ויקי:רשימת מועמדים למחיקה/:כלנית שרון
דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.
__ARCHIVEDTALK__
- תאריך תחילת ההצבעה: 06:39, 17 בינואר 2025 (IST)
- תאריך סיום ההצבעה: 06:38, 24 בינואר 2025 (IST)
דיון
דיונים קודמים על הערך
דיון נוכחי
לא עוברת את רף החשיבות המקובל אצלנו, לא כשחקנית תיאטרון ולא כפעילה חברתית, וכך סברו גם בדיון החשיבות הרוב המכריע של הוויקיפדים בעלי זכות הצבעה. Lostam • שיחה 06:39, 17 בינואר 2025 (IST)
- ביקשתי בדף השיחה שלא לפתוח מיד הצבעת חשיבות, אבל אני רואה שאיחרתי את פתיחת ההצבעה. הערך על כלנית שרון קשור בערך על החזית הורודה. החזית הורודה קמה בשנת 2020, ב 2021 נמחק ערך עליה שהיה כנראה די פרסומי. בשנת 2023 נכתבה טיוטה לערך חדש, ששופרה משמעותית בעזרת הקהילה והפכה לערך, שנמחק מכיוון ששמו לב שהיה ערך באיות שונה באותו נושא, שנמחק שנתיים קודם. כלומר, בפני עצמה, בבחינה מחודשת, החזית הורודה כבר הייתה לערך, אבל בגלל שהייתה החלטה קודמת, לגבי דף שונה לחלוטין, כאשר בארגון אפילו לא היה עמותה והיה צעיר מאד - הערך נמחק אוטומטית, לפי נהלי ויקיפדיה. עברו עוד שנתיים, חלו שינויים, הארגון נמצא בשנתו החמישית, ולא נכון לפסול אותו ואת המנכ"לית שלו על סמך החלטה שהתקבלה בשנתו השניה. לפיכך, ביקשתי לשחזר את הטיוטה מ 2023, טיוטה:החזית הוורודה, כדי שניתן יהיה לעדכן אותה ל 2025 ולהעביר אותה הצבעת שחזור. אני מקווה שהערך אכן ישוחזר, ואז זה יהיה עקבי עם המנעות ממחיקה של הערך על כלנית שרון. Ladypine א • שיחה 09:09, 17 בינואר 2025 (IST)
- החזית הוורודה זה החזית הוורודה וכלנית שרון זאת כלנית שרון, מדובר ב-2 דברים שונים לגמרי. לדעתי על החזית הוורודה יש חשיבות אנציקלופדית, אבל למייסדת העמותה כלנית שרון אין. למעשה עד דיון החשיבות מעולם לא שמעתי עליה. IdanST • שיחה 11:33, 18 בינואר 2025 (IST)
- נימוק עיקרי בדף שיחה:כלנית שרון הוא שהוחלט בשנת 2021 למחוק את ערך החזית הורודה ולכן, כפי שמנמק למשל יוניון ג'ק (3 תחת "למחוק"), קל וחומר שיש למחוק את מייסדת התנועה ומובילתה. אני ואחרים השקענו מאמץ רב בסוף השבוע הזה בערך טיוטה:החזית הוורודה, כדי שניתן יהיה לראות את חשיבות הקבוצה. מדובר בקבוצה של אמני מיצג שפועלת במרחב המחאה, ושני אנשים יחודיים מובילים את הקבוצה - כלנית שרון ויניב סגל. אלה האנשים שעומדים בראש התכנון, הכוריאוגרפיה, ההלבשה, ובעיקר - המקוריות של המיצגים. כפי שמתאים שיהיה ערך על בת שבע (להקה) וגם על אוהד נהרין, אבל אלמלא היה אוהד נהרין מוביל את בת שבע (או להקה מקורית אחרת), אילו היה רק כשרוני ומקורי אבל לא נותן לזה ביטוי ברבים - לא היינו שומעים עליו. Ladypine א • שיחה 13:51, 18 בינואר 2025 (IST)
- אם נשואת הערך הייתה מנהלת להקת המחול האומנותית במשך מעל 20 שנים, לא הייתה נפתחת הצבעת מחיקה עליה. היא לא ואין שום קשר בין היותה מייסדת עמותת מחאה למנהל להקת מחול אומנותית. IdanST • שיחה 22:53, 21 בינואר 2025 (IST)
- היא לא מנהלת להקת מחול. היא מנהלת הרכב של אמני פורפורמנס, שפועל כבר כמה שנים במרחב המחאה, כמו גם בתיאטראות ופסטיבלים רשמיים. טיוטה:החזית הוורודה.Ladypine א • שיחה 21:55, 23 בינואר 2025 (IST)
- אם נשואת הערך הייתה מנהלת להקת המחול האומנותית במשך מעל 20 שנים, לא הייתה נפתחת הצבעת מחיקה עליה. היא לא ואין שום קשר בין היותה מייסדת עמותת מחאה למנהל להקת מחול אומנותית. IdanST • שיחה 22:53, 21 בינואר 2025 (IST)
- כל מי שבקי במחאה מודע לנוכחות הגדולה של כלנית שרון. היא דמות מרכזית במחאה ודמות נשית מרכזית. לומר שערך עליה אינו בעל חשיבות זו בדיחה עצובה. עפר ש • שיחה 00:46, 21 בינואר 2025 (IST)
- נימוק עיקרי בדף שיחה:כלנית שרון הוא שהוחלט בשנת 2021 למחוק את ערך החזית הורודה ולכן, כפי שמנמק למשל יוניון ג'ק (3 תחת "למחוק"), קל וחומר שיש למחוק את מייסדת התנועה ומובילתה. אני ואחרים השקענו מאמץ רב בסוף השבוע הזה בערך טיוטה:החזית הוורודה, כדי שניתן יהיה לראות את חשיבות הקבוצה. מדובר בקבוצה של אמני מיצג שפועלת במרחב המחאה, ושני אנשים יחודיים מובילים את הקבוצה - כלנית שרון ויניב סגל. אלה האנשים שעומדים בראש התכנון, הכוריאוגרפיה, ההלבשה, ובעיקר - המקוריות של המיצגים. כפי שמתאים שיהיה ערך על בת שבע (להקה) וגם על אוהד נהרין, אבל אלמלא היה אוהד נהרין מוביל את בת שבע (או להקה מקורית אחרת), אילו היה רק כשרוני ומקורי אבל לא נותן לזה ביטוי ברבים - לא היינו שומעים עליו. Ladypine א • שיחה 13:51, 18 בינואר 2025 (IST)
- החזית הוורודה זה החזית הוורודה וכלנית שרון זאת כלנית שרון, מדובר ב-2 דברים שונים לגמרי. לדעתי על החזית הוורודה יש חשיבות אנציקלופדית, אבל למייסדת העמותה כלנית שרון אין. למעשה עד דיון החשיבות מעולם לא שמעתי עליה. IdanST • שיחה 11:33, 18 בינואר 2025 (IST)
- כלנית שרון הפכה לדמות ידועה ומשפיעה על קהל רחב. נאומיה בשנה האחרונה הביאו לה אוהדים רבים. גם פעולותיה למען שחרור החטופים עזרו למאמץ שכנראה מביא לשחרורם. חייבים לעודד ערכים של דמויות כאלו! Yoramnis • שיחה 16:09, 18 בינואר 2025 (IST)
- Yoramnis, פעולותיה למען שחרור החטופים עזרו למאמץ שכנראה מביא לשחרורם? באמת? האם ביכולתך להמציא מקורות המעידים על כך? יוניון ג'ק • שיחה 17:22, 18 בינואר 2025 (IST)
- כך סברו אינו נימוק חסרערך • שיחה 12:28, 20 בינואר 2025 (IST)
בעד חשיבות משום שאמנם בתור שחקנית תיאטרון היא לא מוכרת במיוחד אך הפעילות האקטיביסטית שלה ופעילותה בעיריית ת"א לדעתי מקנים לה חשיבות אנציקלופדית. Latin clash • שיחה 19:57, 17 בינואר 2025 (IST)
- הדיון להבהרת חשיבות אנציקלופדית - הסתיים. עברנו להצבעה. יוניון ג'ק • שיחה 21:36, 17 בינואר 2025 (IST)
- אני חושבת שתגובת @AVR70 ראויה למקום של כבוד בשלב הדיון. ”תוכלי לתת ערכים על אישים נוספים בעלי היקף פעילות דומה או קטן יותר באומניות הבימה שיש עליהם ערך?” והתשובה: אדוה עדני. כרגע תשובה זו נקברת בין ההצבעות, וחבל. תודה, Pixie.ca • שיחה 🎗 18:18, 21 בינואר 2025 (IST)
- גבולי אבל מהצד שעובר. הפעילות שלה כאחת ממקימות החזית הורודה וכפעילת מחאה יחסית בולטת מעבירה אותה את הסף, לדעתי. עדכון. התייעצי עם chat gpt האם כלנית שרון עומדת בקריטריונים לערך בויקיפדיה ולהלן התשובה: בהתאם לקריטריונים של ויקיפדיה, דמות ציבורית זכאית לערך אם יש לה השפעה משמעותית בתחומה, ופעילותה זכתה לסיקור תקשורתי עצמאי ומקיף. לאור מעורבותה המרכזית במחאות החברתיות, הסיקור התקשורתי הנרחב והפעילות הציבורית הנוספת, נראה כי כלנית שרון עומדת בקריטריונים הנדרשים לערך עצמאי בוויקיפדיה. מרווין האנדרואיד הפראנואיד • שיחה 15:43, 18 בינואר 2025 (IST)
- האם הדגשתה לצ'טגיפיטי שאתה מתכוון לויקיפדיה העברית? אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 12:17, 20 בינואר 2025 (IST)
- הצ'אט שלי ענה שכן, להלן תושבתו: "כלנית שרון היא שחקנית תיאטרון ופעילה חברתית ישראלית, ממקימות ומובילות עמותת "החזית הוורודה". כשחקנית תיאטרון, שרון בוגרת מסלול בימוי והוראת תיאטרון בסמינר הקיבוצים. היא שיחקה באנסמבל "פנים" והשתתפה בהפקות בתיאטראות תמונע, צוותא והסימטה. בין היתר, יצרה, הפיקה וביימה את עבודת תיאטרון הרחוב "I'm Calling The PINK Police" בפסטיבל עכו 2021, והשתתפה בהצגה "טיפול זוגי לשני זרים" בפסטיבל "כלים שלובים" בצוותא. כפעילה חברתית, שרון היא ממייסדות ומובילות "החזית הוורודה", תנועת מחאה חברתית הפועלת באמצעות כלים אמנותיים לחיזוק הדמוקרטיה הישראלית. היא השתתפה והובילה הפגנות ומחאות רבות, כולל מחאת בלפור ומחאות נוספות ברחבי הארץ. בהתאם לקריטריונים של ויקיפדיה העברית, נראה כי כלנית שרון עומדת ברף החשיבות הן כשחקנית תיאטרון והן כפעילה חברתית, בזכות תרומתה המשמעותית בשני התחומים והסיקור התקשורתי הנרחב שקיבלה". אז מה? בר 👻 שיחה 20:00, 20 בינואר 2025 (IST)
- מאז שיצא chat gpt, אני אוהב להתיעץ איתו, על אף שאין לדעתו משקל בויקיפדיה. דווקא יכול להיות נחמד להחליף הצבעות מחיקה ב AI שלא משוייך פוליטית לשום צד, אבל אנחנו עדיין לא שם. מרווין האנדרואיד הפראנואיד • שיחה 21:07, 20 בינואר 2025 (IST)
- לא יודע עד כמה זה מומלץ להתייעץ איתו... השתמשתי בו מספר פעמים, וקיבלתי לא פעם תשובות פשוט לא נכונות... יוניון ג'ק • שיחה 22:40, 20 בינואר 2025 (IST)
- גם נכון. והיופי הוא ש chat gpt עונה תשובות שגויות באותה ביטחון ונחרצות שבה הוא עונה תשובות נכונות. בכל זאת אני מתפעל מהטכנולוגיה. מרווין האנדרואיד הפראנואיד • שיחה 22:47, 20 בינואר 2025 (IST)
- לא התאפקתי ושאלתי אתו לגבי שמות המשתמש של מרווין ויונה (בסדר הזה) האם הם זכאים לערך. ממליץ בחום לנסות :-)... רמי (Aizenr) • שיחה 23:39, 20 בינואר 2025 (IST)
- הוא מאוד השתפר בגרסאות האחרונות שלו, אבל אישית אני ממליצה על copilot של מיקרוסופט. מהניסיון שלי הוא מספק תשובות אמינות יותר, ולראייה הנה התשובה שהוא נתן:
- כלנית שרון היא שחקנית תיאטרון ופעילה חברתית ישראלית, ממקימות עמותת "החזית הוורודה"
- כדי לקבוע אם היא עומדת בקריטריוני החשיבות לערך בויקיפדיה העברית, יש לבחון מספר גורמים:
- תרומה משמעותית לתחום: כלנית שרון פעילה בתחום התיאטרון והאקטיביזם החברתי, והקימה עמותה שמטרתה לקדם ערכים ליברליים ודמוקרטיים באמצעות מיצגי מחאה אומנותיים
- סיקור תקשורתי: שרון זכתה לסיקור תקשורתי נרחב, כולל השתתפות בהפגנות ומחאות, וכן פעילותה במסגרת עמותת "החזית הוורודה"
- תפקידים משמעותיים: שרון משמשת כמנכ"לית עמותת "החזית הוורודה" והייתה מעורבת בפרויקטים תיאטרליים שונים
- בהתאם לקריטריונים אלו, נראה כי כלנית שרון עשויה לעמוד בקריטריוני החשיבות לערך בויקיפדיה העברית. עם זאת, ההחלטה הסופית תלויה בקהילת העורכים של ויקיפדיה ובדיונים שיתקיימו בנושא. Nivinaor • שיחה 17:41, 21 בינואר 2025 (IST)
- גם נכון. והיופי הוא ש chat gpt עונה תשובות שגויות באותה ביטחון ונחרצות שבה הוא עונה תשובות נכונות. בכל זאת אני מתפעל מהטכנולוגיה. מרווין האנדרואיד הפראנואיד • שיחה 22:47, 20 בינואר 2025 (IST)
- לא יודע עד כמה זה מומלץ להתייעץ איתו... השתמשתי בו מספר פעמים, וקיבלתי לא פעם תשובות פשוט לא נכונות... יוניון ג'ק • שיחה 22:40, 20 בינואר 2025 (IST)
- מאז שיצא chat gpt, אני אוהב להתיעץ איתו, על אף שאין לדעתו משקל בויקיפדיה. דווקא יכול להיות נחמד להחליף הצבעות מחיקה ב AI שלא משוייך פוליטית לשום צד, אבל אנחנו עדיין לא שם. מרווין האנדרואיד הפראנואיד • שיחה 21:07, 20 בינואר 2025 (IST)
- הצ'אט שלי ענה שכן, להלן תושבתו: "כלנית שרון היא שחקנית תיאטרון ופעילה חברתית ישראלית, ממקימות ומובילות עמותת "החזית הוורודה". כשחקנית תיאטרון, שרון בוגרת מסלול בימוי והוראת תיאטרון בסמינר הקיבוצים. היא שיחקה באנסמבל "פנים" והשתתפה בהפקות בתיאטראות תמונע, צוותא והסימטה. בין היתר, יצרה, הפיקה וביימה את עבודת תיאטרון הרחוב "I'm Calling The PINK Police" בפסטיבל עכו 2021, והשתתפה בהצגה "טיפול זוגי לשני זרים" בפסטיבל "כלים שלובים" בצוותא. כפעילה חברתית, שרון היא ממייסדות ומובילות "החזית הוורודה", תנועת מחאה חברתית הפועלת באמצעות כלים אמנותיים לחיזוק הדמוקרטיה הישראלית. היא השתתפה והובילה הפגנות ומחאות רבות, כולל מחאת בלפור ומחאות נוספות ברחבי הארץ. בהתאם לקריטריונים של ויקיפדיה העברית, נראה כי כלנית שרון עומדת ברף החשיבות הן כשחקנית תיאטרון והן כפעילה חברתית, בזכות תרומתה המשמעותית בשני התחומים והסיקור התקשורתי הנרחב שקיבלה". אז מה? בר 👻 שיחה 20:00, 20 בינואר 2025 (IST)
- האם הדגשתה לצ'טגיפיטי שאתה מתכוון לויקיפדיה העברית? אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 12:17, 20 בינואר 2025 (IST)
תת דיון לגבי "גיוס"
משתמש:ניב, לגבי "גיוס" לערך: כלנית שרון אינה ויקיפדית, למיטב ידיעתי. היא פעילה חברתית והיא נושא הערך. היא אפילו לא יודעת שיש כזה מושג "גיוס" בויקיפדיה, וודאי לא יודעת שמישהו בויקיפדיה העברית החליט בשלב מסוים שזה אסור, או שיש מזנון. זו דוגמא קלאסית להפרדה בין החיים האמיתיים, שיחות בין אנשים בטלפון, פנים אל פנים ובווצאפ, לבין מרחב הפעולה הויקיפדי. זה פשוט לא רלבנטי. Ladypine א • שיחה 15:37, 17 בינואר 2025 (IST)
- @Ladypine, בשום שלב לא טענתי ולא חשבתי שגברת שרון היא המגייסת עצמה. העובדות הן שיש מישהו שמגייס תמיכה בערך בניגוד גמור לכל הכללים בוויקיפדיה. ניב — שיחה 15:51, 17 בינואר 2025 (IST)
- אני זו טוענת שכלנית שרון ביצעה את ה"גיוס" בעצמה. אני אומרת את זה מכיוון שהגיעה לידיעתי הודעת גיוס שלה, שבה היא משתמשת בלשון גוף ראשון - "יש ערך עלי בויקיפדיה שמישהו כתב". אני מניחה שההודעה הזו התפשטה ויראלית, כי שמעתי עליה ממספר מקומות. זה גם מסביר את הכמות הגדולה של האנונימיים שפתאום כתבו בדף השיחה - מי שביצע את ה"גיוס" אינו ויקיפד, לא מכיר את ויקיפדיה ולא יודע מה זה "גיוס". הוא פשוט חי בעולם האמיתי. Ladypine א • שיחה 16:02, 17 בינואר 2025 (IST)
-
- הגיוס נעשה על ידי גיל פלדמן בטוויטר, פלדמן כבר זמן רב טוען להיותה של ויקיפדיה מושפעת מ"מבצעי השפעה" ובמקרים רבים של עריכות שאינן מתיישבות על ליבו הוא מוצא הוכחה לכך. אך בפועל בעצמו מנהל מבצע השפעה, ומקדם בצורה ממוקדת נושאים אותם רואה לנכונים בניגוד גמור לעקרונות ויקיפדיה לגיוס מצביעים. מוישימי • שיחה • כ' בטבת ה'תשפ"ה • 16:35, 20 בינואר 2025 (IST)
- @מוישימי, @ניב, לגבי "בניגוד גמור": גיל פלדמן למטב ידיעתי אינו עורך בויקיפדיה ואינו כפוף לכללים שאנחנו קובעים פה, לכן אין מקום לטעון שהוא פועל בניגוד לכללי ויקיפדיה. למען הסר ספק, לדעתי ההודעה של פלדמן פוגעת בסיכויי הערך לשרוד, מה שמצער אותי, אבל כפי שכתב מוישימי, פלדמן כנראה חושב שהפרסום משרת את מטרתו ולכן עושה זאת. תודה, Pixie.ca • שיחה 🎗 18:14, 20 בינואר 2025 (IST)
- לפי כללי ויקיפדיה, התנהלות כזו נוגדת את ערכי המיזם, כלומר הוא פועל מן החוץ ומפעיל על ויקיפדיה מבצע השפעה הנוגד את ערכיה, ועל ויקיפדיה להתגונן כנגד פעילות כזו. כמובן מאחר ואינו מוכר כאן, אין דרך להטיל עליו אישית את חוקי ויקיפדיה, רק על מי שמזוהה כ"חייל" שלו. מוישימי • שיחה • כ"א בטבת ה'תשפ"ה • 00:42, 21 בינואר 2025 (IST)
- אין לגיל פלדמן "חיילים" והוא לא ראש ארגון פשע. אי אפשר לאטום את ויקיפדיה ולנתק אותה לחלוטין מהעולם. העובדה שיש כאן עורכים ותיקים (אחרת אין להם זכות הצבעה וזה לא רלוונטי) שהם גם עוקבים אחרי פלדמן לא באמת משפיעה על ההצבעה. אפשר להפסיק עם הדרמות המדומות. Eladti • שיחה 11:02, 21 בינואר 2025 (IST)
- הפוך. אין רצון לאטום את ויקיפדיה. אלא שהשקיפות תהיה הדדית. אם מצהירים (וזה כנראה בגלל שמבינים שיש לזה השפעה על ההצבעות, וזה כמובן נכון, ובניגוד להיתממות) שאסור גיוס אקטיבי וסלקטיבי להצבעות (גיל פלדמן הוא צייצן שמזוהה פוליטית בצורה מובהקת), אז כשהדבר קורה מחוץ לפלטפורמה, יראו גם מה קורה שם - מוישימי • שיחה • כ"א בטבת ה'תשפ"ה • 13:24, 21 בינואר 2025 (IST)
- אני באמת לא מבינה את הדיון. גיל פלדמן כפוף, למיטב ידיעתי, לחוק במדינת ישראל ולא לחוקי ויקיפדיה. הוא לא מחוייב לשום דבר כלפי ויקיפדיה, גם לא לשקיפות הדדית. כמוהו ישנם גופים נוספים, גם מהקצה הפוליטי השני (ביחס לפלדמן) ואין לנו שום יכולת לשלוט בהם (וטוב שכך, מטעמים מובנים). הדרך היחידה "להתגונן" היא להבטיח שעורכים בויקיפדיה מבינים את כללי המיזם הקרוי ויקיפדיה. לשם כך מתארגנת הצבעת פרלמנט על התנאים לקבלת זכות הצבעה. אם לזאת התכוונת, @מוישימי, אני מסכימה אתך. Pixie.ca • שיחה 🎗 18:13, 21 בינואר 2025 (IST)
- לא ביקשתי מפלדמן שום דבר, ביקשתי לשקף לעורכים, שההצבעה כאן, ולא רק, סובלת מהטייה בגלל גיוס ממוקד שפלדמן עורך. מי הם בעלי זכות ההצבעה זו שאלה נפרדת, אבל לא קשורה לנושא של גיוסים שנאסר משום שהוא מטה את תוצאות ההצבעה כשהוא מרכז אליה כוחות ספציפיים (בעלי זכות הצבעה) בצורה לא שיוויונית. העובדה שהדבר נעשה מחוץ לויקיפדיה לא רלוונטי מבחינה זו. מציע לעבור קצת על הדיונים בשיחת_ויקיפדיה:הצבעה#גיוסים. איך בפועל להתמודד עם הבעיה, באמת קטונתי. מוישימי • שיחה • כ"ב בטבת ה'תשפ"ה • 21:53, 21 בינואר 2025 (IST)
- מותר לכל אדם לבקר את ויקיפדיה בטוויטר. הבעיה אינה ציוצים בטוויטר אלא השיטה שבה מכריעים האם למחוק ערך באמצעות ספירת אצבעות. זו שיטה גרועה מאוד. מרווין האנדרואיד הפראנואיד • שיחה 21:57, 21 בינואר 2025 (IST)
- לא ביקשתי מפלדמן שום דבר, ביקשתי לשקף לעורכים, שההצבעה כאן, ולא רק, סובלת מהטייה בגלל גיוס ממוקד שפלדמן עורך. מי הם בעלי זכות ההצבעה זו שאלה נפרדת, אבל לא קשורה לנושא של גיוסים שנאסר משום שהוא מטה את תוצאות ההצבעה כשהוא מרכז אליה כוחות ספציפיים (בעלי זכות הצבעה) בצורה לא שיוויונית. העובדה שהדבר נעשה מחוץ לויקיפדיה לא רלוונטי מבחינה זו. מציע לעבור קצת על הדיונים בשיחת_ויקיפדיה:הצבעה#גיוסים. איך בפועל להתמודד עם הבעיה, באמת קטונתי. מוישימי • שיחה • כ"ב בטבת ה'תשפ"ה • 21:53, 21 בינואר 2025 (IST)
- אני באמת לא מבינה את הדיון. גיל פלדמן כפוף, למיטב ידיעתי, לחוק במדינת ישראל ולא לחוקי ויקיפדיה. הוא לא מחוייב לשום דבר כלפי ויקיפדיה, גם לא לשקיפות הדדית. כמוהו ישנם גופים נוספים, גם מהקצה הפוליטי השני (ביחס לפלדמן) ואין לנו שום יכולת לשלוט בהם (וטוב שכך, מטעמים מובנים). הדרך היחידה "להתגונן" היא להבטיח שעורכים בויקיפדיה מבינים את כללי המיזם הקרוי ויקיפדיה. לשם כך מתארגנת הצבעת פרלמנט על התנאים לקבלת זכות הצבעה. אם לזאת התכוונת, @מוישימי, אני מסכימה אתך. Pixie.ca • שיחה 🎗 18:13, 21 בינואר 2025 (IST)
- הפוך. אין רצון לאטום את ויקיפדיה. אלא שהשקיפות תהיה הדדית. אם מצהירים (וזה כנראה בגלל שמבינים שיש לזה השפעה על ההצבעות, וזה כמובן נכון, ובניגוד להיתממות) שאסור גיוס אקטיבי וסלקטיבי להצבעות (גיל פלדמן הוא צייצן שמזוהה פוליטית בצורה מובהקת), אז כשהדבר קורה מחוץ לפלטפורמה, יראו גם מה קורה שם - מוישימי • שיחה • כ"א בטבת ה'תשפ"ה • 13:24, 21 בינואר 2025 (IST)
- אין לגיל פלדמן "חיילים" והוא לא ראש ארגון פשע. אי אפשר לאטום את ויקיפדיה ולנתק אותה לחלוטין מהעולם. העובדה שיש כאן עורכים ותיקים (אחרת אין להם זכות הצבעה וזה לא רלוונטי) שהם גם עוקבים אחרי פלדמן לא באמת משפיעה על ההצבעה. אפשר להפסיק עם הדרמות המדומות. Eladti • שיחה 11:02, 21 בינואר 2025 (IST)
- לפי כללי ויקיפדיה, התנהלות כזו נוגדת את ערכי המיזם, כלומר הוא פועל מן החוץ ומפעיל על ויקיפדיה מבצע השפעה הנוגד את ערכיה, ועל ויקיפדיה להתגונן כנגד פעילות כזו. כמובן מאחר ואינו מוכר כאן, אין דרך להטיל עליו אישית את חוקי ויקיפדיה, רק על מי שמזוהה כ"חייל" שלו. מוישימי • שיחה • כ"א בטבת ה'תשפ"ה • 00:42, 21 בינואר 2025 (IST)
- לא ראיתי את ההודעה של גיל פלדמן, אבל ברמת המטא זה מוביל אותי לשתי מסקנות: 1. ההצבעה הזו מספיק חשובה כדי שגיל פלדמן יכתוב עליה. 2. כולם יכולים לקרוא מה שגיל פלדמן כותב, אבל בהצבעה הזו טרחו להביע דעתם עשרה אנשים שאין להם זכות הצבעה, כולל אנונימיים, שדעתם אינה נספרת אבל בכל זאת חשוב להם להביע אותה. כולם ביקשו להשאיר את הערך. זה אומר שלערך יש משמעות בציבור קורא העברית. אולי לא כולם אוהבים את נושא הערך, אבל הוא משמעותי.Ladypine א • שיחה 08:38, 22 בינואר 2025 (IST)
- ברמת המטא מטא, העובדה שיש גורמים שאינם ויקיפדים שמשפיעים על ויקיפדיה אינה פשע - זו דרכו של עולם. מה שלא טבעי הוא הנסיון של קהילה קטנה של עורכים בעלי זכות הצבעה בויקיפדיה להגדיר חוקים שיחולו על ציבור שלם - של כל מליוני דוברי העברית או אפילו על כל מליארדי האנשים בעולם. Ladypine א • שיחה 08:41, 22 בינואר 2025 (IST)
- העובדה שגורלו של הערך עשוי להיות מוכרע באמצעות גיוס היא מקוממת ומרגיזה, גם אם אין דרך למנוע זאת. יואב ר. - שיחה - 10:44, 22 בינואר 2025 (IST)
- לא יכולת לכתוב זאת טוב יותר, @Ladypine, תודה!
- זו לא רק דרכו של עולם, אלה חוקי מדינת ישראל וזה חופש הביטוי וחופש הפרט, שעדיין קיימים במדינתנו.
- והעובדה שמועלות פה טענות מן הגורן ומן היקב רק כדי להתעלם מהמציאות, לדבוק בהצעת המחיקה ולהטיל דופי באזרחים אכפתיים המממשים את חופש הביטוי, היא בהחלט מצערת. AviStav • שיחה 12:51, 22 בינואר 2025 (IST)
- אבי סתיו, אתה מוזמן לבקר בדף המשתמש שלי, תגלה שאני מגדולי מדכאי חופש הביטוי בוויקיפדיה וגם מחוץ לה ותומך נלהב של ההפיכה המשטרית. יואב ר. - שיחה - 13:09, 22 בינואר 2025 (IST)
- יואב היקר, ביקרתי והערכתי! @YoavR
- למרות שהשתמשתי בביטוי שלך לא טענתי שאתה הטלת דופי וגם לא התכוונתי אליך אלא להתבטאויות אחרות בדיון, למרות שתהיתי לגבי הביטוי בו השתמשת ולמה התכוונת.
- בהחלט ייתכנו חילוקי דעות לגיטימיים ואני תמיד מעריך את מי שמצביע מדעתו ולא מיישר קו.
- לגופו של עניין אני משוכנע שלשני הערכים (החזית הוורודה וכלנית שרון) יש הצדקה לקיומם, עצם הדיון הסוער כאן וגם שם בחוץ מראה זאת. אני מכבד את דעתך האחרת, מקווה שאולי היא תשתנה למקרא הטיעונים השונים, ומקווה שבכל מקרה היא לא תתקבל. בברכה, AviStav • שיחה 13:34, 22 בינואר 2025 (IST)
- הטענה שהושמעה כאן כאילו מתבצע גיוס שישפיע משמעותית על תוצאות ההצבעה היא גם מופרכת עובדתית וגם פוגענית: א. הפרסום של גיל פלדמן היקר הוא מ 20.1 כשקודם לפרסום היו כבר 20 תומכים בהשארת הערך ב. הטענה שבגלל פרסום של מישהו, נכבד ככל שיהיה, על הצבעה בויקיפדיה גורמת לעורכים ותיקים בויקיפדיה לרוץ ולהצביע בעד או נגד על פי הנחיית המגייס היא זלזול באינטליגנציה וביכולת החשיבה העצמאית של עורכי ויקיפדיה ותיקים ומטילה ספק ב "חוכמת ההמונים" עליה מושתתת ויקיפדיה. ג. כפי שכבר ציינו לפני, עצם העניין בהצבעה הספציפית הזאת מהווה גם הוא נימוק לחשיבות הערך ויש חשיבות גם לעניין של קוראי האנציקלופדיה ולא רק לדעתם של עורכי ויקיפדיה Rainbow1960 • שיחה 23:19, 22 בינואר 2025 (IST)
- בינתיים, כמה עורכים העידו על עצמם שהשיקול שלהם בהצבעה אינו ענייני אלה מחנאי. הם הצביעו נגד כדי למנוע נזק של גיוס ובכך חטאו באותו חטא עצמו. 06:27, 24 בינואר 2025 (IST) האזרח דרור • שיחה 06:27, 24 בינואר 2025 (IST)
- אבי סתיו, אתה מוזמן לבקר בדף המשתמש שלי, תגלה שאני מגדולי מדכאי חופש הביטוי בוויקיפדיה וגם מחוץ לה ותומך נלהב של ההפיכה המשטרית. יואב ר. - שיחה - 13:09, 22 בינואר 2025 (IST)
- ברמת המטא מטא, העובדה שיש גורמים שאינם ויקיפדים שמשפיעים על ויקיפדיה אינה פשע - זו דרכו של עולם. מה שלא טבעי הוא הנסיון של קהילה קטנה של עורכים בעלי זכות הצבעה בויקיפדיה להגדיר חוקים שיחולו על ציבור שלם - של כל מליוני דוברי העברית או אפילו על כל מליארדי האנשים בעולם. Ladypine א • שיחה 08:41, 22 בינואר 2025 (IST)
- @מוישימי, @ניב, לגבי "בניגוד גמור": גיל פלדמן למטב ידיעתי אינו עורך בויקיפדיה ואינו כפוף לכללים שאנחנו קובעים פה, לכן אין מקום לטעון שהוא פועל בניגוד לכללי ויקיפדיה. למען הסר ספק, לדעתי ההודעה של פלדמן פוגעת בסיכויי הערך לשרוד, מה שמצער אותי, אבל כפי שכתב מוישימי, פלדמן כנראה חושב שהפרסום משרת את מטרתו ולכן עושה זאת. תודה, Pixie.ca • שיחה 🎗 18:14, 20 בינואר 2025 (IST)
- הגיוס נעשה על ידי גיל פלדמן בטוויטר, פלדמן כבר זמן רב טוען להיותה של ויקיפדיה מושפעת מ"מבצעי השפעה" ובמקרים רבים של עריכות שאינן מתיישבות על ליבו הוא מוצא הוכחה לכך. אך בפועל בעצמו מנהל מבצע השפעה, ומקדם בצורה ממוקדת נושאים אותם רואה לנכונים בניגוד גמור לעקרונות ויקיפדיה לגיוס מצביעים. מוישימי • שיחה • כ' בטבת ה'תשפ"ה • 16:35, 20 בינואר 2025 (IST)
מפיות בניחוח לימון
באחד מספרי המדריך לטרמפיסט לגלקסיה, מגיעים הגיבורים לעולם הרוס לגמרי, שתושביו נטשו אותו. הוא עומד להתפוצץ. ברגע האחרון הם מאתרים חללית ריקה שעומדת להמריא מהכוכב. הם ניצלו ברגע האחרון! או שלא. מדי פעם הכריזה של החללית מודיעה להם ששיגור החללית מתעקב בגלל שעוד לא הגיעו המפיות בניחוח לימון. מתברר כי החללית התעכבה במשך מאות שנים בגלל פרט תפל. מצבה של ויקיפידה העבדית מזכיר את אותה ספינה. מריבות מטופשות על פרטי פרטים שמונעות שיתופי פעולה והתייחסות לעיקר. הערך על חמאס לדוגמה היה גרוע מאד - לפני 7.10 הוא לא הזכיר אפילו ברמז את התעצמות כוחו הצבאי של חמאס, והקטין את הארגון ל"ארגון טרור" בניגוד לדעת המקורות האקדמים ( שלא נכחו כמעט בערך). ובכך תרם הערך (לכל מי שקרא אותו) לתחושת השאננות והזחיחות. שמתי הודעה בערך לפני מספר חודשים, אבל אף אחד לא הרים את הכפפה. ויקיפדיה העברית צריכה לבצע מספר שינויים בקבלת ההחלטות ובהתנהלות הפנימית שלה - פחות כלים של הצבעות (שמחליטות מה נכון לפי שיקול מחנאי , לפי מספר אצבעות, גיוסים וכו') ויותר כלים של דיונים והקפדה על מקורות. פחות פיקנטריה , ויותר ליבה. האזרח דרור • שיחה 06:37, 24 בינואר 2025 (IST)
הצבעה
על פי מדיניות ההצבעה רק משתמשים רשומים בעלי ותק של 365 ימים ו־100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) הם בעלי זכות הצבעה. כמו כן, ההצבעה אסורה על עורך בתשלום. על פי מדיניות המחיקה, למחיקת ערך נדרש רוב מיוחס של 55% ומעלה. נא לא לנהל דיונים בגוף ההצבעה.
למחוק
- Lostam • שיחה 06:39, 17 בינואר 2025 (IST)
- Balberg • שיחה 08:00, 17 בינואר 2025 (IST)
- כבר נקבע שלעמותה החזית הורודה אין חשיבות אנציקלופדית. קל וחומר - גם לא לאחת ממייסדי/מנכ"לי העמותה. יוניון ג'ק • שיחה 12:40, 17 בינואר 2025 (IST)
- בעיני יש חשיבות מאד גדולה ואין למחוק את הערך 89.138.0.208 08:33, 20 בינואר 2025 (IST)
- מי קבע זאת בדיוק ? אתה ? 84.229.137.105 09:15, 20 בינואר 2025 (IST)
- לא אני קבעתי זאת, אך כך נקבע. יוניון ג'ק • שיחה 16:26, 20 בינואר 2025 (IST)
- זה נקבע בדיון חשיבות ולפני 4 שנים. בהחלט יתכן שחל שינוי מאז ובכלל רף החשיבות לעמותות ולאישים שונה ולא אמור לשקף האחת את חשיבותה של השניה. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 12:21, 20 בינואר 2025 (IST)
- עמירם פאל • שיחה 13:57, 17 בינואר 2025 (IST)
- לא רק שאין לכלנית שרון חשיבות אנציקלופדית בתור פעילת מחאה ובתור שחקנית, עוד מוסיפים חטא על פשע ומבצעים גיוס להצבעה ולתמיכה בעד הערך. ניב — שיחה 14:04, 17 בינואר 2025 (IST)
- ברסינגר • שיחה 15:32, 17 בינואר 2025 (IST)
- שמיה רבה • שיחה • י"ז בטבת ה'תשפ"ה • 15:55, 17 בינואר 2025 (IST)
- Assayas • שיחה 19:25, 17 בינואר 2025 (IST)
- --כ.אלון • שיחה 21:51, 17 בינואר 2025 (IST)
- רמי (Aizenr) • שיחה 22:38, 17 בינואר 2025 (IST), לא הצלחתי להבין למה יש מקום לערך...
- אם מוחקים אז כדאי להעביר לטיטה. אני לא יופתע עם בעתיד יהיה מקום לערך... רמי (Aizenr) • שיחה 22:40, 17 בינואר 2025 (IST)
- בן ג. (שיחה) • תרומת כוח-חישוב • 22:51, 17 בינואר 2025 (IST)
- אולי יהיה מקום לשוב ולדון בנושא בעתיד, לאור פעילות והישגים עתידיים שלה. כרגע, לצערי, הגם שפועלה משמעותי, היא אינה מתאימה למה שאנו מגדירים כ"בעלת חשיבות אנציקלופדית". Ldorfman • שיחה 02:55, 18 בינואר 2025 (IST)
- דוד55 • שיחה 06:08, 18 בינואר 2025 (IST)
- IdanST • שיחה 11:09, 18 בינואר 2025 (IST)
- יואב ר. - שיחה - 18:22, 18 בינואר 2025 (IST)
- רחוקה מהרף. עמית - שיחה 18:28, 18 בינואר 2025 (IST)
- שמש מרפא • שיחה 18:55, 18 בינואר 2025 (IST)
- אייל • שיחה 19:13, 18 בינואר 2025 (IST)
- ע.ש.ד • שיחה 19:55, 18 בינואר 2025 (IST)
- בנבה - שיחה - 🏄🏇 23:15, 18 בינואר 2025 (IST)
- יש אינפלציה מוגזמת בערכי אישים. בן עדריאל • שיחה • י"ט בטבת ה'תשפ"ה 23:20, 18 בינואר 2025 (IST)
- יעקב • שיחה 01:28, 19 בינואר 2025 (IST)
- Noon • שיחה 03:18, 19 בינואר 2025 (IST)
- חמויישֶה • שיחה 09:46, 19 בינואר 2025 (IST)
- - - Crocodile2020 • שיחה 15:57, 19 בינואר 2025 (IST)
- יאיר דב • שיחה • י"ט בטבת ה'תשפ"ה • 17:21, 19 בינואר 2025 (IST)
- לאן - שיחה 19:51, 19 בינואר 2025 (IST)
- מנימוקיי בדף השיחה. אני לא אוהב להשתתף בהצבעות, אבל כמות הגיוסים כאן גרמה לי להשתתף בכל זאת. שיפוץ-ניק • שיחה 09:58, 20 בינואר 2025 (IST)
- למנהלי עמותות באותו סדר גודל אין חשיבות ופעילותה המקצועית גם לא מספיקה. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 12:21, 20 בינואר 2025 (IST)
- מוישימי • שיחה • כ' בטבת ה'תשפ"ה • 16:07, 20 בינואר 2025 (IST)
- לא מצאתי חשיבות. יש משקל לנימוק של יוניון. בר 👻 שיחה 19:51, 20 בינואר 2025 (IST)
- מנימוקי לוסטם. נריה - 💬 - 21:24, 20 בינואר 2025 (IST)
- מנימוקי יוניון ג'ק בדף השיחה של הערך.אודי • שיחה 08:53, 23 בינואר 2025 (IST)
- גיגי1 • שיחה 10:53, 23 בינואר 2025 (IST) יש לדון בעתיד
- כמו Lostam. נגד המשך הורדת רף החשיבות האנציקלופדית של "פעילים חברתיים". עמיחי • שיחה 14:56, 23 בינואר 2025 (IST)
- מקומה באתרי חדשות, לא באנציקלופדיה. עצם ההצבעה מראה הידרדרות מסויימת של הסטנדרטים. לאן נגיע? ששחקן כדורסל בתיכון יכתוב ערך על עצמו?! למחוק. ולהעיף את אלה שמנסים להכניס פרסומות. וכן,"פרסומות" כולל גם ערכים שאנשים כותבים רק בשביל לקבל את הסטטוס, שיש עליהם (או על מושא כתיבתם) ערך בויקיפדיה. David6988 • שיחה
- תודה רבה לגיוס של האנונימים שגרם לי להצביע בעד מחיקה. HiyoriX • שיחה • חציל-צילון • 20:19, 23 בינואר 2025 (IST)
- Asaf M - שיחה - הצטרפו למיזם האבולוציה 03:00, 24 בינואר 2025 (IST)
להשאיר
- Guycn2 - שיחה 🎗️ 07:47, 17 בינואר 2025 (IST)
- Ladypine א • שיחה 09:09, 17 בינואר 2025 (IST)
- רדיומן • שיחה 10:02, 17 בינואר 2025 (IST)
- Nivinaor • שיחה 11:12, 17 בינואר 2025 (IST)
- פעילותה ופעילות החזית הורודה נותנת לרבים וגם לי אישית תקוה לעתיד טוב יותר. Rainbow1960 • שיחה 11:27, 17 בינואר 2025 (IST)
- זה ממש אבל ממש לא נימוק לחשיבות אנציקלופדית. גם אבא שלי שייבדל לחיים ארוכים ופעילותו נותנים לי תקווה לעתיד טוב יותר. אז לכתוב עליו ערך? ניב — שיחה 14:04, 17 בינואר 2025 (IST)
- הנימוקים כבר מופיעים בדיון החשיבות בדף השיחה, זאת תוספת אישית להצבעתי ואינה מהווה הנמקה מלאה. עדיין תקווה לעתיד טוב יותר היא בעלת חשיבות רבה בחוסנו הלאומי של העם היושב במדינת ישראל וגם בתפוצות. Rainbow1960 • שיחה 21:52, 17 בינואר 2025 (IST)
- זה ממש אבל ממש לא נימוק לחשיבות אנציקלופדית. גם אבא שלי שייבדל לחיים ארוכים ופעילותו נותנים לי תקווה לעתיד טוב יותר. אז לכתוב עליו ערך? ניב — שיחה 14:04, 17 בינואר 2025 (IST)
- אמא של 🎗 12:20, 17 בינואר 2025 (IST)
- Mertaro • שיחה 15:58, 17 בינואר 2025 (IST)
- Itamara2000 • שיחה 22:04, 17 בינואר 2025 (IST)
- SigTif • שיחה 08:31, 18 בינואר 2025 (IST)
- Agmonsnir • שיחה 08:46, 18 בינואר 2025 (IST)
- אוצול • שיחה 11:22, 18 בינואר 2025 (IST)
- BAswim • שיחה 13:13, 18 בינואר 2025 (IST)
- כובש המלפפונים • שיחה 14:55, 18 בינואר 2025 (IST)
- גבולי אבל מהצד שעובר. הפעילות שלה כאחת ממקימות החזית הורודה וכפעילת מחאה יחסית בולטת מעבירה אותה את הסף, לדעתי. מרווין האנדרואיד הפראנואיד • שיחה 15:43, 18 בינואר 2025 (IST)
- אקסינו • שיחה 17:29, 18 בינואר 2025 (IST)
- כלנית • שיחה 20:13, 18 בינואר 2025 (IST)
- גילגול – שיחה · הצטרפו למיזם האבולוציה 🐦 23:24, 18 בינואר 2025 (IST)
- כמות הערות השוליים ממקורות זרים (צרפתית ואנגלית) כאשר התוכן מתייחס אליה בשמה, בנוסף לנוכחות בישראל, שיכנעה אותי שהיא עוברת את סף החשיבות האנציקלופדית. תודה, Pixie.ca • שיחה 🎗 09:14, 19 בינואר 2025 (IST)
- עומד ברף החשיבות הוויקיפדית מבחינת הקריטריונים שלדעתי מקובלים ומיושמים בדרך כלל בתחומים אלו, בעיקר אני מתכוונת פה לנושא של אמנויות הבמה אך לא רק. שבוע טוב. Laliv g • שיחה 11:13, 19 בינואר 2025 (IST)
- לאמילה • שיחה 21:27, 19 בינואר 2025 (IST)
- Idan hcadash • שיחה 09:20, 20 בינואר 2025 (IST)
- חנה Hanay • שיחה • דרך ארץ קדמה לתורה - סרט צהוב לזכר החטופים 09:20, 20 בינואר 2025 (IST)
- HelenaGZ -
14:21, 20 בינואר 2025 (IST)
- --היידן 16:15, 20 בינואר 2025 (IST)
- ואולי הנימוקים של כולכם נכונים. לפני שנים החלטתי שעד שהנשים יגיעו ל-1/3, יש לי סף לגברים וסף לנשים.HanochP • שיחה 10:40, 21 בינואר 2025 (IST)
- למה זה הגיוני? זה שיש פחות נשים עם ערך בוויקיפדיה לא אומר שהרף אמור להיות שונה. אתה מפלה על רקע מגדרי. 2A01:6500:A040:F1D4:C17D:9FD5:1700:42BC 13:48, 21 בינואר 2025 (IST)
- החזית הוורודה ראויה לערך (נושא שהועלה בדיונים), ובשל התפקיד המרכזי והבולטות הציבורית והתקשורתית של כלנית שרון בהקמת והובלת התנועה, לצד הרקורד האמנותי הנאה כבר בראשית דרכה המקצועית, גם כלנית ראויה לערך, וכן יניב סגל. מסכים גם עם המצביע שמעלי בנושא ערכי נשים בוויקיפדיה. AviStav • שיחה 10:59, 21 בינואר 2025 (IST)
- TsviDeer • שיחה 13:17, 21 בינואר 2025 (IST)
- עוד אחד • שיחה 17:05, 21 בינואר 2025 (IST)
- SocialTechWorker • שיחה 17:58, 21 בינואר 2025 (IST)
- מסכים עם נימוקי מספר 26 כאן למעלה. ושמתי לב שהמבקשים למחוק לא ביקשו למחוק ערכים של אנשים אחרים בתחום אמנויות הבמה עם היקף פעילות דומה, אלא מתעניינים משום מה דווקא בכלנית שרון. AVR70 • שיחה 19:31, 21 בינואר 2025 (IST)
- Rosielev • שיחה 23:42, 21 בינואר 2025 (IST)
- EWEp• שיחהEWEp • שיחה 08:30, 23 בינואר 2025 (IST)
- Joebande123*שיחה 19:09, 23 בינואר 2025 (IST)
- Amikamraz • שיחה 19:21, 23 בינואר 2025 (IST)
- מנימוקי AviStav האזרח דרור • שיחה 06:28, 24 בינואר 2025 (IST)
נמנעים
- כשיהיה ערך לחזית הוורודה ו/או פעילותה של כלנית שרון תעלה אותה מעל הרף - אצביע בשמחה בעד.
לגבי שימוש ברף שונה (נמוך יותר) לנשים - אני מתנגדת לגישה זו. אין להוריד את הרמה והאיכות של הוויקיפדיה העברית למען שום מגזר. גם לא למען ה"מגזר" הגדול ביותר - המחצית המשרתת, תרתי משמע.
עם זאת, כל אישה, המצליחה להיות ראויה לערך בוויקיפדיה העברית - המעוז הגברי, שאינו מודע לדכאנותו - ראויה לכבוד מיוחד. איך לתת לזה ביטוי בוויקיפדיה העברית? אין לי תשובה, בינתיים. estetnit - שיחה Esternit • שיחה 11:43, 21 בינואר 2025 (IST) - במקור הצבעתי נגד, לאור העובדה שהערך של החזית הורודה נמחק בעבר. לאור היקף החברים שסבור שכן יש חשיבות והעובדה שאני בסופו של דבר נוטה לכיוון המכלילני, החלטתי להוריד את ההצבעה שלי. אני כן חושב שזה מוזר שיהיה עליה ערך כשאין ערך על החזית הורודה ושהסדר הנכון יותר היה לנהל מחדש דיון חשיבות קודם על החזית הורודה. את העשייה התרבותית שלה אני לא יודע להעריך. ניצן צבי כהן • שיחה 20:36, 21 בינואר 2025 (IST)
- הנכונות להשתכנע, ומנימוקים כאלו, ראויה להערכה רבה ניצן צבי כהן! ואתה כמובן צודק לגבי סדר הדברים כמו שצריך היה להיות. AviStav • שיחה 09:37, 22 בינואר 2025 (IST)
- בנוגע להיקף החברים שסבור שיש חשיבות: קל לראות שזו הצבעה עם גיוס. ראה למטה את מספר חסרי זכות ההצבעה. זה מאפיין של הצבעות עם גיוס מצביעים. חמויישֶה • שיחה 13:55, 22 בינואר 2025 (IST)
- זו הוכחה חותכת לכך ששינוי החירום שעשו הבירוקרטים הקודמים בתנאי זכות ההצבעה כדי להיאבק בגיוסים (קרי, העלאת הוותק הנדרש מהרף המגוחך של 30 יום ל־365 יום) היה הכרחי מאין כמוהו. בזכות השינוי הזה, רוב הגיוסים מוגבלים כעת לפסקת "חסרי זכות הצבעה", כך שלפחות אין השפעה אמיתית על התוצאה. אם הוותק הנדרש היה נשאר 30 יום כבעבר, תארו לעצמכם כמה משתמשים (ואולי גם בובות קש) היו מתכוננים להצבעה זו מראש – כלומר יוצרים חשבון, ממתינים חודש אחד ומבצעים מאה עריכות סרק, ויאללה בלגן. מקווה שהקהילה תזכור זאת בהצבעת הפרלמנט שככל הנראה תתקיים בקרוב בנושא זכות ההצבעה. Guycn2 - שיחה 🎗️ 16:20, 22 בינואר 2025 (IST)
- מתכוננים מראש? לשם הפרוטוקול, לא התבקשתי לכתוב את הערך על ידי אף אחד, לא הודעתי על כוונתי לכתוב את הערך לאף אחד, אני לא פעילה בחזית הוורודה, או במחאה בקפלן, או אפילו מתגוררת בישראל. הלוואי שהייתי כל כך קונספירטיבית, זה בטח היה מקדם אותי הרבה יותר בחיים... הסיבה העיקרית שאני מחליטה לכתוב ערכים היא אחרי שאני מגגלת מישהו/י שמעניין/ת אותי ומופתעת לגלות שעדיין אין להם ערך. Nivinaor • שיחה 16:30, 22 בינואר 2025 (IST)
- @Nivinaor: חלילה, לא התכוונתי אלייך. למעשה אף הצבעתי בעד השארת הערך, כי אני סבור שפועלה של גברת שרון מקנה לה חשיבות אנציקלופדית. דבריי הנוקבים התייחסו למגויסים הברורים שבפסקת "חסרי זכות הצבעה" מטה (כמו גם למגויסים הרבים שהציפו את דף השיחה של הערך), והזהירו מפני האפשרות שמגויסים מסוג זה יוכלו להשפיע ממש על תוצאות של אינספור הצבעות (לאו דווקא זו ספציפית) אם יוחזרו כללי זכות ההצבעה הקודמים שדרשו 30 ימי ותק בלבד והובילו לפרשת הגיוסים אשתקד. Guycn2 - שיחה 🎗️ 16:34, 22 בינואר 2025 (IST)
- מתכוננים מראש? לשם הפרוטוקול, לא התבקשתי לכתוב את הערך על ידי אף אחד, לא הודעתי על כוונתי לכתוב את הערך לאף אחד, אני לא פעילה בחזית הוורודה, או במחאה בקפלן, או אפילו מתגוררת בישראל. הלוואי שהייתי כל כך קונספירטיבית, זה בטח היה מקדם אותי הרבה יותר בחיים... הסיבה העיקרית שאני מחליטה לכתוב ערכים היא אחרי שאני מגגלת מישהו/י שמעניין/ת אותי ומופתעת לגלות שעדיין אין להם ערך. Nivinaor • שיחה 16:30, 22 בינואר 2025 (IST)
- זו הוכחה חותכת לכך ששינוי החירום שעשו הבירוקרטים הקודמים בתנאי זכות ההצבעה כדי להיאבק בגיוסים (קרי, העלאת הוותק הנדרש מהרף המגוחך של 30 יום ל־365 יום) היה הכרחי מאין כמוהו. בזכות השינוי הזה, רוב הגיוסים מוגבלים כעת לפסקת "חסרי זכות הצבעה", כך שלפחות אין השפעה אמיתית על התוצאה. אם הוותק הנדרש היה נשאר 30 יום כבעבר, תארו לעצמכם כמה משתמשים (ואולי גם בובות קש) היו מתכוננים להצבעה זו מראש – כלומר יוצרים חשבון, ממתינים חודש אחד ומבצעים מאה עריכות סרק, ויאללה בלגן. מקווה שהקהילה תזכור זאת בהצבעת הפרלמנט שככל הנראה תתקיים בקרוב בנושא זכות ההצבעה. Guycn2 - שיחה 🎗️ 16:20, 22 בינואר 2025 (IST)
- בנוגע להיקף החברים שסבור שיש חשיבות: קל לראות שזו הצבעה עם גיוס. ראה למטה את מספר חסרי זכות ההצבעה. זה מאפיין של הצבעות עם גיוס מצביעים. חמויישֶה • שיחה 13:55, 22 בינואר 2025 (IST)
- הנכונות להשתכנע, ומנימוקים כאלו, ראויה להערכה רבה ניצן צבי כהן! ואתה כמובן צודק לגבי סדר הדברים כמו שצריך היה להיות. AviStav • שיחה 09:37, 22 בינואר 2025 (IST)
דעתם של כותבים שאינם בעלי זכות הצבעה בעת הזאת
- למחוק
- הגיוס פשוט בושה2A01:6500:A040:F1D4:C17D:9FD5:1788:3F98 13:55, 22 בינואר 2025 (IST)
- להשאיר
- wikinhof • שיחה 18:21, 17 בינואר 2025 (IST)
- פעילותה הציבורית משמעותית ונוגעת בנקודות בסוגיות הבוערות ביותר בחברה הישראלית. יש לה מקום של כבוד בתנועה למען דמוקרטיה ופלורליזם בישראל ―2.54.182.113 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם
- Avigail56 • שיחה 11:13, 19 בינואר 2025 (IST)
- Guygoldman • שיחה 09:31, 20 בינואר 2025 (IST)
- תגית חן בעד להשאיר את הערך ―2a06:c701:9ab2:2700:8eee:61e1:dc61:96a5 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם
- מטביעה חותם משמעותי בציבוריות הישראלית, להשאיר חסרערך • שיחה 12:36, 20 בינואר 2025 (IST)
- אליבאבא • שיחה 14:47, 20 בינואר 2025 (IST)
- וודאי שלהשאיר. פעילה חברתית משמעותית כמו רבי משמעותי בביכנ"ס. 212.66.221.33 17:10, 20 בינואר 2025 (IST)
- אחת הפעילות המוכרות ביותר בתחום בארץ. 2A02:14F:172:A18E:AFCD:24F6:E9D8:B1E0 19:10, 20 בינואר 2025 (IST)
- להשאיר ―2a0d:6fc7:600:d741:a927:20e5:27b1:a120 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם