאים בהתהוות - שם זה המקום. • עודד (Damzow) • שיחה • יש לך משנה ויקיפדית? 08:41, 2 ביוני 2009 (IDT)
- כתבתי לפני התנגשות עריכה: תוך שימוש באחת מקלישאות הוויקיפדיה השחוקות, אני חש צורך להזכיר ש"הוויקיפדיה היא אינציקלופדיה ולא" אתר חדשות. בשביל זה יש אתרי חשדות, סליחה, חדשות (צהובים יותר וצהובים... פחות) שתפקידם בחיים הוא לדווח על כל שטות בכל רגע נתון (ולהזדרז ולקבור אותה מיד כשמתברר שהיא שטות שטותית במיוחד). אני חושב שאנחנו, כאינציקלופדיה, יכולים להמתין קצת (לפחות עד סוף היום) ולעדכן רק לאחר שמתבררות העובדות. צנטוריון - שיחה - עם הקהילה הסליחה 08:46, 2 ביוני 2009 (IDT)
- יכולים זה דבר אחד, ומוכרחים זה דבר אחר. השאלה היא אם אנחנו צריכים להשקיע אנרגיה בהגנת ערכים המעודכנים באופן אקטואלי על ידי משתמשים. מי שלא מעוניין לעדכן מייד - שלא יעדכן, אבל הוא לא מוכרח לעצור את העדכון בגופו. אדם נבו;שיחה 08:51, 2 ביוני 2009 (IDT)
- ישנה חשיבות ממעלה ראשונה לכתוב בוויקיפדיה גם על אירועים אקטואלים. הדבר מיישם את אחד מהיתרונות הגדולים ביותר שלנו על פני אנציקלופדיות אחרות, מקוונות ומודפסות כאחת - היכולת לתת מידע רלוונטי ואנציקלופדי בזמן אמת. עם זאת, יש להזהר ולהבטיח שהדברים הם אנציקלופדים ואמינים. כיוון שבמקרים רבים אין זה כך (ודוגמה טובה היא נושא דודו טופז, על גל השמועות ששטף את הארץ), יש לעיתים להשמר. מנגד, אין צורך להגזים לצד השני - כאשר אירוע מתרחש ואנו יכולים כבר בעת התרחשותו לדעת שהוא ראוי לכתיבה אודותיו (לדוגמה - נושא המטוס הצרפתי, המהווה אסון אווירי כבד מהסוג עליו אנו כותבים, או מלחמת לבנון השנייה) - יש לכתוב עליו. יש להשמר בזמן שאנו כותבים עליו שלא לערב ספוקלציות או דברים שניתן כבר עתה להגדיר כי במרחק שנה, או כל פרק זמן גדול שרירותי אחר מהמקרה, לא נרצה שיהיו בערך.
- ויקיחדשות היא במוות קליני, לאחר שנשבר לי להיות היחיד שמנסה להתמיד בעניינה. כיום מתוחזק בה רק הדף N:פרשת קצב. אם מישהו רוצה לעזור - אשמח. זהר דרוקמן - I♥Wiki 11:59, 2 ביוני 2009 (IDT)
- יכולים זה דבר אחד, ומוכרחים זה דבר אחר. השאלה היא אם אנחנו צריכים להשקיע אנרגיה בהגנת ערכים המעודכנים באופן אקטואלי על ידי משתמשים. מי שלא מעוניין לעדכן מייד - שלא יעדכן, אבל הוא לא מוכרח לעצור את העדכון בגופו. אדם נבו;שיחה 08:51, 2 ביוני 2009 (IDT)
ויקיפדיה והאנציקלופדיה העברית - במעריב, בגלי צה"ל ובערוץ 2
"מעריב" של היום פרסם, בעמודים המרכזיים של דפי החדשות, מספד מר על האנציקלופדיה העברית, שעותקיה מושלכים לאשפה ואין דורש. במקבץ הכתבות גם מאמר מאת ד"ר יהודה מלצר, שכותרתו "ויקיפדיה ניצחה".
בשעה הקרובה מתוכנן ראיון אתי בגלי צה"ל בנושא זה. דוד שי - שיחה 10:19, 2 ביוני 2009 (IDT)
- יש הקלטה? עמיחי 11:25, 2 ביוני 2009 (IDT)
- אפשר לקרוא את הכתבות ממעריב כאן.
- עצוב. אם מצבה של האנציקלופדיה כל כך בשפל אולי זו הזדמנות לוויקימדיה ישראל לקנות את הזכויות עליה :). דניאל ב. 11:48, 2 ביוני 2009 (IDT)
- אם אפשר יהיה לארגן הקלטה של הראיון ושל האייטם מגלי צה"ל זה יהיה נהדר (בעיקר כי נראה לי שכבר פיספסתי). צנטוריון - שיחה - עם הקהילה הסליחה 13:10, 2 ביוני 2009 (IDT)
הערב, במסגרת התוכנית "מה קורה", שמשודרת בין שבע לשמונה בערב, מתוכנן גם ראיון אתי על נושא זה. דוד שי - שיחה 14:58, 2 ביוני 2009 (IDT)
- הראיון היה ייצוגי כתמיד, אך העורכים של מה קורה בחרו לסיים בהתחכמות נוסח "אל תסמכו על מה שקורה שם, אם הבן שלכם כותב שמלחמת ששת הימים נמשכה שבוע אל תבואו אלינו בטענות" שנלקחה כנראה מתגובית אלמונית, ולא ברור מניין. אפילו שי ודרור בבוקר התייחסו אלינו יותר יפה. אלמוג 19:15, 2 ביוני 2009 (IDT)
- הייתי היום באחת מחנויות הספרים שמוזכרת בכתבה, ואכן יש להם מספר סטים של האנציקלופדיה למכירה, והם מוכרים כרכים בודדים במחירים נוחים עד נוחים מאוד. עם זאת, הם מוכנים גם לקנות (במספר תנאים). בכל מקרה, בעל החנות אמר שזו הזדמנות נדירה לקנות והסיפור נוגע ללבו. yanshoof • שיחה • בואו לאמץ ערכים יתומים • מחזק ידי Ori באבלו על טובטוב הגמד 19:20, 2 ביוני 2009 (IDT)
למי שרוצה דיון של יותר מדקה, אני מזכיר שביום רביעי, 17 ביוני, בשעות 8:00, 12:00, 18:45 תשודר בערוץ 23 תוכנית "המועדון", שבו משוחחת המנחה, ענת דולב, עם פרופ' מרסלו דסקל, ד"ר עמנואל לוטם ואתי, על ויקיפדיה, אנציקלופדיה ynet ומידע באינטרנט. דוד שי - שיחה 19:36, 2 ביוני 2009 (IDT)
תרגול נעים לכולם
עמיחי 11:00, 2 ביוני 2009 (IDT)
- איך היה? יש חוויות? עמיחי 11:25, 2 ביוני 2009 (IDT)
- כן. כביש בגין היה פקוק. yanshoof • שיחה • בואו לאמץ ערכים יתומים • מחזק ידי Ori באבלו על טובטוב הגמד 12:16, 2 ביוני 2009 (IDT)
- בנתב"ג לא תרגלו, אז אין לי חוויות
• עודד (Damzow) • שיחה • יש לך משנה ויקיפדית? 12:19, 2 ביוני 2009 (IDT)
- בנתב"ג לא תרגלו, אז אין לי חוויות
- כן. כביש בגין היה פקוק. yanshoof • שיחה • בואו לאמץ ערכים יתומים • מחזק ידי Ori באבלו על טובטוב הגמד 12:16, 2 ביוני 2009 (IDT)
לחצים מסחריים, ויקיפדיה וכמה יצירות אומנות
גם לויקיפדיה יש עורך דין. גוונא - שיחה 18:22, 2 ביוני 2009 (IDT)
שאלה לויקיפדים האדוקים שבניכם
כמה שעות שבועיות אתם מקדישים לויקיפדיה? 84.109.145.213 21:47, 3 ביוני 2009 (IDT)
- אני לא חושב שהמילה אדוקים מתאימה. אשר לשאלתך: אחד הדברים היפים בוויקיפדיה הוא שאפשר לערוך אותה ובמקביל לעשות ששה דברים אחרים. אתה יכול לעשות הגהה לערך ב-23:06, לשחזר שתי השחתות ב-23:26, לכתוב הערה בדף השיחה של ערך חדש שהועלה לאוויר ב-23:44 ולהצביע ב"וק:בוט" ב-23:57. במהלך אותה שעה אתה יכול גם לשוחח בטלפון, להתעדכן בחדשות ב-ynet, להכין משהו לאכול, לאכול, לשוחח במסנג'ר, לטייל עם הכלב, לקרוא את הפוסט החדש באחד מ-X בלוגים שאתה עוקב אחריהם ועוד ועוד. ולהבדיל, אתה יכול להקדיש ארבע שעות למחקר עבור ערך שבסוף לא תכתוב. מסיבות אלה ועוד קשה להגדיר מהי "שעת ויקיפדיה". מסיבות אחרות עדיף שלא להגדיר ועדיף שלא למדוד. Gridge ۩ שיחה 21:59, 3 ביוני 2009 (IDT).
- וחלקנו לא רוצים להודות שהם מכורים, ונמצאים כאן שעות על גבי שעות בכל יום...yanshoof • שיחה • בואו לאמץ ערכים יתומים • מחזק ידי Ori באבלו על טובטוב הגמד 10:01, 4 ביוני 2009 (IDT)
- כבר אמרתי לך - אני לא מכור! אני יכול להפסיק מתי שאני רוצה! • עודד (Damzow) • שיחה • יש לך משנה ויקיפדית? 13:09, 4 ביוני 2009 (IDT)
- וחלקנו לא רוצים להודות שהם מכורים, ונמצאים כאן שעות על גבי שעות בכל יום...yanshoof • שיחה • בואו לאמץ ערכים יתומים • מחזק ידי Ori באבלו על טובטוב הגמד 10:01, 4 ביוני 2009 (IDT)
איך דבר כזה קורה?
דודו טופז נעצר ב31 במאי, ובאמת ביום זה יש קפיצה גדול של צפייה בערך, אולם כבר כמה ימים קודם הצפייה עולה מ45 בממוצע ל564, למה שדבר כזה יקרה? השמועות על המעצר הצפוי זלגו? או שפתאום התחשק ל564 אנשים לצפות באופן מקרי בערך? Neriag - שיחה
- עיין למעלה, ויקיפדיה ככלי מודיעיני. כבר כמה ימים לפני המעצר היו שמועות, וטופז הכחיש באמצעי התקשורת. אדם נבו;שיחה 10:26, 4 ביוני 2009 (IDT)
קטגוריה: ערכים ללא דף שיחה
תגידו, אתכם לא מעצבנים ערכים שדף השיחה שלהם אדום? אני קורא להקים פרוייקט להכחלת דפי שיחה אדומים! אדם נבו;שיחה 00:19, 5 ביוני 2009 (IDT)
- חלילה. Yonidebest Ω Talk 00:21, 5 ביוני 2009 (IDT)
עמוד הכניסה נראה רע
בלי כוונה להעליב, אבל עמוד הכניסה נראה עכשיו לא כל כך טוב. קודם היו איקונים מוצלחים מאוד ועשויים בהקפדה של הפורטלים שנתנו אחידות ומראה נעים. עכשיו יש קקופוניה של צבעים שמתנפלים אחד על השני עם סכינים, איקונים מפוקסלים משלושים משפחות מוגדלים ומוקטנים בלי שום צורה וארגון, ערימת קופסאות שכל אחת מתחילה ונגמרת במקום אחר. אני עם גולדה: מ ז ו ע ז ע ! ―192.115.133.141 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם
יש בעיה עם הצבע הורוד הסלמון והכתום - הם פחות מתאימים לשאר הצבעים. חבל שלא התייעצתם עם מעצבי אתרים.
- עמוד הכניסה לאוולי! האייקונים קטנים וחמודים. לא לקלקל Ori • PTT 13:00, 8 ביוני 2009 (IDT)
- העמוד הראשי מרהיב. באמת. אני רק מציע דרך להגדיל במעט (מעט!) את הפורטלים --MT0 - שיחה 16:06, 8 ביוני 2009 (IDT)
- אני מאוד לא מסכים עם עודדי, עמוד הכניסה באמת מרהיב, הרבה יותר טוב ממקודם. גם אני, בלי כוונה להעליב, רוצה לשאול למה הביקורת הבונה הזאת לא נשמעה במהלך כל החודשים שבהם נערכו דיונים והצבעות על העיצוב מחדש של העמוד הראשי. טוקיוני 23:30, 8 ביוני 2009 (IDT)
- העמוד הראשי מרהיב. באמת. אני רק מציע דרך להגדיל במעט (מעט!) את הפורטלים --MT0 - שיחה 16:06, 8 ביוני 2009 (IDT)
לא ידעתי על הדיונים וההצבעות. לא ידעתי שאפשר להצביע מה מעוצב בטעם ומה לא. ―אנונימי לא חתם
גם אני לא אוהב את העמוד החדש. לא נורא אבל גם לא נעים. מצחיק שאנונימים לא אוהבים ורשומים כן אוהבים.
- מעניין - אם תירשם אתה חושב שתתחיל לאהוב את העמוד החדש? תומר א. - שיחה 16:43, 9 ביוני 2009 (IDT)
- חחח. אולי כן. אנשים נוטים לאהוב את מה שהם שייכים אליו. אבל עמוד הכניסה כל כך גרוע שלא מתחשק לי להירשם...
- אתה יכול גם לבחור בהעדפותיך עיצוב אחר. (אם כבר מקפיצים אני אצטרף). Aghnon • פורטל ספרד • הצטרפו למטרה! 21:38, 10 ביוני 2009 (IDT)
- חחח. אולי כן. אנשים נוטים לאהוב את מה שהם שייכים אליו. אבל עמוד הכניסה כל כך גרוע שלא מתחשק לי להירשם...
קישור ליוטיוב עם ציון נקודת ההתחלה של ההקרנה
הידעתם?
כשנותנים קישור לסרטון ב- youtube אפשר לכוון את הנגן שיתחיל בדיוק מהשניה הרצויה.
לדוגמא, אם אני רוצה לכוון אתכם ישירות לחלק ספציפי בסרטון הבא, אוסיף את מספר השניות בו מתחיל החלק הרלוונטי, כלומר ל- 1:10 אוסיף ללינק 70 באופן הבא: #t=70 , בצורה כזו: http://www.youtube.com/watch?v=1FW_MjLR66I#t=70
לי זה חדש. Ranbar - שיחה 19:00, 8 ביוני 2009 (IDT)
- מאגניב. Aghnon • פורטל ספרד • הצטרפו למטרה! 21:13, 8 ביוני 2009 (IDT)
- לא עובד אצלי. זה מתחיל מתחילת הסרטון, ואם זה לא עובד אצלי אני מניח שגם אצל אחרים. לא כדאי להסתמך על זה יותר מדי, אם צריך כדאי בכל אופן לצייין את השנייה כשמקשרים (גם כדי שלא יתחילו לתהות למה זה מתחיל מאמצע הסרטון ויחזירו חזרה). בברכה, Nir - שיחה 22:30, 8 ביוני 2009 (IDT)
קטגוריה חדשה
נראה לי שאפשר כבר לפתוח קטגוריה:אנשים שהיו ברשימת החיסול של דודו טופז לכאורה, לכאורה. Ranbar - שיחה 21:29, 8 ביוני 2009 (IDT)
- הוא גם ניסה לפגוע בג'ימי ויילס בעזרת מתנקשים סרביים, בגלל הערך שלו בויקיפדיה שלא מצא חן בעיניו. כל הויקיפדים שעורכים את הערך שלו, תשמרו על עצמכם בצאתכם מהבית
--MT0 - שיחה 17:41, 9 ביוני 2009 (IDT)
נצחיותה של המרשתת וטכנולוגיות לאגירת מידע - ובהשלכה על ויקיפדיה
עד כמה נראה לכם סביר, שבטווח המעט-רחוק ייוותרו כל הערכים שכתבנו? כלומר, האם אוכל להיות בטוח שבתוך חמישים שנים, לדוגמה, עבודתנו לא תלך לריק בגלל איזושהי טכנולוגיית אגירת-מידע חדשה שתייתר את כל הישנות?
זה ממש מטריד אותי. גוונא - רב אשי, הרמב"ם והקצות-החושן, קוראים לכם! 05:55, 9 ביוני 2009 (IDT)
- עבודתך תרד לטמיון כי מישהו ישכתב אותה. :) אדם נבו;שיחה 05:58, 9 ביוני 2009 (IDT)
- נסה למצוא ערך בנופדיה או לכתוב בתכנת "איינשטיין"... זה נורא לואו טק ופרימיטיבי מצידי, אבל מה שאין לו גיבוי על נייר, פשוט לא שורד. אלמוג 06:47, 9 ביוני 2009 (IDT)
- גם נייר לא שורד כידוע. הפתרון יהיה כנראה הורקה מכלי לכלי, הבעיה היא תקציבים (שימור סרטי קולנוע שצולמו בצלולואיד לדוגמא). שנילי • שיחה 07:35, 9 ביוני 2009 (IDT)
- [4] סיפור על מה שיישאר מאיתנו עוד כמה אלפי שנים... --איש המרק - שיחה 10:11, 9 ביוני 2009 (IDT)
משהו משהו! תודה על הלינק, עמיחי 10:17, 9 ביוני 2009 (IDT)
- ייתכן שבעתיד אינטלגנציה מלאכותית ותוכנות ניתוח סמנטיות ייתרו את ויקיפדיה כפי שאנו מכירים אותה. אולם אין זאת אומרת שהמידע ייאבד. כבר היום חלחל המידע המופיע בוויקיפדיה בכמויות עצומות למרשתת כולה. המידע הזה יתגלגל ויתפתח יחדיו עם התמורות במרשתת ויהווה בסיס לעולם הידע העתידי. אבל במוקדם ומאוחר התרבות האנושית תבוא אל סופה ולא יוותר ממנה דבר מלבד אולי החותם של מה ששלחנו אל מחוץ לגבולות כדור הארץ. אולי צריך לשדר את ויקיפדיה לחלל :-). דניאל ב. 10:25, 9 ביוני 2009 (IDT)
- כפי שרמז דניאל, לפחות עידן אחד קדימה באינטרנט ויקיפדיה תשרוד. מספר פרוייקטים של רשתות סמנטיות עובדים באופן כזה או אחר עם מסד הנתונים של ויקיפדיה, ולעיונכם פריבייס, הבולט שבהם. אם לוח הזמנים של טים ברנרס-לי נכון, אז אנחנו מסודרים לפחות עד 2020. זהר דרוקמן - I♥Wiki 11:01, 9 ביוני 2009 (IDT)
- מכיוון אחר, אני תוהה האם יש סכנה לאובדן אפשרי של מידע דיגיטלי עקב סערה מגנטית כל שהיא שעלולה להיות באחד מן הימים? נת- ה- - שיחה 11:13, 9 ביוני 2009 (IDT)
- זה אפשרי. אותי יותר מטריד עניין השרתים...זה נראה פשוט מידי ולא בטוח לאחסן עליהם מידע. אני הייתי מדפיס את ויקיפדיה (כבר עשו את זה לא?) --MT0 - שיחה 14:13, 9 ביוני 2009 (IDT)
- מכיוון אחר, אני תוהה האם יש סכנה לאובדן אפשרי של מידע דיגיטלי עקב סערה מגנטית כל שהיא שעלולה להיות באחד מן הימים? נת- ה- - שיחה 11:13, 9 ביוני 2009 (IDT)
- כפי שרמז דניאל, לפחות עידן אחד קדימה באינטרנט ויקיפדיה תשרוד. מספר פרוייקטים של רשתות סמנטיות עובדים באופן כזה או אחר עם מסד הנתונים של ויקיפדיה, ולעיונכם פריבייס, הבולט שבהם. אם לוח הזמנים של טים ברנרס-לי נכון, אז אנחנו מסודרים לפחות עד 2020. זהר דרוקמן - I♥Wiki 11:01, 9 ביוני 2009 (IDT)
- ייתכן שבעתיד אינטלגנציה מלאכותית ותוכנות ניתוח סמנטיות ייתרו את ויקיפדיה כפי שאנו מכירים אותה. אולם אין זאת אומרת שהמידע ייאבד. כבר היום חלחל המידע המופיע בוויקיפדיה בכמויות עצומות למרשתת כולה. המידע הזה יתגלגל ויתפתח יחדיו עם התמורות במרשתת ויהווה בסיס לעולם הידע העתידי. אבל במוקדם ומאוחר התרבות האנושית תבוא אל סופה ולא יוותר ממנה דבר מלבד אולי החותם של מה ששלחנו אל מחוץ לגבולות כדור הארץ. אולי צריך לשדר את ויקיפדיה לחלל :-). דניאל ב. 10:25, 9 ביוני 2009 (IDT)
- [4] סיפור על מה שיישאר מאיתנו עוד כמה אלפי שנים... --איש המרק - שיחה 10:11, 9 ביוני 2009 (IDT)
- בסיפור טוען הפרופסור, כי חריטה באבן שורדת בניגוד לנייר. כמדומני שזה נכון כשהמלחמות נוהלו באמצעות בליסטראות, לא כשהן עושות שימוש בפצצות אטום. אולי כדאי להתחיל לכתוב את ויקיפדיה בכתב מיקרוגרפי על גבי חרקים... גוונא - רב אשי, הרמב"ם והקצות-החושן, קוראים לכם! 17:55, 9 ביוני 2009 (IDT)
- האינטרנט כנראה ישרוד התקפה אטומית. האם ויקיפדיה תשרוד התקפה אטומית? אני מאמין שכן. תומר א. - שיחה 18:02, 9 ביוני 2009 (IDT)
- גם אם הפצצה תתפוצץ שלושה מ"מ מהשרתים של הקרן? גוונא - רב אשי, הרמב"ם והקצות-החושן, קוראים לכם! 18:06, 9 ביוני 2009 (IDT)
- השאלה היא מי ישרוד לקרוא אותה. nevuer • שיחה 18:21, 9 ביוני 2009 (IDT)
- אם העולם הטכנלוגי ייכחד, בקטסטרופה סטייל העמדה, ככלות העשב או מלחמה אטומית כלל עולמית, ולא יהיה מי שיתפעל את שרתי ויקיפדיה, והעולם יהיה טרוד בדברים אחרים, כמה זמן ייקח עד שהמידע יאבד, ויהיה בלתי ניתן לשחזור? (10 שנים? 100 שנים?). האינטרנט אולי יעמוד במתקפה אטומית, אבל רק אם יהיה מישהו שיפעיל את תחנת הכח ויעשה ריסטרט לשרת מדי פעם. בברכה, --איש המרק - שיחה 18:56, 9 ביוני 2009 (IDT)
- האינטרנט כנראה ישרוד התקפה אטומית. האם ויקיפדיה תשרוד התקפה אטומית? אני מאמין שכן. תומר א. - שיחה 18:02, 9 ביוני 2009 (IDT)
- גם נייר לא שורד כידוע. הפתרון יהיה כנראה הורקה מכלי לכלי, הבעיה היא תקציבים (שימור סרטי קולנוע שצולמו בצלולואיד לדוגמא). שנילי • שיחה 07:35, 9 ביוני 2009 (IDT)
- נסה למצוא ערך בנופדיה או לכתוב בתכנת "איינשטיין"... זה נורא לואו טק ופרימיטיבי מצידי, אבל מה שאין לו גיבוי על נייר, פשוט לא שורד. אלמוג 06:47, 9 ביוני 2009 (IDT)
תומר, הלוואי שהייתי חכם כמוך. אתה מבין, ומגלה פתיחות להשכיל בתחומים שלי, הרבה יותר מזו שאני מגלה בתחומים שלך. גוונא - רב אשי, הרמב"ם והקצות-החושן, קוראים לכם! 18:24, 9 ביוני 2009 (IDT)
פרסום טוב
יש מי שמעריך רצינות. Aghnon • פורטל ספרד • הצטרפו למטרה! 14:31, 9 ביוני 2009 (IDT)
המשחק חפש את המטמון מחפש זוכה!
המשחק חפש את המטמון מחפש זוכה!! MT0 - שיחה 02:23, 10 ביוני 2009 (IDT)
מה קורה עם גוגל היום?
חירפן אותי לגמרי, שום דבר לא זז. nevuer • שיחה 00:30, 12 ביוני 2009 (IDT)
- זז נהדר. עבור לכרום. זהר דרוקמן - I♥Wiki 00:31, 12 ביוני 2009 (IDT)
- אני רואה שזה באמת הדפדפן, באקספלורר זה עובד. כנראה הפיירפוקס שלי נדפק... ניסיתי פעם לעבור לכרום, אבל הוא לא הרשה לי. מערכת ההפעלה שלי לא מצאה חן בעיניו או משהו כזה. שיהיה לילה טוב לכולכם והרבה אושר, nevuer • שיחה 00:37, 12 ביוני 2009 (IDT)
- באמת הגיע הזמן שתשדרג את החלונות 3.11 שלך. תומר א. - שיחה 00:42, 12 ביוני 2009 (IDT)
- אני רואה שזה באמת הדפדפן, באקספלורר זה עובד. כנראה הפיירפוקס שלי נדפק... ניסיתי פעם לעבור לכרום, אבל הוא לא הרשה לי. מערכת ההפעלה שלי לא מצאה חן בעיניו או משהו כזה. שיהיה לילה טוב לכולכם והרבה אושר, nevuer • שיחה 00:37, 12 ביוני 2009 (IDT)
גם אתם שמעתם על סרט טבע
שיושק (הושק?) ביוטיוב? --MT0 - שיחה 01:10, 12 ביוני 2009 (IDT)
הסרט הוא Home ואפשר לראות אותו רק עוד היום ומחר. מומלץ בחום - הסרט הכי יפה שנעשה אי פעם על המשבר הסביבתי-חברתי העולמי. http://www.youtube.com/user/homeproject חתימה + שעהCivitano de la tero - שיחה 12:21, 12 ביוני 2009 (IDT)
- למישהו אי פעם עבד ה-HD של יוטיוב חלק..?MT0 - שיחה 16:06, 12 ביוני 2009 (IDT)
- למעוניינים ולמתעניינים - מאמר פרי מקלדתי בעקבות הסרט. זהר דרוקמן - I♥Wiki 13:16, 16 ביוני 2009 (IDT)
תמונת השנה
פורסמו התוצאות של תחרות תמונת השנה 2008 בוויקישיתוף. כדאי לשלב את התמונות בערכים אצלנו. להנאתכם! דניאל ב. 15:57, 13 ביוני 2009 (IDT)
- תמונות מרהיבות ביופיין. Aghnon • פורטל ספרד • הצטרפו למטרה! 16:06, 14 ביוני 2009 (IDT)