ויקי:רשימת מועמדים למחיקה/:נתן דוד רוזנבוים
דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.
__ARCHIVEDTALK__
- תאריך תחילת ההצבעה: 17:35, 10 בפברואר 2019 (IST)
- תאריך סיום ההצבעה: 17:34, 17 בפברואר 2019 (IDT)
דיון
דיונים קודמים על הערך
דיון נוכחי
אני תמה האם לאדמו"ר מזוטשקא מגיע ערך. לא שונה בהרבה מהרבי מבישטנא או כל מיני חסידויות. נימוק החשיבות שהועלה בדיון החשיבות היה שהחסידות ותיקה והוא האדמו"ר השני – טוב לאזכור בערך על החסידות. חסידות זניחה של עשרות משפחות לא מצדיקה ערך ביוגרפי על כל אדמו"ר. — דגש 17:35, 10 בפברואר 2019 (IST)
- דווקא לדעתי המשל שהזכרת לא מוצלח, כי כאחד שמעט שמע ואף נפגש עם האדמו"ר מבישטנא,הרי שהוא להיפך הגמור מסתם אדמו"ר זניח, מדובר באדמו"ר שהוא בעצם משפיע ויונק ממקורות מגוונים במיוחד ובית מדרשו בפתח תקוה מלא וגדוש בפעילות תוססת, מלבד העובדה שהוא הקים את הכל מאפס, בשונה מהזוטשקא שזכה להיוולד לאדמו"ר צדיק שריד לדור קודם.(ומלבד היותו מחותן עם ר' גדליה משה רוזנבוים בנו של הזוטשקא אין שום קשר ביניהם)SIMCHALE MARKSON - שיחה 16:43, 13 בפברואר 2019 (IST)
- מדובר בחסידות ידועה, שנראה שיש לה הרבה יותר מעשרות משפחות, אדמ"ר שהקים מוסדות זכאי לערך לחיים • ה' באדר א' ה'תשע"ט 18:11, 10 בפברואר 2019 (IST)
- אם על אביו יש ערך - מדוע ייפקד הבן? לפי מה שאני מבין, הוא החזיק בתפקידו של אביו. צור החלמיש - שיחה 00:01, 11 בפברואר 2019 (IST)
- אישיות מפורסמת וידועה. אין מקום למחוק. מתייג את בעלי הידע בחסידות בעלי הידע בחרדים . --גאב"ד - שיחה 01:33, 11 בפברואר 2019 (IST)
- דגש, משום מה טרם נעניתי בתשובה לשאלתי במה יפה כוח האב מכוח הבן, שהרי שניהם הנהיגו את אותה החצר. למרות זאת, ממשיכים החברים להצביע בעד מחיקה. זה כמובן לגיטימי, אבל בעיני זוקק הסבר. אם ההצבעה בעד מחיקה היא למעשה ערעור גם על ערך לאדמו"ר הקודם - זה הרי לא עניין לכאן (נערך בעבר דיון בשאלת חשיבות אנציקלופדיות לאדמו"רים בעלי חצרות קטנות יחסית?). צור החלמיש - שיחה 12:08, 12 בפברואר 2019 (IST)
- אביו היה רב של שתי קהילות באירופה שלפני השואה. (אין מה לקשר לדף השיחה שלי, זה לא מתייג). דגש — 12:11, 12 בפברואר 2019 (IST)
- טיעון מעניין. אני מאמין שאם היה רק רב בשתי קהילות עד השואה (בפרוץ המלחמה היה בסך הכל בן 33), ולא אדמו"ר משך עשרות שנים - לא היה זוכה לערך. גם הבן הקים ושימש בתפקידים חינוכיים, אבל "העילה" הייתה ונשארה - היותו אדמו"ר המנהיג קהילה. זה הדבר שמצדיק את הערך עליו ועל אביו, והטיעון שלי היה ונותר זה. שוב אשאל (לא רק אותך, דגש, כמובן), האם נערך בעבר דיון על חשיבות אנציקלופדית של אדמו"רים "קטנים" יחסית? צור החלמיש - שיחה 12:21, 12 בפברואר 2019 (IST)
- אביו היה רב של שתי קהילות באירופה שלפני השואה. (אין מה לקשר לדף השיחה שלי, זה לא מתייג). דגש — 12:11, 12 בפברואר 2019 (IST)
- דגש, משום מה טרם נעניתי בתשובה לשאלתי במה יפה כוח האב מכוח הבן, שהרי שניהם הנהיגו את אותה החצר. למרות זאת, ממשיכים החברים להצביע בעד מחיקה. זה כמובן לגיטימי, אבל בעיני זוקק הסבר. אם ההצבעה בעד מחיקה היא למעשה ערעור גם על ערך לאדמו"ר הקודם - זה הרי לא עניין לכאן (נערך בעבר דיון בשאלת חשיבות אנציקלופדיות לאדמו"רים בעלי חצרות קטנות יחסית?). צור החלמיש - שיחה 12:08, 12 בפברואר 2019 (IST)
- אישיות מפורסמת וידועה. אין מקום למחוק. מתייג את בעלי הידע בחסידות בעלי הידע בחרדים . --גאב"ד - שיחה 01:33, 11 בפברואר 2019 (IST)
כיוון שאדמו"ר הוא הראשון לחסידות, תוקף המעמד מזכה אותו, גם אם לא עשה דבר בחייו. כל עוד הערך על החסידות קיים, ולא נמחק בדיון חשיבות, כל האדמורים לדורותם זכאים. זה חשוב כדי להבין את הדינמיקה בקהילה. Matankic - שיחה 21:30, 12 בפברואר 2019 (IST)
- היו לאורך הדורות אלפי אדמו"רים. כולם זכאים לערך? זה לא מה שהיה מקובל עד היום. גם אין משמעות לכך שמישהו הוא "הראשון לחסידות", כלומר שקורא לו האדמו"ר מא' ולא האדמו"ר מב'. נרו יאיר • שיחה • ז' באדר א' ה'תשע"ט • 22:29, 12 בפברואר 2019 (IST)
- אבל אתה תסכים שיש הבדל בין מי שלפני שהוא ניהיה אדמו"ר הוא גם הקים מוסדות ועוד, והיה למנהל של מוסדות, למי שהיה רק אדמו"ר וזה הבדל שהרבה לא רואים את כל מה שהוא עשה לפני ואחרי שהוא היה אדמו"ר, ממילא יש חילוקים בין אלפי האדמו"רים לחיים • ז' באדר א' ה'תשע"ט 22:54, 12 בפברואר 2019 (IST)
- מה זה "הקים מוסדות"? גייס במו ידיו אלפי תלמידים אחד אחד? אבא שלו הפקיד אותו לנהל מוסד קטן? אכן מדובר פה בחסידות קטנה במיוחד. נרו יאיר • שיחה • ז' באדר א' ה'תשע"ט • 23:17, 12 בפברואר 2019 (IST)
- מנהל רוחני בת"ת בעלזא בויליאמסבורג, הקים את הת"ת והישיבת 'יגדיל תורה' -גור בבורו פארק, מנהל רוחני של ת"ת - סערט ויז'ניץ בבני ברק ועוד זה לא נחשב ? זה כל אדמו"ר עושה ? אם כן אז… לחיים • ז' באדר א' ה'תשע"ט 23:28, 12 בפברואר 2019 (IST)
- לא, אבל את זה עושה עסקן ממוצע. דגש — 23:29, 12 בפברואר 2019 (IST)
- נכון. לחיים, אתה חוזר לכשל הבסיסי של חיפוש ייחוד וניפוח חשיבות. זה לא משנה שגם היה אדמו"ר וגם היה מנהל רוחני וגם יפה וגם אופה. רד מצורת החשיבה השגויה הזאת. גם לא באמת הקים שום מוסד של גור. חסידי גור הקימו בעצמם, לא היו זקוקים לעזרתו בשום מובן כדי להקים. נרו יאיר • שיחה • ז' באדר א' ה'תשע"ט • 23:31, 12 בפברואר 2019 (IST)
- אז זה לא נכון כל מה שכותבים עליו ? מאיפה אתה לוקח את זה שגור לא היו צריכים אותו ? מעניין שסתם עושים עליו ניפוח חשיבות באתרים ובעיתונים… לחיים • ז' באדר א' ה'תשע"ט 23:37, 12 בפברואר 2019 (IST)
- אני בטוח שחלק ממה שכותבים עליו נכון. מאיפה אתה לוקח שגור היו צריכים אותו כדי להקים ישיבה? מי שמכיר את חסידי גור יודע שהבעיה הכי קטנה שלהם היא להקים מוסדות. ולפני שנמשיך כאן פינג פונג מיותר, נא להבהיר מניין לך שהוא הקים ישיבה עבור גור, ומה בדיוק כללה ההקמה הזאת. גיוס כספים? גיוס תלמידים? גיוס רבנים? מקווה שתחזור עם מקורות מסודרים בעניין. נרו יאיר • שיחה • ז' באדר א' ה'תשע"ט • 23:40, 12 בפברואר 2019 (IST)
- נרו, בעוד כאן בדיון אתה קובע בבירור, כנראה מתוך ידיעה אישית, שנידוננו "לא באמת הקים שום מוסד של גור. חסידי גור הקימו בעצמם, לא היו זקוקים לעזרתו בשום מובן כדי להקים", בערך עצמו, על המשפט "הקים את תלמוד תורה וישיבה 'יגדיל תורה' דחסידי גור בבורו פארק" הוספת כעת בקשת הבהרה. תוכל להבהיר את עמדתך בנידון? צור החלמיש - שיחה 23:45, 12 בפברואר 2019 (IST)
- אני בטוח שחלק ממה שכותבים עליו נכון. מאיפה אתה לוקח שגור היו צריכים אותו כדי להקים ישיבה? מי שמכיר את חסידי גור יודע שהבעיה הכי קטנה שלהם היא להקים מוסדות. ולפני שנמשיך כאן פינג פונג מיותר, נא להבהיר מניין לך שהוא הקים ישיבה עבור גור, ומה בדיוק כללה ההקמה הזאת. גיוס כספים? גיוס תלמידים? גיוס רבנים? מקווה שתחזור עם מקורות מסודרים בעניין. נרו יאיר • שיחה • ז' באדר א' ה'תשע"ט • 23:40, 12 בפברואר 2019 (IST)
- אז זה לא נכון כל מה שכותבים עליו ? מאיפה אתה לוקח את זה שגור לא היו צריכים אותו ? מעניין שסתם עושים עליו ניפוח חשיבות באתרים ובעיתונים… לחיים • ז' באדר א' ה'תשע"ט 23:37, 12 בפברואר 2019 (IST)
- נכון. לחיים, אתה חוזר לכשל הבסיסי של חיפוש ייחוד וניפוח חשיבות. זה לא משנה שגם היה אדמו"ר וגם היה מנהל רוחני וגם יפה וגם אופה. רד מצורת החשיבה השגויה הזאת. גם לא באמת הקים שום מוסד של גור. חסידי גור הקימו בעצמם, לא היו זקוקים לעזרתו בשום מובן כדי להקים. נרו יאיר • שיחה • ז' באדר א' ה'תשע"ט • 23:31, 12 בפברואר 2019 (IST)
- לא, אבל את זה עושה עסקן ממוצע. דגש — 23:29, 12 בפברואר 2019 (IST)
- מנהל רוחני בת"ת בעלזא בויליאמסבורג, הקים את הת"ת והישיבת 'יגדיל תורה' -גור בבורו פארק, מנהל רוחני של ת"ת - סערט ויז'ניץ בבני ברק ועוד זה לא נחשב ? זה כל אדמו"ר עושה ? אם כן אז… לחיים • ז' באדר א' ה'תשע"ט 23:28, 12 בפברואר 2019 (IST)
- מה זה "הקים מוסדות"? גייס במו ידיו אלפי תלמידים אחד אחד? אבא שלו הפקיד אותו לנהל מוסד קטן? אכן מדובר פה בחסידות קטנה במיוחד. נרו יאיר • שיחה • ז' באדר א' ה'תשע"ט • 23:17, 12 בפברואר 2019 (IST)
- אבל אתה תסכים שיש הבדל בין מי שלפני שהוא ניהיה אדמו"ר הוא גם הקים מוסדות ועוד, והיה למנהל של מוסדות, למי שהיה רק אדמו"ר וזה הבדל שהרבה לא רואים את כל מה שהוא עשה לפני ואחרי שהוא היה אדמו"ר, ממילא יש חילוקים בין אלפי האדמו"רים לחיים • ז' באדר א' ה'תשע"ט 22:54, 12 בפברואר 2019 (IST)
לחיים, אני רואה שדבר הקמת המוסד הוא תוספת שלך. למרות שנראה שנרו ודגש לא מתרשמים כלל מהאישיות המדוברת, לא מעבודתו החינוכית הראשונית (שגם אני לא רואה בה אלא עניין מצטרף לקו"ח), ולא בעובדת היותו אדמו"ר העומד בראש הקהילה שאביו עמד בראשה (ועל האב יש ערך, וכמדומה שעליו אין חולק...), עדיין טוב יהיה שתבהיר את המקור לדבריך. בשולי תגובתי אשאל שוב אם אי פעם נערך אצלנו דיון משמעותי בשאלת הקריטריון לערך אנציקלופדי על אדמו"ר. בברכה, צור החלמיש - שיחה 23:58, 12 בפברואר 2019 (IST)
- הסברתי: מי שקצת מכיר את גור יודע שהם לא צריכים שמישהו מבחוץ יקים מוסדות עבורם. אין כללים חתוכים לאדמו"רים. ברור שיש מקום לאדמו"רים שבלטו בשל גדול החסידות או הספרים שחיברו או משהו משמעותי אחר. זה לא המקרה. האדמו"ר הנוכחי זכה עכשיו לערך כי פשוט הוא נפטר, וזה סימן לא רע לכך שלא בלט. נרו יאיר • שיחה • ח' באדר א' ה'תשע"ט • 00:25, 13 בפברואר 2019 (IST)
- נרו, מלשונך הראשונה נשמעה קביעה מתוך ידיעה פנימית, לא איזו השערה אישית, מבוססת ככל שתהיה. ביחס לשאלת החשיבות, לדעתי - כול עוד יש ערך על אביו, איני רואה סיבה שלא יהיה ערך עליו. בכל אופן, מכיוון שאף אחד לא ציון דיון קדום בשאלת חשיבותם של אדמו"רים, אני מציע להעלות את הנושא למזנון. לפרוטוקול: דעתי היא שכל מי שהנהיג קהילה של למעלה ממאתיים בתי אב, לאורך לפחות חמש עשרה שנה, ותרם בכך תרומה משמעותית לגיבושה - זכאי לערך. צור החלמיש - שיחה 11:11, 13 בפברואר 2019 (IST)
- צור? חסידות זוטשקא מונה קצת פחות מ-200... (אולי כמה עשרות). בברכה, גיברס - שיחה 11:13, 13 בפברואר 2019 (IST)
- תודה. אני כמובן עומד מאחורי הקריטריונים שהצגתי (הם כמובן רלוונטיים רק בשאלת חשיבותו של אדמו"ר, כשזה תפקידו המשמעותי היחיד). שלחתי שאילתא בנושא לידיד המכיר את החסידות מקרוב (אני לא). אעדכן. צור החלמיש - שיחה 12:21, 13 בפברואר 2019 (IST)
- חוזר בי מהצבעתי. זה מה שכתב לי הידיד על האדמו"ר שנפטר: "היה יהודי מרומם התנהג בפשטות ובצניעות. גינוני האדמו"רות - מלבד אלו המוכרחים כקפוטת זהב ושאר מלבושי האדמו"רות המסורתיים - היו לו לזרה. היה מתקשר בעצמו בעניינים ציבורים ופרטיים ולא היסס כלל לדבר עם נשים בסגנון שאינו תואם אדמו"ר חסידי, כל זאת מרוב פשטותו וענוותנותו. קהילתו לא מונה הרבה משפחות ולכל היותר כ-30 אולם נחשב ל"רבי" של שכונת "רמת אלחנן" בבני ברק שם שוכן בית מדרשו. גם כאלו שאינם נמנים על הציבור החסידי בשכונה שאלו בעצתו ונהנו ממנו עצה ותושיה, בלויה עמדו רבים כאלו והתייפחו על האדם הכשר שהלך לבלי שוב. באמריקה שימש כמנהל תלמוד תורה "יגדיל תורה" של חסידי גור, הקימה ויסדה מן המסד ועד הטפחות. כשאביו עלה ארצה בשנות הלמ"ד עזב את הכל וללא שום היסוס נלוה עמו על מנת לשמשו. כאן שימש כמנהל רוחני בת"ת של דושינסקי וסערט ויז'ניץ בבני ברק והעמיד דורות של תלמידים. יש עוד הרבה מה לכתוב עליו, בפרט הרבה דברים שהתגלו רק עתה, אולם אין לי זמן כרגע. אני אישית קשור בקשר משפחתי עם מי מנאמניו, ומכאן ידיעותי". ובכן האדמו"ר הוא ואביו תלמידי חכמים חסידים וצדיקים, והרבי כנראה דווקא כן הקים את הת"ת הנ"ל בבורו-פארק 'מהמסד ועד הטפחות', אבל אין עניין כאן לערך בפני עצמו לכל אחד מהם, אלא לפרט על שניהם פסקה אחת לכל אחד בערך על החסידות. בברכה, צור החלמיש - שיחה 23:59, 13 בפברואר 2019 (IST)
- האם הרב של רמת אלחנן בבני ברק הוא לא הרב יצחק זילברשטיין שליט"א? 2A02:ED0:2B3E:FA00:6:9200:AF77:E50 00:33, 14 בפברואר 2019 (IST)
- חוזר בי מהצבעתי. זה מה שכתב לי הידיד על האדמו"ר שנפטר: "היה יהודי מרומם התנהג בפשטות ובצניעות. גינוני האדמו"רות - מלבד אלו המוכרחים כקפוטת זהב ושאר מלבושי האדמו"רות המסורתיים - היו לו לזרה. היה מתקשר בעצמו בעניינים ציבורים ופרטיים ולא היסס כלל לדבר עם נשים בסגנון שאינו תואם אדמו"ר חסידי, כל זאת מרוב פשטותו וענוותנותו. קהילתו לא מונה הרבה משפחות ולכל היותר כ-30 אולם נחשב ל"רבי" של שכונת "רמת אלחנן" בבני ברק שם שוכן בית מדרשו. גם כאלו שאינם נמנים על הציבור החסידי בשכונה שאלו בעצתו ונהנו ממנו עצה ותושיה, בלויה עמדו רבים כאלו והתייפחו על האדם הכשר שהלך לבלי שוב. באמריקה שימש כמנהל תלמוד תורה "יגדיל תורה" של חסידי גור, הקימה ויסדה מן המסד ועד הטפחות. כשאביו עלה ארצה בשנות הלמ"ד עזב את הכל וללא שום היסוס נלוה עמו על מנת לשמשו. כאן שימש כמנהל רוחני בת"ת של דושינסקי וסערט ויז'ניץ בבני ברק והעמיד דורות של תלמידים. יש עוד הרבה מה לכתוב עליו, בפרט הרבה דברים שהתגלו רק עתה, אולם אין לי זמן כרגע. אני אישית קשור בקשר משפחתי עם מי מנאמניו, ומכאן ידיעותי". ובכן האדמו"ר הוא ואביו תלמידי חכמים חסידים וצדיקים, והרבי כנראה דווקא כן הקים את הת"ת הנ"ל בבורו-פארק 'מהמסד ועד הטפחות', אבל אין עניין כאן לערך בפני עצמו לכל אחד מהם, אלא לפרט על שניהם פסקה אחת לכל אחד בערך על החסידות. בברכה, צור החלמיש - שיחה 23:59, 13 בפברואר 2019 (IST)
- תודה. אני כמובן עומד מאחורי הקריטריונים שהצגתי (הם כמובן רלוונטיים רק בשאלת חשיבותו של אדמו"ר, כשזה תפקידו המשמעותי היחיד). שלחתי שאילתא בנושא לידיד המכיר את החסידות מקרוב (אני לא). אעדכן. צור החלמיש - שיחה 12:21, 13 בפברואר 2019 (IST)
- צור? חסידות זוטשקא מונה קצת פחות מ-200... (אולי כמה עשרות). בברכה, גיברס - שיחה 11:13, 13 בפברואר 2019 (IST)
- שים לב דובר על כך שהיה ה"רבי" של רמת אלחנן לא הרב שלה, שזה ר' יצחק זילברשטיין בציבור הליטא,י ור' יהודה סילמן בציבור החסידי.SIMCHALE MARKSON - שיחה 10:08, 14 בפברואר 2019 (IST)
- נרו, מלשונך הראשונה נשמעה קביעה מתוך ידיעה פנימית, לא איזו השערה אישית, מבוססת ככל שתהיה. ביחס לשאלת החשיבות, לדעתי - כול עוד יש ערך על אביו, איני רואה סיבה שלא יהיה ערך עליו. בכל אופן, מכיוון שאף אחד לא ציון דיון קדום בשאלת חשיבותם של אדמו"רים, אני מציע להעלות את הנושא למזנון. לפרוטוקול: דעתי היא שכל מי שהנהיג קהילה של למעלה ממאתיים בתי אב, לאורך לפחות חמש עשרה שנה, ותרם בכך תרומה משמעותית לגיבושה - זכאי לערך. צור החלמיש - שיחה 11:11, 13 בפברואר 2019 (IST)
הצבעה
על פי מדיניות המחיקה רק משתמשים רשומים בעלי ותק של 30 ימים ו-100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) הם בעלי זכות הצבעה. כמו כן, ההצבעה אסורה על עורך בתשלום. למחיקת ערך נדרש רוב מיוחס של 55% ומעלה. נא לא לנהל דיונים בגוף ההצבעה.
למחוק
- — דגש 17:35, 10 בפברואר 2019 (IST)
- התו השמיני ♫ הבה נשוחח ♫ תובנות 17:43, 10 בפברואר 2019 (IST)
- Ldorfman • שיחה 18:41, 10 בפברואר 2019 (IST)
- מסכים עם דגש RonyH73 - שיחה 19:02, 10 בפברואר 2019 (IST)
- ריהטא - שיחה 08:31, 11 בפברואר 2019 (IST)
- אדמו"ר נדבורנאי כלשהו, יש יותר מדי מהם מכדי לתת ערך לכל אחד. AddMore-III - שיחה 09:07, 11 בפברואר 2019 (IST)
- יש ויש לא כל אחד מקבל, אבל יש כאלה שכן מגיע להם לחיים • ח' באדר א' ה'תשע"ט 19:17, 13 בפברואר 2019 (IST)
- ניב - שיחה 20:56, 11 בפברואר 2019 (IST)
- אמיר מלכי-אור - שיחה 23:33, 11 בפברואר 2019 (IST)
- יוניון ג'ק - שיחה 00:33, 12 בפברואר 2019 (IST)
- Dindia - שיחה 12:00, 12 בפברואר 2019 (IST)
- כדאי לחשוב פעמיים ביחס לערכים שנכתבו בגלל שהודיעו בחדשות שהאדם נפטר. נרו יאיר • שיחה • ז' באדר א' ה'תשע"ט • 22:30, 12 בפברואר 2019 (IST)
- אופק ~ השאירו הודעה, אני זמין ~ חבל שאין יחבל! 12:37, 13 בפברואר 2019 (IST)
- חמויישֶה - שיחה 13:05, 13 בפברואר 2019 (IST)
- לשלב בערך המרכזי. yechiel - שיחה 00:43, 14 בפברואר 2019 (IST)
- בברכה, גנדלף - 23:20, 14/02/19
- Euro know - שיחה 14:03, 16 בפברואר 2019 (IST)
- עמירם פאל - שיחה 10:42, 17 בפברואר 2019 (IST)
- השתכנעתי מהדיון איש השום (Theshumai) - שיחה 12:23, 17 בפברואר 2019 (IST)
להשאיר
- RimerMoshe - שיחה 22:46, 10 בפברואר 2019 (IST)
- כמו צור החלמיש. שלום • שיחה • ו' באדר א' ה'תשע"ט • 00:52, 11 בפברואר 2019 (IST)
- בני • שיחה • ו' באדר א' ה'תשע"ט • 16:59, 11 בפברואר 2019 (IST)
- MehmetScholl - שיחה 12:33, 12 בפברואר 2019 (IST)
- Matankic - שיחה 21:36, 12 בפברואר 2019 (IST)
- זה בקל וחומר מכל מיני ערכים ששרדו הצבעה. בן עדריאל • שיחה • ח' באדר א' ה'תשע"ט 14:04, 13 בפברואר 2019 (IST)
- כפי שכבר כתבתי, חסידות זוטשקא קיימת כבר כ-80 שנים ויותר. אדמו"ר זה הוא השני בשושלת כך שלא ניתן לטעון שהוא איזה פלג נידח. כהונתו במשך זמן כה רב (18 שנה) והעובדה שמלבד היותו אדמו"ר הוא אף בנה וניהל ישיבות מקנה לו את החשיבות הנדרשת. בורה בורה - שיחה 16:05, 13 בפברואר 2019 (IST)
- נידחות היא עניין של מספר חסידים, לא של מספור בשושלת. אפשר להיות הראשון בשושלת כולה, עם אפס חסידים. נרו יאיר • שיחה • ט' באדר א' ה'תשע"ט • 11:52, 14 בפברואר 2019 (IST)
- לא רק החסידים (שיש לו יותר ממה שמנסים להביא כאן כביכול), גם התפקידים… ועוד לחיים • ט' באדר א' ה'תשע"ט 13:17, 14 בפברואר 2019 (IST)
- איש לא ניסה להביא מספר של חסידים, גם אתה לא. נרו יאיר • שיחה • ט' באדר א' ה'תשע"ט • 13:20, 14 בפברואר 2019 (IST)
- מישהו אחר כן ניסה, ולא אתה, אבל בכללי אמרתי שזה לא מה שקובע לחיים • ט' באדר א' ה'תשע"ט 13:31, 14 בפברואר 2019 (IST)
- צודק. נאמר למעלה שהיו לו 30 חסידים לכל היותר. חסידות קטנה במיוחד. נרו יאיר • שיחה • ט' באדר א' ה'תשע"ט • 13:42, 14 בפברואר 2019 (IST)
- 30 משפחות. דגש — 13:44, 14 בפברואר 2019 (IST)
- חחח, האהבתי שנאמר למעלה, מי אמר ובשם מי אמר ? למה כאן אתה לא תגיד שזה ניפוח ואתה רוצה מקור אמין ? ואם אני יגיד לך שיש שם יותר מ100 משפחות ? לחיים • ט' באדר א' ה'תשע"ט 13:53, 14 בפברואר 2019 (IST)
- זה נראה לי אמין (כי אני מאמין לצור וכי הוא מלכתחילה היה בעד ושינה את דעתו), אבל לא משנה. חובת ההוכחה היא עליך. עד שלא תביא מקור אמין - אנחנו עומדים כרגע על אפס חסידים. כלומר קודם עשיתי לך הנחה. נרו יאיר • שיחה • ט' באדר א' ה'תשע"ט • 15:12, 14 בפברואר 2019 (IST)
- אין לי טעם להביא לך אם אני יודע שאתה תגיד שזה… (בוא נשאר עם טעם טוב) לחיים • ט' באדר א' ה'תשע"ט 15:37, 14 בפברואר 2019 (IST)
- זה נראה לי אמין (כי אני מאמין לצור וכי הוא מלכתחילה היה בעד ושינה את דעתו), אבל לא משנה. חובת ההוכחה היא עליך. עד שלא תביא מקור אמין - אנחנו עומדים כרגע על אפס חסידים. כלומר קודם עשיתי לך הנחה. נרו יאיר • שיחה • ט' באדר א' ה'תשע"ט • 15:12, 14 בפברואר 2019 (IST)
- חחח, האהבתי שנאמר למעלה, מי אמר ובשם מי אמר ? למה כאן אתה לא תגיד שזה ניפוח ואתה רוצה מקור אמין ? ואם אני יגיד לך שיש שם יותר מ100 משפחות ? לחיים • ט' באדר א' ה'תשע"ט 13:53, 14 בפברואר 2019 (IST)
- 30 משפחות. דגש — 13:44, 14 בפברואר 2019 (IST)
- צודק. נאמר למעלה שהיו לו 30 חסידים לכל היותר. חסידות קטנה במיוחד. נרו יאיר • שיחה • ט' באדר א' ה'תשע"ט • 13:42, 14 בפברואר 2019 (IST)
- מישהו אחר כן ניסה, ולא אתה, אבל בכללי אמרתי שזה לא מה שקובע לחיים • ט' באדר א' ה'תשע"ט 13:31, 14 בפברואר 2019 (IST)
- איש לא ניסה להביא מספר של חסידים, גם אתה לא. נרו יאיר • שיחה • ט' באדר א' ה'תשע"ט • 13:20, 14 בפברואר 2019 (IST)
- לא רק החסידים (שיש לו יותר ממה שמנסים להביא כאן כביכול), גם התפקידים… ועוד לחיים • ט' באדר א' ה'תשע"ט 13:17, 14 בפברואר 2019 (IST)
- נידחות היא עניין של מספר חסידים, לא של מספור בשושלת. אפשר להיות הראשון בשושלת כולה, עם אפס חסידים. נרו יאיר • שיחה • ט' באדר א' ה'תשע"ט • 11:52, 14 בפברואר 2019 (IST)
- דרור - שיחה 22:45, 13 בפברואר 2019 (IST)
- כובש המלפפונים • שיחה 08:25, 15 בפברואר 2019 (IST)
- מנימוקי בורה בורה. מיכאל משיכון בבלי • שיחה • י' באדר א' ה'תשע"ט • 13:38, 15 בפברואר 2019 (IST)
- מסכים עם בורה בורה. Fabiorahamim - שיחה 15:19, 15 בפברואר 2019 (IST)
- לחיים • י"ב באדר א' ה'תשע"ט 17:32, 17 בפברואר 2019 (IST)
דעתם של מי שאינם בעלי זכות הצבעה
למחוק
להשאיר
תוצאות ההצבעה
הוחלט למחוק את הערך ברוב של 18 (60%) מול 12. דגש — 12:23, 18 בפברואר 2019 (IST)