ויקי:רשימת מועמדים למחיקה/:חנה שניאורסון

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

__ARCHIVEDTALK__


<:חנה שניאורסון

  • תאריך תחילת ההצבעה: 21:30, 25 בינואר 2017 (IST)
  • תאריך סיום ההצבעה: 21:29, 1 בפברואר 2017 (IDT)

דיון

דיונים קודמים בנושא

דיון נוכחי

פתחתי את דיון המחיקה בהמשך לדיון החשיבות שלא מצאתי בו נימוקים משכנעים להשארת הערך. גילגמש שיחה 21:30, 25 בינואר 2017 (IST)

מעתיק את דבריי בפתיחת דיון החשיבות: ערך שלם וכולו עוסק במה שעשה בעלה כשלצידו אשתו ובמה שעשה בנה וביומנים שכתבה אודות מה שהם עשו. לא מקובל לכתוב ערכים על "אמא של" בוויקיפדיה העברית. אני מניח שבחב"דפדיה היא היתה מקבלת ערך אוטומטית, אבל לא רואה חשיבות ברף המקובל אצלנו. הסיפורים על "דמות מפתח בתנועת חב"ד" לא מקובלים. ברור שהיא מכובדת בחב"ד בתור אשתו או אמא של, אבל האם זה דומה לאשת נשיא ארצות הברית??? כנראה שזה יהיה דומה כשחב"ד תהיה מדינה של 200 מיליון איש. או שפספסתי משהו.
באופן חריג אני מבקש בכל לשון של בקשה מכל המצביעים לקרוא את דיון החשיבות כולו לפני הצבעתם ולהתרשם מהטיעונים. ביקורת - שיחה 21:58, 25 בינואר 2017 (IST)
המחיקה לא תוסיף לשום דבר. האתגר של הרבנית התחיל עוד כשהיא ובעלה היו ברוסיה, ובעלה כיהן כרב העיר. היו גזירות של השלטון נגד לימוד תורה, והיא עמדה לימין בעלה כל העת ועודדה אותו שלא לחדול מהלימוד ומהרבנות. ניב - שיחה 22:19, 25 בינואר 2017 (IST)
ערך בויקיפדיה אינו פרס על מעשים טובים, אלא נובע מחשיבות אינציקלופדית. נת- ה- - שיחה 15:53, 26 בינואר 2017 (IST)
בערך הזה קיים חשיבות אינציקלופדית, והיא תשאר בעז"ה נתי 770 - שיחה 17:48, 26 בינואר 2017 (IST)

כמה מהעורכים דנו בשאלה מה היא עשתה מעבר לכך שהיא אשה של, ואמא של, אני סבור שכל מי שיקרא את יומניה, יתרשם מפועלה (שותפות עם בעלה בשימור הדת מול השלטון הקומוניסטי) ומהייחודיות של פעלים אלו על רקע התקופה והממשל. --שיע(שיחה) • כ"ח בטבת ה'תשע"ז • 23:00, 26 בינואר 2017 (IST)

אינני חבדניק ויש לי לא מעט ביקורת עליהם והרבה אני מתקן דברים שהם מעלים בחושבם שהם מייצגים את עם ישראל. ולא חלק ממנו.
אבל לחב"ד רשום מקום משמעותי מאד בתולדות עם ישראל במעצמת-על ברית המועצות בתקופה המדוברת, ומדובר במספר תקופות שונות שכל אחת מהן הרת גורל הן בזמנן והן בהשפעתן אחר כך. זה לא פעם ראשונה שנערכת כאן הצבעה תוך עצימת עיניים מההיסטוריה הזו גם אם הענק הרוסי הצליח כמעט במעשיו (אבל הוא לא הם ניצחו). ואלו הן עובדות היסטוריות. ממילא נשאלת השאלה מי הן הדמויות המרכזיות בתקופה המדוברת שמכוח מעשיהם המתמשכים שנים הופיעו העובדות ההיסטוריות הללו ולא כל חסיד רב או אשתו נמנים על כך. אבל חנה שניאורסון בוודאות כן! (הועתק מתגובתי בסוף הדף ועבר מאז עריכה נוספת). מי-נהר - שיחה 00:42, 29 בינואר 2017 (IST)
אם מישהו קורא את הדיון הזה, אציע לו לקרוא גם את התגובות שבסוף הדף. ביקורת - שיחה 00:56, 29 בינואר 2017 (IST)
מי נהר, אולי תפרט (בבקשה בקיצור נמרץ, כשיש חשיבות אפשר לפורטה במשפט או שניים) מהי מהות החשיבות מלבד הקשרים המשפחתיים, ועל מה מבוססת הוודאות. נרו יאירשיחה • ב' בשבט ה'תשע"ז • 08:22, 29 בינואר 2017 (IST)
לא, אי אפשר לקחת כל נתון שיש כבר בערך ולפתוח אותו בקיצור נמרץ כדי להסביר מה הוא אומר למי שרואים אבל לא רואים. תפתחו את המקורות על בעלה, תחשבו על האירועים בתקופה המדוברת וכמה אירועים שמדובר ואו. על פעילותם במרחב היהודי הגדול המקומי באחת ערים הגדולות באוקראינה על ציר הנהר החוצה אותה ומדינות נוספות, וכן המרחב היהודי הכללי בשנים המדוברות. על מקומם של אישים ספציפיים אלה בה. בשונה מהיום למנהיגות רבנית יש אחריות רבה קל וחומר של אנשים נרדפים של אומה נרדפת. ואלה פעלו בה מעל 30-40 שנה בגלוי ובמחתרת עד השואה. כמה היסטוריה אבדה ממקומות אלה לאחר השואה ? מי זוכר את הראשונות לאחר הצרות האחרונות ? מי-נהר - שיחה 12:28, 29 בינואר 2017 (IST)

יש הבדל בין להטיל ספקות במקורות חבדיים כמו אתרי אינטרנט לבין לומר שציטוט מילה במילה של דברי הרב מנחם מנדל מילובאוויטש מתועד אינו אמת ואינו נאמר בדיוק רב. והרב מנחם מנדל מילובאוויטש מעיד בצורה מפורשת את הדברים הבאים: (מועתק ולכן סליחה אם משובש)

  • "ויש להוסיף, שלבעלת היאצ״ט יש חלק גם בעבודת הכלל של אאמו״ר בתקופת הרבנות שלפני המאסר והגלות, שגם אז ניהלה עסקנות ציבורית בתור רבנית, ובהרחבה (בנוסף לחייה הפרטיים)":
  • העיר יקטרינוסלב (דניפראפעטראווסק) נחשבה, מכמה בחינות, לעיר הבירה של כל מחוז אוקריינא (כפי שנקרא חלק זה דדרום רוסי׳), ובעיקר העיר הראשית בכל הנוגע לעניני יהדות — שבאותם הימים סבלו קשה ביותר בכל הנוגע לעניני יהדות. וכידוע ביותר מרדיפות הממשלה... (מקור-תורת מנחם התועדויות תש"נ ח"א)
  • הרב מנחם מנדל מילובאוויטש (אע"פ שהינו בנה), לא רק שנאמן לדייק בדבריו בכל מילה אלא גם מגדולי המומחים לחוות דעתו על הנושא הנידון. שהינו פעילות והשפעה במרחב היהודי בתקופה המדוברת. מי-נהר - שיחה 12:50, 29 בינואר 2017 (IST)

בחברה המערבית הישגים מסוימים נותנים חשיבות והישגים אחרים לא. על פי המדדים המקובלים בציבור הלא חרדי, לנשים חרדיות אין הזדמנות "להצליח" ו"להפוך לאדם חשוב"; על פי אותם מדדים, הרבנית שניאורסון לא עשתה דבר שמצדיק ערך. אבל מתוך חברה החרדית הדברים נראים באופן שונה, ומי שלדעת החילוני המצוי הוא סתם מישהו עשוי להיות אישיות דגולה בחברה החרדית. חנה שניאורסון אולי לא חתומה על תגלית מדעית או נבחרה לראשות עיר, אבל במסגרת החברה בה היא חיה היא הספיקה בעצמה לא מעט, ובכל אופן כנראה מספיק כדי שייכתבו עליה ספרים וייקראו על שמה שכונות ומוסדות.

כמקור שניוני, ויקיפדיה צריכה להיות מודעת לכך שהיא לא קובעת ולא יכולה לקבוע קריטריון אובייקטיבי-מעשי לחשיבות; הקריטריון שנקבע כאן אמנם מושפע מהאופי הייחודי של ויקיפדיה אבל הוא בעיקר שיקוף של החברה ושל מה שהיא מעניקה לו חשיבות. אולי לרוב הויקיפדים לא נראה שזו דמות חשובה, אבל אצל קהל גדול מאוד זו דמות מפתח וללא ספק בעלת חשיבות אנציקלופדית.

כאן לא חב"דפדיה חלילה, אבל ויקיפדיה מעולם לא הגבילה את עצמה לדרישות, להתעניינות וליכולות של המיינסטרים; מקום כלשהו (גם פה, עם רף מסוים ובלי אזוטריות יתר) שמור גם לדמויות ולערכים נישתיים יותר. לטעמי הערך לא בולט בחשיבותו אבל יש לו מקום בויקיפדיה. נתנאל - שיחה 16:08, 29 בינואר 2017 (IST)

הספר על יקטרינסלב של ד"ר צבי הרכבי

לפי הרשת קיים ספר "קהילת ייקאטרינוסלאוו" (תל-אביב, תשי"ז), של הרב ד"ר צבי הרכבי על התקופה המדוברת. האם מישהו יכול להשיג הספר ולראות האם וכיצד מתייחסים לנושא הנידון כאן ? מי-נהר - שיחה 16:24, 29 בינואר 2017 (IST)

כותבי הערך הטעו את הקהילה בעניין הסיוע לפליטים

חב"דניקים נלהבים שיפצו קצת את הביוגרפיה שלה בערך. גם בנה לא מדבר על אלפי פליטים, וגם הוא לא אומר שהיא הייתה אחראית על הכול, אלא "מהעומדים בראש". האם נברר עכשיו אילו נשים נוספות עמדו בראש הוועדים האלה ונכתוב ערכים גם עבורן? והרי פליטים יהודים הגיעו לעשרות ומאות עיירות נוספות. כל ראשי המסייעים בכל אחת מאותן עיירות צריכים לקבל ערך?! נרו יאירשיחה • ג' בשבט ה'תשע"ז • 01:39, 30 בינואר 2017 (IST)

ייתכן שכן. אם ישנן נשות ציבור שהיו במרכזים יהודיים גדולים ואשר במשך עשרות שנים לקחו חלק פעיל בענייני ציבור ובכללם מענה לפרעות עלילות גזירות ומלחמות אזי כן ראוי לכתוב על כל אחת מהן ערך בדיוק כמו על כל איש ציבור שקראו על שמו רחוב וקיבל תואר יקיר העיר במקומו בהקשר הישראלי או היהודי. קל וחומר אם פעילותם הייתה בגדר סיכון של הגדרתם כאוייבות המדינה ותמיכה באויב. תשאלו את היבסקציה וה-נ.ק.ו.ד.. (למי שצריך הבהרות על הנכתב, לא נטען שחנה לקחה חלק בכל הנ"ל אבל כן בחלק מהמוזכר לעיל לאורך השנים) מי-נהר - שיחה 01:59, 30 בינואר 2017 (IST)
ראוי לציין שאני תיקנתי את מה שהיה כתוב בערך לכתיבה יותר מדוייקת בדומה לדבריך. ובאשר לכמות הפליטים איני חושב שאתה צודק. בכל מקרה היותה מהעומדים בראש מדברת בעד עצמה בשונה ממה שניסו להציג אותה כבעלת בית של איזה רב מקומי. כמו כן דומני כי ראוי שתיתן כותרת אובייקטיבית שאינה מביעה עמדה אלא מעלה את הסוגייה. מי-נהר - שיחה 02:00, 30 בינואר 2017 (IST)

ל-נרו יאיר בספר אם המלכות עמ' מ' ישנו פרק תחת הכותרת "התעסקותה עם הפליטים" בו מצוטט הרבי מספר על כך בהרחבה יחסית. הוא מתייחס לפליטים מליטא ופולין שהגיעו בין היתר אל עירם בדווקא בשל היותה מכרז יהודי גדול. ומציין מספר פעמים שמדובר בכמות גדולה מאד של פליטים הן באיכות והן בכמות. והוא מציין שביניהם היו מלמדים, רבנים, שוחטים וראשי ישיבות. חשב כמה כאלה יש בכל קבוצת יהודים ותבין שלא מדובר בכמות מעטה של פליטים עוברי אורח. אלא במצב חירום. הוא גם כותב שכמות הפליטים הזו הייתה אתגר "לפי ערך מספרם של בני העיר" וככל הידוע לי היו באותה תקופה בעיר רבבות יהודים. (ע"פ הערך באנגלית היו ב1887 כ-40 אלף יהודים שהיוו כ-36 אחוז מהתושבים לא כולל הסביבה ב-1926 היו היהודים כ-27 אחוז מכלל התושבים שמספרם עמד על 237 אלף כלומר 64 אלף לא כולל הסביבה. מכאן שיש להניח שמספרם היה בין שני המספרים הנ"ל, ובהתאם לכך האתגר שעמד לפניהם). (אגב ב-1939 מספרם כבר היה כ-85 אלף לא כולל הסביבה וזה נוגע לעניינו...) מי-נהר - שיחה 03:23, 30 בינואר 2017 (IST)

מלכתחילה אנציקלופדיה לא צריכה להיכתב לפי זיכרונות של אדם מבוגר על מה שהוא זוכר מגיל עשר ביחס לאמו. לא משנה איזה ילד, ודאי לא כזה שרוב הזמן היה בבית המדרש ואין להניח שספר את הפליטים. אין זה משנה כמובן מה היה משלח ידם של הפליטים. את מספרם יקבעו היסטוריונים. גם מאות פליטים הם אתגר גדול עבור כל קהילה, ודאי באותם ימים. הפרט החשוב עוד יותר לענייננו הוא שגם הרבי עצמו לא טוען שהיא זו שארגנה הכול, אלא לפי זיכרונותיו, ומהזווית הסובייקטיבית שלו, היא הייתה מהעומדים בראש. בערך של העיר אצלנו כתוב שרב העיר (ובניגוד למה שאומרים בחב"ד, זה לא היה אביו של הרבי) הוא שעמד בראש מאמצי הסיוע לפליטים. נרו יאירשיחה • ג' בשבט ה'תשע"ז • 13:24, 30 בינואר 2017 (IST)
הנקודה העיקרית מפוספסת כאן וכבר הערתי עליה למעלה. מי-נהר - שיחה 01:51, 31 בינואר 2017 (IST)

הצבעה

רק משתמשים רשומים בעלי 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ו־30 ימים של פעילות הם בעלי זכות הצבעה. כמו כן, ההצבעה אסורה על עורך בתשלום. נא לא לנהל דיונים בגוף ההצבעה.

למחוק

  1. גילגמש שיחה 21:30, 25 בינואר 2017 (IST)
  2. ביקורת - שיחה 21:58, 25 בינואר 2017 (IST)
  3. חיים 7שיחה • 22:17, 25 בינואר 2017 (IST)
  4. Eladti - שיחה 22:24, 25 בינואר 2017 (IST)
  5. Uziel302שיחה 00:15, 26 בינואר 2017 (IST)
  6. להיות אשת-איש (גם אם היה רב גדול) ואם לשלושה (גם אם היו בניו של רב גדול), אינה פעילות המגדירה את אותה אישה כבעלת חשיבות אנציקלופדית. יש כמוה רבות מאוד, וגם אם כולן חשובות לבני הקהילות בהן הן חיות, וודאי עבור בני משפחותיהן, לא נוכל לייחד לכולן ערכים. Ldorfmanשיחה 01:34, 26 בינואר 2017 (IST)
  7. אביהושיחה 07:40, 26 בינואר 2017 (IST)
  8. חמויישֶה - שיחה 13:06, 26 בינואר 2017 (IST)
  9. Motyshif - שיחה 14:10, 26 בינואר 2017 (IST)
  10. Lostam - שיחה 14:16, 26 בינואר 2017 (IST)
  11. כמו לירון נת- ה- - שיחה 15:18, 26 בינואר 2017 (IST)
  12. אישה רבת זכויות, אבל זה לא שייך לחשיבות אנציקלופדית. נרו יאירשיחה • כ"ח בטבת ה'תשע"ז • 16:39, 26 בינואר 2017 (IST)
  13. כל עוד לא יצוין בבירור מה היא עצמה עשתה שמצדיק ערך עליה. תומר - שיחה 18:08, 26 בינואר 2017 (IST)
  14. כמו תומר. שמזן#שיחהערכי בראבו • 18:12, 26 בינואר 2017 (IST)
  15. מידות טובות אינן ערובה לחשיבות אנציקלופדית. ‏Lionster‏ • שיחה 18:13, 26 בינואר 2017 (IST)
  16. AddMore-III - שיחה 21:24, 26 בינואר 2017 (IST)
  17. כשבפסקת הפתיחה מספרים רק על קרובי משפחה, זה סימן מובהק לחוסר חשיבות אנציקלופדית. בברכה. ליש - שיחה 22:04, 26 בינואר 2017 (IST)
  18. מו סיזלאקהטברנה • 22:17, 26 בינואר 2017 (IST)
  19. מציעה לקרוא את דבריו של ביקורת בעיון. הרבה מתחת לרף. יעלי - שיחה 00:24, 27 בינואר 2017 (IST)
  20. ערן - שיחה 00:26, 27 בינואר 2017 (IST)
  21. עוד אחד - שיחה 18:59, 27 בינואר 2017 (IST)
  22. ALPR - שיחה 13:20, 28 בינואר 2017 (IST)
  23. Magisterשיחה 20:02, 28 בינואר 2017 (IST)
  24. אגם רפאלי - שיחה 23:18, 28 בינואר 2017 (IST)
  25. --• איקס איקס - שיחה 00:22, 29 בינואר 2017 (IST)
  26. בהזדמנות זו אני קורא למי נהר לגלות איפוק ו"לא לירות בתוך הנגמ"ש". בברכה: eli - שיחה 00:35, 29 בינואר 2017 (IST)
  27. יזהר ברקשיחה • ב' בשבט ה'תשע"ז • 01:25, 29 בינואר 2017 (IST)
  28. אמיר מלכי-אור - שיחה 09:17, 29 בינואר 2017 (IST)
  29. עמית - שיחה 22:30, 29 בינואר 2017 (IST)
  30. ויקירב - שיחה 11:54, 30 בינואר 2017 (IST)
  31. כמו מרי טראמפ, עדיף בפרק "משפחה" בערך של הקרוב/ה בעל/ת החשיבות. H. sapiens - שיחה 09:08, 1 בפברואר 2017 (IST)

להשאיר

  1. ניב - שיחה 22:20, 25 בינואר 2017 (IST)
  2. זו חזרה על דיון מ-2012 שכבר התנהל בערך חיה מושקא שניאורסון. אותם טיעונים תקפים גם כאן ולא נחזור עליהם. מצא חן בעיני הטיעון האחרון של חנה. "יש לנו שפע ערכים על נשות מלכים, שכל חשיבותן הוא בהיותן נשות.... ראוי שנכיר גם את דמותה של אשת האדמו"ר. יש לנו מעט מאד ערכים על נשים בקהילה החרדית. ומידע זה חשוב וראוי לערך עצמאי. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 15:51, 25 בנובמבר 2012 (IST)". בורה בורה - שיחה 22:51, 25 בינואר 2017 (IST)
    זו לא חזרה על דיון. חיה מושקא הייתה אשתו של... וזכתה לפרסום בחייה. גם אם פרסומה היה בגלל שהייתה אשתו של מישהו, אנחנו לא נכנסים לסיבות. בשונה ממנה, "אמא של", לא זכתה לפרסום דומה והיא רק "קישוט" בכובעו של האדמור, או חלק מתעמולה להשוואת חסידות חב"ד למשהו גדול ממנה. אצטט את עצמי ממקום אחר: חב"ד תופסת את עצמה כממלכה אם לא כממלכת העולם. בהתאם לזה מתאים מאד הערך יחסי אוסטרליה-חב"ד ויחסי חב"ד-קטר, וחשיבות אוטומטית לכל מי שהיה אחראי על הקשרים בין הרבי למלכת שבא או לנשיא ארצות הברית. יש לחלק מהם כבר ערכים אצלנו. סוף ציטוט. ביקורת - שיחה 23:10, 25 בינואר 2017 (IST)
    אתה בעצם אומר (הערך הנוכחי לא עוסק באשת אדמו"ר אלא באשת רב שולי יחסית שהיא אמא של אדמו"ר) שהטיעון של חנה אמור לתת חשיבות אנציקלופדית לכל "נשים בקהילה החרדית". ביקורת - שיחה 23:12, 25 בינואר 2017 (IST)
    מכיוון שצוטטתי, אני רוצה להדגיש שהטיעון שלי התייחס לערך חיה מושקא שניאורסון, ולא לכל אשת אדמו"ר באשר היא, כמו שחשבתי שלא כל מי שקורא לעצמו אדמו"ר, מקבל אוטומטית חשיבות אנציקלופדית. לגבי ערך זה, אני צריכה לקרוא את הדיונים ולהחליט. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 07:17, 26 בינואר 2017 (IST)
    היא לא הייתה אשת אדמו"ר אלא אמא של אדמו"ר. נרו יאירשיחה • כ"ח בטבת ה'תשע"ז • 16:38, 26 בינואר 2017 (IST)
    כשם שיש בעיה של חשיבות יתר מצד חלק מחסידי חב"ד המתייחסים כלפי כל מה שהוא חב"די, ויש להיזהר מכך כאן. כך יש להיזהר מאנטגוניזם יתר כלפי ערכים כאלה. כפי שמובע גם בדיונים על נושא זה תוך זלזול וביטול של כל מי שחושב אחרת.
    לכן להבנתי כתב משתמש:בורה בורה מתוך חוסר אימון, במקום להכביר בטענות הקיימות, את הטענה שאפילו לפי המכנה המשותף הנמוך ביותר בויקיפדיה של ידוענים קרי מפורסמים במקומם בקרב ציבורם כמופת וסמל, וכאלה יש בודדים בכל מקום. לכן הצגת טענה זו כסיבה לכתוב על כל אישה חרדית באשר היא, זו עוד אחת מטענות הכזב שהושמעו כאן בצורה לא עניינית. מי-נהר - שיחה 15:23, 29 בינואר 2017 (IST)
    אל תבוא להתנצל על זה. הוא עשה שימוש בדבריה של חנה כדי להיתלות באילן גבוה, הראיתי בדיוק לאיפה שימוש כזה יוביל אותנו. חסידות חב"ד וראשיה האדירו מאד את פעילות התנועה ותולדות ראשיה ובני משפחותיהם, לפחות הריי"צ זכה להתייחסות במחקר בנושא זה והיא שלילית. לכן, בהתאם לכללים, מקורות תקפים בוויקיפדיה צריכים להיות מקורות חיצוניים לנושאי הערכים. זה לא מתקיים בערך הזה ולא בהרבה ערכים אחרים בנושאי חב"ד המבוססים רק על ספרות חב"דית. ספרות כזו יכולה לשמש מקור לפרטים, כי די ברור שפרטים יעסיקו את מי שמתעסק בנושאים אלו, אבל לכל הפחות המסגרת צריכה להיות מוסכמת ומסוקרת גם במקורות חיצוניים. לא נבסס ערך על מנחם בגין אך ורק על דברי מזכירו קדישאי, גם אם נסכים לקבל ממנו פרטים כמקור אמין. ביקורת - שיחה 15:34, 29 בינואר 2017 (IST)
    תקופות של שמד מאופיינות בפערי מידע. ולכן ההשוואות שלך אינן מתאימות. עלינו להתמודד עם פערי מידע באותו מידה שעלינו להקפיד על אמינות המקורות וקיומם בשיקול דעת. האישים הללו בעור שיניהם שרדו ומעט מכתביהם וזכרונותיהם עימם כאשר האדרת מעשיהם אינן חשובים להם. וכך גם לגבי כל האחרים משם, תשאל את המשורר אברהם שלונסקי "...נתרגשתי למקרא דבריך על הרבנית חנה ז"ל, שהיתה אהובת ביתנו, ושימים רבים מילדותי קשורים בה ובדמותה היפה והחכמה." כן, ימים רבים חלפו מאז. וטלטלות רבות, ותמורות, ומאורעות איומים ונשגבים, ולבך אוצר את כולם ומברך על כולם – גם על הרעים. כי החיים אינם קיבוץ של מקרים נפרדים, אלא סך-הכול, חטיבה אחת, מוצקה עד בלי הפרד לפרודות."מקור.
    אגב את מחברת הזכרונות הראשונה שלה היא מסרה לאמה של המשוררת זלדה גיסתה שבערכה כתוב על השפעת דודיה עליה.
    באשר לדברי בורה בורה גם אני לא האמנתי שנגיע להצבעת מחיקה וכעת שלושה ימים שנותרו לא יספיקו לתאר את כל הנימוקים האנציקלופדיים שיש בזכות מושא הערך. מי-נהר - שיחה 16:18, 29 בינואר 2017 (IST)
  3. תגובתי לדיון המחיקה בהמשך לדיון החשיבות היא שלא מצאתי נימוקים משכנעים למחיקת הערך. קודגורו - שיחה 00:05, 26 בינואר 2017 (IST)
  4. נ.נ - שיחה 00:40, 26 בינואר 2017 (IST)
  5. אין נימוקים משכנעים מספיק מדוע צריך למחוק את הערך. יונתן - שיחה 01:18, 26 בינואר 2017 (IST)
  6. MehmetScholl - שיחה 01:45, 26 בינואר 2017 (IST)
  7. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 06:24, 26 בינואר 2017 (IST)
  8. גיא - פתרון למחיקה 08:41, 26 בינואר 2017 (IST)
  9. Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 08:54, 26 בינואר 2017 (IST)
  10. עמירם פאל - שיחה 14:55, 26 בינואר 2017 (IST)
  11. Sbl770 - שיחה 16:26, 26 בינואר 2017 (IST)
  12. BAswim - שיחה 23:24, 26 בינואר 2017 (IST)
  13. ‏ .Meni yuzevich בית חב"ד לכולם כ"ט בטבת ה'תשע"ז 05:00, 27 בינואר 2017 (IST)
  14. Mr. Brinks - שיחה 22:59, 28 בינואר 2017 (IST)
  15. עמיחישיחה 23:37, 28 בינואר 2017 (IST)
  16. אין כאן זמן ומקום להסביר ברחל בתך הקטנה על חוסר הפרספקטיבה כלפי מציאות היסטורית ומשמעויותיה לפי תחומי השפעה והמעורבות הרלוונטיים לפי מה שמפגינים מצדדי המחיקה. מה שלא הציגו להם ישר כפי שפרוש לפני האל על כל העבר והמתהווה, איננו קיים. לומר שמדובר באשת רב ואמא של רב, זו זילות כלפי כל המיזם, תלמדו את היסטוריה של עם ישראל בשנים המדוברות במקומות וההקשרים המדוברים.מי-נהר - שיחה 23:58, 28 בינואר 2017 (IST)
  17. קצת גבולי אבל. נתנאל - שיחה 16:12, 29 בינואר 2017 (IST)
  18. להשאיר.A_Holy_Bartender - שיחה 13:39, 31 בינואר 2017 (IST)
  19. --‏Yoavd‏ • שיחה 22:56, 31 בינואר 2017 (IST)
  20. ניתאי גלילי - שיחה 18:45, 1 בפברואר 2017 (IST)
  21. נתי 770 - שיחה 21:35, 1 בפברואר 2017 (IST)

דעתם של מי שאינם בעלי זכות הצבעה

  • כידוע ומפורסם שנוסף לכך שהייתה רעיה של רב ומנהיג חשוב ביהדות רוסיה ושותפה מלאה בפעולותיו הרבות, והיותה אם ומחנכת הרבי מלובביץ, היא עצמה ניהלה מערך טיפול בפליטי המלחמה שהגיעו לעירה - על פי עדויות פרטיים ודברי הרבי לזכרה - (בפרט שעמדה במוקד כח חשוב בקהילה שהיווה מוקד אוטומטי לפניות הגולים), גם הובילה את המשך הנהגת בעלה בתקופת גלותו ודאגה לאפשרויות להביא את חידושיו על הכתב ושימורם (חלקם יצאו לאור בסדרת הספרים תורת\לקוטי לוי יצחק), אפשר לומר שניתן לראות בה ובפעולותיה דמות נדירה לאשה - מנהיגה בקרב הקהילה היהודית ברוסיה במשך עשרות שנים, בתקופות משבר הכי קשות ליהדות ברוסיה תחת שלטון קומוניסטי, אשה כזו אכן ראויה לערך אנציקלופדי מעל לכל ספק, ערך שיכבד את הוויקיפדיה העברית. (בוודאי ביחס לערכים על אנשים ונשים אחרים)
נ.ב. נראה שחלק מהמתנגדים לא התבוננו מספיק במהלך חייה ופעולותיה, הטעות של רובם שרואים בה אשת הרב בלבד, ואינם שמים לב על מה שהייתה הרבה יותר מעבר לכך, נוסף לעצם השותפות המלאה בכל הפעולות שבעלה עשה. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST) ב-־21:19, 26 בינואר 2017
  • אני חושב שהערך מיותר, כמו מחצית הערכים בוויקיפדיה. מי שמתעניין בדמותה לא ימצא את מבוקשו בערך מסוג זה שהוא רב מילים אך חסר תוכן. מנגד הדיונים הללו חוזרים על עצמם כבר עשור וחצי, כאשר הקריטריון האמיתי היחיד לחשיבות הערך הוא בעצם כל דאלים גבר. אין אפשרות אובייקטיבית לדעת האם חנה שניאורסון הוא ערך פחות חשוב מסיון טלמור, ומה בדיוק עשתה אם סיסרא בחייה חסרי המשמעות חוץ מלקבל אזכור תנכ"י. דומני שהגיע השעה לבחון האם לא עדיף להניח לערכים עשויים היטב ובעלי תוכן, כל עוד יש להם חשיבות בעיני קבוצה נרחבת דיה, ולהתמקד בנושאים חשובים יותר כמו התייעלות בעריכת התכנים. בחיי, אתם מלאים שגיאות, ואין לאנשים כמוני חשק לתקן אותם. המשך ערב פורה ומהנה! התמיםהערות התמימים • כ"ח בטבת ה'תשע"ז • 22:03, 26 בינואר 2017 (IST)
אנחנו בוחנים כל הזמן את השאלה שהעלית, והקהילה עצמה חלוקה בה. לכן מצביעים. אחד הטיעונים המרכזיים של "המחקנים" הוא שאדרבה, ככל שיש יותר ערכים כך קשה יותר לערוך את כולם כראוי ולתקן שגיאות. כשאנו מוחקים ערכים פחות חשובים אנו מקלים על שיפור איכותם של אלה שנשארים. נרו יאירשיחה • כ"ט בטבת ה'תשע"ז • 10:54, 27 בינואר 2017 (IST)
  • ראשון המתנגדים היה המשתמש 'ביקורת' ועלעול קטן בערכים על אישים שכתב מגלה שהראשונה (לפי סדר השנים) שהוא כתב לה ערך היא 'אביגיל בת ישי' שכל מציאותה היותה בת ישי. לפני שמישהו מתנגד שיחליט את המדיניות הקבועה שלו לגבי ערכים. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
מעניין לדעת שמישהו עבר על רשימת האישים שכתבתי להם ערכים. מעניין עוד יותר לגלות שזה נעשה בעקבות שאלת חשיבות, מה קיווית למצוא שם? לגופו של עניין: אישי תנ"ך זוכים אצלנו ליחס מיוחד. האם בעוד 1000 שנה מישהו יזכור את מקימת ארגון הסעד ביקטרינוסלב? ביקורת - שיחה 12:27, 27 בינואר 2017 (IST)
ביקורת עמדתך האנציקלופדית לא מצדיקה שתדבר כלפי הנפטרת בזלזול. וללא קשר לפרסומה של בנה, היה ראוי שכל אחד כאן יישל נעליו מתחת רגליו כלפיה. (הדברים הבאים אינם מופנים למשתמש ביקורת). אתם מתעלמים מההיסטוריה בצורה סלקטיבית למרות שהיא פרושה לפניכם. ומובנת גם מהערך למי שהיחס שלו להיסטוריה איננו סלקטיבי. לו הייתם מציגים את הדברים כהוויתם במפורט ואז אומרים וזה איננו בעל חשיבות אנציקלפודית ניחא. אבל זה לא המצב ואני לא הולך לכתוב כאן קורס שלם על תולדות עם ישראל ברוסיה בשנים המדוברות. ההשפעה של פעילות אישים כמוה, נשאה פירות שמהם יונקים ישראלים ויהודים בכל רחבי העולם כולל מי שחייהם וחיי צאצאיהם ניצלו הן פיזית והן מצד זהותם. ההנחה שמי שהייתה נקבה בזמנו, לא הייתה חלק מרכזי מהאירועים ההיסטוריים המשמעותיים הללו גם כאשר הייתה במרכז התרחושתם איננה סבירה. מי-נהר - שיחה 00:11, 29 בינואר 2017 (IST)
לא דיברתי בזלזול. הערך עליה מדבר רק על מה שבעלה עשה פלוס מינוס, וגם זה לא נשמע כמו יותר מדי, הניסיון לגרור את זה ליחס ממעיט כלפי "נקבות" הוא פתטי אם אעשה לך הנחה. תולדות עם ישראל ברוסיה? אני לא יודע אם לצחוק או לבכות, אבל היא לא רשומה שם. גם לא בעלה. ביקורת - שיחה 00:19, 29 בינואר 2017 (IST)
נכבדי, זה ממש ממש עצוב. אינני חבדניק ויש לי לא מעט ביקורת עליהם והרבה אני מתקן דברים שהם מעלים בחושבם שהם מייצגים את עם ישראל. ולא חלק ממנו.
אבל לחב"ד רשום מקום משמעותי מאד בתולדות עם ישראל ברוסיה בתקופה המדוברת ומדובר במספר תקופות שונות שכל אחת מהן הרת גורל הן בזמנן והן בהשפעתן אחר כך. זה לא פעם ראשונה שנערכת כאן הצבעה תוך עצימת עיניים מההיסטוריה הזו גם עם הענק הרוסי הצליח כמעט במעשיו (אבל הוא לא הם ניצחו). ואלו הן עובדות היסטוריות. ממילא נשאלת השאלה מי הן הדמויות המרכזיות בתקופה המדוברת שמכוחן הופיעו העובדות ההיסטוריות הללו ולא כל חסיד רב או אשתו נמנים על כך. מי-נהר - שיחה 00:30, 29 בינואר 2017 (IST)
העתקתי התגובה האחרונה לדיון למעלה. מי-נהר - שיחה 00:37, 29 בינואר 2017 (IST)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: איך זה קשור לחב"ד??? לרגע לא העליתי על דעתי לכרוך את הדברים. פעילותם של אנשי חב"ד בהנהגתו של הרבי הריי"צ נבג"מ ראויה לשם ולתהילה. כאן מדובר בהאדרה בדיעבד של אישיות חשובה בחיי בנה, כך אני רואה את זה, ובכל מקרה פעילות סעד מקומית היא פסיק בפעילות חב"ד הכללית, לכן למרות שלפעילותו של הריי"צ ולפעילותה של חב"ד כתנועה יש חשיבות בדברי הימים של המאבק הכושל להשארת הדת היהודית בחיים ברחבי רוסיה הסובייטית, זה לא מעניק בדל חשיבות אנציקלופדית למחותנת'סטע של הרבי. ביקורת - שיחה 00:39, 29 בינואר 2017 (IST)
הוספתי לאחר התנגשות עריכה: ושוב תרשה לי להעיר לך על עריכת דברי עצמך מיד לאחר שמירתם. ביקורת - שיחה 00:39, 29 בינואר 2017 (IST)
פתחתי/המשכתי בדיון המסודר למעלה כדי שתוכל לכתוב שם לעיני כולם את נימוקיך העניינים כהבנתך. וזה לא בציניות אני מאמין לך שכך אתה מבין את הדברים. אני סבור שאתה טועה היסטורית בהערכת פעולויותיהם שלה ושל בעלה. מי-נהר - שיחה 01:00, 29 בינואר 2017 (IST)
ביקורת לגבי תגובתך האחרונה לשיטתך יש או אין חשיבות ל ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:נחמה דינה שניאורסון אשת הריי"צ ? מי-נהר - שיחה 01:32, 29 בינואר 2017 (IST)
לחנה שניאורסון יש חד-משמעית פחות ערך אנציקלופדי מלנחמה דינה, ואני רואה שהקהילה אמרה את דברה גם לגבי השנייה. ביקורת - שיחה 09:45, 29 בינואר 2017 (IST)
כן הקהילה על כל 12 משתתפי ההצבעה שם למחוק. ולענ"ד בתגובתך זו סתרת את דבריך בתגובותיך הקודמות. מי-נהר - שיחה 11:12, 29 בינואר 2017 (IST)
לביקורת, לשיטתך אם כנים דבריך הנ"ל, התוכל למנות לנו שנים-שלושה דמויות של נשים בעלות חשיבות מקרב חב"ד במחצית הראשונה של המאה ה-20 ? אחרי שהבהרת שאתה מכיר בחשיבות האנציקלופדית של חב"ד הן בפני עצמם והן בהשפעתם ופעילותם כלפי חוץ? הייתכן שאין כאלו במציאות? וכיצד יובן שאינך מדירן בכל הקשר הכי קרוב לכך שעולה בפנינו? ושאינך טוען שנשים בתקופה זו שם היו חסרות חשיבות אנציקלופדית. מתייג לכאן גם את משתמשת:Hanay ואת משתמש:נרו יאיר. מי-נהר - שיחה 15:34, 29 בינואר 2017 (IST)
למה לא 20-30? חב"ד חשובה אבל היא לא מדינה ולא ממלכה, ואין כל הכרח שמלבד המנהיג הראשי בכל נקודת זמן תהיה חשיבות לדמויות שוליות יותר בתוך הקבוצה הזו, קצת פרופורציה. גם כך אנחנו חורגים בקטע הזה, עם עשרות מזכירים ושלוחים ששואבים את חשיבותם מאותו מוקד כח. ביקורת - שיחה 15:37, 29 בינואר 2017 (IST)
שוב מסית את הדיון האופן קיצוני. לא דיברנו על האינפלציה במזכירים ואנשים אלא בשתי נשים בשר ודם. לא עשרים ולא עשר. יש בודדים לגיטימיים בכל תחום יחס. ואתם מגזימים.מי-נהר - שיחה 16:20, 29 בינואר 2017 (IST)
לא. אתה עוסק במניפולציות כדי להניח את המבוקש שישנן בהכרח 2-3 נשים חשובות אנציקלופדית במחצית הראשונה של המאה ה-20 בכל תנועה בסד"ג של חב"ד (לא גדולה), ובכך להכריח אותנו לקבל ערך שכל מה שכתוב בו הוא שלפי דברי בנה היה לה חלק בפעולותיו (הלא מוגדרות) של בעלה, ומכאן חשיבות. ואז מאשים אותי בטענות כזב, ובסוף אני זה שמסיט [!] את הדיון. אני לא רוצה לנהל את הדיון הזה מולך. ניתן להצבעה להתנהל. אני באמצע עבודה חשובה, אחזור לפעילות מלאה בעוד כמה שבועות ובכתיבת ערכים על נושאים חשובים באמת ננוחם. ביקורת - שיחה 16:27, 29 בינואר 2017 (IST)

הערה- את חטיבת דבריי הנ"ל שמתי בטעות תחת דברי אנונימי שכתב באופן לא ענייני ובחוסר כבוד כלפי ביקורת שהינו אחד הויקיפדים התורמים והמוערכים כאן בצדק. לא הייתה כוונתי להצטרף לדבריו אלו. מי-נהר - שיחה 13:14, 29 בינואר 2017 (IST)

מאחר שתויגתי אכתוב שתאורטית ייתכן שיש מאה נשים חשובות בחב"ד, וייתכן גם שיש אפס. כל מקרה צריך להיבחן לגופו ביחס לרף הכללי בויקיפדיה. אני לא חושב שרלוונטי מי היה הבן שלה, וגם איני חושב שפעילות החסד שלה הייתה יוצאת דופן, או לפחות זכתה מחוץ לחב"ד לתשומת לב מיוחדת. יש נשים רבות שגומלות חסדים באופן מדהים, ואף אחד לא חושב שזה הופך אותן לדמות אנציקלופדית. היא ודאי לא התפרסמה בגלל החסד, אם התפרסמה זה רק בגלל הבן. נרו יאירשיחה • ב' בשבט ה'תשע"ז • 18:36, 29 בינואר 2017 (IST)
אם הייתי רואה הדברים כפי שהינך מציגם גם אני לא הייתי תומך בחשיבות. אך תמה אני לשיטתך על מה ראה ולמה הראשון לציון הרב שלמה עמאר בועידה השנתית לעניני דת החוזרת ונערכת בקזחסטן, לעיני כל אנשי הדתות הרבים לסיים את נאומו ב-2012 בהתייחסות לרבנית חנה ולזכרונותיה ולהעניק בעמידה לפני כולם לנשיא קזחסטן נוסולטן נזרבייב את יומן הרבנית מתורגם לרוסית בשם הקהילה היהודית בקזחסטן ובשם הרבניים הראשיים לישראל ? (ראה - www.col.org.il/pics/inbox/5073664_4245068.avi לצפייה בהרודה -בסוף.)
ונרו יאיר בענין טענתך שהיא עסקה בחסד כמו שיש כל מיני שדואגות לעניים.. זה לא המקרה. אין זה דומה למצב חירום בו אלפי פליטים פוקדים את העיר וצריכים בבת אחת לארגן עיר ומחוז שלם לעזור להם כצו חירום. אז לא היה סלולרי... וזה מראה על מי ועל מה אנו מדברים. כשם שבעלה לא היה עוד רב או חסיד ועובדה שהוא היה אחד מהעוסקים בסידור חומר הראיות למען בייליס במשפט בייליס עוד לפני שבכלל הגיע לאותה עיר. אלו לא אנשים רגילים ללא קשר לבנם הגדול. אלו אנשי ציבור שפעלו עשרות שנים לפני שזרחה שמשו של בנם. המקור לדברים אלה עליה כאמור זה עדות מפורשת נשנית של הרבי עליה אשר התעקב על כך במיוחד. מי-נהר - שיחה 01:04, 30 בינואר 2017 (IST)
מי נהר ידידי, במחילה, חב"דניקים נלהבים שיפצו קצת את הביוגרפיה שלה והצליחו להלהיב גם אותך. גם בנה לא מדבר על אלפי פליטים, וגם הוא לא אומר שהיא הייתה אחראית על הכול, אלא "מהעומדים בראש". האם נברר עכשיו אילו נשים נוספות עמדו בראש הוועדים האלה ונכתוב ערכים גם עבורן? והרי פליטים יהודים הגיעו לעשרות ומאות עיירות נוספות. כל ראשי המסייעים בכל אחת מאותן עיירות צריכים לקבל ערך?! נרו יאירשיחה • ג' בשבט ה'תשע"ז • 01:36, 30 בינואר 2017 (IST)
לא הטעו אותי כלל. אני בדקתי שני מקורות ותיקנתי את דבריהם ועדיין הדברים מדברים בעד עצמם ראה תגובתי למעלה. הם כתבו הקימה ארגון ואני תיקנתי שהייתה בראשי הוועדים. אתה תיקנת יותר לאחר מכן כפי שדייק בלשונו בנה. וזה נכון ומדבר בעד עצמו. ולגבי אלפי פליטים אני חושב שזה תיאור נכון. לא נותר לי זמן כעת מאוחר צריך לבדוק שוב המקורות. מחר כמעט ולא אוכל להיות כאן... השתדלתי והתאמצי בכנות כפי הבנתי ויכולתי במסגרת החסרים הקיימים כפי שאני עושה כלפי ערכים העומדים להימחק שלא בחרתי לעסוק בהם ושסבורני שטועים במחיקתם. מי-נהר - שיחה 02:20, 30 בינואר 2017 (IST)
יוכבד פייגא פרידמן עשתה אותו דבר בעיר הרבה הרבה יותר משמעותית (בוקרשט). הערך שלה לא באמת מוכחל, ועל זה נאמר במקורותינו: חזקה על תעמולה שאינה שבה ריקם. ביקורת - שיחה 09:11, 30 בינואר 2017 (IST)
  • מדובר באישיות חשובה והסטורית שפעלה במסירות ברוסיה הקומוניסטית עת בעלה היה עצור על ידי השלטון. אפשר להשמיט את מה ששייך לבני משפחתה, אבל היא פעלה רבות וגם כתבה כמין ספר-יומן שמתאר את פעולותיה ואת ההתרחשויות התקופה. אסיאתי - שיחה 10:06, 30 בינואר 2017 (IST)

תוצאת ההצבעה

  • הוחלט למחוק את הערך ברוב של 31 (59.6%) מול 21. Lostam - שיחה 21:55, 1 בפברואר 2017 (IST)